--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Błąd P0171
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Błąd P0171
dopuszczalna to to nie jest bo długoterminowa powinna być w okolicy kilku procent
napiszę to tak, wychodzi na to że masz nieszczelność, bo skoro masz korektę na plusie to znaczy że jest za mało paliwa względem powietrza a więc lewe powietrze, a czemu się uspokaja przy jeździe autem ? bo jak masz jałowe obroty i przepustnicę uchyloną na 2% i zapotrzebowanie na powietrze jest bardzo mało, to nieszczelność którą masz w stosunku do ilości potrzebnego powietrza jest duża a więc korekt na jałowych leci w górę, gdy zaczynasz jeździ i masz przepustnicę uchyloną na dużo większy procent (20-30%) to ta sama nieszczelność w stosunku do ilości powietrza nie jest już tak duża a więc korekta wraca w dół.
Trzeba szukać, membrana odmy, kolektor ssący, podciśnienia, coś się dzieje
napiszę to tak, wychodzi na to że masz nieszczelność, bo skoro masz korektę na plusie to znaczy że jest za mało paliwa względem powietrza a więc lewe powietrze, a czemu się uspokaja przy jeździe autem ? bo jak masz jałowe obroty i przepustnicę uchyloną na 2% i zapotrzebowanie na powietrze jest bardzo mało, to nieszczelność którą masz w stosunku do ilości potrzebnego powietrza jest duża a więc korekt na jałowych leci w górę, gdy zaczynasz jeździ i masz przepustnicę uchyloną na dużo większy procent (20-30%) to ta sama nieszczelność w stosunku do ilości powietrza nie jest już tak duża a więc korekta wraca w dół.
Trzeba szukać, membrana odmy, kolektor ssący, podciśnienia, coś się dzieje
- li3var
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 17:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Błąd P0171
Zaworek par paliwa też może łapać lewe powietrze? Jak najsprawniej znaleźć nieszczelność? Psikając plakiem coś mogę sobie pomóc czy raczej organoleptycznie?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Błąd P0171
A jak w tym programie przetłumaczyli korekty krótkoterminowe?
Żeby nie przepisywać wszystkiego to popatrz tutaj: https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... p0172_llu/
Sekcja 'Diagnostic Aids' oraz 'Circuit/System Testing'.
Żeby nie przepisywać wszystkiego to popatrz tutaj: https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... p0172_llu/
Sekcja 'Diagnostic Aids' oraz 'Circuit/System Testing'.
- li3var
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 17:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Błąd P0171
Rooff, pytasz o apke ze screenów, które wrzuciłem? Są tam pozycje Chwilowa korekta wtrysku i Korekta wtrysku. Zatem wychodzi, że mowa tu o krótko i długoterminowej korekcie. Poczytam co podesłałeś. Ale wracając czy plakiem jestem wstanie wykryć jakąś nieszczelność. Apropo membrany odmy: Przy odpalonym silniku korek wlewu oleju tak tyci tyci zasysa jak odkręce... membrana do wymiany?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Błąd P0171
plak to do diesla.. tu albo środek do sprawdzania szczelności, albo zmywacz hamulcowy (zmywacz wiadomo na zimny silnik)
- li3var
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 17:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Błąd P0171
Będę szukał lewego powietrza. Czy membrana jest podejrzana przy takim zachowaniu korka wlewu? Z innej strony czy przepływka może przekłamywać odczyt i czy dodatkowego powietrza mogę szukać właśnie w jej niepoprawnym działaniu? Jeśli podaje wartość np. 4g/s a w rzeczywistości wpada więcej to mamy lewe powietrze. Przed pierwszym jej rozłączeniu, kiedy to korekty szybowały w górę do 33% podawała wartość na jałowym 1.8g/s. Po odłączeniu i podłączeniu wartości na kompie oscylowały w okolicach 2g/s (silnik cały czas odpalony, te same warunki) - korekty wspaniałe.
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Błąd P0171
guma jak w vectrach b
takie zachowanie korka jest nie poprawne, jak dla mnie problem z pokrywie, a w niej to jedynie odma
takie zachowanie korka jest nie poprawne, jak dla mnie problem z pokrywie, a w niej to jedynie odma
- li3var
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 17:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Błąd P0171
Jest patent na wymiane tej membranki? Próbować? Czy konieczna jest wymiana całej pokrywy zaworów?
Jutro sprawdzę objawy uszkodzonej membrany pokrywy wg filmu:
Jednak mojego korka wlewu tak diabelnie nie zasysa jak na filmie. Zasysa go tak leciutko jak wg filmu po zregenerowanej pokrywie. Sprawdze natomiast czy zaworek zasysa powietrze do środka.
Jutro sprawdzę objawy uszkodzonej membrany pokrywy wg filmu:
Jednak mojego korka wlewu tak diabelnie nie zasysa jak na filmie. Zasysa go tak leciutko jak wg filmu po zregenerowanej pokrywie. Sprawdze natomiast czy zaworek zasysa powietrze do środka.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Błąd P0171
Tu kolega zrobił małą relację zdjęciową z wymiany:
https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?p=166808
https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?p=166808
- MiszaElk
- Użytkownik
- Posty: 158
- Rejestracja: 16 mar 2015, o 19:05
- Auto: ASTRA J COSMO AT
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ełk
Re: Błąd P0171
Nie wiem ile teraz kosztuje wymiana ale wolę zapłacić 270 zł za regenerowaną i nie bawić się pół dnia, z nadzieję, że niczego nie spapram.
- li3var
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 17:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Błąd P0171
Buluś, Twoim zdaniem winowacja jest znany? Membrana odmy bez wątpienia jest u mnie źródłem lewego powietrza i jest do naprawy? Czy to ona może tak psuć korekty długoterminowe?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Błąd P0171
skoro bąbluje znaczy lewe powietrze wpada do silnika i tak jak pisałem, na wolnych ta nieszczelność mała nie jest, podczas drogi w porównaniu do ilości powietrza zasysanego już taka duża nie jest
Dodano po 13 minutach 2 sekundach:
i ja polecam nową pokrywę GM na allegro można wyrwać za 685 zł pokrywę z nowymi śrubami i uszczelką GMa, wymienisz sam w 30 minut
Dodano po 13 minutach 2 sekundach:
i ja polecam nową pokrywę GM na allegro można wyrwać za 685 zł pokrywę z nowymi śrubami i uszczelką GMa, wymienisz sam w 30 minut
- li3var
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 17:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Błąd P0171
Posłucham się Buluś Twojej rady i zajmę się tą pokrywą. Dam znać o rezultatach. Miłego dnia.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- MiszaElk
- Użytkownik
- Posty: 158
- Rejestracja: 16 mar 2015, o 19:05
- Auto: ASTRA J COSMO AT
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ełk
Re: Błąd P0171
Bierz regenerowaną - można dogadać się, że wysyłają Ci za pobraniem z kaucją, wymieniasz pokrywę, pakujesz swoją i odsyłasz. Po kilku dniach masz kasę na koncie. Jak widać trwałość tego elementu nie jest powalająca. Kupić nową za 700 i liczyć, że wytrzyma dłużej - to nie na moją kieszeń. Brałem regenerowaną, jeżdżę dwa lata i jest git.
- li3var
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 17:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Błąd P0171
Mam ambicję zregenerować własnoręcznie. Mam sprawność manualną przy pracy z drobnymi rzeczami, do tego jestem
cierpliwy. Zobaczymy co z tego będzie
W pokrywie od A18XER występują dwa typy membran różniące się średnicą?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
cierpliwy. Zobaczymy co z tego będzie
W pokrywie od A18XER występują dwa typy membran różniące się średnicą?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 lis 2018, o 16:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Piekary Śląskie
Re: Błąd P0171
Witam
Czy ktoś wie dokładnie jak pozbyć się problemu, bo aktualnie walczę z tym dziadowskim błędem w Aso powiedzieli żeby wymienić pokrywę wiec tak zrobiłem i co nadal błąd wyskakuje, Poniżej co zostało zrobione już
- wymiana pokrywy
-wymiana zaworu odpowietrzającego paliwo
- sprawdziłem sąde jest Ok
- nawet wymieniłem wydech, bo były małe dziurki już (raczej niepotrzebne to było)
- wymiana świec
- podpięcie kompa w celu sprawdzenia tematu z korkiem oleju temat został już przedstawiony wyżej
- sprawdziłem wszystko plakiem czy niema gdzieś wlotu/ wylotu powietrza z silnika
- dziś jadę sprawdzić luzy na zaworach
Jak to nie pomoże to mnie chyba już szla... Trafi z tym autem Ma ktoś jakiś inny pomysł?
Czy ktoś wie dokładnie jak pozbyć się problemu, bo aktualnie walczę z tym dziadowskim błędem w Aso powiedzieli żeby wymienić pokrywę wiec tak zrobiłem i co nadal błąd wyskakuje, Poniżej co zostało zrobione już
- wymiana pokrywy
-wymiana zaworu odpowietrzającego paliwo
- sprawdziłem sąde jest Ok
- nawet wymieniłem wydech, bo były małe dziurki już (raczej niepotrzebne to było)
- wymiana świec
- podpięcie kompa w celu sprawdzenia tematu z korkiem oleju temat został już przedstawiony wyżej
- sprawdziłem wszystko plakiem czy niema gdzieś wlotu/ wylotu powietrza z silnika
- dziś jadę sprawdzić luzy na zaworach
Jak to nie pomoże to mnie chyba już szla... Trafi z tym autem Ma ktoś jakiś inny pomysł?