--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Pasek klinowy wielorowkowy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2351
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: dare50 » 5 lis 2018, o 18:35

Witam , mi 2 dni temu tez spadł pasek jak auto zgasło , ale założenie go z powrotem dosłownie 5÷10 min , tylko tak jak koledzy wyżej pisali należy ściągnąć rurę od filtra do turbiny i dojście jest dobre , przy okazji zestaw napinacz ,rolka i pasek już zamówione bo nie chcę kusić losu bo jazda bez wspomagania na tak szerokich kapciach w dodatku w mieście w uliczkach to masakra , ogólnie bez paska przejechałem jakieś 15 km i aku dał rady w dodatku na światłach bo było już ciemno.

Kolego @Rooff_ ja właśnie dzisiaj zamówiłem do mojego komplet , napinacz INA , rolkę prowadzącą też INA a pasek Conti za całość zapłaciłem 260 zeta więc ujdzie i święty spokój najważniejszy

Kolego @rataj73 w sumie masz racje ale za takie ceny jak są za napinacz nie warto kombinować i szczególnie jak auto ma już spory przebieg
Ostatnio zmieniony 5 lis 2018, o 18:45 przez dare50, łącznie zmieniany 1 raz.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Bartol » 5 lis 2018, o 18:41

Wszystkie paski włożyłem Gates, natomiast napinacz i rolkę prowadzącą w układzie rozrządu mam Ina.
Coś to pomoże w wyborze?
Następny napiszę coś inego, zgodnie z tym co zastosował on lub mechanik ;)

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: rataj73 » 5 lis 2018, o 19:32

dare50 pisze:
5 lis 2018, o 18:35

Kolego @rataj73 w sumie masz racje ale za takie ceny jak są za napinacz nie warto kombinować i szczególnie jak auto ma już spory przebieg

No tak, ale idąc tym tokiem myślenia to moje auto ma już 9 lat i 270 tysięcy przebiegu więc wymienię wszystkie żarówki bo koszt niewielki. Nie popadajmy w paranoję. Napinacz czy rolka nie wysiadają nagle i jak pojawiają się objawy zużycia to spokojnie można zrobić kilka czy nawet kilkanaście tysięcy. Nawet jak coś strzeli to konsekwencją tego może być w najgorszym wypadku odholowanie do warsztatu, który usunie usterkę w max kilka godzin. Inne podejście mam do rozrządu. W tym przypadku nie patrzę na to że nie ma śladów zużycia, tu trzymam się interwałów , bo w tym przypadku konsekwencje usterki są już destrukcyjne dla silnika.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2351
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: dare50 » 5 lis 2018, o 19:39

No tak ale jeśli zdarzyło się ze pasek spadł to nie ma na co czekać że spadnie gdzieś na odludziu w nocy w czasie ulewnego deszczu i nie każdy wozi w aucie zestaw narzędzi , a z tymi żarówkami pojechałeś , ciekawe jak się ma przepalona żarówka do spadniętego paska j/w :)

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Rooff_ » 5 lis 2018, o 19:44

U mnie pasek siedzi ok, tylko wygląda na zużyty (dwa poprzeczne "pęknięcia" zauważyłem) - stąd przyczyna wymiany paska.
Ale było jeszcze to ćwierkanie i zastanawiam się, która to rolka mogła być... Najgorzej wygląda ta na samej górze (luzy na boki, słabe obracanie się). Ta nad sprężarką klimy i na napinaczu nie mają luzów i kręcą się w miarę ok (chociaż może mogą lepiej?).
Z jednej strony mogę zacząć od wymiany tylko tej górnej i paska, ale jak mam za miesiąc zaś się tam dogrzebywać to pomyślałem, czy nie wymienić kompletu. Auto ma niecałe 210000 km. Nie wiem kiedy były i czy kiedykolwiek były wymieniane te rolki/napinacz. Pasek pewnie tak, ale reszta niesądzę.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: rataj73 » 5 lis 2018, o 20:05

dare50 pisze:
5 lis 2018, o 19:39
No tak ale jeśli zdarzyło się ze pasek spadł to nie ma na co czekać że spadnie gdzieś na odludziu w nocy w czasie ulewnego deszczu i nie każdy wozi w aucie zestaw narzędzi , a z tymi żarówkami pojechałeś , ciekawe jak się ma przepalona żarówka do spadniętego paska j/w :)

Darek ale ja pisałem o przypadku @Rooffa.
W twoim przypadku wymiana jest jak najbardziej uzasadniona. Jeżeli pasek spada podczas gaszenia to prawdopodobnie pękła sprężyna w napinaczu i kosi rolkę. Miałem tak samo i pasek szedł skośnie do rolki. W czasie pracy samoistnie na nią wchodził, ale jak podczas gaszenia kompresja obracała wał do tyłu potrafiło zrzucić pasek.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2351
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: dare50 » 5 lis 2018, o 20:06

No tak ja bym na Twoim miejscu wymienił , ja wymieniam bo raz pasek spadł więc jest coś nie tak a dwa po założeniu paska i odpaleniu było słychać łożysko więc albo napinacz albo rolka prowadząca ,przed założeniem paska nie sprawdziłem czy któryś z tym elementów jest uszkodzony więc wymieniam oba

Dodano po 2 minutach 12 sekundach:
@ rataj73 może rzeczywiście napinacz , bo jak go podnosiłem to szedł dosyć lekko a że ostatnio wymieniałem napinacz w VC to tam stawiał większy opór

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Rooff_ » 5 lis 2018, o 20:16

@dare50 Żeby odgiąć ten napinacz to musiałem się dość solidnie do tego przyłożyć długą grzechotką. Na pewno nie szedł 'dosyć lekko'. Także u Ciebie to pewnie będzie przyczyna spadnięcia paska - tak jak pisał @rataj73.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2351
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: dare50 » 5 lis 2018, o 20:33

Ja użyłem zwykłej grzechotki i jedną ręką od strony alternatora podniosłem napinacz a drugą włożyłem blokadę i tak jak pisałem poszło lekko , tylko dziwne że pasek nie piszczy ,ale może i dobrze przynajmniej sąsiadów nie budzę:) ,

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Rooff_ » 6 lis 2018, o 17:04

Zamówione: pasek wielorowkowy Gates, dwie rolki INA (bez tej do napinacza i bez samego napinacza).

rossi_86
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 9 wrz 2017, o 20:05
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Bytom
Postawił piwo: 1 raz

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: rossi_86 » 11 lis 2018, o 23:50

Rooff_ możesz podać jakiegoś linka albo nr katalogowe tych rolek oraz paska?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Rooff_ » 12 lis 2018, o 00:03

https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 46#p163446
Celowo powrzucałem wszystkie linki, łącznie z numerami OE.

rossi_86
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 9 wrz 2017, o 20:05
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Bytom
Postawił piwo: 1 raz

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: rossi_86 » 12 lis 2018, o 00:29

teraz jeśli może wiesz mam pytanie, nie mam elektrycznego wspomagania i czytałem gdzieś że są różne długości paska. Czy do mojego auta a20dth będzie pasować ten https://allegro.pl/conti-pasek-wielokli ... 58899.html
mówisz że zamówiłeś 2 rolki, patrze na tamten schemat i skoro wymieniłeś tą górną 55562865 OE ale piszesz że nie wymieniałeś tej od napinacza to jaka jest ta druga? Biorąc pod uwagę mój system wspomagania możesz mi podpowiedzieć

Asser
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 30 mar 2016, o 13:50
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Asser » 15 lis 2018, o 09:02

Miałem jakieś popiskiwania szczególnie na zimnym silniku, podejrzewałem łożyska rolek, ale okazyjnie popsikałem pasek sprayem do pasków i nie od razu, ale po kilku tygodniach cisza. Rozumiem, że w takim przypadku nie muszę wymieniać rolek -ale kiedy należy je wymienić?

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2351
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: dare50 » 15 lis 2018, o 12:30

To nie rolki tylko napinacz jest już słaby i dlatego pasek się ślizga

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Rooff_ » 15 lis 2018, o 16:34

Wszystko zależy jak Ci to popiskiwało. Czy było to rytmiczne (okresowe) piszczenie tak jak się obraca rolka, czy przy odpalaniu lub później przy obciążeniu silnika piszczało coś dłużej.
W tym pierwszym przypadku to raczej była rolka, w drugim może to być wina słabego napinacza lub zużycia paska/kół.

To że popsikanie dało efekt może być przypadkiem, jeśli piszczała któraś z rolek - może po prostu w odpowiednie miejsce rolki dostało się trochę tego smarowidła i przestało piskać?
A jeśli pasek się ślizgał po rolkach, to fakt popsikanie powinno pomóc. A na pewno do czasu, jeśli któryś z elementów przez niego napędzanych, zacznie stawiać większy opór (np. alternator w zimie).

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Rooff_ » 24 lis 2018, o 17:23

Jakby ktoś kiedyś kupował rolkę prowadzącą (OE 55562865) to wybierając czy to GATES T36414 czy INA 532 0621 10 dostanie w środku pudełka to samo - Litens 951 507 32953.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

SirAngelo1806
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 3 mar 2019, o 22:28
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Żory
Postawił piwo: 3 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: SirAngelo1806 » 7 kwie 2019, o 21:15

Rooff_ pisze:
5 lis 2018, o 17:54
Muszę wymienić pasek. Przy okazji chciałbym wymienić rolkę prowadzącą (klekocze w rękach oraz słabo się kręci) oraz rolkę napinacza lub cały napinacz (nie klekocze, kręci się przyzwoicie, sprężyna dość silna). Myślę o obu rolkach ponieważ w zeszłą zimę po odpaleniu coś radośnie ćwierkało - przypuszczam, że to któraś z tych dwóch (EDIT: trzech) rolek.

Zastanawiam się kiedy wymieniać cały napinacz, a kiedy można tylko rolkę? Nie chce iść na skróty, ale z drugiej strony sama rolka kosztuje <40zł, a cały napinacz >180 zł ;) Tu bym prosił o jakąś mądrą radę :D

Schemat paska wielorowkowego: https://opel.7zap.com/pl/car/g09/p/1/60-1/

Jeśli chodzi o pasek mam do wyboru (OE 55578486):
BOSCH 1 987 946 080
CONTITECH 6PK1847 EXTRA
GATES 6PK1853XS
Źródło: https://aparts.pl/partscatalogue/wyniki ... 78486.aspx

Co do rolek to są takie (OE 55562865):
FEBI BILSTEIN 37517
GATES T36414
INA 532 0621 10
SKF VKM 35332
Źródło: https://aparts.pl/partscatalogue/wyniki ... 62865.aspx

A napinacze (OE 55562864):
FEBI BILSTEIN 34472
GATES T39164
INA 534 0439 10
SKF VKM 35330
Źródło: https://aparts.pl/partscatalogue/wyniki ... 62864.aspx

EDIT:
Obejrzałem sobie filmik, który zrobiłem ostatnio zdejmując pasek. Mam jeszcze drugą rolkę prowadzącą - jak to opisano na schematach: DO WSPOMAGANEGO UKŁADU KIEROWNICZEGO Z NIEZMIENNYM STOSUNKIEM PRZEŁOŻENIA
Do wyboru są takie (OE 55581830 lub OE 97250750):
GATES T36610
INA 532 0700 10
Źródło: https://aparts.pl/partscatalogue/wyniki ... 81830.aspx

Doradźcie co brać :)
I jak to rozwiazales ??

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Rooff_ » 7 kwie 2019, o 21:25

Napinacz z rolką został stary. Wymieniłem tylko pasek, rolkę prowadzącą i tą zawracającą w dół.
Jakość INA mi się nie spodobała - oddałem do sklepu i wymieniłem na Gatesa.
Finalnie wszystko firmy Gates, bo takie były dostępne. Ale jak wspomniałem wyżej - w środku może być np. Litens ;)

Efekt - nie ćwierka :)
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

SirAngelo1806
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 3 mar 2019, o 22:28
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Żory
Postawił piwo: 3 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: SirAngelo1806 » 8 kwie 2019, o 20:51

Rooff_ pisze:
7 kwie 2019, o 21:25
Napinacz z rolką został stary. Wymieniłem tylko pasek, rolkę prowadzącą i tą zawracającą w dół.
Jakość INA mi się nie spodobała - oddałem do sklepu i wymieniłem na Gatesa.
Finalnie wszystko firmy Gates, bo takie były dostępne. Ale jak wspomniałem wyżej - w środku może być np. Litens ;)

Efekt - nie ćwierka :)
nie moge wyszukac tej rolki, mam wspomaganie elektryczne i zamiast pompy wspomagania jest taka rolka okolo 76-77 mm
IMG_20190408_120723 2mb.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 9 kwie 2019, o 05:47 przez SirAngelo1806, łącznie zmieniany 1 raz.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”