--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
1.4T A14NET głośne cykanie z okolic kolektora
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 cze 2019, o 10:34
- Auto: Astra
- Kod silnika: B14NET
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
Re: 1.4T A14NET głośne cykanie z okolic kolektora
Czy zawór EVAP może wydawać metaliczne klikanie: https://www.youtube.com/watch?v=3-pi8JRB3l0?
Słychać je w tle i dobiega ono z okolic właśnie tego zaworu (na filmie trzeba się bardzo mocno wsłuchać, dźwięk jest też słyszalny od spodu auta). Nie jest to skrzynia ani sprzęgło bo wciśnięcie pedału sprzęgła nic nie nie zmienia. Auto jeździ normalnie, nie ma żadnych błędów, wycieków brak, moim zdaniem rozrząd nie hałasuje (poza tym to nie ta strona silnika). W ASO nic nie słyszą. Generalnie na wielu filmikach z pracą różnych silników (niekoniecznie z Turbo) w samochodach marki Opel słychać to metaliczne klikanie. Ja bym porównał ten dźwięk do potrząsania plastikowym pojemnikiem, w którym jest metalowa kulka. Jest to powód do zmartwień?
Słychać je w tle i dobiega ono z okolic właśnie tego zaworu (na filmie trzeba się bardzo mocno wsłuchać, dźwięk jest też słyszalny od spodu auta). Nie jest to skrzynia ani sprzęgło bo wciśnięcie pedału sprzęgła nic nie nie zmienia. Auto jeździ normalnie, nie ma żadnych błędów, wycieków brak, moim zdaniem rozrząd nie hałasuje (poza tym to nie ta strona silnika). W ASO nic nie słyszą. Generalnie na wielu filmikach z pracą różnych silników (niekoniecznie z Turbo) w samochodach marki Opel słychać to metaliczne klikanie. Ja bym porównał ten dźwięk do potrząsania plastikowym pojemnikiem, w którym jest metalowa kulka. Jest to powód do zmartwień?
- arek103
- Użytkownik
- Posty: 132
- Rejestracja: 18 mar 2018, o 17:44
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Bieszczady
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: 1.4T A14NET głośne cykanie z okolic kolektora
Odłącz wtyczkę od zaworu i sprawdź czy jest różnica. Wg mnie "cyka" jak w moim.
Re: 1.4T A14NET głośne cykanie z okolic kolektora
Ja mam 1.6 SIDI i u mnie też podobnie cyka. ASO i znajomy mechanik mówią że tak TTTM
Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 cze 2019, o 10:34
- Auto: Astra
- Kod silnika: B14NET
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
Re: 1.4T A14NET głośne cykanie z okolic kolektora
Odłączyłem EVAP. Jest dokładnie tak samo. Nie chodzi konkretnie o cykanie tylko o metaliczne klikanie. Na filmie wrzuconym przez @arek103 jest ono identyczne jak u mnie. Fakt, że może się wydawać że to właśnie EVAP powoduje to klikanie, gdyż jak na moje ucho to ono pochodzi gdzieś z za silnika, być może bardziej z prawej strony (bliżej skrzyni).
Poniżej filmiki z odłączoną wtyczką od EVAP nagrane z pod spodu samochodu.
Bez sprzęgła: https://www.youtube.com/watch?v=LTyqtqfUz0A
Z wciśniętym sprzęgłem: https://www.youtube.com/watch?v=6782k2cvVMo
Dokładnie o ten dźwięk mi chodzi. Gdy EVAP jest podłączony to skutecznie to zagłusza (jego głośne, charakterystyczne cykanie), jednak wsłuchując się pod maską można usłyszeć ten dźwięk. Moim zdaniem słychać go zarówno na moim nagraniu pracy silnika jak i @arek103. Co więcej, oglądałem i słuchałem kilkunastu odgłosów pracy silnika różnych modeli Opla i moim zdaniem to też tam słychać. Co to może być?
@Edit
Żeby być precyzyjnym to odłączyłem tą wtyczkę:
Poniżej filmiki z odłączoną wtyczką od EVAP nagrane z pod spodu samochodu.
Bez sprzęgła: https://www.youtube.com/watch?v=LTyqtqfUz0A
Z wciśniętym sprzęgłem: https://www.youtube.com/watch?v=6782k2cvVMo
Dokładnie o ten dźwięk mi chodzi. Gdy EVAP jest podłączony to skutecznie to zagłusza (jego głośne, charakterystyczne cykanie), jednak wsłuchując się pod maską można usłyszeć ten dźwięk. Moim zdaniem słychać go zarówno na moim nagraniu pracy silnika jak i @arek103. Co więcej, oglądałem i słuchałem kilkunastu odgłosów pracy silnika różnych modeli Opla i moim zdaniem to też tam słychać. Co to może być?
@Edit
Żeby być precyzyjnym to odłączyłem tą wtyczkę:
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: 1.4T A14NET głośne cykanie z okolic kolektora
W pierwszym filmie słychać bardzo dokładnie działanie zaworu, gdy zbliżasz do niego kamerę.
Poza tym, o jakie klikanie ci chodzi to nie wiem. Latasz z kamerą po całej komorze. Może to wina kamery, ale na nagraniu, wg mnie to ten silnik pracuje jakby coś się w nim rozsypało, jakaś rolka czy łożysko. Chyba, że taka kultura pracy tej jednostki.
Poza tym, o jakie klikanie ci chodzi to nie wiem. Latasz z kamerą po całej komorze. Może to wina kamery, ale na nagraniu, wg mnie to ten silnik pracuje jakby coś się w nim rozsypało, jakaś rolka czy łożysko. Chyba, że taka kultura pracy tej jednostki.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 cze 2019, o 10:34
- Auto: Astra
- Kod silnika: B14NET
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
Re: 1.4T A14NET głośne cykanie z okolic kolektora
Co do kultury pracy tego silnika to jak na benzynę cudów nie ma. Rzeczywiście to nagranie z pracy silnika jest trochę chaotyczne i może stanowić problemem zrozumienie o co mi chodzi. Rolki i pasek były weryfikowane przez ASO i twierdzą, że wszystko jest OK.
To o co mi chodzi lepiej oddają filmy z pod spodu auta (ten dźwięk jest cichy i żeby to usłyszeć na tych filmach trzeba dać głośność na maksa). Ten dźwięk można również usłyszeć po podniesieniu maski. Wydobywa się gdzieś z za silnika (okolice grodzi) i moim zdaniem jest on bliżej prawej strony (choć to może być tylko wrażenie). Jest on na tyle cichy, że praca silnika i EVAP bardzo intensywnie go zagłuszają. Podejrzewałem zawór EVAP, ale po odłączeniu wtyczki to klikanie dalej występuje (słychać je trochę bardziej, gdyż odpadła jedna rzecz zagłuszająca).
Wspominałem o innych filmach z pracy silników na których słychać to o co mi chodzi. Bardzo możliwe, że były one nagrywane urządzeniem z lepszym mikrofonem, gdyż tam to klikanie słychać od góry silnika (inaczej mówiąc ja je słyszę).
Zakładając, że odłączyłem dobra wtyczkę to z grona podejrzanych o to klikanie, które słyszę można wyeliminować zawór EVAP.
To o co mi chodzi lepiej oddają filmy z pod spodu auta (ten dźwięk jest cichy i żeby to usłyszeć na tych filmach trzeba dać głośność na maksa). Ten dźwięk można również usłyszeć po podniesieniu maski. Wydobywa się gdzieś z za silnika (okolice grodzi) i moim zdaniem jest on bliżej prawej strony (choć to może być tylko wrażenie). Jest on na tyle cichy, że praca silnika i EVAP bardzo intensywnie go zagłuszają. Podejrzewałem zawór EVAP, ale po odłączeniu wtyczki to klikanie dalej występuje (słychać je trochę bardziej, gdyż odpadła jedna rzecz zagłuszająca).
Wspominałem o innych filmach z pracy silników na których słychać to o co mi chodzi. Bardzo możliwe, że były one nagrywane urządzeniem z lepszym mikrofonem, gdyż tam to klikanie słychać od góry silnika (inaczej mówiąc ja je słyszę).
Zakładając, że odłączyłem dobra wtyczkę to z grona podejrzanych o to klikanie, które słyszę można wyeliminować zawór EVAP.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 2 lip 2020, o 02:41
- Auto: Opel corsa E 1.4 90
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Niemcy
Re: 1.4T A14NET głośne cykanie z okolic kolektora
Witam
Uporał się kolega z tą dziwna usterka czy jak by to nazwać
Posiadam corsę e 2016 rok 1.4 bez turba kupiłem w lutym z oryginalnym przebiegiem 21 tys od połowy lutego do teraz zrobiłem 8500 kupiłem i był taki sam dźwięk przy zakupie jak u kolegi i jest do teraz z autem nic po zatym się nie dzieje wszystko ok od wymiany oleju po 8500 tyle samo raz cyka raz nie wymieniłem ten czujnik przy kolektorze dalej to samo na zimnym cisza raz po ujechaniu 2 km słychać a np.po 30 cisza ciężki temat. Pozdro
Dodano po 5 minutach 43 sekundach:
Dodam że samochód miał serwis olejowy przy 5 tys przy 19 tys w serwisie opla w niczech tam go też kupiłem przy czym sam olej filtry świece ori wymieniłem. Przy 21 tys
Kolejne pytanie clzbliza się 2ymiana jaki olej zalewacie w sensie warto łac oryginalny czy zainwestować 2 liqlimoli np. Oczywiście 5w30 c3.
Uporał się kolega z tą dziwna usterka czy jak by to nazwać
Posiadam corsę e 2016 rok 1.4 bez turba kupiłem w lutym z oryginalnym przebiegiem 21 tys od połowy lutego do teraz zrobiłem 8500 kupiłem i był taki sam dźwięk przy zakupie jak u kolegi i jest do teraz z autem nic po zatym się nie dzieje wszystko ok od wymiany oleju po 8500 tyle samo raz cyka raz nie wymieniłem ten czujnik przy kolektorze dalej to samo na zimnym cisza raz po ujechaniu 2 km słychać a np.po 30 cisza ciężki temat. Pozdro
Dodano po 5 minutach 43 sekundach:
Dodam że samochód miał serwis olejowy przy 5 tys przy 19 tys w serwisie opla w niczech tam go też kupiłem przy czym sam olej filtry świece ori wymieniłem. Przy 21 tys
Kolejne pytanie clzbliza się 2ymiana jaki olej zalewacie w sensie warto łac oryginalny czy zainwestować 2 liqlimoli np. Oczywiście 5w30 c3.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 11 cze 2019, o 10:34
- Auto: Astra
- Kod silnika: B14NET
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
Re: 1.4T A14NET głośne cykanie z okolic kolektora
To jest naturalny dźwięk silnika z hydropopychaczami. W Oplach jest bardzo charakterystyczny i dobrze słyszalny (obejrzałem pierdyliard filmików z pracą silnika różnych Opli i w silnikach z hydrauliczną kompensacją luzu zaworowego występuje to w każdym. Oczywiście zależy czym jest nagrywany filmik, bo niekiedy mikrofon tak zbiera że tego nie słychać). Mój tata ma Aurisa 1.6 Valvematic, który też ma hydropopychacze i też słychać taki charakterystyczny klekot. W Aurisie komora silnika jest bardzo mała i ten dźwięk inaczej się niesie, ale jest słyszalny. Rozumiem, że to może przeszkadzać ale naprawa tej "usterki" jest tylko jedna - sprzedaż auta i kupno samochodu z silnikiem bez hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego.
Co do oleju to do tej pory ASO wlewało oryginalny, ale ja zamierzam zalać Motula (jest z normą oryginalnego oleju, czyli bodajże Dexos1 GEN2).
Co do oleju to do tej pory ASO wlewało oryginalny, ale ja zamierzam zalać Motula (jest z normą oryginalnego oleju, czyli bodajże Dexos1 GEN2).
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
- Auto: Insignia GS 2019
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: 1.4T A14NET głośne cykanie z okolic kolektora
Owe cykanie miałem we wszystkich swoich oplach, może nie głośne ale słyszalne, psuje pracę silnika ,charakterystyczne . W Corsie D z ponad 250tys przebiegiem było trochę głośniej, mechanik kazał łańcuch zmienić, faktycznie był zużyty i po wymianie było ciszej ale mimo to przebieg już był i silnik deko głosniejszy niż 5lat do tyłu, a napewno był trochę kręcony. Potem AJ nowa i znów silniczek charakterystycznie cykał ,obecnie insignia b salon i to samo, więc tak mają ,lekki obciach bym powiedział ale tylko na wolnych obrotach słyszalne.
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 13 lut 2020, o 20:11
- Auto: Insignia A FL
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Radziejów
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 29 lis 2021, o 09:55
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Katowice
Re: 1.4T A14NET głośne cykanie z okolic kolektora
Zawór par paliwa, wymieniłem na nowy Bosch-a i ustało cykanie,tez to miałem.