--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Uboga dawka biegu jałowego błąd P2187 - 2.8T A28NET
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Uboga dawka biegu jałowego błąd P2187 - 2.8T A28NET
Przepływomierz do hamulców na pewno nic nie ma
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Uboga dawka biegu jałowego błąd P2187 - 2.8T A28NET
AFR (stosunek powietrza do paliwa), dostrojenie map czasu wtrysku paliwa w pełnym zakresie na podstawie odczytów sondy szerokopasmowej.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 16 sty 2017, o 23:20
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Uboga dawka biegu jałowego błąd P2187 - 2.8T A28NET
Przeplywomierz wyczyszczony po trzecim dniu testow przy przyspieszaniu na autostradzie pojawia się błąd teraz p2097 więc raczej nie jest to wina przeplywomierza dalej ma ktos jakieś Pomysły? Mimo wszystko nie pojawił się jeszcze p2187 więc jeszcze będę wypatrywal
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Uboga dawka biegu jałowego błąd P2187 - 2.8T A28NET
Sprawdź jeszcze czujnik ciśnienia doładowania, znajduje się on na plastikowej rurze biegnącej do przepustnicy oraz obowiązkowo sprawdź stan wiązki biegnącej do przepływomierza i tego czujnika. Najlepiej było by podpiąć Op-Coma i sprawdzić parametry w czasie pracy silnika.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 16 sty 2017, o 23:20
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Uboga dawka biegu jałowego błąd P2187 - 2.8T A28NET
Co mogło by być z tym czujnikiem nie Tak? Co mógłbym sam Sprawdzić oczywiscie? Dziwne bo naprzemiennie mam albo p2187 albo p2097 Dostępu do op-Coma nie mam jestem za granicą więc pewnie dopiero jak będę w Polsce będę musiał udać się do jakiegoś mechanika
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 lut 2018, o 20:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Rzeszów
Re: Uboga dawka biegu jałowego błąd P2187 - 2.8T A28NET
Witam. Problem udało się w jakiś sposób rozwiązać? Mam podobny z tym że dodatkowo mam p0101. Układ niby też szczelny. Przeplywka również wyczyszczona.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 lut 2018, o 20:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Rzeszów
Re: Uboga dawka biegu jałowego błąd P2187 - 2.8T A28NET
Witam. Również mam błąd p0101 i walczę z nim od dłuższego czasu- dodam że uklad szczelny. Zastanawia mnie jeszcze w którą stronę powinna być strzałka na zaworek od szabelki do dolotu? Orientuję się ktoś z Was może? Czy strzałka powinna być w stronę szabelki czy może dolotu?
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 19 wrz 2017, o 19:11
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Uboga dawka biegu jałowego błąd P2187 - 2.8T A28NET
Mialem podobne błędy...sprawdźcie wszedzie szczelnosc plus uszczelki przy przepustnicy rure przy turbo a potem kolektor wydechowy u mnie oto byly przyczyny..
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Uboga dawka biegu jałowego błąd P2187 - 2.8T A28NET
U mnie rura była pęknieta dokładnie w tym samym miejscu i w ten sam sposób, to jest jakaś wada fabryczna, pełno już znalazłem zdjęć z innych krajów z dokładnie takim samy pęknięciem. Zauważcie, że nigdzie nie ma używanych tych rur w sprzedaży. Ja też miałem jeszcze przedmuch z pod kolektora ponieważ urwała się śrubą mocująca kolektor dokładnie jak u w twoim przypadku. Aaadek69 pierdział tobie silnik po odpaleniu na zimno przez krótką chwilę?
Porażka, kolejne auto będzie elektryczne.
Porażka, kolejne auto będzie elektryczne.
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 4 lut 2019, o 13:18
- Auto: Opel Insignia
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Lublin
Re: Uboga dawka biegu jałowego błąd P2187 - 2.8T A28NET
Z tymi pękającymi rurami to chyba standard. U mnie takich problemów nie ma, ale u kumpa właśnie pękła mniej wiecej w tym samym miejscu :/
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 19 wrz 2017, o 19:11
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Uboga dawka biegu jałowego błąd P2187 - 2.8T A28NET
Mialem pierdzenie i smrud w srodku auta..bledy.. niestety to wady fabryczne...;/ skoro wszyscy je posiadamy.. rure zaspawalem kolektor splanowalem wymienilem sruby na ocynk.wojtas69 pisze:U mnie rura była pęknieta dokładnie w tym samym miejscu i w ten sam sposób, to jest jakaś wada fabryczna, pełno już znalazłem zdjęć z innych krajów z dokładnie takim samy pęknięciem. Zauważcie, że nigdzie nie ma używanych tych rur w sprzedaży. Ja też miałem jeszcze przedmuch z pod kolektora ponieważ urwała się śrubą mocująca kolektor dokładnie jak u w twoim przypadku. Aaadek69 pierdział tobie silnik po odpaleniu na zimno przez krótką chwilę?
Porażka, kolejne auto będzie elektryczne.
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 7 lut 2019, o 11:44 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Uboga dawka biegu jałowego błąd P2187 - 2.8T A28NET
To mnie zakup nowerj rurki kosztował tylko 1700 zł, powinni je za darmo rozdawać.
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 19 wrz 2017, o 19:11
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Uboga dawka biegu jałowego błąd P2187 - 2.8T A28NET
Hmmm a Moje koszta to:planowanie kolektora 100zl sruby ocynk 10zl spawanie rury dobra flaszka uszczelka pod kolektor 50zl + koszty dla kolegi za poswiecony czas podnosnik itd;)wojtas69 pisze:edit
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 7 lut 2019, o 11:46 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 5 paź 2019, o 06:48
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kalisz/ Wlkp. płd.
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Uboga dawka biegu jałowego błąd P2187 - 2.8T A28NET
Czy problem był widoczny przed rozebraniem i z której strony patrzeć?
Czy dużo roboty,żeby się tam dostać?
Może jakiś mały poradnik, co i jak po kolei,żeby nie rozbierać niepotrzebnie pół auta
Czy dużo roboty,żeby się tam dostać?
Może jakiś mały poradnik, co i jak po kolei,żeby nie rozbierać niepotrzebnie pół auta
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Uboga dawka biegu jałowego błąd P2187 - 2.8T A28NET
Niestety pęknięta rura i kolektor są ukryte pod osłonami i są widoczne po ich demontażu. U mnie był mocno pokryty sadzą blok silnika w okolicy za turbosprężarką.
Demontaż zaczynamy od spuszczenia płyny chłodzącego.
Żeby dostać się do kolektora i tej nieszczęsnej rury trzeba zdemontować akumulator wraz z podstawą, dwie rurki prowadzące do zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego (jedna biegnie w okolice przepustnicy druga do turbiny), osłony turbiny. Odłączamy kostki i odkręcamy obie sondy lambda. Potem wchodzimy pod auto, odkręcamy rurę wydechową od katalizatora, dzięki elastycznemu łącznikowi wystarczy ją odsunąć na bok, nie trzeba reszty demontować. Odkręcamy rurę z katalizatorem od uchwytu (śruby są osadzone od góry w ilości 2 sztuk, trzeba się trochę nagimnastykować, żeby je odkręcić), odkręcamy uchwyt od bloku silnika. Wracamy do góry i odkręcamy katalizator od turbiny, mocowany jest z pomocą 3 szpilek, ostrożnie odkręcać nakrętki, ja dwie szpilki ukręciłem ale na szczęście nie było problemu z ich wykręceniem z turbiny. Do wyciągnięcia rury z katalizatorem przydadzą się 2 osoby ponieważ rurą trzeba kręcić w czasie wyciągania i nie chętnie wychodzi (wyciągamy ją do góry). Po jej wymontowaniu demontujemy osłony kolektora wydechowego i tej nieszczęsnej rury łączącej kolektor z turbiną. Po ich demontażu można dopiero zobaczyć w jakim stanie są i czy wszystkie śruby kolektora mają łby, u mnie była urwana skrajna po stronie pasażera i u góry. Odkręcamy nakrętki łączące kolektor z rurą, odkręcamy nakrętki mocujące rurę do turbiny (tu też są szpilki) i ją wyciągamy, od strony kolektora jest uszczelka, którą należy wymienić. Pozostał już tylko demontaż kolektora, jest on przykręcony śrubami, odkręcamy je i po robocie. Pamiętam, że chyba jeszcze odkręcałem jedno mocowanie od wiązki elektrycznej ponieważ przeszkadzało w odkręceniu jednej z śrub kolektora.
Chyba jeszcze demontowałem albo tylko musiałem odkręcić mocowanie jakiejś rury układu chłodzącego biegnącej w okolicy kolektora wydechowego.
Przy montażu należy wymienić uszczelkę łączącą kolektor z rurą (ma ona postać pierścienia, który przy dokręcaniu ulega sprasowaniu), uszczelkę kolektora (oczywiście planowanie kolektora i czyszczenie miejsca montażu w obrębie bloku silnika) oraz uszczelkę łączącą katalizator z resztą układu wydechowego. Ja wymieniłem tez wszystkie śruby mocujące kolektor oraz nakrętki mocujące pozostałe elementy, nakrętki kupiłem miedziowane samo kontrujące 4636 M8X13.
Wszystkie śruby i nakrętki dokręcone kluczem dynamometrycznym zgodnie z wytycznymi w instrukcji serwisowej.
Taka ciekawostka, żeby wymienić termostat trzeba zrobić to wszystko ponieważ jest on schowany za tą pękającą rurą
Demontaż zaczynamy od spuszczenia płyny chłodzącego.
Żeby dostać się do kolektora i tej nieszczęsnej rury trzeba zdemontować akumulator wraz z podstawą, dwie rurki prowadzące do zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego (jedna biegnie w okolice przepustnicy druga do turbiny), osłony turbiny. Odłączamy kostki i odkręcamy obie sondy lambda. Potem wchodzimy pod auto, odkręcamy rurę wydechową od katalizatora, dzięki elastycznemu łącznikowi wystarczy ją odsunąć na bok, nie trzeba reszty demontować. Odkręcamy rurę z katalizatorem od uchwytu (śruby są osadzone od góry w ilości 2 sztuk, trzeba się trochę nagimnastykować, żeby je odkręcić), odkręcamy uchwyt od bloku silnika. Wracamy do góry i odkręcamy katalizator od turbiny, mocowany jest z pomocą 3 szpilek, ostrożnie odkręcać nakrętki, ja dwie szpilki ukręciłem ale na szczęście nie było problemu z ich wykręceniem z turbiny. Do wyciągnięcia rury z katalizatorem przydadzą się 2 osoby ponieważ rurą trzeba kręcić w czasie wyciągania i nie chętnie wychodzi (wyciągamy ją do góry). Po jej wymontowaniu demontujemy osłony kolektora wydechowego i tej nieszczęsnej rury łączącej kolektor z turbiną. Po ich demontażu można dopiero zobaczyć w jakim stanie są i czy wszystkie śruby kolektora mają łby, u mnie była urwana skrajna po stronie pasażera i u góry. Odkręcamy nakrętki łączące kolektor z rurą, odkręcamy nakrętki mocujące rurę do turbiny (tu też są szpilki) i ją wyciągamy, od strony kolektora jest uszczelka, którą należy wymienić. Pozostał już tylko demontaż kolektora, jest on przykręcony śrubami, odkręcamy je i po robocie. Pamiętam, że chyba jeszcze odkręcałem jedno mocowanie od wiązki elektrycznej ponieważ przeszkadzało w odkręceniu jednej z śrub kolektora.
Chyba jeszcze demontowałem albo tylko musiałem odkręcić mocowanie jakiejś rury układu chłodzącego biegnącej w okolicy kolektora wydechowego.
Przy montażu należy wymienić uszczelkę łączącą kolektor z rurą (ma ona postać pierścienia, który przy dokręcaniu ulega sprasowaniu), uszczelkę kolektora (oczywiście planowanie kolektora i czyszczenie miejsca montażu w obrębie bloku silnika) oraz uszczelkę łączącą katalizator z resztą układu wydechowego. Ja wymieniłem tez wszystkie śruby mocujące kolektor oraz nakrętki mocujące pozostałe elementy, nakrętki kupiłem miedziowane samo kontrujące 4636 M8X13.
Wszystkie śruby i nakrętki dokręcone kluczem dynamometrycznym zgodnie z wytycznymi w instrukcji serwisowej.
Taka ciekawostka, żeby wymienić termostat trzeba zrobić to wszystko ponieważ jest on schowany za tą pękającą rurą
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 5 paź 2019, o 06:48
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kalisz/ Wlkp. płd.
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Uboga dawka biegu jałowego błąd P2187 - 2.8T A28NET
Bardzo dobry opis całości.
Jestem już po, robocie- nie było łatwo.
U mnie urwane były dwie skrajne szpilki i kolektor krzywy i skręcony na końcach po ok. 1mm.
Planowanie,wymiana uszczelnień, rury kolektor-turbo,która jak na zdjęciach wyżej,była w opłakanym stanie.
Swoją drogą zastanawia mnie, czy te śruby poddają się samoistnie i czy sam problem, to nie bubel technologa/ metalurga, który to projektował.
Jeśli tak, to nadaje się to na akcję serwisową,bo widzę, że albo ktoś już robił, albo robił będzie.
Jestem już po, robocie- nie było łatwo.
U mnie urwane były dwie skrajne szpilki i kolektor krzywy i skręcony na końcach po ok. 1mm.
Planowanie,wymiana uszczelnień, rury kolektor-turbo,która jak na zdjęciach wyżej,była w opłakanym stanie.
Swoją drogą zastanawia mnie, czy te śruby poddają się samoistnie i czy sam problem, to nie bubel technologa/ metalurga, który to projektował.
Jeśli tak, to nadaje się to na akcję serwisową,bo widzę, że albo ktoś już robił, albo robił będzie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 sie 2019, o 18:40
- Auto: Opel
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Uboga dawka biegu jałowego błąd P2187 - 2.8T A28NET
Witam. Mógł by ktoś podać jaki wymiar jest śruby mocowania kolektora. Jedna u mnie również jest urwana i chciał bym przed wymianą ją mieć.
-
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 21:26
- Auto: Insignia 2.8T 4x4
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Uboga dawka biegu jałowego błąd P2187 - 2.8T A28NET
Ja kupiłem M8 30mm, twardość 10.9, wykończenie: ocynk płatkowy. Taka jak w linku
http://geobolt.pl/sruba-kolnierzowa-din ... -9004.html
http://geobolt.pl/sruba-kolnierzowa-din ... -9004.html
-
- Klubowicz
- Posty: 1870
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Uboga dawka biegu jałowego błąd P2187 - 2.8T A28NET
kolektor ssący, kolektor wydechowy - tera tylko znaleźć odpowiednia śrubkę na rysunku i odczytać rozmiar, jedynie twardości nie podali, ale po numerze w ASO powinieneś dostać bez problemu. Trzeba tylko trochę po katalogu poszukać, prawie wszystko można znaleźć, choć czasami w dziwnych miejscach.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 lut 2020, o 13:48
- Auto: insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów
Re: Uboga dawka biegu jałowego błąd P2187 - 2.8T A28NET
Witam. Mógł by ktoś podać momenty dokręcania tych śrub kolektora wydechowego i downpipe .