--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Insignia A, 2.8 - błędy silnika i krztuszenie

ODPOWIEDZ
tomirp1980
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 9 gru 2022, o 15:34
Auto: Insignia A
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Insignia A, 2.8 - błędy silnika i krztuszenie

Post autor: tomirp1980 » 15 kwie 2024, o 22:41

Szanowni Forumowicze,

zwracam się do Was z prośbą o poradę w następującej sprawie.
Użytkuje od 7 lat Insignię A, 4x4, V6. W czerwcu ub. roku wymieniłem dwa wtryski instalacji gazowej (instalacja BRC), bo krztusiła się i auto na gazie nie jeździło. W lipcu lub sierpniu 2023 r. po raz pierwszy pojawił się komunikat o ograniczeniu mocy silnika, lecz dość szybko znikł. W sierpniu instalacja gazowa zaczęła ponownie się „krztusić”, udałem się zatem we wrześniu 2023 r. do serwisu , lecz tydzień od naprawy, auto na gazie przestało działać – po przełączeniu na gaz po prostu gasło. Od tego momentu jeździłem wyłącznie na benzynie.
Na początku lutego 2024 r. wymieniłem olej w skrzyni napędu oraz wymieniałem piasty, wtedy mechanik wspomniał, że jego zdaniem auto nie ma zrywności, a silnik jest „mułowaty”. Od końca lutego 2024 r. samochód zaczął za każdym razem po uruchomieniu silnika wyświetlać komunikat „ograniczenie mocy silnika” i „sprawdź system ESP”, a na tablicy zaczął zapalać się symbol kontroli trakcji. Jednakże po dłuższej jeździe, zwłaszcza z większą prędkością komunikat o ESP i ograniczeniu mocy silnika znikał, kontrola trakcji na tablicy gasła, a samochód jeździł normalnie. Na przełomie lutego i marca 2024 r. zauważyłem, że wlanie benzyny 98 oktanowej lub 100 oktanowej powoduje, że komunikat po uruchomieniu auta nie wyskakuje lub pojawia się po dłuższym czasie. Niemniej z tego rodzaju benzyny (98 lub 100 oktanów) nie korzystam często.
W I połowie kwietnia 2024 r. zaczął się kolejny problem. Otóż, po jakimś czasie od uruchomienia auta i pojawieniu się komunikatu o ESP, i ograniczeniu mocy silnika, auto zaczynało się krztusić, drżeć, zwalniać i gasnąć. Po ponownym uruchomieniu silnika albo objaw ten znikał albo należało jeszcze raz zgasić silnik i uruchomić auto ponownie i wtedy można już było jechać normalnie. To krztuszenie i gaśnięcie auta nie działo się się jednak za każdym razem (do tej pory miałem 4 takie przypadki, a jeżdżę dość często). Udałem się do diagnosty. U diagnosty na badaniu komputerem pojawiły się następujące błędy (opis błędów zaczynających się na literę P wyszukałem sam w Internecie - https://www.v-tuning.pl/bledy-dtc/opel, tłumaczyłem na polski, przy czym odpowiednika słowa „bank” nie znalazłem/opis innych błędów wyszukanych w necie):
P0008 - Położenie silnika / wydajność systemu bank 1.
P0017 - Pozycja wału korbowego – korelacja pozycji wałka rozrządu (bank 1, czujnik B); P0121 - Czujnik położenia przepustnicy/przełącznik A. Problem z zakresem/działaniem obwodu.
P0221 - Czujnik położenia przepustnicy/pedału/przełącznik B. Zakres obwodu/wydajność.
P0299 - Stan niedoładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej „A”.
P2097 - w układzie wykrywany jest stan bogatej mieszanki (za dużo paliwa i za mało powietrza).
P2176 - Układ sterowania siłownikiem przepustnicy – ​​brak wiedzy o położeniu biegu jałowego.
C0242 - Elektromagnes/miernik #2 ABS lewy przedni – sygnał poza zakresem/wydajność.
U0100 - sterownik silnika błędy komunikacji.

I teraz pytania:
1. Co Waszym zdaniem jest przyczyną krztuszenia się i gaśnięcia auta? Które z ww. błędów mogą za to odpowiadać?
2. Czy stwierdzone przez diagnostę ww. błędy kompleksowo/wspólnie mają jedną lub kilka przyczyn? Jaka to może być przyczyna/przyczyny?
3. Za 2 tygodnie muszę udać się w inny rejon Polski (ok. 380 km drogi). Czy ten dystans – w zw. wyżej wymienionymi błędami – (i) dam radę przejechać, (ii) mogę pogorszyć awarię?
4. Czy w ciągu 2 tygodni jestem w stanie wyeliminować naprawą w warsztacie, któryś z ww. błędów i przy tym, co byłoby relatywnie najtańsze do naprawy? Pytam, gdyż tam, gdzie mam pojechać za 2 tygodnie, mam zaprzyjaźnionego mechanika, a koszty napraw nie są tak drogie, jak w miejscowości, w której na co dzień mieszkam.

Dziękuję z góry za pomoc i Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 505
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Insignia A, 2.8 - błędy silnika i krztuszenie

Post autor: jotef » 16 kwie 2024, o 09:09

... takie pytanie pomocnicze - kiedy był robiony rozrząd w tym motorku lub jaki ma na tą chwilę przebieg ten
'zestaw łańcuchów i napinaczy' ?

p.s. zresztą, nie będę się wymądrzał bo nie znam tego konkretnego serducha jako użytkownik więc może zaczynając i jednocześnie kończąc swój występ w tym wątku polecam lekturę opisu DTC P0008:
https://autonevodpl.com/obd2-codes/p0008

xul
Klubowicz
Posty: 1878
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Insignia A, 2.8 - błędy silnika i krztuszenie

Post autor: xul » 16 kwie 2024, o 09:57

Skasowałbym też błędy i zobaczył co wyskoczy ponownie, część błędów może być historyczna, spowodowana np.: niskim napięciem. Przyjrzałbym się też wiązkom i śladom ewentualnej obecności mojego "ulubionego" zwierzątka (******* kuny), szczególnie, jeżeli nie parkujesz w zamkniętym garażu.

tomirp1980
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 9 gru 2022, o 15:34
Auto: Insignia A
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia A, 2.8 - błędy silnika i krztuszenie

Post autor: tomirp1980 » 22 kwie 2024, o 19:19

Dzięki.
T

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”