--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Pasek klinowy wielorowkowy
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Witam , mi 2 dni temu tez spadł pasek jak auto zgasło , ale założenie go z powrotem dosłownie 5÷10 min , tylko tak jak koledzy wyżej pisali należy ściągnąć rurę od filtra do turbiny i dojście jest dobre , przy okazji zestaw napinacz ,rolka i pasek już zamówione bo nie chcę kusić losu bo jazda bez wspomagania na tak szerokich kapciach w dodatku w mieście w uliczkach to masakra , ogólnie bez paska przejechałem jakieś 15 km i aku dał rady w dodatku na światłach bo było już ciemno.
Kolego @Rooff_ ja właśnie dzisiaj zamówiłem do mojego komplet , napinacz INA , rolkę prowadzącą też INA a pasek Conti za całość zapłaciłem 260 zeta więc ujdzie i święty spokój najważniejszy
Kolego @rataj73 w sumie masz racje ale za takie ceny jak są za napinacz nie warto kombinować i szczególnie jak auto ma już spory przebieg
Kolego @Rooff_ ja właśnie dzisiaj zamówiłem do mojego komplet , napinacz INA , rolkę prowadzącą też INA a pasek Conti za całość zapłaciłem 260 zeta więc ujdzie i święty spokój najważniejszy
Kolego @rataj73 w sumie masz racje ale za takie ceny jak są za napinacz nie warto kombinować i szczególnie jak auto ma już spory przebieg
Ostatnio zmieniony 5 lis 2018, o 18:45 przez dare50, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Wszystkie paski włożyłem Gates, natomiast napinacz i rolkę prowadzącą w układzie rozrządu mam Ina.
Coś to pomoże w wyborze?
Następny napiszę coś inego, zgodnie z tym co zastosował on lub mechanik
Coś to pomoże w wyborze?
Następny napiszę coś inego, zgodnie z tym co zastosował on lub mechanik
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
No tak, ale idąc tym tokiem myślenia to moje auto ma już 9 lat i 270 tysięcy przebiegu więc wymienię wszystkie żarówki bo koszt niewielki. Nie popadajmy w paranoję. Napinacz czy rolka nie wysiadają nagle i jak pojawiają się objawy zużycia to spokojnie można zrobić kilka czy nawet kilkanaście tysięcy. Nawet jak coś strzeli to konsekwencją tego może być w najgorszym wypadku odholowanie do warsztatu, który usunie usterkę w max kilka godzin. Inne podejście mam do rozrządu. W tym przypadku nie patrzę na to że nie ma śladów zużycia, tu trzymam się interwałów , bo w tym przypadku konsekwencje usterki są już destrukcyjne dla silnika.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
No tak ale jeśli zdarzyło się ze pasek spadł to nie ma na co czekać że spadnie gdzieś na odludziu w nocy w czasie ulewnego deszczu i nie każdy wozi w aucie zestaw narzędzi , a z tymi żarówkami pojechałeś , ciekawe jak się ma przepalona żarówka do spadniętego paska j/w
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
U mnie pasek siedzi ok, tylko wygląda na zużyty (dwa poprzeczne "pęknięcia" zauważyłem) - stąd przyczyna wymiany paska.
Ale było jeszcze to ćwierkanie i zastanawiam się, która to rolka mogła być... Najgorzej wygląda ta na samej górze (luzy na boki, słabe obracanie się). Ta nad sprężarką klimy i na napinaczu nie mają luzów i kręcą się w miarę ok (chociaż może mogą lepiej?).
Z jednej strony mogę zacząć od wymiany tylko tej górnej i paska, ale jak mam za miesiąc zaś się tam dogrzebywać to pomyślałem, czy nie wymienić kompletu. Auto ma niecałe 210000 km. Nie wiem kiedy były i czy kiedykolwiek były wymieniane te rolki/napinacz. Pasek pewnie tak, ale reszta niesądzę.
Ale było jeszcze to ćwierkanie i zastanawiam się, która to rolka mogła być... Najgorzej wygląda ta na samej górze (luzy na boki, słabe obracanie się). Ta nad sprężarką klimy i na napinaczu nie mają luzów i kręcą się w miarę ok (chociaż może mogą lepiej?).
Z jednej strony mogę zacząć od wymiany tylko tej górnej i paska, ale jak mam za miesiąc zaś się tam dogrzebywać to pomyślałem, czy nie wymienić kompletu. Auto ma niecałe 210000 km. Nie wiem kiedy były i czy kiedykolwiek były wymieniane te rolki/napinacz. Pasek pewnie tak, ale reszta niesądzę.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
dare50 pisze: ↑5 lis 2018, o 19:39No tak ale jeśli zdarzyło się ze pasek spadł to nie ma na co czekać że spadnie gdzieś na odludziu w nocy w czasie ulewnego deszczu i nie każdy wozi w aucie zestaw narzędzi , a z tymi żarówkami pojechałeś , ciekawe jak się ma przepalona żarówka do spadniętego paska j/w
Darek ale ja pisałem o przypadku @Rooffa.
W twoim przypadku wymiana jest jak najbardziej uzasadniona. Jeżeli pasek spada podczas gaszenia to prawdopodobnie pękła sprężyna w napinaczu i kosi rolkę. Miałem tak samo i pasek szedł skośnie do rolki. W czasie pracy samoistnie na nią wchodził, ale jak podczas gaszenia kompresja obracała wał do tyłu potrafiło zrzucić pasek.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
No tak ja bym na Twoim miejscu wymienił , ja wymieniam bo raz pasek spadł więc jest coś nie tak a dwa po założeniu paska i odpaleniu było słychać łożysko więc albo napinacz albo rolka prowadząca ,przed założeniem paska nie sprawdziłem czy któryś z tym elementów jest uszkodzony więc wymieniam oba
Dodano po 2 minutach 12 sekundach:
@ rataj73 może rzeczywiście napinacz , bo jak go podnosiłem to szedł dosyć lekko a że ostatnio wymieniałem napinacz w VC to tam stawiał większy opór
Dodano po 2 minutach 12 sekundach:
@ rataj73 może rzeczywiście napinacz , bo jak go podnosiłem to szedł dosyć lekko a że ostatnio wymieniałem napinacz w VC to tam stawiał większy opór
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
@dare50 Żeby odgiąć ten napinacz to musiałem się dość solidnie do tego przyłożyć długą grzechotką. Na pewno nie szedł 'dosyć lekko'. Także u Ciebie to pewnie będzie przyczyna spadnięcia paska - tak jak pisał @rataj73.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Ja użyłem zwykłej grzechotki i jedną ręką od strony alternatora podniosłem napinacz a drugą włożyłem blokadę i tak jak pisałem poszło lekko , tylko dziwne że pasek nie piszczy ,ale może i dobrze przynajmniej sąsiadów nie budzę:) ,
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Zamówione: pasek wielorowkowy Gates, dwie rolki INA (bez tej do napinacza i bez samego napinacza).
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 9 wrz 2017, o 20:05
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Bytom
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Rooff_ możesz podać jakiegoś linka albo nr katalogowe tych rolek oraz paska?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 46#p163446
Celowo powrzucałem wszystkie linki, łącznie z numerami OE.
Celowo powrzucałem wszystkie linki, łącznie z numerami OE.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 9 wrz 2017, o 20:05
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Bytom
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
teraz jeśli może wiesz mam pytanie, nie mam elektrycznego wspomagania i czytałem gdzieś że są różne długości paska. Czy do mojego auta a20dth będzie pasować ten https://allegro.pl/conti-pasek-wielokli ... 58899.html
mówisz że zamówiłeś 2 rolki, patrze na tamten schemat i skoro wymieniłeś tą górną 55562865 OE ale piszesz że nie wymieniałeś tej od napinacza to jaka jest ta druga? Biorąc pod uwagę mój system wspomagania możesz mi podpowiedzieć
mówisz że zamówiłeś 2 rolki, patrze na tamten schemat i skoro wymieniłeś tą górną 55562865 OE ale piszesz że nie wymieniałeś tej od napinacza to jaka jest ta druga? Biorąc pod uwagę mój system wspomagania możesz mi podpowiedzieć
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 13:50
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Miałem jakieś popiskiwania szczególnie na zimnym silniku, podejrzewałem łożyska rolek, ale okazyjnie popsikałem pasek sprayem do pasków i nie od razu, ale po kilku tygodniach cisza. Rozumiem, że w takim przypadku nie muszę wymieniać rolek -ale kiedy należy je wymienić?
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
To nie rolki tylko napinacz jest już słaby i dlatego pasek się ślizga
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Wszystko zależy jak Ci to popiskiwało. Czy było to rytmiczne (okresowe) piszczenie tak jak się obraca rolka, czy przy odpalaniu lub później przy obciążeniu silnika piszczało coś dłużej.
W tym pierwszym przypadku to raczej była rolka, w drugim może to być wina słabego napinacza lub zużycia paska/kół.
To że popsikanie dało efekt może być przypadkiem, jeśli piszczała któraś z rolek - może po prostu w odpowiednie miejsce rolki dostało się trochę tego smarowidła i przestało piskać?
A jeśli pasek się ślizgał po rolkach, to fakt popsikanie powinno pomóc. A na pewno do czasu, jeśli któryś z elementów przez niego napędzanych, zacznie stawiać większy opór (np. alternator w zimie).
W tym pierwszym przypadku to raczej była rolka, w drugim może to być wina słabego napinacza lub zużycia paska/kół.
To że popsikanie dało efekt może być przypadkiem, jeśli piszczała któraś z rolek - może po prostu w odpowiednie miejsce rolki dostało się trochę tego smarowidła i przestało piskać?
A jeśli pasek się ślizgał po rolkach, to fakt popsikanie powinno pomóc. A na pewno do czasu, jeśli któryś z elementów przez niego napędzanych, zacznie stawiać większy opór (np. alternator w zimie).
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Jakby ktoś kiedyś kupował rolkę prowadzącą (OE 55562865) to wybierając czy to GATES T36414 czy INA 532 0621 10 dostanie w środku pudełka to samo - Litens 951 507 32953.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 3 mar 2019, o 22:28
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Żory
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
I jak to rozwiazales ??Rooff_ pisze: ↑5 lis 2018, o 17:54Muszę wymienić pasek. Przy okazji chciałbym wymienić rolkę prowadzącą (klekocze w rękach oraz słabo się kręci) oraz rolkę napinacza lub cały napinacz (nie klekocze, kręci się przyzwoicie, sprężyna dość silna). Myślę o obu rolkach ponieważ w zeszłą zimę po odpaleniu coś radośnie ćwierkało - przypuszczam, że to któraś z tych dwóch (EDIT: trzech) rolek.
Zastanawiam się kiedy wymieniać cały napinacz, a kiedy można tylko rolkę? Nie chce iść na skróty, ale z drugiej strony sama rolka kosztuje <40zł, a cały napinacz >180 zł Tu bym prosił o jakąś mądrą radę
Schemat paska wielorowkowego: https://opel.7zap.com/pl/car/g09/p/1/60-1/
Jeśli chodzi o pasek mam do wyboru (OE 55578486):
BOSCH 1 987 946 080
CONTITECH 6PK1847 EXTRA
GATES 6PK1853XS
Źródło: https://aparts.pl/partscatalogue/wyniki ... 78486.aspx
Co do rolek to są takie (OE 55562865):
FEBI BILSTEIN 37517
GATES T36414
INA 532 0621 10
SKF VKM 35332
Źródło: https://aparts.pl/partscatalogue/wyniki ... 62865.aspx
A napinacze (OE 55562864):
FEBI BILSTEIN 34472
GATES T39164
INA 534 0439 10
SKF VKM 35330
Źródło: https://aparts.pl/partscatalogue/wyniki ... 62864.aspx
EDIT:
Obejrzałem sobie filmik, który zrobiłem ostatnio zdejmując pasek. Mam jeszcze drugą rolkę prowadzącą - jak to opisano na schematach: DO WSPOMAGANEGO UKŁADU KIEROWNICZEGO Z NIEZMIENNYM STOSUNKIEM PRZEŁOŻENIA
Do wyboru są takie (OE 55581830 lub OE 97250750):
GATES T36610
INA 532 0700 10
Źródło: https://aparts.pl/partscatalogue/wyniki ... 81830.aspx
Doradźcie co brać
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Napinacz z rolką został stary. Wymieniłem tylko pasek, rolkę prowadzącą i tą zawracającą w dół.
Jakość INA mi się nie spodobała - oddałem do sklepu i wymieniłem na Gatesa.
Finalnie wszystko firmy Gates, bo takie były dostępne. Ale jak wspomniałem wyżej - w środku może być np. Litens
Efekt - nie ćwierka
Jakość INA mi się nie spodobała - oddałem do sklepu i wymieniłem na Gatesa.
Finalnie wszystko firmy Gates, bo takie były dostępne. Ale jak wspomniałem wyżej - w środku może być np. Litens
Efekt - nie ćwierka
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 3 mar 2019, o 22:28
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Żory
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
nie moge wyszukac tej rolki, mam wspomaganie elektryczne i zamiast pompy wspomagania jest taka rolka okolo 76-77 mmRooff_ pisze: ↑7 kwie 2019, o 21:25Napinacz z rolką został stary. Wymieniłem tylko pasek, rolkę prowadzącą i tą zawracającą w dół.
Jakość INA mi się nie spodobała - oddałem do sklepu i wymieniłem na Gatesa.
Finalnie wszystko firmy Gates, bo takie były dostępne. Ale jak wspomniałem wyżej - w środku może być np. Litens
Efekt - nie ćwierka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 9 kwie 2019, o 05:47 przez SirAngelo1806, łącznie zmieniany 1 raz.