--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Check Engine, Lewe powietrze i korekty paliwa.

ODPOWIEDZ
szymeek25
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 18 maja 2022, o 17:20
Auto: Insignia A
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Żory
Otrzymał  piwo: 1 raz

Check Engine, Lewe powietrze i korekty paliwa.

Post autor: szymeek25 » 20 maja 2022, o 20:41

Witam forumowiczów,

W mojej Insigni 1.4 140 km 2012 r. (sama benzyna) od pewnego czasu mam spore problemy.

Przechodząc do meritum komputer pokazuje błąd P0171 - czyli lewe powietrze :( . W samochodzie były wymieniane świece, oraz obie sondy lambda. Filtr powietrza oraz kabinowy również został zmieniony, niestety nie pomogło. Co istotne, na luzie występują występują korekty paliwa na około +20 (zarówno długo, jak i krótkoterminowe) i wahają się właśnie w tych okolicach. Ciekawym jest, że w momencie gdy włączę klimatyzację, korekty spadają do poziomu około -7(długo i krótkoterminowe) i silnik lekko faluje. Korek wlewu paliwa też był odkręcony i bez zmian.

Na pierwszy rzut oka nie wygląda by były jakieś nieszczelności, psikałem starterem i żadnej reakcji silnika. Również odma zdaje się, że nie zaciąga powietrza, korek wlewu oleju przy odkręcaniu na włączonym silniku nie jest przyssany mocno. Silnik straszliwie stracił moc. Są momenty, w których się dławi np. przyśpiesza i nagle np. na dwójce przy 2.5 tyś. obrotów (bywa różnie) zadławia się, żeby przy 3 tyś. nagle wystrzelić(wiem, tylko 140 km ale czuć że traci moc), a czasami jest tak, że przyśpiesza liniowo. Czasami jest lepiej, czasem gorzej, ale zauważyłem, że gdy jest cieplej (być może że powietrze jest rzadsze) jest gorzej.

Jedyna rzecz, która mnie martwi, to to, że z jednej strony nie da do końca zamknąć się pokrywy obudowy filtra powietrza (widać filtr) i jest szczelina na około 1.5 cm. Jutro w razie potrzeby mogę zrobić zdjęcia.

Mechanik, u którego robiłem wyciek z chłodniczki oleju powiedział, że to coś z komputerem i dał namiary na elektromechanika, który jednak nie podjął się leczenia insigni :(. Powiedział, że miał już taką na warsztacie i mimo ogromu włożonej pracy rezultatu nie było. Postanowiłem więc wziąć sprawy w swoje ręce :lol: . Następne w kolejce jest sprawdzenie podciśnieniowego układu wspomagania hamulców.

Posiadał ktoś podobny problem? Za jakąkolwiek radę będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Check Engine, Lewe powietrze i korekty paliwa.

Post autor: Pro » 20 maja 2022, o 21:33

Sprawdzałeś MAF?

Awatar użytkownika
Crazy383
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: 15 lis 2019, o 09:34
Auto: Astra J
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Rzeszów
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Check Engine, Lewe powietrze i korekty paliwa.

Post autor: Crazy383 » 21 maja 2022, o 19:04

Wymien zawor evap

szymeek25
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 18 maja 2022, o 17:20
Auto: Insignia A
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Żory
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Check Engine, Lewe powietrze i korekty paliwa.

Post autor: szymeek25 » 23 maja 2022, o 19:10

Czujnik masowego przepływu powietrza wydaje się, że jest sprawny. Na wolnych obrotach pokazuje 1.3, wartość wzrasta po włączeniu klimatyzacji, a po przegazowaniu wartość szybuje w górę. Po odłączeniu na włączonym silniku obroty wzrastają i nie chodzi równo.
Co do zaworu evap to może być Bosh 0 280 142 504 za 150 zł, czy polecacie jakieś inne, być może tańsze? Pytanie czy nie wywaliłoby żadnego błędu przy uszkodzeniu zaworu par paliwa. Silnik nie faluje bez włączonej klimatyzacji.
Dzięki za pomoc, na dniach wezmę się za wymianę zaworu :)

Edit z ostatniej chwili. Przedmuchałem zawór i nie przepuszcza powietrza, ale mimo to i tak wymienie.

szymeek25
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 18 maja 2022, o 17:20
Auto: Insignia A
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Żory
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Check Engine, Lewe powietrze i korekty paliwa.

Post autor: szymeek25 » 26 maja 2022, o 18:22

Wymieniłem ten zawór, ale nie pomogło. Korekty na wolnych obrotach dalej takie same. Jest jednak pewna intrygująca rzecz. Nie mam w ogóle czujnika ciśnienia MAP (map sensor). Czy to może być przyczyna?
Dla podglądu daje link: https://zapodaj.net/615eea340aee7.jpg.html (Nie mam czujnika zaznaczonego strzałką, żadnej zaślepki nic. )

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Check Engine, Lewe powietrze i korekty paliwa.

Post autor: Kotin44 » 27 maja 2022, o 07:52

Jak wyglądają świece?
W oturbionym silniku nie sprawdzisz szczelności plakiem-tylko próba dymowa
Postaraj się domknąć obudowę filtra-poruszaj na boki lekko dociskając aż filtr się w niej ułoży

szymeek25
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 18 maja 2022, o 17:20
Auto: Insignia A
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Żory
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Check Engine, Lewe powietrze i korekty paliwa.

Post autor: szymeek25 » 27 maja 2022, o 17:55

Świecy nie sprawdzałem ale były wymieniane jakieś 2 lata temu. Co do filtra, to nie da się go bardziej dopchnąć niż tak: https://zapodaj.net/bf5c1115cb333.jpg.html Najbardziej mnie martwi brak tego czujnika. Jeśli ktoś ma taki silnik, to bardzo proszę żeby sprawdził czy ma w tym miejscu ten czujnik. Problem już występuje długo, mogło być tak, że gdy mechanik wymieniał wcześniej rozrząd lub coś innego to wyjął ten czujnik i już nie włożył. Jeśli faktycznie go brakuje (co jest bardzo prawdopodobne, na zdjęciach w internecie tam jest) to czy ktoś mógłby podrzucić jakiś link jak go podłączyć lub polecić jakiegoś elektromechanika na Śląsku bądź w Małopolsce, który zna się na tym i mógłby mi to na miejscu podłączyć?
Ostatnio zmieniony 6 cze 2022, o 18:24 przez szymeek25, łącznie zmieniany 1 raz.

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Check Engine, Lewe powietrze i korekty paliwa.

Post autor: Kotin44 » 29 maja 2022, o 00:07

Zatem luknij jaki kolor mają świeczki.Jeśli są czrne z aksamitnym nalotem,to jes zbyt mało powietrza...
MAP sensor może nie występować w twoim aucie,więc najlepiej zadzwoń do ASO i sprawdzą Ci po nr vin.Do wymiany rozrządu nie demontuje się kolektora ,ani sensora MAP-gdyby tam kiedyś był i znikł , to by musiała pozostać lużna wtyczka.
W oturbionym silniku plakiem możesz sprawdzić szczelność tylko od filtra do turbo-za turbiną jest już nadciśnienie,więc będzie powietrze wypychać poza układ dolotowy więc silnik plaka nie zassa,ale nie mnie jest dane oceniać wyczyny mechaników oraz diagnozowanie...
Nr błedu jaki podałeś podpowiada zę uwalona jest odma,ale w skład dolotu wchodzi jeszcze kilka zaworków.Wpisz w google Opel Insignia 1.4 ODMA - pierwszy filmik bedzie Jak Testowac Układ Odmy i Odpowietrzania-gdy posprawdzasz jak na filmiku ,to znajdziesz przyczyne.
Powodzenia

rafo55
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 21 lut 2021, o 15:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Bielsko Biała
Postawił piwo: 1 raz

Re: Check Engine, Lewe powietrze i korekty paliwa.

Post autor: rafo55 » 29 maja 2022, o 09:40

Bez obciążenia i na wolnych obrotach turbo nie ciśnie i jest podciśnienie. Sondy wymienione na oryginał czy zamiennik?

szymeek25
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 18 maja 2022, o 17:20
Auto: Insignia A
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Żory
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Check Engine, Lewe powietrze i korekty paliwa.

Post autor: szymeek25 » 30 maja 2022, o 16:26

Sonda 1, czyli ta, u której jest dostęp z silnika wymieniona jest na oryginał z Bosh(sam wymieniałem). Co do sondy 2 nie jestem pewien ale cena również oscylowała koło tego (wymieniał mechanik, stara wywalała błędy. Wymieniana była ok. 1.5 roku temu).Wymieniłem przed chwilą czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym na oryginał z Bosh. Po jeździe próbnej dam znać jak będzie. Co do drugiego czujnika, o którym pisałem że nie ma, to z tego co się orientowałem, w moim silniku fabrycznie go tam nie ma(z tym że map sensor to jest ten pierwszy a ten drugi ma mierzyć chyba ciśnienie na zewnątrz). Co do odmy, jeżeli wymiana tego czujnika nie będzie działał, to na dniach się będę za nią brał. Dzięki wszystkim :)

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Check Engine, Lewe powietrze i korekty paliwa.

Post autor: Kotin44 » 31 maja 2022, o 07:44

A jak ma być po wymianie czujnika?-będzie tak jak było,tylko jesteś lżejszy o koszt jego zakupu...

porucznikborewicz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 1 cze 2022, o 21:11
Auto: POLONEZ 1976
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: HAMERYKA
Postawił piwo: 1 raz

Re: Check Engine, Lewe powietrze i korekty paliwa.

Post autor: porucznikborewicz » 5 cze 2022, o 17:54

przed wymianą jakiego kolwiek czujnika , zalecam wszystkie złączki psiknąć kontakt spreyem.
pozdrawiam Krzysiu!:)

szymeek25
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 18 maja 2022, o 17:20
Auto: Insignia A
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Żory
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Check Engine, Lewe powietrze i korekty paliwa.

Post autor: szymeek25 » 6 cze 2022, o 18:31

Apropo membrany odmy, to czy może na zmiane lekko zasysać powietrze i dmuchać powietrze czy wciąga jak jest walnięta membrana? Korek też zasysa ale delikatnie, może tak być? Dodam, że trochę ponad pół roku temu była wymieniana cała pokrywa zaworów. I najważniejsze - korekty paliwa nie są stałe. Na wolnych obrotach raz stałe 14, raz między -3 a+7 się wacha. Najgorzej na włączonej klimatyzacji - wtedy silnik staje się słabszy i świeci zapala się check engine i nie gaśnie aż do wykasowania błędu.

Mały edit: jak włącze klimatyzacje to idą korekty na minus i tak się utrzymują na wolnych obrotach. Jak "przegazuje" to robią się wyższe i tak zostaje. Może to być pompa paliwa?

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Check Engine, Lewe powietrze i korekty paliwa.

Post autor: Kotin44 » 6 cze 2022, o 23:51

Tak kolego.Przy błedzie który mówi o nieszczelności dolotu , z pewnością bedzie winna pompa paliwa...-ręce opadają...
Napisałem Ci jak sprawdzić układ odpowietrenia komory korbowej?-wykonałeś to?
Pokrywa zaworów nowa-była sprawdzona przed montażem?Zamiennik czy ori?-dwa miechy temu wymieniałem gościowi w audi a4 odme.Trzy kupione w necie i żadna nie działała poprawnie,a czwarta kupiona w ASO i bingo.Korekty są efektem.Silnik ma problem,wiec efekt masz w korektach...
P.S
Panie poruczniku-uszanowanko :D

Radek84
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Check Engine, Lewe powietrze i korekty paliwa.

Post autor: Radek84 » 1 sie 2022, o 01:03

szymeek25 pisze:
26 maja 2022, o 18:22
Wymieniłem ten zawór, ale nie pomogło. Korekty na wolnych obrotach dalej takie same. Jest jednak pewna intrygująca rzecz. Nie mam w ogóle czujnika ciśnienia MAP (map sensor). Czy to może być przyczyna?
Dla podglądu daje link: https://zapodaj.net/615eea340aee7.jpg.html (Nie mam czujnika zaznaczonego strzałką, żadnej zaślepki nic. )
Odgrzeje
Jak nie masz map sensora i żadnej zaślepki to przecież masz mega dziurę bezpośrednio na kolektorze ssącym już za przepływomierzem. Jeśli nie jest ona w żaden sposób zaślepiona to pewnie masz podbite wolne obroty ze względu na tą nieszczelność.
Zanim się wymieni odpowietrznik par paliwa trzeba pojeździć trochę bez korka wlewu paliwa. Jak korekty długoterminowe się poprawia to wiadomo, że uswalony jest odpowietrznik.

szymeek25
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 18 maja 2022, o 17:20
Auto: Insignia A
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Żory
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Check Engine, Lewe powietrze i korekty paliwa.

Post autor: szymeek25 » 19 paź 2023, o 12:33

Problem rozwiązany. Okazało się, że od spodu w fabrycznym kolektorze dolotowym była dziura "wyżarta" od oleju. Stąd też żadne psikanie nie podnosiło obrotów silnika, gdyż nie było tam dostępu. W samym kolektorze, tj. w zbiorniczku było około litr oleju silnikowego. W mojej ocenie, jedynym sposobem na sprawdzenie, czy problem nie stoi po stronie kolektora, jest jego demontaż. Wymiany kolektora dokonałem samodzielnie. Jedyną trudnością było dopięcie wszystkich wężyków, gdyż dostęp do nich jest słaby.

Lucifejro
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 5 cze 2020, o 23:31
Auto: Zafira C
Kod silnika: B14NET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Środa Wielkopolska
Postawił piwo: 1 raz

Re: Check Engine, Lewe powietrze i korekty paliwa.

Post autor: Lucifejro » 19 kwie 2024, o 18:44

Szkoda, ze nie masz zdjęć. A gdzie to było przeżarte i gdzie olej spływał?
Na jaki kolektor wymieniłeś? Oryginały ohydnie drogie, a zamienniki podobno takie se...

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”