--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

B20NHT - Poważna awaria silnika

ODPOWIEDZ
explorn
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 27 mar 2021, o 15:04
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Gliwice

B20NHT - Poważna awaria silnika

Post autor: explorn » 8 sie 2023, o 12:07

Witam!

Posiadam insignie A lift produkcja koniec 2016, przebieg 160 tysięcy km. Silnik 2.0 Turbo benzyna B20NHT (program 260KM). Od pewnego czasu pojawiał się check engine i auto wchodziło w tryb awaryjny - max 4k obrotów i spadek mocy. Jeden mechanik zaczął wymieniać cewki, potem znowu problem się pojawił, następnie niby wtryski były zabrudzone. Problem dalej się pojawiał. Dodatkowo silnik już od dawna brał olej około 1L na 1000km, ale mówiono mi, że ten silnik tak ma, że to na bloku złe uszczelnienie i tak dalej. Ostatecznie po wymianie cewek oraz wtrysków znowu to samo - check engine i tryb awaryjny. Oddałem auto do polecanego mechanika od "dużych tematów" i po zbadaniu kompresji okazało się, że jeden cylinder ma tylko 4 bary, dodatkowo w jakiejś pompie oleju sporo opiłków. Po otwarciu silnika okazało się, że jeden cylinder jest pęknięty, a reszta w jakiś sposób również uszkodzona, mimo że nie było jeszcze spadków kompresji.

Pojawia się teraz pytanie co robić z tym fantem? Mechanik mówi, że remont to okolice 20 tysięcy PLN, a druga opcja to podmiana silnika, ale tutaj nie będzie wiele taniej, bo te silniki po 15K chodzą.

Co polecacie? Jestem załamany, nigdy nie miałem tak poważnej awarii, a to stosunkowo młode i nowoczesne auto. Poprzednimi robiłem po 300K i nigdy nie było takich problemów.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8488
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 198 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: B20NHT - Poważna awaria silnika

Post autor: dokia » 8 sie 2023, o 13:02

Te młode i nowoczesne wcale nie lepsze od starych. W benzynach to jak nie blok pęknie to tłok albo nic się nie dzieje wielkiego. Nie ma reguły. Jednak uważam że lepiej robić ten , bo z używką to loteria i można kupić z podobnym poblemem. Trzymam kciuki 👍

Adrian1978
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 9 sie 2023, o 18:49
Auto: Saab 9-5 Aero 2.0 t
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin

Re: B20NHT - Poważna awaria silnika

Post autor: Adrian1978 » 10 sie 2023, o 07:22

Dzień dobry,
jestem posiadaczem Saab 9-5 aero 2.0 t biopower benzyna. Auto posiada
identyczny silnik (GM) co Insignia A20NFT. Bardzo proszę o doradzenie wyboru
warsztatu który dużo przerobił "zjadł zęby" na tych silnikach najlepiej na
terenie Szczecina. Z góry dziękuję za pomoc. Naprawdę mam problem warsztat
DMS Saab w którym serwisowałem auto od marca jest zamknięty. Błagam o pomoc.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 505
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: B20NHT - Poważna awaria silnika

Post autor: jotef » 10 sie 2023, o 07:43

jak nie znajdziesz w Szczecinie, to kiedyś Autopasja z Włocławka dłubała kapitalki motorków od GM.
oprócz diesli oferowali też naprawy silników NFT ...
aktualnie zmieniony jest szyld warsztatu przy tej samej lokalizacji z uwagi na odejście z tego poziomu istnienia
wspólnika Pana Zbigniewa Kociuby. teraz to jest AutoFix - trzeba dzwonić o konkretną informację:
https://www.google.com/search?q=autopas ... e&ie=UTF-8
samym saabem zajmują się chłopaki z :
https://www.saabtuning.pl/kontakt/

Holios
Klubowicz
Posty: 455
Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
Auto: BMW G31
Rok produkcji: 2019
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: B20NHT - Poważna awaria silnika

Post autor: Holios » 10 sie 2023, o 07:45

explorn pisze:
8 sie 2023, o 12:07
Witam!

Posiadam insignie A lift produkcja koniec 2016, przebieg 160 tysięcy km. Silnik 2.0 Turbo benzyna B20NHT (program 260KM). Od pewnego czasu pojawiał się check engine i auto wchodziło w tryb awaryjny - max 4k obrotów i spadek mocy. Jeden mechanik zaczął wymieniać cewki, potem znowu problem się pojawił, następnie niby wtryski były zabrudzone. Problem dalej się pojawiał. Dodatkowo silnik już od dawna brał olej około 1L na 1000km, ale mówiono mi, że ten silnik tak ma, że to na bloku złe uszczelnienie i tak dalej. Ostatecznie po wymianie cewek oraz wtrysków znowu to samo - check engine i tryb awaryjny. Oddałem auto do polecanego mechanika od "dużych tematów" i po zbadaniu kompresji okazało się, że jeden cylinder ma tylko 4 bary, dodatkowo w jakiejś pompie oleju sporo opiłków. Po otwarciu silnika okazało się, że jeden cylinder jest pęknięty, a reszta w jakiś sposób również uszkodzona, mimo że nie było jeszcze spadków kompresji.

Pojawia się teraz pytanie co robić z tym fantem? Mechanik mówi, że remont to okolice 20 tysięcy PLN, a druga opcja to podmiana silnika, ale tutaj nie będzie wiele taniej, bo te silniki po 15K chodzą.

Co polecacie? Jestem załamany, nigdy nie miałem tak poważnej awarii, a to stosunkowo młode i nowoczesne auto. Poprzednimi robiłem po 300K i nigdy nie było takich problemów.
Jeżeli masz zamiar długo pojeździć tym autem to pomyślał bym o wsadzeniu kutych tłoków. W USA ten silnik był wsadzany do sporej ilości aut, chyba do camaro również i tam mieli często problemy z tłokami. Wiec jest sporo opisane i dostępne są zestawy do zakuwania. Poza tym jak będziesz sprzedawać i powiesz co tam wsadziłeś to masz dożo większe szanse sprzedać to auto.

explorn
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 27 mar 2021, o 15:04
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Gliwice

Re: B20NHT - Poważna awaria silnika

Post autor: explorn » 18 sie 2023, o 10:41

Ile taka naprawa powinna kosztować? Mechanik wycenił mi to na około 20.000 zł na oryginalnych tłokach (nadwymiar, szlifowanie i tak dalej) - Jestem w szoku.... co robić?

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8488
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 198 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: B20NHT - Poważna awaria silnika

Post autor: dokia » 18 sie 2023, o 13:30

Tak powinna kosztować. Natomiast z kutymi tłokami byłoby więcej o jakieś 5tys. Jest opcja znalezienia silnika ale one używane kosztują ok 18tys a też nie wejdziesz w nie czy nie mają podobnego problemu. Nowy silnik to 40tys+ a i ogólnie chyba nie są dostępne.

https://sklep.dixi-car.pl/tlok-silnika- ... 14989.html

Tylko to chyba bez pierścieni. A jakąś gwarancję Ci dadzą?
A od dawna tak piła olej? 😳 Bo to strasznie dużo ten 1litr

xul
Klubowicz
Posty: 1876
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: B20NHT - Poważna awaria silnika

Post autor: xul » 18 sie 2023, o 13:40

Kupić angola uderzonego w tył, podmienić silnik, a resztę angola sprzedać na części (trzeba policzyć czy opłacalne). Bodajże w Camaro (sic! świat schodzi na psy) był stosowany ten sam silnik, ale tam jest inaczej ułożony, więc mogą być problemy z mocowanie osprzętu i skrzyni biegów.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8488
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 198 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: B20NHT - Poważna awaria silnika

Post autor: dokia » 18 sie 2023, o 13:51

Też tak teraz pomyślałam aby kupić strzelone Camaro, bo Camaro 2.0t ma dokładnie ten sam Amerykański silnik. Z tymi strzelonymi w tył to generalnie słabo bo tam rzadko jest całka więc wracają na drogi, zazwyczaj całki są z przodu.
Na FB w grupie był chwilę gość co pokazywał filmy z oglądania tłoków, już raz je wymieniał i pękły ponownie po 45tys km. To chyba losowa wada fabryczna chociaż niby tłoki wzmocnione i identyczne były też w A.

Natomiast dziwi mnie że nie otwarto silnika już wtedy gdy ona tak piła ten olej tj po litrze. Producent mówi o max 600ml. Z instrukcji do tego auta:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Insigniacountrytouer
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 2 mar 2023, o 12:40
Auto: Insignia
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mikołów

Re: B20NHT - Poważna awaria silnika

Post autor: Insigniacountrytouer » 17 kwie 2024, o 18:33

Panowie proszę o pomoc. Mam insignie z silnikiem B20nht. Ciągle muszę dolewać oleju dlatego dziś sprawdziłem kompresję i wyszło tak na 1- 8 barów na 2-9 barów na 3-7 barów na 4-8 barów.

Po próbie olejowej cisnienie rośnie na każdym z cylindrów o ok.2 bary

I tu rodzi się pytanie.
Jaka kompresje powinien mieć ten silnik?
Czy jest to powód do niepokoju?

Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8488
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 198 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: B20NHT - Poważna awaria silnika

Post autor: dokia » 17 kwie 2024, o 20:10

ASO w tym silniku oczekuje 13.
Po próbie olejowej zawsze wzrasta co przecież fizycznie wytłumaczalne.

Ile oleju dolewasz na 1000km?

PS. Nie zgadza mi się Twój opis. Czy jesteś pewien że w 2014 był silnik b20nht?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Insigniacountrytouer
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 2 mar 2023, o 12:40
Auto: Insignia
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mikołów

Re: B20NHT - Poważna awaria silnika

Post autor: Insigniacountrytouer » 18 kwie 2024, o 06:01

Dolewam ok 1 litr na 1000km.

Tak napewno to jest b20nht. Takie oznaczenie widnieje po podłączeniu komputera.

Skoro ja mam ok 8 barów a aso przewiduje 13 to chyba wszystko jasne? Nie wiem co z tym autem zrobić.........

xul
Klubowicz
Posty: 1876
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: B20NHT - Poważna awaria silnika

Post autor: xul » 18 kwie 2024, o 07:18

Musiałbyś sprawdzić, co jest winowajca, pierścienie/tłoki czy głowica, ewentualnie zajrzeć kamerą endoskopową jak wyglądają cylindry w środku. Fajny 2.0T potrafi kosztować pod 20k, a z Camaro bez przeróbek nie pasuje (inaczej ułożony i chyba rozrusznik jest w innym miejscu).

Insigniacountrytouer
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 2 mar 2023, o 12:40
Auto: Insignia
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mikołów

Re: B20NHT - Poważna awaria silnika

Post autor: Insigniacountrytouer » 18 kwie 2024, o 08:12

Z tego co wiem choć mogę się mylić dlatego też zwracam się do was to próba olejowa powinna dać wymierny wynik.

Tak jak pisałem wcześniej. Wykonałem próbę olejowa i kompresja wzrosła o 2 bary czyli wychodzi na to że tłoki mówią pa pa?? Z tego co czytałem jeśli kompresja by nie wzrosła to wtedy wina głowicy.

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: B20NHT - Poważna awaria silnika

Post autor: Kotin44 » 18 kwie 2024, o 13:30

A jak zachowuje się odma?Jest to element zapomniany przez właścicieli pojazdów,który potrafi narobić bałaganu...
Prawdopodobnie masz pozaklejane pierścienie nagarem.Jeśli problem narastał systematycznie,i jest efektem eksploatacyjnym to użyj chemii ,która zadziała direct na pierściene

Insigniacountrytouer
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 2 mar 2023, o 12:40
Auto: Insignia
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mikołów

Re: B20NHT - Poważna awaria silnika

Post autor: Insigniacountrytouer » 18 kwie 2024, o 16:43

Może to jest jakiś trop ponieważ gdy odkręcę korek wlewu oleju to strasznie dmucha powietrzem.

Dlatego też kilka miesięcy temu sprawdzałem odmę i jest drozna.

Jak mogę pozbyć się takich nagarów na pierścieniach? Plukanka silnika i nowy olej czy jak?

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8488
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 198 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: B20NHT - Poważna awaria silnika

Post autor: dokia » 18 kwie 2024, o 17:28

Płukanka naftą, albo specjalną chemią

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: B20NHT - Poważna awaria silnika

Post autor: Kotin44 » 18 kwie 2024, o 19:25

Plukanka to już raczej jako utrwalenie całego procesu czyszczenia.
Użyj Valve Cleaner od Forte , on zadziała bezpośrednio na pierścienie ale przedłuż jego działanie na kilka dni - nie aplikuj całego spreya na raz.Daj tyle aby zakryło tłoka i pozwól mu działać-podlewaj tłoki rano i wieczorem.Powtatzaj ze 3-4 dni.
Teraz dopiero płukanka,następnie świeży olej i kilka minut dynamicznej jazdy z częstą zmianą obrotów.
Po takim zabiegu kontrola ciśnienia sprężania ,ale już bez oleju.

Insigniacountrytouer
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 2 mar 2023, o 12:40
Auto: Insignia
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mikołów

Re: B20NHT - Poważna awaria silnika

Post autor: Insigniacountrytouer » 19 kwie 2024, o 08:55

A czy zamiast nafty mogę użyć plukanki? Mam akurat dwie na stanie.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”