--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Pasek klinowy wielorowkowy
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 19 lis 2013, o 19:23
- Auto: Opel Insignia
- Rok produkcji: 2022
- Miasto:
Pasek klinowy wielorowkowy
Witam. Miałem taki problem zgasł mi samochód bo miałem na ręcznym jakos tak sie zamotałam i spadł mi pasek wielorowkowy. Udało mi sie go nałożyć bo nie był pęknięty, oglądałem to wyglada dobrze tylko z jednej strony moze milimetr był przytarty. I teraz pytanie czy go wymieniać ale napewno wymienię tylko jaka przyczyna była mógł troche sie rozciągnąć ze starości czy napinacz moze byc do wymiany. Bo nie jednemu samochód zgaśnie i jakos pasek nie spada .
Re: Pasek wielorowkowy
Witam znalazł by ktoś jakieś foto lub szkic jak ma być założony pasek wielorowkowy w Insigni 2.0 CDTI 160 km,pękł mi i teraz za bardzo nie wiem jak go poprowadzić i jak na złość nie mogę znaleźć żadnego foto podglądowego
Re: Pasek wielorowkowy
Temat z paskiem ogarnięty,wina była rolka prowadząca ,ten plastikowy krążek całkowicie odpadł,zostało tylko zatarte łożysko .
Re: Pasek wielorowkowy
Czegoś takiego właśnie szukałem,na pewno nie jednemu się to przyda,wielki plus za foto podglądowe
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 13 maja 2014, o 17:29
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Oberschlesien
Re: Pasek wielorowkowy
mi równiez dzis w nocy podczas podrózy spadl pasek
2 godz sie męczyłem żeby go założyc, ale bez dobrego dojscia jest to chyba niemożliwe
macie jakies rady koledzy jak sobie z tym poradzić?
i czy ktoś ma opis tych elementów ze schematu??
-- 5 lip 2015, o 19:50 --
Pasek zamontowany, zajelo mi to jakas godzine, zdemontowalem sobie filtr powietrza zeby miec lepszy dostep, ale wydaje mi sie ze i bez tego idzie to zrobic, rolka oznaczona jako T na schemacie jest rolka napinajaca. Potrzebujemy klucza 15 do tego
2 godz sie męczyłem żeby go założyc, ale bez dobrego dojscia jest to chyba niemożliwe
macie jakies rady koledzy jak sobie z tym poradzić?
i czy ktoś ma opis tych elementów ze schematu??
-- 5 lip 2015, o 19:50 --
Pasek zamontowany, zajelo mi to jakas godzine, zdemontowalem sobie filtr powietrza zeby miec lepszy dostep, ale wydaje mi sie ze i bez tego idzie to zrobic, rolka oznaczona jako T na schemacie jest rolka napinajaca. Potrzebujemy klucza 15 do tego
Pasek klinowy wielorowkowy
Witam, chodzi o wymianę paska klinowego w 2.0 cdti ecofleks, jakieś info odnośnie naciągu, czy alternatorem? lub jakiś inny sposób.
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 7 lut 2016, o 14:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: wymian paska klinowego wielorowkowego
Napinacz jest sprężynowy. Napinacz napina pasek z naprężeniem na jakie został zaprojektowany.
Re: wymian paska klinowego wielorowkowego
ktoś może mniej więcej poinstruować jak wymienić pasek? Podobno trzeba ściągnąć plastikowe nadkole i koło?scuzz84 pisze:edit
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2016, o 10:10 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: wymian paska klinowego wielorowkowego
Tak odkręcasz koło i kawałek nadkola. Kluczem 15 jak dobrze pamiętam luzujesz pasek. Wystarczy nałożyć klucz na śrubę mocującą rolkę napinacza i przekręcić w prawą stronę. Ja dodatkowo na 15 nałożyłem 19 i oparłem o półoś, aby napinacz nie cofnął się. Z tak zablokowanym napinaczem zdejmujesz jeden masek i nakładasz drugi. Sprężyna sama go naciągnie. Sprawdź stan rolki tak zwanej zwrotnej nad kołem pasowym wału korbowego.
Ja użyłem dwóch kluczy 15 i 19 z jednej strony zwykłe płaskie z drugiej oczkowe lekko gięte. Oczko 15 nałożyłem na śrubę rolki. Za jeden róg strony płaskiej założyłem oczko 19 stki a drugi koniec oparłem o półoś. Mechanicy wiedzą o co chodzi. Radzę przy tak zablokowanym naciągu raczej nie wkładać rąk poniżej kluczy. No chyba, że ostrożnie. Sprężyna jest mocna, gdy coś odbije może być problem.
Ja użyłem dwóch kluczy 15 i 19 z jednej strony zwykłe płaskie z drugiej oczkowe lekko gięte. Oczko 15 nałożyłem na śrubę rolki. Za jeden róg strony płaskiej założyłem oczko 19 stki a drugi koniec oparłem o półoś. Mechanicy wiedzą o co chodzi. Radzę przy tak zablokowanym naciągu raczej nie wkładać rąk poniżej kluczy. No chyba, że ostrożnie. Sprężyna jest mocna, gdy coś odbije może być problem.
- fuli
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: wymian paska klinowego wielorowkowego
Ja założyłem pasek tylko za pomocą młotkażadnego koła nie odkręcałembo nie mam zestawu i dojazdówki. Pasek mi spadł, gdy auto stało na wzniesieniu i się stoczyło do tyłu trochę. Byłem akurat 100 km od domu na działce u znajomego w środku lasu szybki wgląd w google. Pierwsza fotka
I założyłem jak w schemacie. Bo jestem laikiem w temacie. Nigdy tego wcześniej nie robiłem. Długo mi zajęło dojście jak ruszyć napinaczserio Jak dojechali znajomi poprosiłem by wcisnąć napinacz i przytrzymać trzonkiem młotka, bo tylko to było dostępne i założyłem już pasek. Dokręciłem 15stka napinacz i już 60 tysi zrobione ... ale byłem dumny z siebie
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
I założyłem jak w schemacie. Bo jestem laikiem w temacie. Nigdy tego wcześniej nie robiłem. Długo mi zajęło dojście jak ruszyć napinaczserio Jak dojechali znajomi poprosiłem by wcisnąć napinacz i przytrzymać trzonkiem młotka, bo tylko to było dostępne i założyłem już pasek. Dokręciłem 15stka napinacz i już 60 tysi zrobione ... ale byłem dumny z siebie
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
Re: wymian paska klinowego wielorowkowego
dość fajnie opisane jutro się za to wezna i łobejża co w trowie piszczy, ( czyli: jutro się za to wezmę i zobaczę co w trawie piszczy)
-
- Forumowicz
- Posty: 77
- Rejestracja: 1 mar 2016, o 20:12
- Auto: Astra J Kombi A17DTC
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Hannover
-
- Forumowicz
- Posty: 80
- Rejestracja: 17 sie 2014, o 22:12
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: wymian paska klinowego wielorowkowego
Napinacz posiada otwory do blokady,wystarczy zablokować czymś okrągłym o średnicy ok. 3mm.
Tutaj masz zdjęcia nowego napinacza z bolcem w tych otworach (i tak samo musisz zablokować na aucie):
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... owego.html
Czyli bierzesz klucz 15, obracasz w prawo rolkę napinacza a drugą ręką blokujesz czymś okrągłym i pasek bez problemu schodzi.
Tutaj masz zdjęcia nowego napinacza z bolcem w tych otworach (i tak samo musisz zablokować na aucie):
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... owego.html
Czyli bierzesz klucz 15, obracasz w prawo rolkę napinacza a drugą ręką blokujesz czymś okrągłym i pasek bez problemu schodzi.
Re: wymian paska klinowego wielorowkowego
dzięki cennym uwagom i zaleceniom, pasek wymieniony bez problemu, dzięki
pasek 6PK1845
Witam,
chciałem wymienić pasek PK. więc zakupiłem 6PK1893. Zdejmuje stary i okazuje się, że był zamontowany 6PK1845 . Jestem trochę zdziwiony bo auto było od nowości serwisowane w Niemczech. I teraz sam nie wiem czy montować ten 1893 czy kupić 1845. Ktoś miał podobny problem lub poradzi?
silnik 2.0 cdti 165km A20DTH
chciałem wymienić pasek PK. więc zakupiłem 6PK1893. Zdejmuje stary i okazuje się, że był zamontowany 6PK1845 . Jestem trochę zdziwiony bo auto było od nowości serwisowane w Niemczech. I teraz sam nie wiem czy montować ten 1893 czy kupić 1845. Ktoś miał podobny problem lub poradzi?
silnik 2.0 cdti 165km A20DTH