--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 12 lip 2020, o 21:38
- Auto: W trakcie szukania
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Poznań
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
Jeżeli chodzi o odgłosy silnika zaraz po odpaleniu na zimnym
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 cze 2018, o 22:15
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
Niestety też pojawił się u mnie błąd P0013 więc postanowiłem wymontować te zawory, demontaż przebiegł sprawnie bez najmniejszych problemów przeczyściłem sita i zabrałem się do składanie oczywiście żeby nie było za łatwo podczas wkręcania pierwszego zaworu urwała mi się śruba jutro czeka mnie jej nawiercanie i próba wyciągnięcia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
Przegiąłeś z siłą dokręcania. To malutkie śrubki, więc dokręcasz z kluczem dynamometrycznym lub do pierwszego oporu .
Dodano po 5 minutach 4 sekundach:
Spróbuj najpierw punktakiem wyrobić otworek w śrubie i stukając po obwodzie może uda się ją wykręcić. Ważne żeby to robić powoli i bez pośpiechu, nawet jeśli zajmie to dwie godziny.
Rozwiercajac z łatwością można uszkodzić głowicę, wiec staraj się tego sposobu uniknąć.
Dodano po 5 minutach 4 sekundach:
Spróbuj najpierw punktakiem wyrobić otworek w śrubie i stukając po obwodzie może uda się ją wykręcić. Ważne żeby to robić powoli i bez pośpiechu, nawet jeśli zajmie to dwie godziny.
Rozwiercajac z łatwością można uszkodzić głowicę, wiec staraj się tego sposobu uniknąć.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 cze 2018, o 22:15
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
Bartol z tym punktakiem i pukaniem w aluminiową pokrywę trochę strach ale udało się bez większych problemów śruba ładnie się wykręciła nie uszkadzając gwintu, nawierciłem małym wiertłem "3" i użyłem wcześniej zakupionych wykrętaków do urwanych śrub.Po przeczyszczeniu sitek błąd już się nie pojawia od ponad tygodnia i mam wrażenie że auto płynniej przyspiesza.Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 23 sie 2017, o 17:12
- Auto: Insignia ST 4x4 A35
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Częstochowa
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
Sorry za stary kotlet, ale jak ta wtyczkę zdjąć? Jedna schodzi lekko, tylko cmoknięcie takie a drugiej nie da się zdjąć. Jak to prawidłowo powinno się zdejmować, gdzie co podważyć?
Mam wrażenie, że to już ktoś kiedyś zepsuł i jest coś nie halo
Edit:
Dla potomności. U mnie wystąpił błąd P0013 a zepsuło się coś kompletnie innego niż wskazywał.
Mianowicie regulator ciśnienia oleju w pompie oleju.
Oczywiście w praktyce nie da się go kupić oddzielnie i trzeba razem z obudową pompy co również nie jest łatwe.
Można kombinować ze sprężynką (bo tym właściwie jest).
Koszt oczywiście ciężko akceptowalny jak większość awarii w tym aucie.
Cała ta usterka powodowała błędy z ciśnieniem oleju przy większych prędkościach a to powodowało inne dziwne zachowania.
Mam wrażenie, że to już ktoś kiedyś zepsuł i jest coś nie halo
Edit:
Dla potomności. U mnie wystąpił błąd P0013 a zepsuło się coś kompletnie innego niż wskazywał.
Mianowicie regulator ciśnienia oleju w pompie oleju.
Oczywiście w praktyce nie da się go kupić oddzielnie i trzeba razem z obudową pompy co również nie jest łatwe.
Można kombinować ze sprężynką (bo tym właściwie jest).
Koszt oczywiście ciężko akceptowalny jak większość awarii w tym aucie.
Cała ta usterka powodowała błędy z ciśnieniem oleju przy większych prędkościach a to powodowało inne dziwne zachowania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 9 mar 2023, o 22:20
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Trzebinia
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
Witam, chciałbym podłączyć się do tematu, mianowicie mam problem z dwoma błędami z OPL Monitor P000A-04 Wolna reakcja układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów dolotowych . Błąd ogólny: Przerwa w obwodzie STATUSY: Lampka MIL: Obecny , w tym cyklu zapłonu. P0010-04 Obwód sterujący elektrozaworu nastawnika wałka rozrządu zaworów dolotowych Błąd ogólny: przerwa w obwodzie STATUSY: Historyczny. Wymieniłem olej , przeczyściłem zawory , skasowałem błędy i wymieniłem wtyczkę na zaworze dolotowym bo nie trzymało zabezpieczenie , zniknął błąd P0010-04 ale cały czas po przejechaniu około 5 km wyskakuje błąd P0004-04 , i tutaj moje pytanie wymienić zawór dolotowy? jakiej firmy? i czy to nie czas na wymianę rozrządu przebieg 200 tyś nie kręcony samochód w rodzinie.
-
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
Na twoim miejscu pierwsze co bym zrobił,to wymienił rozrząd.On potrafi generować wiele błędów, a 200 tyś to jest spory przebieg...
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 9 mar 2023, o 22:20
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Trzebinia
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
Temat do zamknięcia , szkoda kolego że jak już odpowiadasz na takie tematy to zamiast pomóc i radząc od najtańszych rzeczy to od razu stawiasz na rozrząd , wymieniłem zawór faz rozrządu dolotowy z szarą końcówką , problem znikł, pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 4 lis 2023, o 21:52 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
-
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: Błąd P0013 zawór wlot rozrządu 2.0T A20NHT
Zadałeś pytanie -dostałeś odpowiedź , ale skoro rozwiązałeś problem to nie wymieniaj rozrządu.
Poczekaj aż przeskoczy.
Poczekaj aż przeskoczy.