--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Pasek klinowy wielorowkowy

ODPOWIEDZ
Darek87
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 19 lis 2013, o 19:23
Auto: Opel Insignia
Rok produkcji: 2022
Miasto:

Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Darek87 » 28 lis 2014, o 20:02

Witam. Miałem taki problem zgasł mi samochód bo miałem na ręcznym jakos tak sie zamotałam i spadł mi pasek wielorowkowy. Udało mi sie go nałożyć bo nie był pęknięty, oglądałem to wyglada dobrze tylko z jednej strony moze milimetr był przytarty. I teraz pytanie czy go wymieniać ale napewno wymienię tylko jaka przyczyna była mógł troche sie rozciągnąć ze starości czy napinacz moze byc do wymiany. Bo nie jednemu samochód zgaśnie i jakos pasek nie spada .

jaromat

Re: Pasek wielorowkowy

Post autor: jaromat » 28 lis 2014, o 20:36

obstawiam napinacz

Marek333

Re: Pasek wielorowkowy

Post autor: Marek333 » 18 sty 2015, o 19:17

Witam znalazł by ktoś jakieś foto lub szkic jak ma być założony pasek wielorowkowy w Insigni 2.0 CDTI 160 km,pękł mi i teraz za bardzo nie wiem jak go poprowadzić i jak na złość nie mogę znaleźć żadnego foto podglądowego

Awatar użytkownika
Luki
Użytkownik
Posty: 606
Rejestracja: 26 cze 2014, o 20:15
Auto: Insignia 1.6 Turbo
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2012
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Pasek wielorowkowy

Post autor: Luki » 18 sty 2015, o 21:02


7ups

Re: Pasek wielorowkowy

Post autor: 7ups » 19 sty 2015, o 12:42

Pasek wielorowkowy nie rozrządu

Marek333

Re: Pasek wielorowkowy

Post autor: Marek333 » 20 sty 2015, o 19:41

Temat z paskiem ogarnięty,wina była rolka prowadząca ,ten plastikowy krążek całkowicie odpadł,zostało tylko zatarte łożysko .

Koszal

Re: Pasek wielorowkowy

Post autor: Koszal » 20 sty 2015, o 23:08

Zamieszczę foto na wypadek jak ktoś kiedyś potrzebował podejrzeć jak jest ułożony pasek klinowy:

Obrazek

Marek333

Re: Pasek wielorowkowy

Post autor: Marek333 » 21 sty 2015, o 17:49

Czegoś takiego właśnie szukałem,na pewno nie jednemu się to przyda,wielki plus za foto podglądowe :)

kashi
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 13 maja 2014, o 17:29
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Oberschlesien

Re: Pasek wielorowkowy

Post autor: kashi » 3 lip 2015, o 06:48

mi równiez dzis w nocy podczas podrózy spadl pasek
2 godz sie męczyłem żeby go założyc, ale bez dobrego dojscia jest to chyba niemożliwe
macie jakies rady koledzy jak sobie z tym poradzić?

i czy ktoś ma opis tych elementów ze schematu??

-- 5 lip 2015, o 19:50 --

Pasek zamontowany, zajelo mi to jakas godzine, zdemontowalem sobie filtr powietrza zeby miec lepszy dostep, ale wydaje mi sie ze i bez tego idzie to zrobic, rolka oznaczona jako T na schemacie jest rolka napinajaca. Potrzebujemy klucza 15 do tego

traha

Re: Pasek wielorowkowy

Post autor: traha » 10 lip 2015, o 16:37

Prawdopodobnie uszkodzone kółko jednokierunkowe od alternatora

jaclub

Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: jaclub » 14 kwie 2016, o 14:12

Witam, chodzi o wymianę paska klinowego w 2.0 cdti ecofleks, jakieś info odnośnie naciągu, czy alternatorem? lub jakiś inny sposób.

scuzz84
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 7 lut 2016, o 14:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: wymian paska klinowego wielorowkowego

Post autor: scuzz84 » 14 kwie 2016, o 21:21

Napinacz jest sprężynowy. Napinacz napina pasek z naprężeniem na jakie został zaprojektowany.

jaclub

Re: wymian paska klinowego wielorowkowego

Post autor: jaclub » 15 kwie 2016, o 11:32

scuzz84 pisze:edit
ktoś może mniej więcej poinstruować jak wymienić pasek? Podobno trzeba ściągnąć plastikowe nadkole i koło?
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2016, o 10:10 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: wymian paska klinowego wielorowkowego

Post autor: hubertus » 15 kwie 2016, o 12:55

Tak odkręcasz koło i kawałek nadkola. Kluczem 15 jak dobrze pamiętam luzujesz pasek. Wystarczy nałożyć klucz na śrubę mocującą rolkę napinacza i przekręcić w prawą stronę. Ja dodatkowo na 15 nałożyłem 19 i oparłem o półoś, aby napinacz nie cofnął się. Z tak zablokowanym napinaczem zdejmujesz jeden masek i nakładasz drugi. Sprężyna sama go naciągnie. Sprawdź stan rolki tak zwanej zwrotnej nad kołem pasowym wału korbowego.
Ja użyłem dwóch kluczy 15 i 19 z jednej strony zwykłe płaskie z drugiej oczkowe lekko gięte. Oczko 15 nałożyłem na śrubę rolki. Za jeden róg strony płaskiej założyłem oczko 19 stki a drugi koniec oparłem o półoś. Mechanicy wiedzą o co chodzi. Radzę przy tak zablokowanym naciągu raczej nie wkładać rąk poniżej kluczy. No chyba, że ostrożnie. Sprężyna jest mocna, gdy coś odbije może być problem.

Awatar użytkownika
fuli
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Polska
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: wymian paska klinowego wielorowkowego

Post autor: fuli » 15 kwie 2016, o 18:29

Ja założyłem pasek tylko za pomocą młotkaObrazekżadnego koła nie odkręcałemObrazekbo nie mam zestawu i dojazdówki. Pasek mi spadł, gdy auto stało na wzniesieniu i się stoczyło do tyłu trochę. Byłem akurat 100 km od domu na działce u znajomego w środku lasu :) szybki wgląd w google. Pierwsza fotka Obrazek
I założyłem jak w schemacie. Bo jestem laikiem w temacie. Nigdy tego wcześniej nie robiłem. Długo mi zajęło dojście jak ruszyć napinaczObrazekserio :) Jak dojechali znajomi poprosiłem by wcisnąć napinacz i przytrzymać trzonkiem młotka, bo tylko to było dostępne i założyłem już pasek. Dokręciłem 15stka napinacz i już 60 tysi zrobioneObrazek ... ale byłem dumny z siebieObrazek

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

jaclub

Re: wymian paska klinowego wielorowkowego

Post autor: jaclub » 15 kwie 2016, o 19:32

dość fajnie opisane jutro się za to wezna i łobejża co w trowie piszczy, ( czyli: jutro się za to wezmę i zobaczę co w trawie piszczy)

TediPower
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 1 mar 2016, o 20:12
Auto: Astra J Kombi A17DTC
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2012
Miasto: Hannover

Re: wymian paska klinowego wielorowkowego

Post autor: TediPower » 15 kwie 2016, o 20:02

A masz młotek bo bez tego ani rusz

Wysłane z ZUK Z1 ;)

Seba
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 17 sie 2014, o 22:12
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: wymian paska klinowego wielorowkowego

Post autor: Seba » 15 kwie 2016, o 20:04

Napinacz posiada otwory do blokady,wystarczy zablokować czymś okrągłym o średnicy ok. 3mm.
Tutaj masz zdjęcia nowego napinacza z bolcem w tych otworach (i tak samo musisz zablokować na aucie):
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... owego.html

Czyli bierzesz klucz 15, obracasz w prawo rolkę napinacza a drugą ręką blokujesz czymś okrągłym i pasek bez problemu schodzi.

jaclub

Re: wymian paska klinowego wielorowkowego

Post autor: jaclub » 17 kwie 2016, o 06:26

dzięki cennym uwagom i zaleceniom, pasek wymieniony bez problemu, dzięki

finch16

pasek 6PK1845

Post autor: finch16 » 5 maja 2016, o 15:23

Witam,
chciałem wymienić pasek PK. więc zakupiłem 6PK1893. Zdejmuje stary i okazuje się, że był zamontowany 6PK1845 :o . Jestem trochę zdziwiony bo auto było od nowości serwisowane w Niemczech. I teraz sam nie wiem czy montować ten 1893 czy kupić 1845. Ktoś miał podobny problem lub poradzi?

silnik 2.0 cdti 165km A20DTH

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”