--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
B20NHT - Poważna awaria silnika
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 mar 2021, o 15:04
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Gliwice
B20NHT - Poważna awaria silnika
Witam!
Posiadam insignie A lift produkcja koniec 2016, przebieg 160 tysięcy km. Silnik 2.0 Turbo benzyna B20NHT (program 260KM). Od pewnego czasu pojawiał się check engine i auto wchodziło w tryb awaryjny - max 4k obrotów i spadek mocy. Jeden mechanik zaczął wymieniać cewki, potem znowu problem się pojawił, następnie niby wtryski były zabrudzone. Problem dalej się pojawiał. Dodatkowo silnik już od dawna brał olej około 1L na 1000km, ale mówiono mi, że ten silnik tak ma, że to na bloku złe uszczelnienie i tak dalej. Ostatecznie po wymianie cewek oraz wtrysków znowu to samo - check engine i tryb awaryjny. Oddałem auto do polecanego mechanika od "dużych tematów" i po zbadaniu kompresji okazało się, że jeden cylinder ma tylko 4 bary, dodatkowo w jakiejś pompie oleju sporo opiłków. Po otwarciu silnika okazało się, że jeden cylinder jest pęknięty, a reszta w jakiś sposób również uszkodzona, mimo że nie było jeszcze spadków kompresji.
Pojawia się teraz pytanie co robić z tym fantem? Mechanik mówi, że remont to okolice 20 tysięcy PLN, a druga opcja to podmiana silnika, ale tutaj nie będzie wiele taniej, bo te silniki po 15K chodzą.
Co polecacie? Jestem załamany, nigdy nie miałem tak poważnej awarii, a to stosunkowo młode i nowoczesne auto. Poprzednimi robiłem po 300K i nigdy nie było takich problemów.
Posiadam insignie A lift produkcja koniec 2016, przebieg 160 tysięcy km. Silnik 2.0 Turbo benzyna B20NHT (program 260KM). Od pewnego czasu pojawiał się check engine i auto wchodziło w tryb awaryjny - max 4k obrotów i spadek mocy. Jeden mechanik zaczął wymieniać cewki, potem znowu problem się pojawił, następnie niby wtryski były zabrudzone. Problem dalej się pojawiał. Dodatkowo silnik już od dawna brał olej około 1L na 1000km, ale mówiono mi, że ten silnik tak ma, że to na bloku złe uszczelnienie i tak dalej. Ostatecznie po wymianie cewek oraz wtrysków znowu to samo - check engine i tryb awaryjny. Oddałem auto do polecanego mechanika od "dużych tematów" i po zbadaniu kompresji okazało się, że jeden cylinder ma tylko 4 bary, dodatkowo w jakiejś pompie oleju sporo opiłków. Po otwarciu silnika okazało się, że jeden cylinder jest pęknięty, a reszta w jakiś sposób również uszkodzona, mimo że nie było jeszcze spadków kompresji.
Pojawia się teraz pytanie co robić z tym fantem? Mechanik mówi, że remont to okolice 20 tysięcy PLN, a druga opcja to podmiana silnika, ale tutaj nie będzie wiele taniej, bo te silniki po 15K chodzą.
Co polecacie? Jestem załamany, nigdy nie miałem tak poważnej awarii, a to stosunkowo młode i nowoczesne auto. Poprzednimi robiłem po 300K i nigdy nie było takich problemów.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 198 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: B20NHT - Poważna awaria silnika
Te młode i nowoczesne wcale nie lepsze od starych. W benzynach to jak nie blok pęknie to tłok albo nic się nie dzieje wielkiego. Nie ma reguły. Jednak uważam że lepiej robić ten , bo z używką to loteria i można kupić z podobnym poblemem. Trzymam kciuki
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 9 sie 2023, o 18:49
- Auto: Saab 9-5 Aero 2.0 t
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Szczecin
Re: B20NHT - Poważna awaria silnika
Dzień dobry,
jestem posiadaczem Saab 9-5 aero 2.0 t biopower benzyna. Auto posiada
identyczny silnik (GM) co Insignia A20NFT. Bardzo proszę o doradzenie wyboru
warsztatu który dużo przerobił "zjadł zęby" na tych silnikach najlepiej na
terenie Szczecina. Z góry dziękuję za pomoc. Naprawdę mam problem warsztat
DMS Saab w którym serwisowałem auto od marca jest zamknięty. Błagam o pomoc.
Pozdrawiam
jestem posiadaczem Saab 9-5 aero 2.0 t biopower benzyna. Auto posiada
identyczny silnik (GM) co Insignia A20NFT. Bardzo proszę o doradzenie wyboru
warsztatu który dużo przerobił "zjadł zęby" na tych silnikach najlepiej na
terenie Szczecina. Z góry dziękuję za pomoc. Naprawdę mam problem warsztat
DMS Saab w którym serwisowałem auto od marca jest zamknięty. Błagam o pomoc.
Pozdrawiam
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: B20NHT - Poważna awaria silnika
jak nie znajdziesz w Szczecinie, to kiedyś Autopasja z Włocławka dłubała kapitalki motorków od GM.
oprócz diesli oferowali też naprawy silników NFT ...
aktualnie zmieniony jest szyld warsztatu przy tej samej lokalizacji z uwagi na odejście z tego poziomu istnienia
wspólnika Pana Zbigniewa Kociuby. teraz to jest AutoFix - trzeba dzwonić o konkretną informację:
https://www.google.com/search?q=autopas ... e&ie=UTF-8
samym saabem zajmują się chłopaki z :
https://www.saabtuning.pl/kontakt/
oprócz diesli oferowali też naprawy silników NFT ...
aktualnie zmieniony jest szyld warsztatu przy tej samej lokalizacji z uwagi na odejście z tego poziomu istnienia
wspólnika Pana Zbigniewa Kociuby. teraz to jest AutoFix - trzeba dzwonić o konkretną informację:
https://www.google.com/search?q=autopas ... e&ie=UTF-8
samym saabem zajmują się chłopaki z :
https://www.saabtuning.pl/kontakt/
-
- Klubowicz
- Posty: 455
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: BMW G31
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: B20NHT - Poważna awaria silnika
Jeżeli masz zamiar długo pojeździć tym autem to pomyślał bym o wsadzeniu kutych tłoków. W USA ten silnik był wsadzany do sporej ilości aut, chyba do camaro również i tam mieli często problemy z tłokami. Wiec jest sporo opisane i dostępne są zestawy do zakuwania. Poza tym jak będziesz sprzedawać i powiesz co tam wsadziłeś to masz dożo większe szanse sprzedać to auto.explorn pisze: ↑8 sie 2023, o 12:07Witam!
Posiadam insignie A lift produkcja koniec 2016, przebieg 160 tysięcy km. Silnik 2.0 Turbo benzyna B20NHT (program 260KM). Od pewnego czasu pojawiał się check engine i auto wchodziło w tryb awaryjny - max 4k obrotów i spadek mocy. Jeden mechanik zaczął wymieniać cewki, potem znowu problem się pojawił, następnie niby wtryski były zabrudzone. Problem dalej się pojawiał. Dodatkowo silnik już od dawna brał olej około 1L na 1000km, ale mówiono mi, że ten silnik tak ma, że to na bloku złe uszczelnienie i tak dalej. Ostatecznie po wymianie cewek oraz wtrysków znowu to samo - check engine i tryb awaryjny. Oddałem auto do polecanego mechanika od "dużych tematów" i po zbadaniu kompresji okazało się, że jeden cylinder ma tylko 4 bary, dodatkowo w jakiejś pompie oleju sporo opiłków. Po otwarciu silnika okazało się, że jeden cylinder jest pęknięty, a reszta w jakiś sposób również uszkodzona, mimo że nie było jeszcze spadków kompresji.
Pojawia się teraz pytanie co robić z tym fantem? Mechanik mówi, że remont to okolice 20 tysięcy PLN, a druga opcja to podmiana silnika, ale tutaj nie będzie wiele taniej, bo te silniki po 15K chodzą.
Co polecacie? Jestem załamany, nigdy nie miałem tak poważnej awarii, a to stosunkowo młode i nowoczesne auto. Poprzednimi robiłem po 300K i nigdy nie było takich problemów.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 mar 2021, o 15:04
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Gliwice
Re: B20NHT - Poważna awaria silnika
Ile taka naprawa powinna kosztować? Mechanik wycenił mi to na około 20.000 zł na oryginalnych tłokach (nadwymiar, szlifowanie i tak dalej) - Jestem w szoku.... co robić?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 198 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: B20NHT - Poważna awaria silnika
Tak powinna kosztować. Natomiast z kutymi tłokami byłoby więcej o jakieś 5tys. Jest opcja znalezienia silnika ale one używane kosztują ok 18tys a też nie wejdziesz w nie czy nie mają podobnego problemu. Nowy silnik to 40tys+ a i ogólnie chyba nie są dostępne.
https://sklep.dixi-car.pl/tlok-silnika- ... 14989.html
Tylko to chyba bez pierścieni. A jakąś gwarancję Ci dadzą?
A od dawna tak piła olej? Bo to strasznie dużo ten 1litr
https://sklep.dixi-car.pl/tlok-silnika- ... 14989.html
Tylko to chyba bez pierścieni. A jakąś gwarancję Ci dadzą?
A od dawna tak piła olej? Bo to strasznie dużo ten 1litr
-
- Klubowicz
- Posty: 1876
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: B20NHT - Poważna awaria silnika
Kupić angola uderzonego w tył, podmienić silnik, a resztę angola sprzedać na części (trzeba policzyć czy opłacalne). Bodajże w Camaro (sic! świat schodzi na psy) był stosowany ten sam silnik, ale tam jest inaczej ułożony, więc mogą być problemy z mocowanie osprzętu i skrzyni biegów.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 198 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: B20NHT - Poważna awaria silnika
Też tak teraz pomyślałam aby kupić strzelone Camaro, bo Camaro 2.0t ma dokładnie ten sam Amerykański silnik. Z tymi strzelonymi w tył to generalnie słabo bo tam rzadko jest całka więc wracają na drogi, zazwyczaj całki są z przodu.
Na FB w grupie był chwilę gość co pokazywał filmy z oglądania tłoków, już raz je wymieniał i pękły ponownie po 45tys km. To chyba losowa wada fabryczna chociaż niby tłoki wzmocnione i identyczne były też w A.
Natomiast dziwi mnie że nie otwarto silnika już wtedy gdy ona tak piła ten olej tj po litrze. Producent mówi o max 600ml. Z instrukcji do tego auta:
Na FB w grupie był chwilę gość co pokazywał filmy z oglądania tłoków, już raz je wymieniał i pękły ponownie po 45tys km. To chyba losowa wada fabryczna chociaż niby tłoki wzmocnione i identyczne były też w A.
Natomiast dziwi mnie że nie otwarto silnika już wtedy gdy ona tak piła ten olej tj po litrze. Producent mówi o max 600ml. Z instrukcji do tego auta:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 mar 2023, o 12:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mikołów
Re: B20NHT - Poważna awaria silnika
Panowie proszę o pomoc. Mam insignie z silnikiem B20nht. Ciągle muszę dolewać oleju dlatego dziś sprawdziłem kompresję i wyszło tak na 1- 8 barów na 2-9 barów na 3-7 barów na 4-8 barów.
Po próbie olejowej cisnienie rośnie na każdym z cylindrów o ok.2 bary
I tu rodzi się pytanie.
Jaka kompresje powinien mieć ten silnik?
Czy jest to powód do niepokoju?
Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam wszystkich
Po próbie olejowej cisnienie rośnie na każdym z cylindrów o ok.2 bary
I tu rodzi się pytanie.
Jaka kompresje powinien mieć ten silnik?
Czy jest to powód do niepokoju?
Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam wszystkich
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 198 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: B20NHT - Poważna awaria silnika
ASO w tym silniku oczekuje 13.
Po próbie olejowej zawsze wzrasta co przecież fizycznie wytłumaczalne.
Ile oleju dolewasz na 1000km?
PS. Nie zgadza mi się Twój opis. Czy jesteś pewien że w 2014 był silnik b20nht?
Po próbie olejowej zawsze wzrasta co przecież fizycznie wytłumaczalne.
Ile oleju dolewasz na 1000km?
PS. Nie zgadza mi się Twój opis. Czy jesteś pewien że w 2014 był silnik b20nht?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 mar 2023, o 12:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mikołów
Re: B20NHT - Poważna awaria silnika
Dolewam ok 1 litr na 1000km.
Tak napewno to jest b20nht. Takie oznaczenie widnieje po podłączeniu komputera.
Skoro ja mam ok 8 barów a aso przewiduje 13 to chyba wszystko jasne? Nie wiem co z tym autem zrobić.........
Tak napewno to jest b20nht. Takie oznaczenie widnieje po podłączeniu komputera.
Skoro ja mam ok 8 barów a aso przewiduje 13 to chyba wszystko jasne? Nie wiem co z tym autem zrobić.........
-
- Klubowicz
- Posty: 1876
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: B20NHT - Poważna awaria silnika
Musiałbyś sprawdzić, co jest winowajca, pierścienie/tłoki czy głowica, ewentualnie zajrzeć kamerą endoskopową jak wyglądają cylindry w środku. Fajny 2.0T potrafi kosztować pod 20k, a z Camaro bez przeróbek nie pasuje (inaczej ułożony i chyba rozrusznik jest w innym miejscu).
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 mar 2023, o 12:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mikołów
Re: B20NHT - Poważna awaria silnika
Z tego co wiem choć mogę się mylić dlatego też zwracam się do was to próba olejowa powinna dać wymierny wynik.
Tak jak pisałem wcześniej. Wykonałem próbę olejowa i kompresja wzrosła o 2 bary czyli wychodzi na to że tłoki mówią pa pa?? Z tego co czytałem jeśli kompresja by nie wzrosła to wtedy wina głowicy.
Tak jak pisałem wcześniej. Wykonałem próbę olejowa i kompresja wzrosła o 2 bary czyli wychodzi na to że tłoki mówią pa pa?? Z tego co czytałem jeśli kompresja by nie wzrosła to wtedy wina głowicy.
-
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: B20NHT - Poważna awaria silnika
A jak zachowuje się odma?Jest to element zapomniany przez właścicieli pojazdów,który potrafi narobić bałaganu...
Prawdopodobnie masz pozaklejane pierścienie nagarem.Jeśli problem narastał systematycznie,i jest efektem eksploatacyjnym to użyj chemii ,która zadziała direct na pierściene
Prawdopodobnie masz pozaklejane pierścienie nagarem.Jeśli problem narastał systematycznie,i jest efektem eksploatacyjnym to użyj chemii ,która zadziała direct na pierściene
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 mar 2023, o 12:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mikołów
Re: B20NHT - Poważna awaria silnika
Może to jest jakiś trop ponieważ gdy odkręcę korek wlewu oleju to strasznie dmucha powietrzem.
Dlatego też kilka miesięcy temu sprawdzałem odmę i jest drozna.
Jak mogę pozbyć się takich nagarów na pierścieniach? Plukanka silnika i nowy olej czy jak?
Dlatego też kilka miesięcy temu sprawdzałem odmę i jest drozna.
Jak mogę pozbyć się takich nagarów na pierścieniach? Plukanka silnika i nowy olej czy jak?
-
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: B20NHT - Poważna awaria silnika
Plukanka to już raczej jako utrwalenie całego procesu czyszczenia.
Użyj Valve Cleaner od Forte , on zadziała bezpośrednio na pierścienie ale przedłuż jego działanie na kilka dni - nie aplikuj całego spreya na raz.Daj tyle aby zakryło tłoka i pozwól mu działać-podlewaj tłoki rano i wieczorem.Powtatzaj ze 3-4 dni.
Teraz dopiero płukanka,następnie świeży olej i kilka minut dynamicznej jazdy z częstą zmianą obrotów.
Po takim zabiegu kontrola ciśnienia sprężania ,ale już bez oleju.
Użyj Valve Cleaner od Forte , on zadziała bezpośrednio na pierścienie ale przedłuż jego działanie na kilka dni - nie aplikuj całego spreya na raz.Daj tyle aby zakryło tłoka i pozwól mu działać-podlewaj tłoki rano i wieczorem.Powtatzaj ze 3-4 dni.
Teraz dopiero płukanka,następnie świeży olej i kilka minut dynamicznej jazdy z częstą zmianą obrotów.
Po takim zabiegu kontrola ciśnienia sprężania ,ale już bez oleju.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 mar 2023, o 12:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mikołów
Re: B20NHT - Poważna awaria silnika
A czy zamiast nafty mogę użyć plukanki? Mam akurat dwie na stanie.