--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET
Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET
Witam,
mam problem z zaworem upustowym turbiny w Insignii 1.6 turbo.Poniżej jego zdjęcie wraz z kolektorem wydechowym. Próbowałem dobrać się do jego oględzin. śrubę 2 i 3 dałoby radę odkręcić, ale jak dobrać się do śruby nr 1, która łeb ma 1 cm od metalowej rury dolotowej ?? Jest to śruba na imbus o łbie okrągłym. a na tej przestrzeni nie dojdę tam ani małym imbusem ani żadną nasadką.
Całość na silniku wygląda tak: I tutaj w przybliżeniu mój problem: Zdemontowałem cały dolot (zdjęcie nr 2 punkty 1), zawór podciśnienia przymocowany do metalowej rury. natomiast nie mam pomysłu na wykręcenie zaworu upustowego ponieważ nie ma miejsca na żadne narzędzie.
Miał ktoś podobny problem ? proszę o pomoc
A oto wzmocniony zawór który polecił zamontować mi kolega z youtube, który miał ten sam problem ( szuranie przy odpuszczeniu gazu, chrobot pod maską przy dodawaniu gazu)
http://allegro.pl/zawor-dv-opel-astra-c ... ml#thumb/2
i filmik z samym objawem zaworu:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-A36y1uY7r4[/youtube]
mam problem z zaworem upustowym turbiny w Insignii 1.6 turbo.Poniżej jego zdjęcie wraz z kolektorem wydechowym. Próbowałem dobrać się do jego oględzin. śrubę 2 i 3 dałoby radę odkręcić, ale jak dobrać się do śruby nr 1, która łeb ma 1 cm od metalowej rury dolotowej ?? Jest to śruba na imbus o łbie okrągłym. a na tej przestrzeni nie dojdę tam ani małym imbusem ani żadną nasadką.
Całość na silniku wygląda tak: I tutaj w przybliżeniu mój problem: Zdemontowałem cały dolot (zdjęcie nr 2 punkty 1), zawór podciśnienia przymocowany do metalowej rury. natomiast nie mam pomysłu na wykręcenie zaworu upustowego ponieważ nie ma miejsca na żadne narzędzie.
Miał ktoś podobny problem ? proszę o pomoc
A oto wzmocniony zawór który polecił zamontować mi kolega z youtube, który miał ten sam problem ( szuranie przy odpuszczeniu gazu, chrobot pod maską przy dodawaniu gazu)
http://allegro.pl/zawor-dv-opel-astra-c ... ml#thumb/2
i filmik z samym objawem zaworu:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-A36y1uY7r4[/youtube]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- lcr
- Użytkownik
- Posty: 895
- Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ruda Śląska
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET
Cześć kolego! Rozwiązałeś problem? Mam identycznie ten sam kłopot z tym zaworem. Masz może aktywni link?
Dałeś rady to sam ogarnąć w końcu czy potrzebny był mechanik?
I kolejna sprawa - trzeba turbo wyciągnąć na stół?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Dałeś rady to sam ogarnąć w końcu czy potrzebny był mechanik?
I kolejna sprawa - trzeba turbo wyciągnąć na stół?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
- romanik99
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 05:17
- Auto: Insignia 1.6T 180km
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET
Ja nie odkręcałem nic. Szlifierką skracasz imbusa i odkręcasz. Później zakręciłem tam zwykłą 6 kantną śrubę bo nowy zawór był troszkę grubszy od oryginału i dokręciłem kluczem płaskim.
Szuranie przy odpuszczaniu gazu może powodować rozłączony wężyk podciśnienia prowadzący do zaworu upustowego. Sprawdź dokładnie z tyłu silnika w okolicy kolektora ssącego
Szuranie przy odpuszczaniu gazu może powodować rozłączony wężyk podciśnienia prowadzący do zaworu upustowego. Sprawdź dokładnie z tyłu silnika w okolicy kolektora ssącego
- lcr
- Użytkownik
- Posty: 895
- Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ruda Śląska
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET
Wszystko było na swoim miejscu właśnie jeżeli chodzi o tył silnika. Dlatego zakładam, że to może być ten zawór jednak.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
- romanik99
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 05:17
- Auto: Insignia 1.6T 180km
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET
To rozkręć to i zobaczysz. Ale moim zdaniem jak membrana będzie nieuszkodzona to szukaj dalej wężyka. Tam nie ma filozofii to szuranie pojawa się w momencie jak ciśnienie musi opuścić uklad a ten zawór sie nie otworzyl. Mi wężyk wypadł z akumulatora podcisnienia tzn z tego
http://allegro.pl/akumulator-zbiornik-p ... 30064.html
http://allegro.pl/akumulator-zbiornik-p ... 30064.html
- M4DC4T
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 gru 2017, o 15:36
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET
Hej, otóż też pojawił mi się problem z upustem powietrza, mianowicie po odpuszczeniu gazu pojawił się odgłos nieszczelność lub czegoś podobnego ogólnie jakbym spuszczał powietrze z materaca z delikatnym gwizdem i ten drugi jak w filmiku który zapodał właściciel posta i właśnie jest to odczuwalne bo przy 3tyś obrotów auto delikatnie słabnie lecz jedzie ale nie tak jak wcześniej jak coś to jutro postaram się wrzucić filmik co dokładnie i jakie dźwięki wydaje. Wcześniej nie zaobserwowałem tego zjawiska i wydaje mi się to dziwne.
@edit
Dobra jedno ogarnięte spadł wężyk plastikowy z metalowej rurki od podciśnienia i akurat przy zaworze upustu. I teraz został mi ten dziwny gwizd.
@edit
Dobra jedno ogarnięte spadł wężyk plastikowy z metalowej rurki od podciśnienia i akurat przy zaworze upustu. I teraz został mi ten dziwny gwizd.
- lcr
- Użytkownik
- Posty: 895
- Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ruda Śląska
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET
Jak został gwizd to zawór do wymiany. U mnie było jak u Ciebie, spadł wężyk z metalowej końcówki. Założyłem to i podkleiłem. Obyło się bez wymiany zaworu, okazał sie być dobry. Problem stanowił właśnie ten przewód:)
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
- M4DC4T
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 gru 2017, o 15:36
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET
No właśnie, jak to mówią diabeł tkwi w szczegółach i właśnie to problem leżał w tej rurce, ten irytujący gwizd dał mi do myślenia bo gdy wężyk spadał gwizd ustawał i pojawiało się to charakterystyczne syczenie z zaworu, jak się okazało ta rurka posiadała malutką dziurkę którą nie widziałem w sumie dopiero gdy wyciągnąłem tą rurkę zobaczyłem ją. I właśnie Gwizdanie i Syczenie ustało
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- krystiano
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 3 lut 2017, o 11:46
- Auto: Astra J 1.6T 211KM
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET
A czy przy problemach z zaworem dv mieliście jakieś błędy w op-comie?
U mnie wyświetlił się p0236-00, a po nagrzaniu silnika i ostrzejszej jeździe dolączają p1101 oraz p0121. Auto szarpie podczas kiedy dodajemy gazu po uprzednim jego odpuszczeniu. Zdecydowanie czuć że turbo nie ładuje jak trzeba.
Ostatnio nawet komunikat o awari i serwisie na wyświetlaczu oraz brak mocy...
W międzyczasie do powyższych błedów dołączył p0171 lecz tą usterkę udało się łatwo znaleźć i wyeliminować - wymiana pokrywy zaworów.
U mnie wyświetlił się p0236-00, a po nagrzaniu silnika i ostrzejszej jeździe dolączają p1101 oraz p0121. Auto szarpie podczas kiedy dodajemy gazu po uprzednim jego odpuszczeniu. Zdecydowanie czuć że turbo nie ładuje jak trzeba.
Ostatnio nawet komunikat o awari i serwisie na wyświetlaczu oraz brak mocy...
W międzyczasie do powyższych błedów dołączył p0171 lecz tą usterkę udało się łatwo znaleźć i wyeliminować - wymiana pokrywy zaworów.
- lcr
- Użytkownik
- Posty: 895
- Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ruda Śląska
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET
Ja miałem jakby "początkową fazę" i błędami nie sypało. Spadku mocy raczej nie odczułem, zresztą przy takiej masie te 180KM to po prostu jeździ jak niedzielne auto, ale nie ma co narzekać.
Problem był tylko dźwięk i tak to się zaczyna.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Problem był tylko dźwięk i tak to się zaczyna.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
- M4DC4T
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 gru 2017, o 15:36
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET
No u mnie przed wcześnie się cieszyłem bo zaczęło wywalać wężyki od podciśnienia ale w innym miejscu. I się sytuacja zaczęła powtarzać. Sprawdzałem czy trzyma podciśnienie na tym zaworku i nie trzyma go w ogóle tak jakby membrana była już dziurawa :/ Nowy będzie w poniedziałek i od razu zakładam A co do błędów to u mnie nie ma żadnego no prócz błędu z katalizatorem a raczej drugą sondą.
@EDIT.
No i zawór wymieniony i już wiem czemu mi nie trzymał podciśnienia otóż membrana nie było dokładnie dociśnięta i się pojawiała nieszczelność na zaworku.
@EDIT.
No i zawór wymieniony i już wiem czemu mi nie trzymał podciśnienia otóż membrana nie było dokładnie dociśnięta i się pojawiała nieszczelność na zaworku.
- romanik99
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 05:17
- Auto: Insignia 1.6T 180km
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET
A ja mam pytanie. Czy ktoś może wie jak powinien działać ten cały układ podciśnienia sterujący turbem. Dzisiaj przeanalizowałem schemat:
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/3/7-0/
I zauważyłem że tam jest jeszcze jeden elektrozawór z tyłu oznaczony numerem 5. Wygląda jakby był jakimś zaworkiem obejściowym zbiornika podciśnienia. Do czego on służy?
Ogólnie tam jest mały misz masz z tymi węzykami i zaworkami. Może to ktoś wyjaśnić?
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/3/7-0/
I zauważyłem że tam jest jeszcze jeden elektrozawór z tyłu oznaczony numerem 5. Wygląda jakby był jakimś zaworkiem obejściowym zbiornika podciśnienia. Do czego on służy?
Ogólnie tam jest mały misz masz z tymi węzykami i zaworkami. Może to ktoś wyjaśnić?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET
Numer 5 to tzw. wastegate: https://www.google.com/search?q=wastega ... =firefox-b
Numer 18 to sterowanie zmienną geometrią turbiny.
Numer 18 to sterowanie zmienną geometrią turbiny.
- romanik99
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 05:17
- Auto: Insignia 1.6T 180km
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET
@Roof_ a ty wogółe otworzyłeś linka którego zamieściłem w moim poście? Gdzie ty tam po d nr 5 widzisz WG?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET
Tak. Jeśli mi nie wierzysz to zmień sobie język na angielski i zobacz opis.
- romanik99
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 05:17
- Auto: Insignia 1.6T 180km
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET
Kolego zawór wastegate to ten do którego podłączona jest sztanga gruszki i jest to mechaniczny zawór na turbinie upuszczający spaliny po stronie "gorącej". Ja mówie o elektrycznym zaworku który jest z tyłu za kolektorem ssącym przy zbiorniku podciśnienia. To że po angielsku tlumaczone jest to jako wastegate to jeszcze o niczym nie swiadczy
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET
A jeśli bym napisał, że jest to zawór sterujący otwarciem wastegate?
- M4DC4T
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 gru 2017, o 15:36
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET
Numer 5 jest do sterowania zaworem DV i ogólnie do sterowaniem podciśnieniami. Wystarczy prześledzić gdzie idą wężyki a między innymi idzie do puszki z podciśnieniami i kolektora ssącego.
Do Wastegate jest zawór 18.
A co do zmiennej geometrii to raczej A16LET jej nie posiada.
Do Wastegate jest zawór 18.
A co do zmiennej geometrii to raczej A16LET jej nie posiada.
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 gru 2017, o 22:23
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Sosnowiec
Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET
Witam,
żeby nie zakładać nowego wątku spróbuję podłączyć sie pod ten istniejący.
Mianowicie, od pewnego czasu zauważyłem / bądź usłyszałem, że jadąc autem przy odejmowaniu nogi z gazu (w okolicach przynajmniej ok 2000rpm) słyszę zza uchylonego okna syk. Jest to krótkie syknięcie niezbyt może donośne, ale słyszalne przy uchylonej szybie. Mam wrażenie że nieco z prawej strony stąd podłączyłem się tu do wątku.
Uzupełniając informacje, auto ma wymienioną turbosprężarkę (wpis w ASO). Zaglądając od góry nie dostrzegłem by przy wspomnianym zaworze któryś z wężyków był wypięty. Auto, zdaje mi się normalnie reaguje w trakcie jazdy (demonem prędkości nigdy nie było) i nie wyskakuje mi żaden błąd jak u poprzedników w temacie. Czy to może normalne zjawisko, że słychać delikatny syk/upust powietrza? I nie wychwyciłem tego zimą ponieważ miałem zawsze domknięte szyby. Dodam że na postoju dodając i ujmując nogę z gazu objaw ten nie występuje. Dodam, że od ok 5kkm posiadam instalację LPG (czy to ma związek nie wiem). Będę wdzięczny za jakieś wskazówki/sugestie. Chciałbym rozgryźć temat tego dzwięku, czy to normalne i na co powinienem zwrócić uwagę.
żeby nie zakładać nowego wątku spróbuję podłączyć sie pod ten istniejący.
Mianowicie, od pewnego czasu zauważyłem / bądź usłyszałem, że jadąc autem przy odejmowaniu nogi z gazu (w okolicach przynajmniej ok 2000rpm) słyszę zza uchylonego okna syk. Jest to krótkie syknięcie niezbyt może donośne, ale słyszalne przy uchylonej szybie. Mam wrażenie że nieco z prawej strony stąd podłączyłem się tu do wątku.
Uzupełniając informacje, auto ma wymienioną turbosprężarkę (wpis w ASO). Zaglądając od góry nie dostrzegłem by przy wspomnianym zaworze któryś z wężyków był wypięty. Auto, zdaje mi się normalnie reaguje w trakcie jazdy (demonem prędkości nigdy nie było) i nie wyskakuje mi żaden błąd jak u poprzedników w temacie. Czy to może normalne zjawisko, że słychać delikatny syk/upust powietrza? I nie wychwyciłem tego zimą ponieważ miałem zawsze domknięte szyby. Dodam że na postoju dodając i ujmując nogę z gazu objaw ten nie występuje. Dodam, że od ok 5kkm posiadam instalację LPG (czy to ma związek nie wiem). Będę wdzięczny za jakieś wskazówki/sugestie. Chciałbym rozgryźć temat tego dzwięku, czy to normalne i na co powinienem zwrócić uwagę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 maja 2019, o 11:08
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siewierz
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Zawór upustowy turbiny 1.6T A16LET
Witam
Wydaje mi się że mam problem właśnie z czymś podobnym dziwny dźwięk na zimnym silniku zaraz po odpaleniu i później na rozgrzanym po osiągnięciu 3000obr/min czasami piszczy tylko chwilę a czasami nawet 10min.
W załączniku filmik z tego co słychać
Jeśli ktoś spotkał się z czymś podobnym proszę o informację co może być.
Wydaje mi się że mam problem właśnie z czymś podobnym dziwny dźwięk na zimnym silniku zaraz po odpaleniu i później na rozgrzanym po osiągnięciu 3000obr/min czasami piszczy tylko chwilę a czasami nawet 10min.
W załączniku filmik z tego co słychać
Jeśli ktoś spotkał się z czymś podobnym proszę o informację co może być.