--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET

ODPOWIEDZ
pavloos

Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET

Post autor: pavloos » 28 cze 2016, o 00:13

Witam,
mam problem z zaworem upustowym turbiny w Insignii 1.6 turbo.Poniżej jego zdjęcie wraz z kolektorem wydechowym. Próbowałem dobrać się do jego oględzin. śrubę 2 i 3 dałoby radę odkręcić, ale jak dobrać się do śruby nr 1, która łeb ma 1 cm od metalowej rury dolotowej ?? Jest to śruba na imbus o łbie okrągłym. a na tej przestrzeni nie dojdę tam ani małym imbusem ani żadną nasadką.
IMG_1182.jpg
Całość na silniku wygląda tak:
DSC_0245.JPG
I tutaj w przybliżeniu mój problem:
DSC_0247.JPG
Zdemontowałem cały dolot (zdjęcie nr 2 punkty 1), zawór podciśnienia przymocowany do metalowej rury. natomiast nie mam pomysłu na wykręcenie zaworu upustowego ponieważ nie ma miejsca na żadne narzędzie.
Miał ktoś podobny problem ? proszę o pomoc

A oto wzmocniony zawór który polecił zamontować mi kolega z youtube, który miał ten sam problem ( szuranie przy odpuszczeniu gazu, chrobot pod maską przy dodawaniu gazu)

http://allegro.pl/zawor-dv-opel-astra-c ... ml#thumb/2

i filmik z samym objawem zaworu:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-A36y1uY7r4[/youtube]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
lcr
Użytkownik
Posty: 895
Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
Auto: Insignia 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ruda Śląska
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET

Post autor: lcr » 5 maja 2018, o 11:34

Cześć kolego! Rozwiązałeś problem? Mam identycznie ten sam kłopot z tym zaworem. Masz może aktywni link?
Dałeś rady to sam ogarnąć w końcu czy potrzebny był mechanik?
I kolejna sprawa - trzeba turbo wyciągnąć na stół?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
romanik99
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 17 sie 2017, o 05:17
Auto: Insignia 1.6T 180km
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET

Post autor: romanik99 » 19 maja 2018, o 16:32

Ja nie odkręcałem nic. Szlifierką skracasz imbusa i odkręcasz. Później zakręciłem tam zwykłą 6 kantną śrubę bo nowy zawór był troszkę grubszy od oryginału i dokręciłem kluczem płaskim.

Szuranie przy odpuszczaniu gazu może powodować rozłączony wężyk podciśnienia prowadzący do zaworu upustowego. Sprawdź dokładnie z tyłu silnika w okolicy kolektora ssącego

Awatar użytkownika
lcr
Użytkownik
Posty: 895
Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
Auto: Insignia 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ruda Śląska
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET

Post autor: lcr » 19 maja 2018, o 16:41

Wszystko było na swoim miejscu właśnie jeżeli chodzi o tył silnika. Dlatego zakładam, że to może być ten zawór jednak.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
romanik99
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 17 sie 2017, o 05:17
Auto: Insignia 1.6T 180km
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET

Post autor: romanik99 » 20 maja 2018, o 05:39

To rozkręć to i zobaczysz. Ale moim zdaniem jak membrana będzie nieuszkodzona to szukaj dalej wężyka. Tam nie ma filozofii to szuranie pojawa się w momencie jak ciśnienie musi opuścić uklad a ten zawór sie nie otworzyl. Mi wężyk wypadł z akumulatora podcisnienia tzn z tego

http://allegro.pl/akumulator-zbiornik-p ... 30064.html

Awatar użytkownika
M4DC4T
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 23 gru 2017, o 15:36
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET

Post autor: M4DC4T » 3 cze 2018, o 22:42

Hej, otóż też pojawił mi się problem z upustem powietrza, mianowicie po odpuszczeniu gazu pojawił się odgłos nieszczelność lub czegoś podobnego ogólnie jakbym spuszczał powietrze z materaca z delikatnym gwizdem i ten drugi jak w filmiku który zapodał właściciel posta i właśnie jest to odczuwalne bo przy 3tyś obrotów auto delikatnie słabnie lecz jedzie ale nie tak jak wcześniej jak coś to jutro postaram się wrzucić filmik co dokładnie i jakie dźwięki wydaje. Wcześniej nie zaobserwowałem tego zjawiska i wydaje mi się to dziwne.

@edit
Dobra jedno ogarnięte spadł wężyk plastikowy z metalowej rurki od podciśnienia i akurat przy zaworze upustu. I teraz został mi ten dziwny gwizd.

Awatar użytkownika
lcr
Użytkownik
Posty: 895
Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
Auto: Insignia 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ruda Śląska
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET

Post autor: lcr » 4 cze 2018, o 18:51

Jak został gwizd to zawór do wymiany. U mnie było jak u Ciebie, spadł wężyk z metalowej końcówki. Założyłem to i podkleiłem. Obyło się bez wymiany zaworu, okazał sie być dobry. Problem stanowił właśnie ten przewód:)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
M4DC4T
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 23 gru 2017, o 15:36
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET

Post autor: M4DC4T » 4 cze 2018, o 20:09

No właśnie, jak to mówią diabeł tkwi w szczegółach i właśnie to problem leżał w tej rurce, ten irytujący gwizd dał mi do myślenia bo gdy wężyk spadał gwizd ustawał i pojawiało się to charakterystyczne syczenie z zaworu, jak się okazało ta rurka posiadała malutką dziurkę którą nie widziałem w sumie dopiero gdy wyciągnąłem tą rurkę zobaczyłem ją. I właśnie Gwizdanie i Syczenie ustało :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
krystiano
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 3 lut 2017, o 11:46
Auto: Astra J 1.6T 211KM
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET

Post autor: krystiano » 10 cze 2018, o 18:59

A czy przy problemach z zaworem dv mieliście jakieś błędy w op-comie?
U mnie wyświetlił się p0236-00, a po nagrzaniu silnika i ostrzejszej jeździe dolączają p1101 oraz p0121. Auto szarpie podczas kiedy dodajemy gazu po uprzednim jego odpuszczeniu. Zdecydowanie czuć że turbo nie ładuje jak trzeba.
Ostatnio nawet komunikat o awari i serwisie na wyświetlaczu oraz brak mocy...
W międzyczasie do powyższych błedów dołączył p0171 lecz tą usterkę udało się łatwo znaleźć i wyeliminować - wymiana pokrywy zaworów.

Awatar użytkownika
lcr
Użytkownik
Posty: 895
Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
Auto: Insignia 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ruda Śląska
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET

Post autor: lcr » 10 cze 2018, o 19:21

Ja miałem jakby "początkową fazę" i błędami nie sypało. Spadku mocy raczej nie odczułem, zresztą przy takiej masie te 180KM to po prostu jeździ jak niedzielne auto, ale nie ma co narzekać.
Problem był tylko dźwięk i tak to się zaczyna.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
M4DC4T
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 23 gru 2017, o 15:36
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET

Post autor: M4DC4T » 10 cze 2018, o 22:07

No u mnie przed wcześnie się cieszyłem bo zaczęło wywalać wężyki od podciśnienia ale w innym miejscu. I się sytuacja zaczęła powtarzać. Sprawdzałem czy trzyma podciśnienie na tym zaworku i nie trzyma go w ogóle tak jakby membrana była już dziurawa :/ Nowy będzie w poniedziałek i od razu zakładam :P A co do błędów to u mnie nie ma żadnego no prócz błędu z katalizatorem a raczej drugą sondą.

@EDIT.
No i zawór wymieniony i już wiem czemu mi nie trzymał podciśnienia otóż membrana nie było dokładnie dociśnięta i się pojawiała nieszczelność na zaworku.

Awatar użytkownika
romanik99
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 17 sie 2017, o 05:17
Auto: Insignia 1.6T 180km
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET

Post autor: romanik99 » 18 cze 2018, o 23:27

A ja mam pytanie. Czy ktoś może wie jak powinien działać ten cały układ podciśnienia sterujący turbem. Dzisiaj przeanalizowałem schemat:

https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/3/7-0/

I zauważyłem że tam jest jeszcze jeden elektrozawór z tyłu oznaczony numerem 5. Wygląda jakby był jakimś zaworkiem obejściowym zbiornika podciśnienia. Do czego on służy?

Ogólnie tam jest mały misz masz z tymi węzykami i zaworkami. Może to ktoś wyjaśnić?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET

Post autor: Rooff_ » 18 cze 2018, o 23:50

Numer 5 to tzw. wastegate: https://www.google.com/search?q=wastega ... =firefox-b
Numer 18 to sterowanie zmienną geometrią turbiny.

Awatar użytkownika
romanik99
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 17 sie 2017, o 05:17
Auto: Insignia 1.6T 180km
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET

Post autor: romanik99 » 19 cze 2018, o 05:03

@Roof_ a ty wogółe otworzyłeś linka którego zamieściłem w moim poście? Gdzie ty tam po d nr 5 widzisz WG?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET

Post autor: Rooff_ » 19 cze 2018, o 12:18

Tak. Jeśli mi nie wierzysz to zmień sobie język na angielski i zobacz opis.

Awatar użytkownika
romanik99
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 17 sie 2017, o 05:17
Auto: Insignia 1.6T 180km
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET

Post autor: romanik99 » 19 cze 2018, o 15:07

Kolego zawór wastegate to ten do którego podłączona jest sztanga gruszki i jest to mechaniczny zawór na turbinie upuszczający spaliny po stronie "gorącej". Ja mówie o elektrycznym zaworku który jest z tyłu za kolektorem ssącym przy zbiorniku podciśnienia. To że po angielsku tlumaczone jest to jako wastegate to jeszcze o niczym nie swiadczy

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET

Post autor: Rooff_ » 20 cze 2018, o 21:31

A jeśli bym napisał, że jest to zawór sterujący otwarciem wastegate?

Awatar użytkownika
M4DC4T
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 23 gru 2017, o 15:36
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET

Post autor: M4DC4T » 22 cze 2018, o 18:45

Numer 5 jest do sterowania zaworem DV i ogólnie do sterowaniem podciśnieniami. Wystarczy prześledzić gdzie idą wężyki a między innymi idzie do puszki z podciśnieniami i kolektora ssącego. :P
Do Wastegate jest zawór 18.
A co do zmiennej geometrii to raczej A16LET jej nie posiada.

PawelSOSNOWIEC
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 28 gru 2017, o 22:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Sosnowiec

Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET

Post autor: PawelSOSNOWIEC » 28 cze 2018, o 07:33

Witam,
żeby nie zakładać nowego wątku spróbuję podłączyć sie pod ten istniejący.
Mianowicie, od pewnego czasu zauważyłem / bądź usłyszałem, że jadąc autem przy odejmowaniu nogi z gazu (w okolicach przynajmniej ok 2000rpm) słyszę zza uchylonego okna syk. Jest to krótkie syknięcie niezbyt może donośne, ale słyszalne przy uchylonej szybie. Mam wrażenie że nieco z prawej strony stąd podłączyłem się tu do wątku.
Uzupełniając informacje, auto ma wymienioną turbosprężarkę (wpis w ASO). Zaglądając od góry nie dostrzegłem by przy wspomnianym zaworze któryś z wężyków był wypięty. Auto, zdaje mi się normalnie reaguje w trakcie jazdy (demonem prędkości nigdy nie było) i nie wyskakuje mi żaden błąd jak u poprzedników w temacie. Czy to może normalne zjawisko, że słychać delikatny syk/upust powietrza? I nie wychwyciłem tego zimą ponieważ miałem zawsze domknięte szyby. Dodam że na postoju dodając i ujmując nogę z gazu objaw ten nie występuje. Dodam, że od ok 5kkm posiadam instalację LPG (czy to ma związek nie wiem). Będę wdzięczny za jakieś wskazówki/sugestie. Chciałbym rozgryźć temat tego dzwięku, czy to normalne i na co powinienem zwrócić uwagę.

Kapsel998
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 26 maja 2019, o 11:08
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siewierz
Postawił piwo: 1 raz

Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET

Post autor: Kapsel998 » 18 lut 2020, o 17:08

Witam

Wydaje mi się że mam problem właśnie z czymś podobnym dziwny dźwięk na zimnym silniku zaraz po odpaleniu i później na rozgrzanym po osiągnięciu 3000obr/min czasami piszczy tylko chwilę a czasami nawet 10min.
W załączniku filmik z tego co słychać

Jeśli ktoś spotkał się z czymś podobnym proszę o informację co może być.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”