--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Błąd P0171
- KierGTS
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 22 gru 2019, o 09:39
- Auto: Insignia A 1,8ben
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Toruń
Re: Błąd P0171
Oryginał Boscha kosztował mnie 42 zł. Faktycznie przez ten nowy dmuchnąć sie nie da błąd skasowałem, narazie sie nie pojawia. Zobaczymy jak bedzie po 100-200km
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 gru 2019, o 09:34
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łańcut
Re: Błąd P0171
Winowajaca jest elekyrozawor par paliwa tak fachowo sie nazywa znajduje sie nad kolektorem ssacym taki maly czarny ,,ala,, bembenek z wlotem i wylotem firmy bosch.Oryginalny w serwisie kosztuje 860zl,uzywane na internecie po 100-200zl ale nie polecam. Jest dostepny po sklepach ten sam elektrozawor tez z boscha tylko o innych numerach i kosztuje 50zl. I DZIALA
- li3var
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 17:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Błąd P0171
860zł w serwisie? serio?! łooo matko fakt, 46zł Bosch w sklepie i działa bardzo dobrze... ja kupiłem o takich samych numerach jak miałem
oryginalnie w aucie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
oryginalnie w aucie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Błąd P0171
W przypadku kolegi @KierGTS winny był elektrozawór jednak przyczyn tego błędu może być zdecydowanie więcej i nie zawsze są takie oczywiste.
Dostępne są Boscha z identycznymi numerami, więc nie wiem dlaczego dobrali ci inny, ale jeśli działa to ok.
- KierGTS
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 22 gru 2019, o 09:39
- Auto: Insignia A 1,8ben
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Toruń
Re: Błąd P0171
U mnie tez te numery do końca sie nie zgadzają. Ale jak patrzyłem na allegro to stosowane są zamiennie. Grunt ze nie wywala błędu i działa poprawnie
- li3var
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 17:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Błąd P0171
Oczywiście, przyczyn ubogiej mieszanki może być cała masa a znalezienie rozwiązania bardzo kosztowne. Elektrozawór jest chyba jedną z najtańszych przyczyn błedu P0171
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 gru 2017, o 22:23
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Sosnowiec
Re: Błąd P0171
Witam, ktoś może jest w stanie podać numer zaworku tego BOSCHA, tego który można kupić znacznie taniej niż oryginał/ASO?
- KierGTS
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 22 gru 2019, o 09:39
- Auto: Insignia A 1,8ben
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Toruń
Re: Błąd P0171
Proszeeee od miesiąca błedu nie wyrzuca
Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 gru 2017, o 22:23
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Sosnowiec
Re: Błąd P0171
Dzięki. Pytanie tylko czy jest tożsamy z silnikiem A16LET? Ktoś wie? Bo pośród wymienionych pasujących silników nie widnieje A16LET. Ktoś montował w A16LET?
- KierGTS
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 22 gru 2019, o 09:39
- Auto: Insignia A 1,8ben
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Toruń
Re: Błąd P0171
Oryginał miałem taki. Jak masz taki sam to problemu nie bedzie. Gm 55 353 802
Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 kwie 2020, o 19:54
- Auto: insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łaziska Górne
Re: Błąd P0171
Witam też miałem podobny problem z tym błędem jedem mechanik stwierdził że sonda ,katalizator lub filtr powietrza bo uboga mieszanka. Pojechałem do drugiego mechnika bo błąd wyskakiwał tak jak inni pisali na wolnych obrotach chiken się zapalał i diagnoza była o nieszczelności w układzie silnika naprawa prozaiczna na korku wlewu oleju żle zakręcony. Przy prawidłowym zakręceniu zmieniły się obroty silnika proces adaptacji po 30km wrócił do normy i na całe szczęście nie zdążyłem nic wymienić chwała dla niego .
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Błąd P0171
Takie same objawy powoduje nie wsunięty do końca bagnet. Po zagłębieniu się w zasady działania silnika można wyłapać ciekawe zagadnienia, a przy tym oszczędzić kilka złotych diagnozując ewentualne usterki. Jak wiadomo nie każdego to interesuje i nie koniecznie jest na to wszystko czas
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 28 kwie 2020, o 20:14
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A16XHT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Zgierz
Re: Błąd P0171
Czy przy niesprawnym elektrozaworze par paliw też jest problem z wykręceniem korka oleju?
Czy w tym przypadku to na 100% membrana odmy?
Czy w tym przypadku to na 100% membrana odmy?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Błąd P0171
Jeśli odma jest uszkodzona ciągnie całe powietrze z silnika i zasysa korek oleju.
Korekty w obu przypadkach będziesz miał na plusie.
Korekty w obu przypadkach będziesz miał na plusie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 lis 2017, o 18:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Błąd P0171
W moim A18XER błąd P0171 pojawia się od kiedy go kupiłem czyli od ok. 3 lat Na początku nie zauważałem żadnych różnic w działaniu silnika. Nawet po założeniu LPG. W zeszłym roku, na jesieni, robiłem regulację zaworów: wymienione 8 wydechowe i 2 ssące szklanki. Po tym też nic się nie zmieniło. Jednak jak przyszły mrozy to dołączył błąd P0106. Silnik nie równo chodził, czasami przy wysprzęglęniu potrafił zgasnąć. Wymieniłem czujnik MAP, chwile pochodził idealnie a potem znowu nie równo. Trafiłem na ten wątek i sprawdziłem zawór. Był cały czas otwarty. Wymieniłem na ten boshowski tutaj polecany no i i silnik odżył, jakby mu przybyło parę kuców. Jednak obroty trochę jeszcze falują. Po odkręceniu korka wlewu oleju czasami potrafi zgasnąć. Błąd P0171 pojawia się bardzo rzadko, może ze dwa razy w miesiącu. Lekko zasysa korek. Czy wskazuje to na konieczność wymiany membrany?
P.s. Korekty mam na plusie, od kilku do 30-40.
P.s. Korekty mam na plusie, od kilku do 30-40.
- przeprawa
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 31 maja 2020, o 18:34
- Auto: Insignia ST 1.4
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Ruda Śląska
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Błąd P0171
Dzień dobry,
Po zabawie z lewym powietrzem byłem jeszcze na adaptacji ustawień mieszanki paliwa dla LPG, ponieważ poprzednio zrobiono mi adaptację uwzględniającą korekty. Teraz na benzynie i na gazie mam wartości korekt długoterminowych bliskie 0%, (od -3% do 3% jest ok).
Koszty:
Film na yt (nie mój) jak testować szczelność dolotu w oplu 1.4 turbo
- Korekta długoterminowa paliwa na plus 30% - 40% to bardzo dużo, przecież to o 1/3 więcej paliwa dodawana przez komputer do mieszanki, ale dopiero po sprawdzeniu składu spalin, czyli dla następnej dawki. Dlatego silnik pracuje jednak nieregularnie, gaśnie itd. - to trzeba poprawić.
- Mieszanka paliwowa to 14,7 części powietrza na 1 część benzyny. Skoro korekta dodaje 30% benzyny to znaczy, że w układzie dolotowym jest o 30% więcej powietrza niż wykazuje MAP, czyli to musi być duży przeciek.
- U mnie wymiana samej gumki odmy (A14NET) załatwiła sprawę, ale nie zawsze udaje się ją wyjąc i najprościej (najdrożej) jest wymienić całą pokrywę zaworów, w której będzie nowa membrana i od razu uszczelka pod pokrywę w komplecie.
- Do niektórych typów pokryw można dokupić obudowaną membranę, jakby taki zawór i wymienić go bez łamania i klejenia pokrywki membrany.
- Przy odkręcaniu pokrywy zaworów trzeba mieć nową uszczelkę pod pokrywę i uszczelniacz silikonowy. Pokrywa ma nieregularny kształt i warto przesmarować uszczelkę w zagięciach. Uszczelka z czasem twardnieje i wtedy trzeba ją wymienić.
- Należy jeszcze sprawdzić w rurze odmy zawór zwrotny, jeżeli jest uszkodzony i przepuszcza to będzie nadal lewe powietrze a membrana szybko znowu się przerwie.
- W silniku 1.8 w kolektorze ssącym chyba też jest (nie wiem dokładnie, w 1.4 mam) zawór zwrotny, jeżeli przepuszcza to też nowa membrana szybko się uszkodzi. Uszkodzony zawór zwrotny kolektora ssącego to już droższa spawa, w grę wchodzi tylko wymiana lub regeneracja kolektora (od 500 zł).
- Po wymianie membrany odłączamy akumulator na klika minuta aby zaadaptować ponownie nastawienia mieszanki paliwowej.
Po zabawie z lewym powietrzem byłem jeszcze na adaptacji ustawień mieszanki paliwa dla LPG, ponieważ poprzednio zrobiono mi adaptację uwzględniającą korekty. Teraz na benzynie i na gazie mam wartości korekt długoterminowych bliskie 0%, (od -3% do 3% jest ok).
Koszty:
- membrana - 25,99 zł (tańsze są cienkie jak papier),
- klej do pokrywki membrany - 15,90 zł (dwuskładnikowy),
- uszczelka pod pokrywę zaworów - 29,93 zł (Topran jest ok.),
- silikon wysokotemperaturowy do uszczelek K2 - 3,49 zł (21 gram wystarczyło),
- zawór par paliwa Bosch - 80,59 zł (są różne typy, różne sposoby mocowania do silnika),
- czas wymiany ok. 3h
- trudno oderwać, nie łamiąc, pokrywkę membrany, fabrycznie jest zgrzewana,
- trudno przykleić pokrywkę membrany, plastik PP i temperatura pracy silnika powyżej 110 st. C,
- śruby pokrywy zaworów są na nasadkę Torx E10,
- dokręcanie pokrywy kluczem dynamometrycznym z siłą 8 Nm (bardzo mała siła).
Film na yt (nie mój) jak testować szczelność dolotu w oplu 1.4 turbo
- Rudnik80
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 2 kwie 2021, o 15:43
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Stalowa Wola
Re: Błąd P0171
Witam.
U mnie również był błąd P0171 (A18XER z LPG), który zniknął po wymianie zaworu wentylacyjnego zbiornik paliwa (evap). Niestety przy samodzielnej jego wymianie urwałem spinkę, która zabezpiecza przed rozłączeniem zaworu z wtyczką. Wiecie gdzie mogę coś takiego dostać?
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
U mnie również był błąd P0171 (A18XER z LPG), który zniknął po wymianie zaworu wentylacyjnego zbiornik paliwa (evap). Niestety przy samodzielnej jego wymianie urwałem spinkę, która zabezpiecza przed rozłączeniem zaworu z wtyczką. Wiecie gdzie mogę coś takiego dostać?
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 4 kwie 2020, o 17:02
- Auto: insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: ostroleka
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Błąd P0171
Hej , może ktoś pomoże naprowadzić mnie na przyczynę błędu P0171.
Zaczęło się od błędu sondy p0131 za niskie napięcie, szary dym poszedł z tłumika i check. Sprawdziłem korekty długi i krótko terminowe. Długo terminowe były na sporym plusie prawie 33%, podejrzenie padło na zawór (evap). Zawór okazał się uszkodzony.Zawór wymieniony , nowe świece ,nowy filtr. Po wymianie błąd p0171.Teraz mam tak ,wygląda to zanim auto osiągnie temp roboczą jest wszytko ok ale po nagrzaniu zaczyna się wszystko sypać , korekty idą w górę.
Czy to oznaka że katalizator się już skończył?
Zaczęło się od błędu sondy p0131 za niskie napięcie, szary dym poszedł z tłumika i check. Sprawdziłem korekty długi i krótko terminowe. Długo terminowe były na sporym plusie prawie 33%, podejrzenie padło na zawór (evap). Zawór okazał się uszkodzony.Zawór wymieniony , nowe świece ,nowy filtr. Po wymianie błąd p0171.Teraz mam tak ,wygląda to zanim auto osiągnie temp roboczą jest wszytko ok ale po nagrzaniu zaczyna się wszystko sypać , korekty idą w górę.
Czy to oznaka że katalizator się już skończył?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.