--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana rozrządu 2.0T
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 18 mar 2021, o 06:02
- Auto: Insignia A 2.0 Turbo
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wołczyn
Re: Wymiana rozrządu 2.0T
Jak nic nie było robione to proponuję wymianę wszystkich elementów rozrządu górnego ( myślę o ślizgach , napinaczu i łańcuchu ) i do tego rozrząd dolny tzw. balansu (ślizgi napinacz łańcuch ) wtedy już masz spokój . KZFR nie ruszaj jeżeli nie ma ku temu żadnych podstaw .
- SiDo
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 17 wrz 2017, o 14:11
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Nowy Sącz
Re: Wymiana rozrządu 2.0T
Hejka. Pytanko mam. Auto ma nalatane 155 tys. Dla świętego spokoju oddałem na wymianę rozrządu. Okazało się że jeden ślizg byl lekko uszczerbiony. Mechanik wymienił rozrząd górny i dolny. Kół zmiennych faz rozrządu nie ruszał bo stwierdził że są w eleganckim stanie i nic im nie dolega to lepiej dać im spokój. Najbardziej zastanawia mnie tylko to że nie wymienił pompy wody bo jak stwierdził że jest w fabrycznym stanie to lepiej nie ruszać a jeśli coś zacznie dziać to można ją wymienić bez ściągania rozrządu. Teraz pytanie ile takie pompy wody wytrzymują i czy miał rację?
I jeszcze jedno, doradził żeby co jakiś czas sprawdzać zawory zmiennych faz rozrządu i kontrolować czy nie pojawiają się na nich opiłki metalu.
I jeszcze jedno, doradził żeby co jakiś czas sprawdzać zawory zmiennych faz rozrządu i kontrolować czy nie pojawiają się na nich opiłki metalu.
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Wymiana rozrządu 2.0T
Taki sam rorząd jest vc 2.0t i z tego co pamiętam to trzeba ściągać pompę oleju żeby dostać się do napinacza łańcucha balansowego bo na tym samym łańcuchu chodzi pompa. W vc pompa jak sprzedawałem była oryg. a auto miało 340tys. nalotu
- SiDo
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 17 wrz 2017, o 14:11
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Nowy Sącz
Re: Wymiana rozrządu 2.0T
Panowie potrzebuje porady. Rozrząd kompletny wymieniany 2 miesiące temu. Nie wymieniane były kzf i pompa wody bo mechanik stwierdził że przy tym przebiegu (aktualnie 160 tys) i w jakim są stanie to nie ma w ogóle sensu. Ale ostatnio zaraz po odpaleniu jak silnik sie nagrzewa na podwyższonych obrotach to słychać takie jak by ciche dzwonienie, tyrkanie, nie wiem jak to opisać. Jak silnik spada na niskie obroty to nic nie słychać, w czasie jazdy też cisza. Ogólnie błędów żadnych nie ma, auto jedzie normalnie. Nowy rozrząd się sypie czy coś innego może być temu winne?
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 lis 2019, o 16:21
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Lublin
Re: Wymiana rozrządu 2.0T
Witam. Od jakiegoś czasu słychać dźwięk jak na filmie dziś zauważyłem że słychać ten dźwięk już w kabinie, jest on słyszalny tylko na wolnych obrotach, czy to rozrzad? Ok 25 tys temu był wymieniony komplet oprócz kół zfr i pompy wody.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 mar 2021, o 19:23
- Auto: Insignia 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Dobre Miasto
Re: Wymiana rozrządu 2.0T
U mnie było to samo. Wymieniłem i cisza. Robiłem w Józefowie. 3500 zł za wymianę i części. Dodatkowo ok 600 zł zdjęcie miski olejowej, wymiana oleju i uszczelki smoka. Jak ktoś tego nie robił to polecam. U mnie był kawałek starego ślizgu od rozrządu i kupa syfu. Cały dzień roboty. Nigdy więcej żadnej benzyny. Pożeracz portfela.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 7 lut 2022, o 11:59
- Auto: Opel GT
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
Re: Wymiana rozrządu 2.0T
Cześć,
odświeżam nieco wątek - ale mało nowych postów się pojawia, to nie chcę robić śmietnika.
Czy słyszeliście może o awarii łańcucha rozrządu ALE tego tylnego? Tego od wałków wyrównoważających? Przy czym główny łańcuch pozostałby nienaruszony, włącznie ze ślizgami, a tylko tylny odszedłby do krainy wiecznych łowów?
odświeżam nieco wątek - ale mało nowych postów się pojawia, to nie chcę robić śmietnika.
Czy słyszeliście może o awarii łańcucha rozrządu ALE tego tylnego? Tego od wałków wyrównoważających? Przy czym główny łańcuch pozostałby nienaruszony, włącznie ze ślizgami, a tylko tylny odszedłby do krainy wiecznych łowów?
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 12 lip 2020, o 21:38
- Auto: W trakcie szukania
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Poznań
Re: Wymiana rozrządu 2.0T
Czy jest jakaś zasada kiedy powinno się wymienić rozrząd??? Mam przejechane 142000 i nic nie słychać żeby coś się działo z rozrządem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 14 wrz 2016, o 12:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Wymiana rozrządu 2.0T
U mnie tak było 4 lata temu. Podczas jazdy dźwięk jakby była dziura w wydechu, takie jakby buczenie. Pękł jeden ze ślizgów.Sad Ripper pisze: ↑8 lut 2022, o 12:12Cześć,
odświeżam nieco wątek - ale mało nowych postów się pojawia, to nie chcę robić śmietnika.
Czy słyszeliście może o awarii łańcucha rozrządu ALE tego tylnego? Tego od wałków wyrównoważających? Przy czym główny łańcuch pozostałby nienaruszony, włącznie ze ślizgami, a tylko tylny odszedłby do krainy wiecznych łowów?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Wymiana rozrządu 2.0T
U.. przy samym napinacz balansu. Widzę że olej często zmieniany bo silniczek czyściutki wewnątrz.
Reszta ślizgu poszła w miskę?
Reszta ślizgu poszła w miskę?
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 14 wrz 2016, o 12:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Wymiana rozrządu 2.0T
Olej zmieniany co 10 tys. Reszta była w misce w kawałkach i małe drobinki na sitku smoka pompy. Smok został wyczyszczony. Zrobione 80 tys. Km i na razie spokój.
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 5 cze 2021, o 08:47
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Polska
Re: Wymiana rozrządu 2.0T
A uszczelka smoka nie jest tylko w dieslu? Tu mowa o 2.0T --> BENZYNABenek998pl pisze: ↑23 gru 2021, o 19:27U mnie było to samo. Wymieniłem i cisza. Robiłem w Józefowie. 3500 zł za wymianę i części. Dodatkowo ok 600 zł zdjęcie miski olejowej, wymiana oleju i uszczelki smoka. Jak ktoś tego nie robił to polecam. U mnie był kawałek starego ślizgu od rozrządu i kupa syfu. Cały dzień roboty. Nigdy więcej żadnej benzyny. Pożeracz portfela.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 lip 2022, o 10:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Gorzów Wielkopolski
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana rozrządu 2.0T
Niestety mnie też spotkała taka przypadłość. Pomimo tego, że rozrząd był robiony. Stało się tak dlatego że pan pseudo mechanik wymienił tylko jeden łańcuch.Sad Ripper pisze: ↑8 lut 2022, o 12:12Cześć,
odświeżam nieco wątek - ale mało nowych postów się pojawia, to nie chcę robić śmietnika.
Czy słyszeliście może o awarii łańcucha rozrządu ALE tego tylnego? Tego od wałków wyrównoważających? Przy czym główny łańcuch pozostałby nienaruszony, włącznie ze ślizgami, a tylko tylny odszedłby do krainy wiecznych łowów?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8492
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 198 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana rozrządu 2.0T
Trzeba było nie oszczędzać przy jego wcześniejszej wymianie. No jak można nie wymienić kompletu łańcuchów? Oba były stare to chyba wiadomo że drugi zaraz też może stać się wadliwym. Nie rozumiem ja takich robót w połowie. Wiem baba jestem, ale też nie odkurzam połowy pokoju i nie obieram połowy ziemniaków na obiad. Oszczędności na aucie nie opłacają się zwłaszcza jak mechanik decyduje "naocznie" i na "wydaje mi się". Właściciel powinien zlecać robotę a nie ten jak chce.
To teraz wymień już wszystkie bo i ten stary i ten nowy-stary. To w trosce o auto
To teraz wymień już wszystkie bo i ten stary i ten nowy-stary. To w trosce o auto
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 lut 2023, o 11:35
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Mrągowo
Re: Wymiana rozrządu 2.0T
Witam, mam podobny problem co Pan z opelkiem. Z samochodem nic (prawie) się nie dzieje ale gdy odpalam samochód przez chwilę hałasuje tak jak na filmiku i przy dodawaniu gazu przy wyższych obrotach. Mam pytanko czy doszedł pan co tam się działo?pawelpajk pisze: ↑22 mar 2017, o 09:20Dzięki R1985. Wielka prace wykonałes. Byłem w ASO w swoim miescie - na słuch, bez rozbierania powiedzieli ze rozrzazd ok. U mnie co jakis czas na zimnym silniku w czasie uruchamiania na ok 0.5 s pojawia sie klekot, który szybko mija. Ponadto od jakiegos czasu pojawia sie w czasie jazdy jakby dzwonienie sztucami z okolicy silnika po prawej stronie przy obrotach ok 2400-2800 - nie ma przy tym zadnych wibracji samochodu, spadku mocy i w ogóle poza tym dzwiekiem nie ma innych objawów. U mnie przybieg 87.5 tys. - samochód sercosowany, wymiana oleju co 10-12 tys.
Tak mysle sobie ze to moze byc rozrzad, bede konsultował sie w innym ASO. Moze ktos z was moze ma pomysł co to moze byc, czy to rozrzad?
-- 24 mar 2017, o 22:05 --
Nagrałem dzis filmik - dziwny dzwiek w czasie łagodnego przypieszania powyżej 2 tys, obrotów na min. Może ktoś ma pomysł co to może być?
https://www.youtube.com/watch?v=Ctq0kpN ... e=youtu.be
-- 30 mar 2017, o 11:00 --
Witam
Rozrząd sprawdzony w ASO - narazie jest w porzadku -łancuch nierozciągniety, napinacze ok. Pozostaje nadal kwestia tego dzwieku przy przyspiszaniu - ostatnio mam wrazenie ze raczej dochodzi on z lewej strony auta. Ma ktos moze jakis pomysł? ASO twierdzi ze trzeba by rozbierac i sprawdzac wszystko po kolei a tego mało nie jest, zalecili obserwowac dalej