--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
A20NFT 2.0T dławienie silnika
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 lis 2019, o 16:21
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Lublin
- ptysiur
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 mar 2018, o 19:05
- Auto: Insignia 2,0T sedan
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kielce
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 12 lip 2020, o 21:38
- Auto: W trakcie szukania
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Poznań
Re: A20NFT 2.0T dławienie silnika
Witam
Czy coś wiadomo o tym szarpaniu. Ponieważ wymieniłem czujnik zmiany faz rozrządu ponieważ często wyskakiwał błąd P0013 czy P0014 i samochód wchodził w tryb awaryjny. Po wymianie Ok ale pojawił się problem jaki jest w temacie ale na 2 i 3 biegu. Po jakimś czasie ustepuje
Czy coś wiadomo o tym szarpaniu. Ponieważ wymieniłem czujnik zmiany faz rozrządu ponieważ często wyskakiwał błąd P0013 czy P0014 i samochód wchodził w tryb awaryjny. Po wymianie Ok ale pojawił się problem jaki jest w temacie ale na 2 i 3 biegu. Po jakimś czasie ustepuje
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 sie 2020, o 12:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: ŚWIEBODZIN
- maroslaf
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 27 kwie 2021, o 12:46
- Auto: Insigna Sport Tourer
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Olsztyn
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: A20NFT 2.0T dławienie silnika
Nie wiem czy się wceluje z rozumieniem problemu, ale jak odkręcisz korek wlewu oleju to silnik zaczyna pracować równo?piotrekstok pisze: ↑7 maja 2019, o 19:44(ciach)ale jakby to było od doładowania to jakbym korek oleju odkręcił to by dalej szarpał a on wtedy się uspokaja, najbardziej to mi pasuje odma ale jak tam jest pod tą pokrywą to nie wiem. (ciach)
Nadmiar gazów w silniku -> problem z uszczelnieniem tłoków i podejrzewam, że część spalin idzie w silnik
Za niwelowanie tego efektu odpowiedzialna jest odma -> sprawdź może jest zatkana -> odma odprowadza nadmiar spalin, puszczanych przez pierścienie, do układu dolotowego (zazwyczaj) a olej wraca do skrzyni (separator)
Gumowy wąż na trasie przepływka-turbina ma dołączoną cienką rurkę -> to ona prawdopodobnie kieruje nadmiar gazów ze skrzyni korbowej do dolotu. Nie wiem czy można ją jakoś odłączyć ale przy pracującym silniku powinno dać się wyczuć palcem podmuchy wychodzące z tej rurki, jak nie ma takich tzn że cos ją zatyka
https://deler.pl/artykuly/artykul/czym- ... 9rEALw_wcB
jak gadam głupotę to proszę o info