--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Brak mocy przy specyficznym naciśnięciu gazu

ODPOWIEDZ
rootroot
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 25 sie 2023, o 16:59
Auto: Opel insignia b
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Wieliczka

Brak mocy przy specyficznym naciśnięciu gazu

Post autor: rootroot » 23 mar 2024, o 23:37

Cześć,
Mam problem z insignia b 2019 cdti 1.9 136km.
W przedziale obrotów ~1500-2000 jeżeli wcisnę gaz ~80% auto łapie muła i praktycznie w ogóle nie przyspiesza. Wciskajac mniej lub więcej wszystko jest ok. Brak mocy jest na tyle odczuwalny że nawet czasami wciskając szybko 100% gazu autem szarpnie bo pedał przechodzi przez to wrażliwe "80%". Gdy przytrzymam go dłuzej na tym poziomie pedału i przejdzie przed te 2000obr to zaczyna odrazu przyspieszać tak jak powinien. W silniku brak błędów. Wymieniony zawór turbiny, rura dolotowa (byla nieszczelna), gruszka dziala w pełnym zakresie. Przy pomiarach komputerem widać w momencie mułu że auto odcina paliwo.

Czy ktoś miał podobną sytuację?

Mechanik nie ma pomysłu i zaczyna sie pomału diagnoza typu "spróbujmy wymienić to" usterka wydaje sie byc skomplikowana bo wszystko działa prawidłowo, no może poza lekkim szarpaniem czasami na wolnych obrotach ale z tego co wyczytałem często sie to zdarza w tym silniku.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8487
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 198 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Brak mocy przy specyficznym naciśnięciu gazu

Post autor: dokia » 23 mar 2024, o 23:58

Jak Ty te procenty pedału obliczasz? 🤔

Z tym zastanowieniem się auta może masz na myśli kickdown. W turbobenzynach jest podobnie odczuwalna turbodziura. W biturbo chyba nie jest to tak odczuwalne.
No i chyba masz automat, bo tam soft tak obrotami steruje, że na wciśnięcie mocne pedału gazu robi redukcję.

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Brak mocy przy specyficznym naciśnięciu gazu

Post autor: Pro » 24 mar 2024, o 06:38

Całkowicie odcina paliwo czy ogranicza? Może było w mapie coś robione? A jak inne parametry oprócz paliwa?

rootroot
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 25 sie 2023, o 16:59
Auto: Opel insignia b
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Wieliczka

Re: Brak mocy przy specyficznym naciśnięciu gazu

Post autor: rootroot » 24 mar 2024, o 08:20

To nie jest lekki spadek mocy, tylko prawie całkowity. Gdy wywołasz to przy wyższym biegu 3, 4 i jest na przykład lekka górka to auto w ogóle nie przyspiesza. W sterowniku był wyłączany adblue, i problem jest taki ze zrobione to było odrazu po zakupie, wiec nie mam 100% pewności czy tak było wcześniej, na 90% tak. Rozmawiałem z gościem który to robił i nie wyłączał obsługi błędów które mogły by być powiązane z tą usterką i sprawdzał wszystko jeszcze raz.
Wiem że oczekiwane ciśnienie turbo tez wtedy spada, wyglada to tak jakby jakaś usterka powodowała że silnik odcina turbo, paliwo.
Nagram filmik.

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Brak mocy przy specyficznym naciśnięciu gazu

Post autor: Pro » 24 mar 2024, o 09:30

Jeśli oczekiwane ciśnienie turbo spada, to automatycznie paliwo. Może przeładowuje go w tym zakresie i sterownik tnie boost. Najlepsze byłyby logi dynamiczne właśnie w tym zakresie i można byłoby porównać zadane ciśnienie i ciśnienie doładowania.

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 986
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
Miasto: WWL
Postawił piwo: 18 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Brak mocy przy specyficznym naciśnięciu gazu

Post autor: zubek » 24 mar 2024, o 10:09

Obrazek

Tu masz odpowiedź. TTTM. Poniżej 2000 nie ma co szukać awarii na siłę.
Wykres z astry, ale w insigni może być tylko gorzej.

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Brak mocy przy specyficznym naciśnięciu gazu

Post autor: Pro » 24 mar 2024, o 10:29

Na wykresie nie widać dławienia, zresztą wykres robiony był z gazem do dechy. Jeśli obcina doładowanie i paliwo, to ewidentnie coś nie tak.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8487
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 198 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Brak mocy przy specyficznym naciśnięciu gazu

Post autor: dokia » 24 mar 2024, o 10:32

Ja też potwierdzam turbodziurę przy kickdown poniżej 2000rpm. Ale wiem że to jest TTTM. 🤦🤗

rootroot
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 25 sie 2023, o 16:59
Auto: Opel insignia b
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Wieliczka

Re: Brak mocy przy specyficznym naciśnięciu gazu

Post autor: rootroot » 24 mar 2024, o 19:56

Panowie, tu nie chodzi o turbo dziurę, jak w pierwszym poście, gaz do dechy - jest ok, dzieje sie to tylko jezeli naciśnie się konkretna ilość gazu. Poniżej film przedstawiający sytuację. Przez caly film jest wciśnięte ~80% gazu.
https://youtu.be/bhQIcMiBc9Y?feature=shared

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”