--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Błąd P0171
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 lis 2018, o 16:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Piekary Śląskie
Re: Błąd P0171
Błąd wyskakuje a objawy mam takie spadek mocy oraz przy chamowaniu wariują obroty samochód benzyna bez lpg
- li3var
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 17:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Błąd P0171
Wariujące obroty wskazują tak jakby na lewe powietrze. Obroty są nierówne zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku? Czy sprawdzałeś może korekty paliwowe? Przed wymianą pokrywy były typowe objawy uszkodzonej membrany odmy?
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 lis 2018, o 16:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Piekary Śląskie
Re: Błąd P0171
Korekty paliwowe były sprawdzane właśnie i mechanik mówił ze jest Ok nawet pokazywałem mu forum aby był w temacie przed wymiana membrany miałem objawy ze obroty strasznie skakały np. Podczas chamowania na jałowym biegu obroty z 1tys do 3,5 tyś skakały obroty tylko wariują na rozgrzanym silniku
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Błąd P0171
odczyty temperatury sprawdzone na zimnym i ciepłym ? Co się dzieje jak wyjmiesz bagnet i co się dzieje jak odkręcasz korek wlewowy oleju ?
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Błąd P0171
dziś przerabialiśmy na warsztacie bardzo zbliżony silnika a mianowicie Z16XEP główne różnice z Z16XER/A16XER i Z18XER/A18XER to brak zmiennych faz rozrządu, pokrywa ma tak samo rozwiązaną odmę, i klasycznie była uszkodzona membrana odmy (pęknięta na zewnątrz obudowa), więc pokrywa poszła do wymiany i tu zonk.. po wymianie pokrywy na nową wiadomo dziury nie było a objaw mocnego zasysania korka pozostał.. odma działała prawidłowo bo po wypięciu przewodu z odmy i zaciągnięciu powietrza przez rurkę ustami działała poprawnie.. na wolnych obrotach ciśnienie bezwzględne w kolektorze ssącym oscylowało w okolicach 50, powinno być około 36-38, wyglądało tak że kolektor nie miał siły zassać powietrza z odmy.. no i faktycznie nie miał bo jak miał tego dokonać przez rozwarstwiony przewód idący z odmy do przepustnicy (rozwarstwił się do środka blokując znacząco przepływ), po wymianie ciśnienie w kolektorze spadło do 38.. da się da się proponuję wszystkim sprawdzić jakie macie ciśnienie bezwzględne w kolektorze ssącym i sprawdzić stan rurki odmy idącej do przepustnicy
- li3var
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 17:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Błąd P0171
Buluś, masz wiedzę czy w A18XER także wartość podciśnienia w kolektorze powinna być w okolicach 36-38 kPa? Mówimy o postoju na jałowym, prawda?
Jeśli chodzi o rurkę to mówisz o ten krótkiej karbowabej od pokrywy do przepustnicy?
Jeśli chodzi o rurkę to mówisz o ten krótkiej karbowabej od pokrywy do przepustnicy?
- li3var
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 17:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Błąd P0171
U mnie w A18XER na wolnych obrotach ciśnienie oscyluje w granicach 30-38 kPa... zdarza się wtrącenie wartości 45 kPa na momencik. Buluś, czy mógłbyś podać wartości przepływomierza na wolnych obrotach?
Wczoraj wymieniłem membranke odmy, stara była cała ale tak jakby lekko odkształcona. Korekta długoterminowa na wolnych obrotach nie poprawiła się, nadal szybuje do około +24-27%. Nawet przy leciutkim otwarciu przepustnicy korekta ładnie spada, przy duzym otwarciu potrafi spaść do 0%. Korekty krótkoterminowe są bliskie 0% niezależnie od otwarcia przepustnicy. Jakiś pomysł na źródło lewego powietrza? Zaworek par paliwa? jakaś rurka, wężyk, uszkodzona przepływka?
Pomimo wymiany membrany, poprawnym jej założeniu i złożeniu całości nadal występuje zasysanie powietrza przez szczelinę (test pianą). Buluś, czy w Twoim przypadku kiedy to wymieniłeś całą pokrywę i zasysało korek oleju to występowało zasysanie powietrza przez szczelinę przy membranie?
Chciałbym jeszcze dodać, że w momencie położenia nowej gumki membrany jak naciskałem ją sprężynką to słychać było, że puszcza powietrze po obwodzie, tą zewnętrzną wargą. Tak sobie myślę, że po założeniu obudowy sprężynka ta jest właśnie przyciśnięta i tam chyba puszcza teraz ta membrana. Nie do końca wiem jak to działa.
Wczoraj wymieniłem membranke odmy, stara była cała ale tak jakby lekko odkształcona. Korekta długoterminowa na wolnych obrotach nie poprawiła się, nadal szybuje do około +24-27%. Nawet przy leciutkim otwarciu przepustnicy korekta ładnie spada, przy duzym otwarciu potrafi spaść do 0%. Korekty krótkoterminowe są bliskie 0% niezależnie od otwarcia przepustnicy. Jakiś pomysł na źródło lewego powietrza? Zaworek par paliwa? jakaś rurka, wężyk, uszkodzona przepływka?
Pomimo wymiany membrany, poprawnym jej założeniu i złożeniu całości nadal występuje zasysanie powietrza przez szczelinę (test pianą). Buluś, czy w Twoim przypadku kiedy to wymieniłeś całą pokrywę i zasysało korek oleju to występowało zasysanie powietrza przez szczelinę przy membranie?
Chciałbym jeszcze dodać, że w momencie położenia nowej gumki membrany jak naciskałem ją sprężynką to słychać było, że puszcza powietrze po obwodzie, tą zewnętrzną wargą. Tak sobie myślę, że po założeniu obudowy sprężynka ta jest właśnie przyciśnięta i tam chyba puszcza teraz ta membrana. Nie do końca wiem jak to działa.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 1 paź 2015, o 20:00
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
Re: Błąd P0171
Witam.
Chciałbym się podzielić moją przygodą z błędem (P0171), mój silnik to: A18XER(140km). Od jakiegoś czasu zaczął mi wyskakiwać ten nieszczęsny błąd , poza tyn żadnych innych negatywnych objawów typu: falowanie obrotów, utrata mocy itp.
Przyczyna u mnie okazała się na szczęście banalna , a mianowicie źle dokręcony korek wlewy oleju , po prostu przy kolejnych już oględzinach silnika, zauważyłem delikatnie krzywo dokręcony korek, poprawiłem to i jest OK.
Pozdrawiam.
Chciałbym się podzielić moją przygodą z błędem (P0171), mój silnik to: A18XER(140km). Od jakiegoś czasu zaczął mi wyskakiwać ten nieszczęsny błąd , poza tyn żadnych innych negatywnych objawów typu: falowanie obrotów, utrata mocy itp.
Przyczyna u mnie okazała się na szczęście banalna , a mianowicie źle dokręcony korek wlewy oleju , po prostu przy kolejnych już oględzinach silnika, zauważyłem delikatnie krzywo dokręcony korek, poprawiłem to i jest OK.
Pozdrawiam.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 mar 2019, o 10:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Londyn
Re: Błąd P0171
Witam wszystkich ! Podpinam sie pod bolączke błedu p0171 , tyle ze u mnie Torque pokazuje dokladnie BANK 1 SENSOR 2. Zalaczam screena z wynikami testow.
Do tej pory zmienilem sonde za katem, nowy filtr powietrza i czyscilem MAFa. Niestety blad ciagle mi wywala po ok 20-40km jazdy, glownie pojawia sie jak stoje na swiatlach i juz tak zostaje do skasowania. Auto nie stracilo mocy i chodzi jak w zegarku. Tyle,ze ta kontrolka jest dosc irytujaca. Moje pytanie brzmi - skoro dzieje sie to za katalizatorem, to usterka moze byc na tyle powazna zeby uszkodzic silnik ? A moze po prostu nie zwracac na to uwagi skoro z autem nic sie nie dzieje ? Dzieki za pomoc !
Do tej pory zmienilem sonde za katem, nowy filtr powietrza i czyscilem MAFa. Niestety blad ciagle mi wywala po ok 20-40km jazdy, glownie pojawia sie jak stoje na swiatlach i juz tak zostaje do skasowania. Auto nie stracilo mocy i chodzi jak w zegarku. Tyle,ze ta kontrolka jest dosc irytujaca. Moje pytanie brzmi - skoro dzieje sie to za katalizatorem, to usterka moze byc na tyle powazna zeby uszkodzic silnik ? A moze po prostu nie zwracac na to uwagi skoro z autem nic sie nie dzieje ? Dzieki za pomoc !
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2019, o 12:56 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- Cassiopeia
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 1 lip 2018, o 18:38
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
Re: Błąd P0171
Raczej katalizator do wymiany, już jego czas. Załóż emulator tej sondy, błąd zniknie ale katalizator na pewno nie naprawi się.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Błąd P0171
Każdą usterkę należy poprawnie zdiagnozować i usunąć awarię. Nie ma znaczenia czy czujnik jest przed katalizatorem, za katalizatorem czy w bagażniku Komputer na podstawie odczytu ze wszystkich czujników ostatecznie steruje dawką paliwa, więc czujniki powinny być sprawne.
Wątpię żeby katalizator się zapchał. Skąd ten pomysł?Cassiopeia pisze: ↑11 mar 2019, o 10:44Raczej katalizator do wymiany, już jego czas. Załóż emulator tej sondy, błąd zniknie ale katalizator na pewno nie naprawi się.
@dumondes, jaki masz przebieg?
- li3var
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 17:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Błąd P0171
@dumondes, sprawdź czy zawór odmy w pokrywie zaworów nie ciągnie Ci lewego powietrza, jeśli tak to by wyjaśniało występowanie błędu na postoju.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Błąd P0171
@Buluś, wiem, że pisałeś o innym silniku, ale dodam od siebie, że w a18xer jest to sztywna plastikowa rura, więc awaria może polegać na jej pęknięciu i to co najwyżej w miejscu mocowania do pokrywy zaworów lub przy przepustnicy. Nie ma się co rozwarstwić, więc głownie należy sprawdzić punkty mocowań. Rurka jest na tyle sztywna, że jeśli ktoś zdejmował pokrywę zaworów, a przeoczył odpięcie rurki to mogło dojść do uszkodzenia.Buluś pisze: ↑18 sty 2019, o 20:43(...)wyglądało tak że kolektor nie miał siły zassać powietrza z odmy.. no i faktycznie nie miał bo jak miał tego dokonać przez rozwarstwiony przewód idący z odmy do przepustnicy (rozwarstwił się do środka blokując znacząco przepływ), po wymianie ciśnienie w kolektorze spadło do 38.. da się da się proponuję wszystkim sprawdzić jakie macie ciśnienie bezwzględne w kolektorze ssącym i sprawdzić stan rurki odmy idącej do przepustnicy
- Cassiopeia
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 1 lip 2018, o 18:38
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
Re: Błąd P0171
z wieku auta. Katalizator też ma 10 lat. Też jestem ciekaw przebiegu auta. Skoro sonda za katem jest nowa, to problem gdzieś przed nią, w sumie w tym temacie wcześniej wiele zostało na ten temat napisane, więc myślę , że odpowiedź już tu jest.
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Błąd P0171
Druga sonda nie ma wplywu na nic.. mozesz ją wywalic I po za bledem nic nie spowoduje..Bartol pisze: ↑11 mar 2019, o 11:05Każdą usterkę należy poprawnie zdiagnozować i usunąć awarię. Nie ma znaczenia czy czujnik jest przed katalizatorem, za katalizatorem czy w bagażniku Komputer na podstawie odczytu ze wszystkich czujników ostatecznie steruje dawką paliwa, więc czujniki powinny byc sprawne
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 mar 2019, o 10:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Londyn
Re: Błąd P0171
Dziekuje wszystkim za szybka odpowiedz. Generalnie tak jak pisalem, nie zauwazylem zadnych zmian w charakterystyce pracy auta - nie gasnie, nie stracil mocy, nie pobiera wiecej paliwa ( 90% jazdy to centrum Londynu, wiec i tak wiem ze spalanie nie jest niskie). Zastanawiam sie po prostu czy jest sens naprawy, skoro naczytalem sie ze ten blad to generalnie moze byc wszystko i nic...mysle,ze jakby katalizator byl walniety to powinien typowo "buczec" ?
- li3var
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 17:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Błąd P0171
@dumondes, sprawdź proszę ten zawór odmy czy nie zasysa powietrza.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 mar 2019, o 10:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Londyn
Re: Błąd P0171
Dodam jeszcze, ze przebieg to 130k mil, czyli ok 210k km. Zaraz sprawdze zawor odmy i dam znac czy lapie powietrze.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 mar 2019, o 10:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Londyn
Re: Błąd P0171
Odma jak i cala pokrywa zaworow sprawna...a moze przeczyscic czujniki ZFR ? Przyznam ze zaraz po odpaleniu slychac charakterystyczne sekundowe "chrakniecie"...co moglo by wskazywac na zawalone dysze. Watpie aby to byly to kola ZFR, bo silnik chodzi jak na benzyne przystalo.