--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Pierwsze mrozy problem z odpalaniem Insignia 2.8

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Pierwsze mrozy problem z odpalaniem Insignia 2.8

Post autor: Rooff_ » 2 gru 2018, o 13:57

Gaz nie dostaje się do komory spalania przez wtryski tylko przez podciśnienie idące od reduktora. Podczas odpalania jest zasysany do komory spalania z kolektora ssącego.

Tak jak proponowano wyżej - żeby wykluczyć wpływ gazu, najlepiej zakręcić butlę na jakiś czas (tak żeby wyjeździć również gaz z przewodów) i wtedy zobaczysz, czy również będą problemy z odpalaniem. Jazda na PB powinna również "naprawić" mapy (korekty). Choć te można dość łatwo sprawdzić choćby ELM327 i Torque.
Ostatnio zmieniony 2 gru 2018, o 14:09 przez Rooff_, łącznie zmieniany 1 raz.

Buluś
Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Pierwsze mrozy problem z odpalaniem Insignia 2.8

Post autor: Buluś » 2 gru 2018, o 14:08

długoterminowa jak będzie nawet na 25% czyli na maxa przestawiona to auto i tak powinno odpalić, jedynie po odpaleniu będzie jechało tragicznie auto

Tak jak kolega Roffi pisze, puszczający reduktor to częsta przypadłość, sytuacja jak ze źle dobraną świecą auto zalane i nie odpala, mimo wszystko proponuję kilka razy podpompować go przed pierwszym odpaleniem, bo objaw też podobny do regulatora ciśnienia, pompa odpada bo albo pali albo nie pali.. jak pompa się wiesz to bez uderzenia się sama rzadko kiedy odwiesza

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Pierwsze mrozy problem z odpalaniem Insignia 2.8

Post autor: grzegorz13 » 2 gru 2018, o 15:12

Przy puszczającym reduktorze czyli uszkodzonej membranie auto nie będzie jechać na lpg ! od podciśnienia idzie mały wężyk i awaria membrany od razu uniemożliwia prawidłową jazdę na gazie Oczywiście piszemy o prawidłowo założonych instalacjach lpg a inne raczej nie maja prawa bytu ! Chyba iż zakładał je magik i przerobił instalację tak by nie wywalało błędów a widziałem takie gdzie kontrolka wtrysku była podłączona pod ładowanie ! by nie świeciła w czasie jazdy lecz tu raczej nie przypuszczam by tak było choć nowe sterowniku lpg mają opcję kasowania błędów automatycznie i trudno powiedzieć czy zapali wówczas kontrolkę ! Zwykle jak parownik puszcza gaz to na zewnątrz lub do układu chłodzenia osobiście nie spotkałem jeszcze przypadku gdy puszczał do komory spalania ! poprzez podciśnienie !
Na pewno trzeba zacząć od jazdy na samej pb by stwierdzić czy przyczyną jest pb czy lpg

Awatar użytkownika
Arkadius3
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 8 paź 2018, o 23:01
Auto: Insignia Fl bi-t AT
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Sępólno Krajeńskie

Re: Pierwsze mrozy problem z odpalaniem Insignia 2.8

Post autor: Arkadius3 » 2 gru 2018, o 18:00

grzegorz13 - mało widziałeś bo ja tego typu problem spotkałem przynajmniej z 3x :) Przy małej nieszczelności na membranie auto będzie "normalnie" dla zwykłego użytkownika jechać.

Szybki test. Wężyk od kompensacji wypiąć z kolektora i zaślepić kolektor. A wężyk z reduktora w szklankę z wodą, palimy furę na pb i obserwujemy jak ładnie co chwilę idą bąble w szklance.


Nowe sterowniki lpg potrafią po pociągnięciu CAN'a kasować pojedyńcze błędy lub cała serię cały czas w przypadku wystąpienia. Gaziarze często nie radzą sobie ze swoim tworem wyobraźni a potem jak klientowi ma cały czas walić lampka po oczach np. o wydajność kata to cyk wpisuje nr. błędu np. P0420 i już check się nie pojawia na desce. Tak samo robią z korektami wpiszę listę kodów błędów i już auto nie będzie chodziło bo ecu sobie nie radzi z takimi dużymi korektami ale checka nie uświadczysz.

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Pierwsze mrozy problem z odpalaniem Insignia 2.8

Post autor: grzegorz13 » 2 gru 2018, o 19:52

Dlatego ja ufam lecz sprawdzam czy nie zrobili takiego myka :D co do parowników to jak są dobrze dobrane do mocy auta i nie są z tych trefnych co mają wady fabryczne jak puszczanie gazu do układu chłodzenia (tzw bączków) czy nie trzymaniu parametrów itp to będą jaja Wiem o automatycznym kasowaniu błędów, ustawieniu podpierania się benzyną gdy parownik nie wydajny czy też same wtryski ! Ale to się nazywa druciarstwo a myślę iż przy 2.8 tego typu instalacja nie ma racji bytu choć kto tam wie ! Może kolega uzupełni dane o komponenty instalacji lpg to coś się wyjaśni czy to instalacja ma prawo funkcjonować w V6
Jednak problem dotyczy odpalania po nocy więc skupiłbym się na paliwie oraz mapach które mogą się rozjechać nawet przy awarii czujnika temp gazu bo taki przypadek też spotkałem i wówczas błędu nie pokaże żadnego

Klimek
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 16 sty 2017, o 23:20
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Pierwsze mrozy problem z odpalaniem Insignia 2.8

Post autor: Klimek » 6 gru 2018, o 16:01

Sprawdziłem napięcie akumulatora 12.1Vpo nocy 11.75Vpo zapłonie lampy i wszystkie rzeczy w sridku świeca i około 10.45V przy kręceniu niby kręci ok ale może to być przyczyną? 2 letni akumulator

Dodano po 13 minutach 1 sekundzie:
A co do LPG mam zaufanego gościa żadnego automatycznego kasowania błędów nie ma chodź borykałem się z p2187 chciałem żeby ustawił automatycznie kasowanie ale powiedział że nie i znalazł jakaś tam nieszczelność podciśnień problem znikł więc to odpada reduktor kns twin wtryski hana green sterownik zenit na LPG przełącza się dopiero około 50stopniach na wskaźniku

Dodano po 3 minutach 52 sekundach:
I co do puszczania gazu to nie wiem ale oprócz reduktora są przed nim dwa elektrozawory na przewodach wiem bo raz jeden padł i LPG nie chodziło no i oczywiście elektrozawór na butli więc chyba mało prawdopodobne żeby to była przyczyna? Natomiast problem tylko przy pierwszym odpaleniu po długim postoju jak odpalę i zgasze i ponownie odpalę to startuje bez problemu

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Pierwsze mrozy problem z odpalaniem Insignia 2.8

Post autor: Rooff_ » 6 gru 2018, o 18:39

Trochę niskie to napięcie po nocy, a tymbardziej podczas kręcenia.
Wygląda jakby aku miał zwarcie na celach.
Jedź do jakiegoś sklepu gdzie są Ci w stanie sprawdzić prąd rozruchowy. Przy zwarciu w aku powinno to wyjść jako mała wartość.

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Pierwsze mrozy problem z odpalaniem Insignia 2.8

Post autor: grzegorz13 » 7 gru 2018, o 02:46

Parownik masz KME twin i to dobry wybór wtryskiwacze Hana to legenda i tyle w nich ostatnio dobrego ponieważ często nie trzymają parametrów co do sterownika zenit to się nie wypowiem bo nie znam, a jak masz rozwiązany problem z emulatorem ciśnienia paliwa ? może tu tkwi przyczyna ? Co do instalacji to ważne jest jakie długie i czy wszystkie są takiej samej długości masz wężyki od wtryskiwaczy !
Sprawdzałeś czy jak kończysz jazdę na benzynie to na drugi dzień masz też problem z rozruchem ? może masz coś z trzymaniem ciśnienia paliwa (pompka się kończy lub instalacja lpg ze względu na emulator ciśnienia paliwa) po nocy (nieszczelność i paliwo wraca do baku)

Klimek
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 16 sty 2017, o 23:20
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Pierwsze mrozy problem z odpalaniem Insignia 2.8

Post autor: Klimek » 7 gru 2018, o 06:32

Co do ciśnienia paliwa to jest emulator na pewno tylko dodam że problem pojawił się w tym roku dopiero a instalacja w styczniu będzie miała 5 lat i nigdy wcześniej problemu nie było nawet jak mróz podchodził pod -27 więc wady montażowe odpuszczamy kwestia zużycia czegoś, narazie jestem na etapie zużycia paliwa w baku do zera i zatankuje świeże chociaż myślę że stare nie jest bo 80% to krótkie przebiegi i zawsze start z benzyny plus Webasto spalinowe ale może coś tam siedzi różnie może być na stacjach jeśli problem nie ustąpi to przeloze akumulator z drugiego samochodu na próbę jeśli to nie pomoże no to wtedy warsztat LPG bo błędów brak

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Pierwsze mrozy problem z odpalaniem Insignia 2.8

Post autor: grzegorz13 » 7 gru 2018, o 18:27

Nie sugerowałem błędów montażowych lecz sugerowałem by przyjrzeć się instalacji !
Sprawdziłeś czy po jeździe na samej pb lub zgaszeniu na pb po kilkuminutowej pracy problem występuje ?
Hany po tym czasie mogą lać i rozwalać mapy benzyny a jak jest za bogato na lpg to sterownik zmniejsza czas wtrysku benzyny co skutkuje nierówną pracą lub ciężkim odpalaniem na pb na zimnym silniku ponieważ jest za ubogo by chodził równo lub wręcz by odpalił ! Jeśli to wina map benzyny z powodu złego dawkowania lpg to auto odpali rano bez problemu gdy poprzedni dzień używałeś tylko pb przez co najmniej 40 km. Wtedy wiadomo gdzie szukać ! Może być też wina samej benzyny jak pompa paliwa czy nieszczelność i powrót paliwa do zbiornika przez co zapowietrza się układ Pojeździj tylko na pb a będzie wiadomo które paliwo jest winne Od tego musisz zacząć

Awatar użytkownika
Arkadius3
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 8 paź 2018, o 23:01
Auto: Insignia Fl bi-t AT
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Sępólno Krajeńskie

Re: Pierwsze mrozy problem z odpalaniem Insignia 2.8

Post autor: Arkadius3 » 7 gru 2018, o 19:05

Może teraz będzie że się czepiam itd. itp.

Temat ma bity tydzień.
Autor dostał sugestię z naciskiem na LPG.
Sugestie od początku odrzuca bo nigdy nie miał problemu z LPG od 5 lat.

To takie odbijanie piłeczki "chce mieć naprawione auto ale nie biorę pod uwagę lpg bo mam zaufanego gazownika" więc bijcie posty aż coś innego zasugerujecie i wtedy może to sprawdzę.

bunioopl
Użytkownik
Posty: 215
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:41
Auto: Chevi Orlando
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2012
Miasto: Opole
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Pierwsze mrozy problem z odpalaniem Insignia 2.8

Post autor: bunioopl » 7 gru 2018, o 20:34

Wyjechać gaz do końca, odstawić autko na noc, a problem sam się rozwiąże. Albo nie.
Jeżeli odpali bez problemów, to reduktor do regeneracji. Jak nie, to szukamy dalej.

Ale by to zdjagnozować, trzeba coś zrobić, sprawdzić.
Od samego pisania nic się nie dowiesz.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Pierwsze mrozy problem z odpalaniem Insignia 2.8

Post autor: grzegorz13 » 7 gru 2018, o 22:26

Ciekawa teoria o reduktorze :D niby dlaczego bo nie ma wydajności :o
Pierwsze co trzeba zrobić to odstawić gaz i pozwolić silnikowi ustawić poprawne mapy pb bez względu czy na lpg dobrze jedzie czy nie !
Dopiero wówczas będzie wiadomo gdzie szukać przyczyny
Inaczej się nie da nic stwierdzić a wszystko jest tylko spekulacją na zasadzie iż coś jest nie tak
pomiędzy przednim a tylnym zderzakiem :D

Buluś
Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Pierwsze mrozy problem z odpalaniem Insignia 2.8

Post autor: Buluś » 8 gru 2018, o 01:07

ustawianie map nic nie zmieni jeśli chodzi o odpalanie, ja z rzeczy które podejrzewam to:
- reduktor jak już było pisane
- regulator ciśnienia paliwa
- zawór par paliwa
- warto sprawdzić obroty wału gdy samochód nie odpala
- stan świec

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Pierwsze mrozy problem z odpalaniem Insignia 2.8

Post autor: grzegorz13 » 8 gru 2018, o 19:47

Mylisz się Buluś ! Miałem tak iż przy padniętym czujniku temp gazu mapy rozjechały się tak bardzo iż ciężko palił, gasł i nierówno pracował zimny a po rozgrzaniu chodził już dobrze na pb i lpg -wymiana czujnika gazu i po zebraniu nowych map bez zmiany mnożnika odpalał już normalnie ! Jak mapy lpg są za bogate to mapy pb są tak zubożone iż zimny nie będzie chodził ! Wiem ponieważ się z tym spotkałem/

Klimek
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 16 sty 2017, o 23:20
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Pierwsze mrozy problem z odpalaniem Insignia 2.8

Post autor: Klimek » 9 gru 2018, o 07:04

Byłem w warsztacie LPG instalacja skontrolowana warsztat twierdzi że wszystko z instalacją jest ok mapy dawki też spraedzali i też twierdzą że jest w porządku nic nie znaleźli natomiast zrobiło się troche cieplej na zewnątrz bo temperatura u mnie nie spadła w tym tygodniu poniżej -1 i auto odpala normalnie więc póki nie przyjdą mrozy to nie będzie wiadomo czy problem będzie się powtarzał

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Pierwsze mrozy problem z odpalaniem Insignia 2.8

Post autor: rataj73 » 9 gru 2018, o 09:16

Jak wyjeździsz benzynę i zalejesz świeżej to nie będzie.

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Pierwsze mrozy problem z odpalaniem Insignia 2.8

Post autor: grzegorz13 » 9 gru 2018, o 11:57

Bez urazy ale nie miej pełnego zaufania do warsztatu ! Gdy spotkałem się z uszkodzeniem czujnika temp lpg to warsztat również twierdził iż jest wszystko ok z mapami i lpg Dopiero test jazdy tylko na pb wykazał iż problem leżał w lpg ! Wówczas okazało się iż czujnik po odpaleniu na postoju działał poprawnie a w czasie jazdy świrował co wyszło gdy mechanik zaczął nim ruszać to temp lpg na kompie pokazywała cuda a wcześniej sprawdzali 3 razy instalację lpg ! i za każdym razem było ok
Dlatego radzę ci jak problem powróci używać przez dzień czy dwa tylko pb co pozwoli zweryfikować gdzie szukać inaczej się nie da !
Dwa jak warsztat lpg jest dobry to każe ci przyjechać na regulację lpg czy też szukanie usterek tylko na pb i będą ci kazali przed przyjazdem zrobić co najmniej 40 km na pb ! Po co to ? By mapy benzyny ustawiły się poprawnie do parametrów silnika i dopiero wówczas można sprawdzać instalację lpg i ją regulować ! jak jeździsz tylko na lpg to mapy będą się pokrywać bo komp je zweryfikuje i ustawie pod lpg na którym jeździsz więcej ! Pozornie będzie wszystko ok a auto może mieć problem z jazdą na pb i nie będzie wówczas nawet błędów
Przemyśl to co ja znam z doświadczenia

Klimek
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 16 sty 2017, o 23:20
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Pierwsze mrozy problem z odpalaniem Insignia 2.8

Post autor: Klimek » 10 gru 2018, o 06:15

Zgodzę się z tym zaufaniem do warsztatów ale ten jest naprawdę ok no i nie będę gościa na siłę przekonywał że to wina LPG żeby szukał usterki skoro sprawdził i stwierdził że jest ok a poztym auto i na LPG i na benzynie chodzi bez zarzutów ma moc nic nie szarpie wszystko bez zastrzeżeń a tylko kilka razy pojawił się problem z odpaleniem przy mozie tzn nie taki problem bo auto odpaliło za kazdym razem ale rozrusznik musiał trochę pokręcić pozostaje poczekać na mróz paliwo jest już nowe może faktycznie byl jakiś syf woda i problem się już nie pojawi może pompa ale cóż w tej chwili szukać trzeba poczekać na mróz.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”