--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Łańcuch rzadko pęka, najcześciej ślizgi pękają i łańcuch jest luźny
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Mam jeszcze pytanko oprócz przypilnowania rozrządu po 100 kkm na co jeszcze zwracać uwagę przy tym silniku? Przymierzam się do takiego auta z tym silnikiem, narazie nie słychać takich objawów jak opisywane auto ma 80kkm teraz ...
Pozdr,
Pozdr,
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 6 wrz 2015, o 19:18
- Auto: srinavturbo
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
https://www.youtube.com/watch?v=aU0IeCjRq2s
Witam. Może to pomoże. co prawda zapożyczone z forum Saaba ale ten sam silnik .Jeżeli dźwięk, który słyszysz jest taki jak na filmiku powyżej to jest to 99% łańcuch balastowy a dokładniej połamany ślizg.Miałem dokładnie to samo.Fachowcy z salonu vauxhalla orzekli że to dźwięk nagrzewających się katalizatorów dobrze, że trafiłem na mechanika który się zna na samochodach i ogarnął sprawę w kilka godzin
Witam. Może to pomoże. co prawda zapożyczone z forum Saaba ale ten sam silnik .Jeżeli dźwięk, który słyszysz jest taki jak na filmiku powyżej to jest to 99% łańcuch balastowy a dokładniej połamany ślizg.Miałem dokładnie to samo.Fachowcy z salonu vauxhalla orzekli że to dźwięk nagrzewających się katalizatorów dobrze, że trafiłem na mechanika który się zna na samochodach i ogarnął sprawę w kilka godzin
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
W 2,0 T warto sprawdzić wydech, katalizator oraz sondy. Tez lubią płatać figle.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Ten zestaw + pompa wody = 6300??
http://insignia24.pl/11068-zestaw-rozrz ... ignia.html
Masz na fakturze pozycje co było zrobione ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
http://insignia24.pl/11068-zestaw-rozrz ... ignia.html
Masz na fakturze pozycje co było zrobione ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 11:59
- Auto: Sports Tourer
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Ja zapłaciłem ~1900zł ale tylko zestaw + wymiana w ASO bez pompy. Wymiana profilaktycznie przy 112kkm
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
To wychodzi na to, ze 1400 kasują za robotę... :/
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 11:59
- Auto: Sports Tourer
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Mniej wiecej. Na fakturze mam 261 zł brutto za godzinę pracy razy 4 i pół godziny a koszt zestawu 691zl. Co prawda mam wersję A20NFT ale nie wydaje mi się aby to miało wielkie znaczenie.
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Konstrukcja ta sama. To wam powiem, ze interes do D*** :/ ale tak sie cenią w ASO no wpis w książeczce jest
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 11:59
- Auto: Sports Tourer
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
No i pewna gwarancja na 2 lata a to dość ważne jak się chce jeszcze pojeździć autem. Zbyt duże zniszczenia jakby coś poszło nie tak.
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Gwarancja na rozrząd...? Bez pompy? Musiałbyś miec potężnego pecha żebyś skorzystał z tej gwarancji
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 132
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 17:46
- Auto: Insignia 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Panowie, tamat o rozrządzie w naszych furach, więc piszę...
Iśka stoi właśnie u mechanika (polecany na forum serwis w Wawie), niestety mam wrażenie, że facet robi mnie dobrze w uja.
Zakupiłem dużo części już, dwa komplety naprawcze rozrządu, uszczelki, pompę wody, wszystko co potrzeba (ok 1700 zł za części, załatwiłem po zniżkach pracowniczych w IC ;/).
Jednak dziś usłyszałem, że aby wymienić pompę wody facet musiał rozebrać drugą połowę silnika i zdjąć kolektor, turbinę i jeszcze coś, prawda to?
Pytam ponieważ, zdejmując kolejne rzeczy powiedział, że zamówił uszczelki pod te rzeczy, które zdjął, co wygenerowało 500 zł kolejnych kosztów, uszczelki w ASO drogie to jasne, ale czy to było konieczne?
Dajcie znać jaki powinien być koszt prac związanych z rozrządem
Iśka stoi właśnie u mechanika (polecany na forum serwis w Wawie), niestety mam wrażenie, że facet robi mnie dobrze w uja.
Zakupiłem dużo części już, dwa komplety naprawcze rozrządu, uszczelki, pompę wody, wszystko co potrzeba (ok 1700 zł za części, załatwiłem po zniżkach pracowniczych w IC ;/).
Jednak dziś usłyszałem, że aby wymienić pompę wody facet musiał rozebrać drugą połowę silnika i zdjąć kolektor, turbinę i jeszcze coś, prawda to?
Pytam ponieważ, zdejmując kolejne rzeczy powiedział, że zamówił uszczelki pod te rzeczy, które zdjął, co wygenerowało 500 zł kolejnych kosztów, uszczelki w ASO drogie to jasne, ale czy to było konieczne?
Dajcie znać jaki powinien być koszt prac związanych z rozrządem
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Jak dobrze pamietam to w Aso koszt wumiany rozrządu do 2.0 T jakoś 3 tyś
-
- Użytkownik
- Posty: 132
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 17:46
- Auto: Insignia 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
dzwoniłem rano do jednego ASO to powiedzieli, że 4500 sam rozrząd, a 5000 z pompą wody
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Może to od Aso zależy.I nie dam ręki uciąć,bo nie interesowałem się tym zbytnio i tak przy okazji jakoś tak rozmów coś wspominali o takiej cenie
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Ze mnie ASO się śmiało jak chciałem aby wymienili rozrząd przebieg 98tyś wymienili tylko górę za 15tyś rozwalił się ślizg dolnego. Teraz po wymianie mam jakieś MEGA szarpnięcia od czasu do czasu jak by ktoś na 0,5sek mega wcisnął hamulec. Wsadziłem w to auto już dużo za dużo dziś pewnie jeździł mym bmw 535 z 2011 roku.... nie pamiętam ile łącznie ale 2x robota co nie jest tanie plus części to za sam rozrząd około 8tyś razem.
-
- Klubowicz
- Posty: 455
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: BMW G31
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Ja nie wiem skąd aso bierze te ceny. Kompletny rozrząd firmowy można kupić bez pompy za max 1600 zł.
A roboty przy wymianie obydwóch łańcuchów jest przy dwóch osobach na max 8 godzin. Nawet jak by liczyli 200 na godzinę to jest 3200.
Wydaje mi się ze to jest kwestia tego że przeciętny mechanik boi się do tego podejść i większość osób zgłasza się do aso.
Co do samej wymiany pompy to nie widzę potrzeby wymiany pompy podczas wymiany rozrządu.
To się chyba utarło z samochodów gdzie pompa wody jest na tym samym pasku co cały rozrząd i do jej wymiany trzeba i tak go rozbierać.
W tym silniku pompę można spokojnie wymienić nie ruszając rozrządu. Poza tym jej budowa jest teraz trochę inna i ma mniej możliwości cieknięcia.
Ehhhh dobrze mieć dobrego mechanika z jakością aso i uczciwą ceną
A roboty przy wymianie obydwóch łańcuchów jest przy dwóch osobach na max 8 godzin. Nawet jak by liczyli 200 na godzinę to jest 3200.
Wydaje mi się ze to jest kwestia tego że przeciętny mechanik boi się do tego podejść i większość osób zgłasza się do aso.
Co do samej wymiany pompy to nie widzę potrzeby wymiany pompy podczas wymiany rozrządu.
To się chyba utarło z samochodów gdzie pompa wody jest na tym samym pasku co cały rozrząd i do jej wymiany trzeba i tak go rozbierać.
W tym silniku pompę można spokojnie wymienić nie ruszając rozrządu. Poza tym jej budowa jest teraz trochę inna i ma mniej możliwości cieknięcia.
Ehhhh dobrze mieć dobrego mechanika z jakością aso i uczciwą ceną
- flcn
- Użytkownik
- Posty: 310
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
- Auto: ST Cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: LDZ
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Tacy mechanicy to już chyba wymarli... Niestety
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
-
- Klubowicz
- Posty: 455
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: BMW G31
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Jak coś to mogę dać namiar. Jeden się uchował w Poznaniu. Młody, jest szansa ze trochę jeszcze popracuje