--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: kuba89 » 20 cze 2016, o 18:38

Łańcuch rzadko pęka, najcześciej ślizgi pękają i łańcuch jest luźny


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Payti

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: Payti » 7 sie 2016, o 07:53

Mam jeszcze pytanko oprócz przypilnowania rozrządu po 100 kkm na co jeszcze zwracać uwagę przy tym silniku? Przymierzam się do takiego auta z tym silnikiem, narazie nie słychać takich objawów jak opisywane auto ma 80kkm teraz ...

Pozdr,

marcin74uk
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 6 wrz 2015, o 19:18
Auto: srinavturbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: marcin74uk » 7 sie 2016, o 13:22

https://www.youtube.com/watch?v=aU0IeCjRq2s
Witam. Może to pomoże. co prawda zapożyczone z forum Saaba ale ten sam silnik .Jeżeli dźwięk, który słyszysz jest taki jak na filmiku powyżej to jest to 99% łańcuch balastowy a dokładniej połamany ślizg.Miałem dokładnie to samo.Fachowcy z salonu vauxhalla orzekli że to dźwięk nagrzewających się katalizatorów :) :) :) dobrze, że trafiłem na mechanika który się zna na samochodach i ogarnął sprawę w kilka godzin :)

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: peja-1991 » 8 sie 2016, o 19:03

W 2,0 T warto sprawdzić wydech, katalizator oraz sondy. Tez lubią płatać figle.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

jonasz

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: jonasz » 23 wrz 2016, o 11:15

W ASO kompletny rozrząd + robocizna 6300 zł, dwu letnia gwarancja.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: kuba89 » 23 wrz 2016, o 12:10

Ten zestaw + pompa wody = 6300??

http://insignia24.pl/11068-zestaw-rozrz ... ignia.html

Masz na fakturze pozycje co było zrobione ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

mard
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 22 wrz 2016, o 11:59
Auto: Sports Tourer
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: mard » 1 paź 2016, o 17:05

Ja zapłaciłem ~1900zł ale tylko zestaw + wymiana w ASO bez pompy. Wymiana profilaktycznie przy 112kkm

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: kuba89 » 1 paź 2016, o 17:15

To wychodzi na to, ze 1400 kasują za robotę... :/


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

mard
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 22 wrz 2016, o 11:59
Auto: Sports Tourer
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: mard » 1 paź 2016, o 18:11

Mniej wiecej. Na fakturze mam 261 zł brutto za godzinę pracy razy 4 i pół godziny a koszt zestawu 691zl. Co prawda mam wersję A20NFT ale nie wydaje mi się aby to miało wielkie znaczenie.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: kuba89 » 1 paź 2016, o 19:45

Konstrukcja ta sama. To wam powiem, ze interes do D*** :/ ale tak sie cenią w ASO no wpis w książeczce jest :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

mard
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 22 wrz 2016, o 11:59
Auto: Sports Tourer
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: mard » 1 paź 2016, o 20:04

No i pewna gwarancja na 2 lata a to dość ważne jak się chce jeszcze pojeździć autem. Zbyt duże zniszczenia jakby coś poszło nie tak.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: kuba89 » 1 paź 2016, o 20:11

Gwarancja na rozrząd...? Bez pompy? Musiałbyś miec potężnego pecha żebyś skorzystał z tej gwarancji :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pruski
Użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 26 sty 2015, o 17:46
Auto: Insignia 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: Pruski » 3 paź 2016, o 10:56

Panowie, tamat o rozrządzie w naszych furach, więc piszę...

Iśka stoi właśnie u mechanika (polecany na forum serwis w Wawie), niestety mam wrażenie, że facet robi mnie dobrze w uja.

Zakupiłem dużo części już, dwa komplety naprawcze rozrządu, uszczelki, pompę wody, wszystko co potrzeba (ok 1700 zł za części, załatwiłem po zniżkach pracowniczych w IC ;/).

Jednak dziś usłyszałem, że aby wymienić pompę wody facet musiał rozebrać drugą połowę silnika i zdjąć kolektor, turbinę i jeszcze coś, prawda to?
Pytam ponieważ, zdejmując kolejne rzeczy powiedział, że zamówił uszczelki pod te rzeczy, które zdjął, co wygenerowało 500 zł kolejnych kosztów, uszczelki w ASO drogie to jasne, ale czy to było konieczne?

Dajcie znać jaki powinien być koszt prac związanych z rozrządem :?:

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: norbi333 » 3 paź 2016, o 10:59

Jak dobrze pamietam to w Aso koszt wumiany rozrządu do 2.0 T jakoś 3 tyś

Pruski
Użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 26 sty 2015, o 17:46
Auto: Insignia 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: Pruski » 3 paź 2016, o 11:14

dzwoniłem rano do jednego ASO to powiedzieli, że 4500 sam rozrząd, a 5000 z pompą wody

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: norbi333 » 3 paź 2016, o 12:01

Może to od Aso zależy.I nie dam ręki uciąć,bo nie interesowałem się tym zbytnio i tak przy okazji jakoś tak rozmów coś wspominali o takiej cenie

MaNiEk91

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: MaNiEk91 » 5 paź 2016, o 16:32

Ze mnie ASO się śmiało jak chciałem aby wymienili rozrząd przebieg 98tyś :D wymienili tylko górę za 15tyś rozwalił się ślizg dolnego. Teraz po wymianie mam jakieś MEGA szarpnięcia od czasu do czasu jak by ktoś na 0,5sek mega wcisnął hamulec. Wsadziłem w to auto już dużo za dużo dziś pewnie jeździł mym bmw 535 z 2011 roku.... nie pamiętam ile łącznie ale 2x robota co nie jest tanie plus części to za sam rozrząd około 8tyś razem.

Holios
Klubowicz
Posty: 455
Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
Auto: BMW G31
Rok produkcji: 2019
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: Holios » 5 paź 2016, o 19:14

Ja nie wiem skąd aso bierze te ceny. Kompletny rozrząd firmowy można kupić bez pompy za max 1600 zł.
A roboty przy wymianie obydwóch łańcuchów jest przy dwóch osobach na max 8 godzin. Nawet jak by liczyli 200 na godzinę to jest 3200.
Wydaje mi się ze to jest kwestia tego że przeciętny mechanik boi się do tego podejść i większość osób zgłasza się do aso.
Co do samej wymiany pompy to nie widzę potrzeby wymiany pompy podczas wymiany rozrządu.
To się chyba utarło z samochodów gdzie pompa wody jest na tym samym pasku co cały rozrząd i do jej wymiany trzeba i tak go rozbierać.
W tym silniku pompę można spokojnie wymienić nie ruszając rozrządu. Poza tym jej budowa jest teraz trochę inna i ma mniej możliwości cieknięcia.

Ehhhh dobrze mieć dobrego mechanika z jakością aso i uczciwą ceną 8-)

Awatar użytkownika
flcn
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
Auto: ST Cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: LDZ

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: flcn » 5 paź 2016, o 19:24

Tacy mechanicy to już chyba wymarli... Niestety

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Holios
Klubowicz
Posty: 455
Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
Auto: BMW G31
Rok produkcji: 2019
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT

Post autor: Holios » 5 paź 2016, o 19:53

Jak coś to mogę dać namiar. Jeden się uchował w Poznaniu. Młody, jest szansa ze trochę jeszcze popracuje :D :lol:

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”