--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

ass
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 25 cze 2018, o 19:05
Auto: Insi. Na el.pi.dzi
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: BSK - Podlaskie
Postawił piwo: 5 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: ass » 15 sie 2020, o 09:27

Witam serdecznie !

Czeka mnie wymiana rozrządu + koła zfr.
Mam parę pytań.

1. Czy ten przyrząd to jest to czego szukam?
https://allegro.pl/oferta/yato-zestaw-b ... -816607029

2. Wiem że najlepiej mieć dynamometr z kątomierzem bądź poziomice elektroniczna i zastosować się do tego przy dokręcaniu kol:
Śruba centralna koła pasowego wałka rozrządu (wylot) Krok 1 = dokręć o 50 Nm. Krok 2 = dokręć o 60°. Krok 3 = dokręć o 15°
Śruba centralna koła pasowego wałka rozrządu (wlot) Krok 1 = dokręć o 50 Nm. Krok 2 = dokręć o 60°. Krok 3 = dokręć o 15°

Czy idzie to wymienić bez klucza i odmierzania kąta?

3. Luzy zaworowe sprawdza się w ten czas jak rozrzad jest ustawiony na znakach? (dwa wałki w jednym polozeniu) zastosować się do tego?
Wlot 0.25 +- 0.05
Wydech 0.31 +- 0.05

4. Czy pasek od pompy wody idzie nałożyć bez przyzadu?

Myślę że jeśli w z18xe wymiana zakończyła się sukcesem to może i tu jakoś to pujdzie.

Proszę o podpowiedź, może o czymś ważnym zapomniałem oraz poprawe jeśli się mylę.
Pozdrawiam. Miłego dnia. Marcin

ass
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 25 cze 2018, o 19:05
Auto: Insi. Na el.pi.dzi
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: BSK - Podlaskie
Postawił piwo: 5 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: ass » 17 sie 2020, o 09:28

Nie ma nikogo kto mógłby mi pomóc ...

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: Bartol » 17 sie 2020, o 13:55

1. Nie działa link, ale uniwersalna blokada samych kół się nie sprawdzi. Musisz mieć komplet blokujący wałki od strony akumulatora. Koszt na allegro wynosi około 50 zł.
2. Używam klucza dynamometrycznego do większości prac. Kątomierz na klucz kosztuje w okolicy 15 zł i u siebie robiłbym zgodnie z wytycznymi.
3. Ustaw pierwszy tłok w GMP(górnym martwym położeniu), równocześnie zbliżając się do tego punktu na czwartym cylindrze musi być wymiana ładunku, czyli krzywka wydechowa schodzi z popychacza, a ssąca wchodzi na popychacz zaworów- cylinder pozbył się spalin i nabiera powietrza do utworzenia następnej porcji mieszanki paliwowo- powietrznej.
W takiej sytuacji na pierwszym cylindrze zawory nie pracują(komora spalania jest zamknięta) bo następuje detonacja mieszanki. Mierzysz wartość pomiędzy krzywkami, a popychaczami dla zaworów ssących i wydechowych.
Zapłon w tym silniku masz w kolejności cylindrów 1342 i w takiej kolejności mierzysz luzy kręcą wałem.
Tłoki 1 i 4 poruszają się równocześnie tak samo jak 2 i 3 dlatego:
praca na 1= wymiana ładunku na 4
praca na 3= wymiana ładunku na 2,
praca na 4= wymiana ładunku na 1,
praca na 2= wymiana ładunku na 3.
Podsumowując, jest praca na cylindrze to mierzysz nad nim luzy, potwierdzeniem pracy ma być wymiana ładunków/mijanka zaworów na odpowiednich w/w i przyporządkowanych cylindrach.
Zapłon w kolejności 1342, a równoczesna wymiana ładunków/mijanka zaworów w kolejności 4213.

Pasek od pompy założysz jak łańcuch w rowerze, ale z pomocą drugiej osoby. Jedna osoba zakłada klucz na śrubę koła pasowego i kręci, a druga zakłada pasek na pierwsze koło, na drugi ile jest w stanie i trzyma w czasie kręcenia UWAŻAJĄC NA PALCE. Pasek mocno się odkształci na chwile, ale wskoczy i będzie działał. Sporo siły trzeba w trakcie zakładania włożyć w kręcenie walem, bo pasek postawi znaczący opór.

Tak w skrócie.

ass
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 25 cze 2018, o 19:05
Auto: Insi. Na el.pi.dzi
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: BSK - Podlaskie
Postawił piwo: 5 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: ass » 17 sie 2020, o 22:03

Bartol znacząco naświetliłes sprawe.

Trochę straciłem checi do roboty bo co się okazało ... Po sprawdzeniu kompresji nie wierzyłem w to co się ukazało moim oczom ... 7 bar na każdym cylindrze! Szok. Już nawet nie zapuszczałem oleju w środek dla porównania. Niezależnie czy góra czy dół to i tak, jeśli robić to obydwie strony...

Manometr nowy... mierzone za pomocą gumowego, wkręcanego przewodu na letnim silniku.


Jutro sprawdzę w z18xe, jakoś się nie łudzę że okaże się trefny zegar.

Najgorsze jest to że części już jadą, a tu taka "historyia"

Dziękuję mimo wszystko.

czapeczka50
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: czapeczka50 » 18 sie 2020, o 08:59

To sprawdź i daj znać jak na z18xe,najlepiej na zimnym silniku,tak tu jak i tam.Luzy bym mimo wszystko sprawdził w A18xer,jak są w normie i oleju nie bierze zanadto i idzie tym jeździć,to bym jeździł i zbierał w międzyczasie pieniądze na remont.

ass
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 25 cze 2018, o 19:05
Auto: Insi. Na el.pi.dzi
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: BSK - Podlaskie
Postawił piwo: 5 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: ass » 18 sie 2020, o 09:30

No właśnie cieplym czy zimnym sprawdza się sprężanie?

Są informacje minimum 70 st. A drugie to takie że właśnie na zimnym.

Dzisiaj będę miał może troszkę więcej czasu na ostygniecie i spróbuję zmierzyć na zimnym. Po mojemu również odczyt powinien być na zimnym bo na rozgrzanym wydawało by się że zawsze będzie troszkę większy, za sprawą puchnięcia pod wplywem temp.

Do silnika nie mam zastrzeżeń ... Odpalanie, trzymanie obrotow ok. Podbieranie oleju napewno jakies jest lecz co 10 tys bez dolewek ...brak błędów .... jedyne co to mam zastrzeżenia do mocy (porównując z z18xe w VC z 2002to w insigni jest cieniutko) musi coś być na rzeczy bo rozpędzić się do 150 trwa zbyt długo ale zapewne przyczyna leży nie po stronie kompresji.
Dlatego też odrazu postanowiłem wymienić cała resztę co trzeba przy rozrządzie. Luzy zaworowe oczywiście że sprawdzę skoro części będą dziś bądź jutro mimo wszystko. Odnośnie remontu gora dół chyba nie stanie się tak ... Przynajmniej w moich rękach.

Te równe jak w mordę 7 barów na wszystkich 4 to jakaś katastrofa ...

Czapeczka50 możesz poprawić jeśli się myle ...

Każda wartość powyżej 10 bar jest ok. I wszystko co niżej to lipa ... (Przy 7 on nie powinien w ogóle jechac)

Uciesze się jak w z18xe okaże się te same 7 bar. Bo tego silnika i jego kondycji jestem pewny mimo swego wieku i przebiegu.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: Bartol » 18 sie 2020, o 09:39

Przed rozpoczęciem prac zapoznaj się z pozostałymi tematami w dziale silnik benzynowy, w których zawarte są pomoce informacje,np.:
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=13&t=4075
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=13&t=2531
oraz poszukaj innych dotyczących a18xer.
Znajdziesz w nich informacje dotyczące blokad, filmy dotyczące pracy którą planujesz, informację na temat niestandardowego ustawienia znaków na kzfr itp.

ass
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 25 cze 2018, o 19:05
Auto: Insi. Na el.pi.dzi
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: BSK - Podlaskie
Postawił piwo: 5 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: ass » 18 sie 2020, o 10:04

Zestaw blokujący już leży i czeka.

https://allegro.pl/oferta/yato-zestaw-b ... 8166070292

Myślę że wszystkie filmy już przewalkowane.
Nie zgrywające się znaki na kolach, które wydawałoby się że świadczą o złym ustawieniu, gdzie w zeczywistosci tak powinno byc, również jest to mi znane.

Browar Bartol

czapeczka50
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: czapeczka50 » 18 sie 2020, o 12:28

z ciśnieniem to jest tak jak piszesz,ale nie spodziewaj się,że przy 10bar.Insignią z tym silnikem będziesz kamienie z bruku rwał.dla mnie dziadka wystarcza,na dodatek jeszcze mam zagazowaną od 120tkm.koła ZFR też u mnie słychać,ale nie wali błędó to nic z tym nie robię.koledzy powymieniali i po krótkim czasie,też mają terkot przy rozruchu.

ass
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 25 cze 2018, o 19:05
Auto: Insi. Na el.pi.dzi
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: BSK - Podlaskie
Postawił piwo: 5 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: ass » 18 sie 2020, o 17:01

Czapeczka50 u mnie wygląda to tak że rozrząd wymieniam bo jakoś historia serwisowa mnie nie przekonuje która pobraliśmy w ASO przy kupnie mimo że twierdzi iż rozrząd był robiony (jeżdżę już rok) ... Koła odzywają się bardzo zadko i nie wymieniam z tego powodu ... Bardziej mam nadzieję że zrobię koła za jedną robota + elektrozawory i jakoś trochę odzyje.

Odnośnie ciśnienia to trochę sie wyjaśniło i już głowa spokojniejsza bo w z18xe na tym giętkim przewodzie wyszło też jakoś mało bo 9 bar (w insigni 7).
Po próbie na tej twardej rurce co dociska się cały manometr w z18xe wyszło 14.5 więc jest 5.5 bara roznicy (giętkim strasznie duza strata). Jeśli w insigni na tej twardej rurce uzyskam ta różnice i wyjdzie 12.5 to będę mógł spokojnie jutro wziąć się do roboty. Mam nadzieję że pujdzie bez większych niespodzianek i luzy też będą w dopuszczalnej normie.

Wszystkim browarek za podpowiedzi.

Pozdrawiam

czapeczka50
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: czapeczka50 » 18 sie 2020, o 18:10

Jak bez LPG to luzy powinny być w miarę dobre.Ja zmierzyłem u siebie po kupnie a było nalatane na gazie 110tkm przy ogólnym 135tkm to było niezbyt ciekawie.Na 3-cim wydechu miałem wtedy 0,2mm.Rozrząd też robiłem i trochę się walnąłem,bo nie zablokowałem z tyłu wałków i było małe przesunięcie na jednym z nich.Naprawiłem ten błąd i silnik chodzi normalnie.Trzy lata tak jeżdżę z takim luzem na tym zaworze,z tym,że moje przebiegi oscylują w granicach 3-4tkm rocznie.Kupiłem w międzyczasie głowicę po naprawie od Orlando w wersji pod LPG, na wszelki wypadek.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: Bartol » 18 sie 2020, o 22:43

Jeśli zmierzysz luzy i będą w normie to zastanowiłbym się czy konieczna jest wymiana kół. Nowe również będą terkotały przy rozruchu, bo tak skonstruowany jest ten silnik.
Wymieniałem rozrząd przy 125 000 km i koła zostawiłem mimo, że grzechotną przy rozruchu odkąd mam auto. Kolejna wymiana rozrządu zaplanowana jest przy przebiegu około 170 000 km, a wtedy prawdopodobnie będą do wymiany jakieś zawory, więc rozważę również wymianę kół.

Dodano po 1 minucie 16 sekundach:
Jaki masz przebieg?

Awatar użytkownika
Crazy383
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: 15 lis 2019, o 09:34
Auto: Astra J
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Rzeszów
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: Crazy383 » 19 sie 2020, o 07:15

Nie zgodzę się z tym że nowe również będą terkotały po rozruchu, robiłem ostantio taką insignie bo właśnie na zimnym terkotały przez chwilę, jak sie okazały koła miał od nowości insigni z 2010r , wytrzymały 160tys.km

ass
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 25 cze 2018, o 19:05
Auto: Insi. Na el.pi.dzi
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: BSK - Podlaskie
Postawił piwo: 5 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: ass » 19 sie 2020, o 09:30

Silnik z LPG. Gazowanie przy 195 tys teraz 230 ... wychodzi 35 tys na gazie.
Od początku zakup byl pod gaz ... Szczerze tak jak kupiłem chwilę po tym odrazu pojechała do staga. Nie znałem sinika samochodu ... Nic nie sprawdzałem założyłem w ciemno.

Teraz postanowiłem trochę podrobic, skontrolować bo jednak chyba wiąże jeszcze jakaś przyszłość z tym autem.

Tak jak napisałem wcześniej koła idą za jedną robota ale nie dla tego że sporadycznie (nawet bardzo),,,zagrzechocza,,, a dlatego że może trochę odzyje silnik.

Czapeczka50 wspomniałeś
czapeczka50 pisze:
18 sie 2020, o 18:10
.Kupiłem w międzyczasie głowicę po naprawie od Orlando w wersji pod LPG, na wszelki wypadek.
Możesz rozwinąć temat... Jak cenowo? Pisząc pod LPG czyli? Trwrdsze gniazda?

Ciekawe co to za regeneracja i ile w tym prawdy...

Dodano po 15 minutach 3 sekundach:
Dodam jeszcze odnośnie kół że faktycznie tak jak piszecie koła raz dzwoniły raz odpalał cicho... I wszystko to po tych samych odcinkach postoju(po nocy) na tej samej prostej powierzchni. Więc mocno to było niezależne ...

Dużo dał olej ... Najpierw był lany liqui moly było tak sobie jak napisałem wyżej a znaczącą poprawę dał milers ... Tak w kulturze pracy jak i właśnie dla kol. To mogę potwierdzic.

czapeczka50
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: czapeczka50 » 19 sie 2020, o 10:01

Tak twardsze gniazda.Opieram się na tym co przekazał mi sprzedawca.Zrobił remont głowicy/1200zł/,bo mu silnik brał olej.nic to nie dało,więc kupił silnik słupek za dobre pieniądze,a ten sprzedawał na części,tylko wałki rozrządu zabrał od swojego starego silnika, bo na tych od Z18xer,by nie chodził .teraz gdybym zakładał tą głowicę u siebie,też bym musiał wałki założyć swoje.dałem za tą głowicę 500zeta.

ass
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 25 cze 2018, o 19:05
Auto: Insi. Na el.pi.dzi
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: BSK - Podlaskie
Postawił piwo: 5 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: ass » 19 sie 2020, o 10:16

Czyli głowica z z18xer dobrze rozumiem? Z twardszymi gniazdami pod LPG? Jestem ciekaw takiego czegos. Zapewne nie będę robił takiej modernizacji, ale jak to się ma do naszych ... Niby zbyt miękkich ... Nieprzystosowanych do LPG.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2020, o 20:55 przez ass, łącznie zmieniany 2 razy.

czapeczka50
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: czapeczka50 » 19 sie 2020, o 16:49

Głowice z twardymi gniazdami były tylko w silnikach montowanych w Chevroletach, i to nie we wszystkich.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: Bartol » 19 sie 2020, o 21:15

Crazy383 pisze:
19 sie 2020, o 07:15
wytrzymały 160tys.km
Rozpadły się przy tym przebiegu i wywaliło błędy czy tylko grzechotały przy rozruchu?

Awatar użytkownika
Crazy383
Użytkownik
Posty: 390
Rejestracja: 15 lis 2019, o 09:34
Auto: Astra J
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Rzeszów
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: Crazy383 » 19 sie 2020, o 21:28

Walilo błędami, grzechotało na zimnym po rozruchu, najlepsze ze klient pojechał z tym do ASO w Danii, wymienili rozrząd, zaworki, skasowali ponad 2k na Polskie i uznali ze ok :D
Klient dojechał do PL i błąd dalej i grzechotanie poranne.

bumm
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 4 kwie 2020, o 17:02
Auto: insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2011
Miasto: ostroleka
Postawił piwo: 1 raz

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: bumm » 16 gru 2020, o 18:21

Witam panowie,mam pytanie odnośnie błędów P0340 i P0341. Podczas jazdy czasem przy zmianie biegu czuć jak delikatnie szarpnie
i na wolnych obrotach zapalił nie check.Czujnik wałka rozrządu sensor A bank 1. Pytanie który to jest w moim silniku A1.8xer są dwa.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”