--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Pasek klinowy wielorowkowy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
autko 225tys.km i wlasnie cos mi popiskuje z rana na zimnym oraz czasem na ciepłym przez chwilę własniee od strony osprzętu. Rozrzad zostal wymieniony na nowy przy 150tys
-- 4 gru 2017, o 22:35 --
Wiec zaczyna cos klekać. Pasek napewno juz do wyrzucenia bo kiepsko wyglada
-- 4 gru 2017, o 22:35 --
Wiec zaczyna cos klekać. Pasek napewno juz do wyrzucenia bo kiepsko wyglada
Ostatnio zmieniony 5 gru 2017, o 19:25 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Witam jakaś legenda co do obrazka z pierwszej strony ? co to jest np G ?
- cinek08
- Użytkownik
- Posty: 142
- Rejestracja: 5 lut 2018, o 12:31
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Stoję właśnie przed dylematem, który pasek zamówić.
Obecnie mam ori o oznaczeniu 6PK 1852, chcę zamówić Bosch, ale ma oznaczenie 6PK 1850, będzie pasować?
Obecnie mam ori o oznaczeniu 6PK 1852, chcę zamówić Bosch, ale ma oznaczenie 6PK 1850, będzie pasować?
- cinek08
- Użytkownik
- Posty: 142
- Rejestracja: 5 lut 2018, o 12:31
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Lepszy jest? Bardziej chodzi mi o oznaczenie czy 6PK 1850 będzie pasować do 6PK 1852
- elfiasty
- Użytkownik
- Posty: 522
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Olsztyn
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Powinien pasować ten pasek bo widzę ze 1-5 jest różnicy przy takim samym oznaczeniu części. A to są 3 mm przy całej długości. Wiec nie powinno być problemu.
Aha numer jaki podaje opel to GM 55562866.
Aha numer jaki podaje opel to GM 55562866.
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
@cinek08
Ja u siebie zakładałem wszystko łącznie z rozrządem firmy GATES
Ja u siebie zakładałem wszystko łącznie z rozrządem firmy GATES
Moja czarna
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 maja 2018, o 21:23
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Znalazłem jeszcze taki schemat może komuś jeszcze bardziej ułatwi sprawę wymiany/założenia paska. Ostatnio również i mi spadł pasek. Tak na prawdę wystarczy ściągnąć rurę od filtra powietrza do turbo, dostajemy w miarę łatwy dostęp do napinacza. Najlepiej grzechotką z nasadką 15 odchylić w prawo i założyć na alternator. Warto też sprawdzić czy pasek jest dobrze naciągnięty szczególnie na kole od sprężarki klimy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 16:51
- Auto: Insignia SW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Panowie, jestem ma wakacjach 1400km od domu.
Dziś rano pojechałem do sklepu na parking, wszystko normalnie. Wyszedłem z zakupami, kręcę rozrusznik em, łapie za kierwocy inwspomaganoa brak. Potem kontrolka laddowna. W panice, ze zaraz skonczy mi sie prad w akku podejchalem do pierwszego z brzegu autoelektryka. Otworzył maske, pasek leży na alternatorze.
Rok temu go wymieniałem z napinaczem.
Facet powiedział ze sprawdzi alternator, że może łożyska.... za 3h zadzwonił powiedział ze wymienił łożyska, wszystko inne wg niego (odbiorniki paska, rolka, napinacz) jest ok.
I teraz tak, te łożyska są podejrzane bo nie było żadnych objawów. Pasek spadłby ot tak?
Za dwa dni wracam do PL i mam nadzieje ze pasek nie spadnie ponownie.
Dziś rano pojechałem do sklepu na parking, wszystko normalnie. Wyszedłem z zakupami, kręcę rozrusznik em, łapie za kierwocy inwspomaganoa brak. Potem kontrolka laddowna. W panice, ze zaraz skonczy mi sie prad w akku podejchalem do pierwszego z brzegu autoelektryka. Otworzył maske, pasek leży na alternatorze.
Rok temu go wymieniałem z napinaczem.
Facet powiedział ze sprawdzi alternator, że może łożyska.... za 3h zadzwonił powiedział ze wymienił łożyska, wszystko inne wg niego (odbiorniki paska, rolka, napinacz) jest ok.
I teraz tak, te łożyska są podejrzane bo nie było żadnych objawów. Pasek spadłby ot tak?
Za dwa dni wracam do PL i mam nadzieje ze pasek nie spadnie ponownie.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Jak napinacz sprawny to pasek nie spadnie. Sprawdź czy koło pasowe napinacza idzie w osi z paskiem. U mnie był przekoszony i sam zsuwał pasek podczas gaszenia silnika. Jeżeli nie będzie w osi to napinacz do wymiany.
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 16:51
- Auto: Insignia SW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Ale co? Sam się przekosił ?
Wydaje mi się ze jeżeli łożysko napinacza nie szumi a sprężyna pracuje bez przycięcia w.pełnym zakresie to co tam się może jeszcze popsuć.
Wydaje mi się ze jeżeli łożysko napinacza nie szumi a sprężyna pracuje bez przycięcia w.pełnym zakresie to co tam się może jeszcze popsuć.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
No waśnie się przekosi. Sprężyna działa na oś która jest w aluminiowej obudowie napinacza.
Jak się oś z niej wysunie bo np wyrobi się zakuta końcówka to koło idzie pod skosem. W czasie pracy nic się nie dzieje bo koło pasowe wału jest tuż obok i cały czas jakby poprawia pasek ale podczas gaszenia zrzuca go gdy kompresja cofnie obrót.
Jak jest napinacz krzywy to widać to od razu bo kółko idzie po pasku pod lekkim skosem a nie równo. Zresztą wystarczy wziąć klucz i pokręcić silnikiem do tyłu z pół obrotu. Jak pasek się zsunie to krzywy napinacz.
Jak się oś z niej wysunie bo np wyrobi się zakuta końcówka to koło idzie pod skosem. W czasie pracy nic się nie dzieje bo koło pasowe wału jest tuż obok i cały czas jakby poprawia pasek ale podczas gaszenia zrzuca go gdy kompresja cofnie obrót.
Jak jest napinacz krzywy to widać to od razu bo kółko idzie po pasku pod lekkim skosem a nie równo. Zresztą wystarczy wziąć klucz i pokręcić silnikiem do tyłu z pół obrotu. Jak pasek się zsunie to krzywy napinacz.
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 16:51
- Auto: Insignia SW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 123 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Muszę wymienić pasek. Przy okazji chciałbym wymienić rolkę prowadzącą (klekocze w rękach oraz słabo się kręci) oraz rolkę napinacza lub cały napinacz (nie klekocze, kręci się przyzwoicie, sprężyna dość silna). Myślę o obu rolkach ponieważ w zeszłą zimę po odpaleniu coś radośnie ćwierkało - przypuszczam, że to któraś z tych dwóch (EDIT: trzech) rolek.
Zastanawiam się kiedy wymieniać cały napinacz, a kiedy można tylko rolkę? Nie chce iść na skróty, ale z drugiej strony sama rolka kosztuje <40zł, a cały napinacz >180 zł Tu bym prosił o jakąś mądrą radę
Schemat paska wielorowkowego: https://opel.7zap.com/pl/car/g09/p/1/60-1/
Jeśli chodzi o pasek mam do wyboru (OE 55578486):
BOSCH 1 987 946 080
CONTITECH 6PK1847 EXTRA
GATES 6PK1853XS
Źródło: https://aparts.pl/partscatalogue/wyniki ... 78486.aspx
Co do rolek to są takie (OE 55562865):
FEBI BILSTEIN 37517
GATES T36414
INA 532 0621 10
SKF VKM 35332
Źródło: https://aparts.pl/partscatalogue/wyniki ... 62865.aspx
A napinacze (OE 55562864):
FEBI BILSTEIN 34472
GATES T39164
INA 534 0439 10
SKF VKM 35330
Źródło: https://aparts.pl/partscatalogue/wyniki ... 62864.aspx
EDIT:
Obejrzałem sobie filmik, który zrobiłem ostatnio zdejmując pasek. Mam jeszcze drugą rolkę prowadzącą - jak to opisano na schematach: DO WSPOMAGANEGO UKŁADU KIEROWNICZEGO Z NIEZMIENNYM STOSUNKIEM PRZEŁOŻENIA
Do wyboru są takie (OE 55581830 lub OE 97250750):
GATES T36610
INA 532 0700 10
Źródło: https://aparts.pl/partscatalogue/wyniki ... 81830.aspx
Doradźcie co brać
Zastanawiam się kiedy wymieniać cały napinacz, a kiedy można tylko rolkę? Nie chce iść na skróty, ale z drugiej strony sama rolka kosztuje <40zł, a cały napinacz >180 zł Tu bym prosił o jakąś mądrą radę
Schemat paska wielorowkowego: https://opel.7zap.com/pl/car/g09/p/1/60-1/
Jeśli chodzi o pasek mam do wyboru (OE 55578486):
BOSCH 1 987 946 080
CONTITECH 6PK1847 EXTRA
GATES 6PK1853XS
Źródło: https://aparts.pl/partscatalogue/wyniki ... 78486.aspx
Co do rolek to są takie (OE 55562865):
FEBI BILSTEIN 37517
GATES T36414
INA 532 0621 10
SKF VKM 35332
Źródło: https://aparts.pl/partscatalogue/wyniki ... 62865.aspx
A napinacze (OE 55562864):
FEBI BILSTEIN 34472
GATES T39164
INA 534 0439 10
SKF VKM 35330
Źródło: https://aparts.pl/partscatalogue/wyniki ... 62864.aspx
EDIT:
Obejrzałem sobie filmik, który zrobiłem ostatnio zdejmując pasek. Mam jeszcze drugą rolkę prowadzącą - jak to opisano na schematach: DO WSPOMAGANEGO UKŁADU KIEROWNICZEGO Z NIEZMIENNYM STOSUNKIEM PRZEŁOŻENIA
Do wyboru są takie (OE 55581830 lub OE 97250750):
GATES T36610
INA 532 0700 10
Źródło: https://aparts.pl/partscatalogue/wyniki ... 81830.aspx
Doradźcie co brać
Ostatnio zmieniony 5 lis 2018, o 18:24 przez Rooff_, łącznie zmieniany 1 raz.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Jeżeli napinacz nie podskakuje i nie hałasuje rolka to po co wymieniać?
To nie rozrząd. Nawet jak zacznie coś niedomagać to wtedy się tym zajmiesz. Co do paska jak najbardziej można wymienić jeśli popękany. Ja wymieniłem, ale stary i tak worzę na wszelki wypadek, bo gdyby kiedyś w trasie strzelił to wymiana samego paska max 5 minut.
To nie rozrząd. Nawet jak zacznie coś niedomagać to wtedy się tym zajmiesz. Co do paska jak najbardziej można wymienić jeśli popękany. Ja wymieniłem, ale stary i tak worzę na wszelki wypadek, bo gdyby kiedyś w trasie strzelił to wymiana samego paska max 5 minut.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 123 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
A firmy które wziąć? Teraz pasek mam Gates, rolki to nie wiem bo nie widać oznaczeń.