--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Elektrozawór turbiny
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 16 maja 2020, o 17:25
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: wawa
Re: Elektrozawór turbiny
Dzięki tak więc jutro zrobię test jak rataj73 proponuje, czyli podłącze wężyk bezpośrednio z pompy do n75 i zobaczymy czy sztanga w turbinie ruszy
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 16 maja 2020, o 17:25
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: wawa
Re: Elektrozawór turbiny
rataj73 pisze: ↑19 mar 2021, o 21:07Nie muszę zdejmować i ci odpowiem, tam jest po kilku sekundach od odpalena pełne podciśnienie.
Ten wężyk idzie do akumulatora podciśnienia ( taka czarna plastikowa pucha ) i tam są obok siebie 3 króćce na wężyki. Jeden to ten od zaworka, drugi powinien być zaślepiony a trzeci to wężyk od pompy vacum.
Zdejmij ten wężyk który przychodzi od pompy vacum i tam sprawdź podciśnienie . Jeżeli jest większe niż na tym przy zaworze n75 to trzeba przeczyścić króćce od akumulatora podciśnienia jakimś cienkim drutem albo dmuchnąć sprężarką tylko uważaj żeby ci ten gumowy kapturek z środkowego króćca nie wystrzelił.
W ostatecznosci na próbę można połączyć na krótko wężyk z pompy z wężykiem od n75 ale wtedy będzie większa bezwładność gruchy turbo.
A więc chcę zrobić tak jak napisałeś, ale pojawił się problem wężyk o którym napisałeś (na tym trzecim króćcu) nie idzie do pompy vacum tylko do kolejnego elektrozaworu o numerze 55566051 który się znajduje zaraz pod pompą vacum. Wezyk który idzie bezpośrednio do pompy schodzi gdzieś w dół pod ten zbiorniczek, i to jest chyba właśnie ten główny który zasila te 3 króćce z dołu.
Więc odpiałem ten bezpośrednio z boku pompy ten wężyk i podłączyłem do n75 w miejsce fabrycznego tego długiego, i od razu sztanga w dół i auto reaguje na gaz, więc co teraz dalej począć ? Sprawdzić ten główny wężyk ?
Dodano po 1 godzinie 44 minutach 59 sekundach:
A więc ten wężyk główny co idzie z pompy vacum do zbiorniczka na dole silnika sprawdzałem a nawet wymieniłem na nowy i tak samo ma ssanie czyli słabe, odejmując bezpośrednio z pompy wężyk jest o duze większe ciśnienie ssania no i podłączenie go bezpośrednio do n75 robi to co ma, czyli sztanga schodzi w dół. Co można jeszcze zrobić ? Mógł się jakoś zapchać ten zbiorniczek ? Można tam pod ciśnieniem w jeden z króćców dać spore powietrze ? Aby ewentualnie przepchać go ? Nic się nie stanie ? Bo przez niego jest takie słabe ssanie
Czy mogę ominąć ten zbiornik i zrobić trójnik który by wychodził bezpośrednio z pompy vacum do n75 ? I tak jeździć? Nic się nie stanie ?
Bo rozumiem ten zbiornik ma za zadanie regulacji siły ssania?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Zbiorniczek to akumulator podciśnienia. Ma za zadanie "zmagazynować" podciśnienie do późniejszego wykorzystania. Przy zwiększonym zużyciu pompa vacuum tak szybko go nie wytworzy.
Ten drugi zaworek o którym wspominasz to jest coś podobnego jak N75, tylko że w obiegu recyklulacji spalin (obieg chłodzenia). Poniżej masz dwa schematy:
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/8/6-0/
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/8/17-0/
Najlepiej byłoby sprawdzić szczelność układu podciśnienia. Czyli np. odpiąć wężyk, który leci od pompy do zbiorniczka i tam spróbować wpuścić dym z e-fajki lub coś innego co będzie widać (tylko nie tłuste lub jakieś nadmiernie osadzające się). Może być też zwykłe ciśnienie (pompka, duża strzykawka), ale nie za duże, żeby Ci nie wystrzelił ten zaślepiony kapturek.
Ten drugi zaworek o którym wspominasz to jest coś podobnego jak N75, tylko że w obiegu recyklulacji spalin (obieg chłodzenia). Poniżej masz dwa schematy:
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/8/6-0/
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/8/17-0/
Najlepiej byłoby sprawdzić szczelność układu podciśnienia. Czyli np. odpiąć wężyk, który leci od pompy do zbiorniczka i tam spróbować wpuścić dym z e-fajki lub coś innego co będzie widać (tylko nie tłuste lub jakieś nadmiernie osadzające się). Może być też zwykłe ciśnienie (pompka, duża strzykawka), ale nie za duże, żeby Ci nie wystrzelił ten zaślepiony kapturek.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 16 maja 2020, o 17:25
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: wawa
Re: Elektrozawór turbiny
Dzięki śliczne, auto (chyba?) naprawione
Otóż najlepsze ze nie wiadomo co pomogło
Dostałem się do tego wężyka co przychodzi do zbiorniczka na dole ciężko było go wyjąć itd. zmieniłem na nowy jak pisałem wyżej ale też nic nie pomogło, lecz po kilkukrotnym włożeniu i wyjęciu wężyka nagle dostał ssanie takie jak było bezpośrednio z pompy. Dziwne, najpewniej właśnie w zbiorniczku był króciec zasyfiony i po kilkukrotnym jego wyjęciu i włożeniu odetkal się.
Zobaczymy w testach na dłuższej trasie, narazie ma kopyto i zero błędów.
Jeszcze mnie trapi dlaczego dół tego zbiorniczka jest cały w oleju, szukałem szukałem przyczyny i zobaczyłem że zaraz pod pompą vacum jest taki wężyk znacznie grubszy niż te podciśnieniowe i on też jest cały w oleju, pooglądałem go tyle ile mogłem dojść do niego, i znalazłem spore przetarcie na nim i raczej właśnie stąd ten olej leci w dół, tylko teraz pytanie co to jest za wężyk ?
Leci on koło bagnetu pod silnik i tam jest zaciskany na aluminiowej metalowej rurce opaską a druga strona idzie do tyłu do grodzi i tam również jest zaciskany do rurki która to chyba jest na EGRze ale nie mogłem zobaczyć głębiej bo mało miejsca. Czy ktoś się orientuje do czego służy ten wężyk i czy tam w środku idzie olej ?
Otóż najlepsze ze nie wiadomo co pomogło
Dostałem się do tego wężyka co przychodzi do zbiorniczka na dole ciężko było go wyjąć itd. zmieniłem na nowy jak pisałem wyżej ale też nic nie pomogło, lecz po kilkukrotnym włożeniu i wyjęciu wężyka nagle dostał ssanie takie jak było bezpośrednio z pompy. Dziwne, najpewniej właśnie w zbiorniczku był króciec zasyfiony i po kilkukrotnym jego wyjęciu i włożeniu odetkal się.
Zobaczymy w testach na dłuższej trasie, narazie ma kopyto i zero błędów.
Jeszcze mnie trapi dlaczego dół tego zbiorniczka jest cały w oleju, szukałem szukałem przyczyny i zobaczyłem że zaraz pod pompą vacum jest taki wężyk znacznie grubszy niż te podciśnieniowe i on też jest cały w oleju, pooglądałem go tyle ile mogłem dojść do niego, i znalazłem spore przetarcie na nim i raczej właśnie stąd ten olej leci w dół, tylko teraz pytanie co to jest za wężyk ?
Leci on koło bagnetu pod silnik i tam jest zaciskany na aluminiowej metalowej rurce opaską a druga strona idzie do tyłu do grodzi i tam również jest zaciskany do rurki która to chyba jest na EGRze ale nie mogłem zobaczyć głębiej bo mało miejsca. Czy ktoś się orientuje do czego służy ten wężyk i czy tam w środku idzie olej ?
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Elektrozawór turbiny
To jest przewód do pomiaru ciśnienia spalin w dpf. On musi być szczelny bo innaczej w czasie wypalania dpf temperatura go poprostu stopi.
W skrajnym przypadku kiedy nieszczelność jest przy samym czujniku ciśnienia spalin może uszkodzić czujnik.
Inna sprawa ze w nim oleju nie powinno być, ale często podcieka olej spod pompy vacum i leje się w dół więc może być wrażenie że to z przewodu.
W skrajnym przypadku kiedy nieszczelność jest przy samym czujniku ciśnienia spalin może uszkodzić czujnik.
Inna sprawa ze w nim oleju nie powinno być, ale często podcieka olej spod pompy vacum i leje się w dół więc może być wrażenie że to z przewodu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 16 maja 2020, o 17:25
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: wawa
Re: Elektrozawór turbiny
Dzięki jeszcze raz, Najpierw spróbuję wymienić ten wężyk i zobaczymy
Co do tematu, zrobiłem około 300km i wszystko z autem wydaje się ok to wyskoczył nowy błąd sprawdzając o numerze P0131 , co to jest? Czy to jest też jakoś powiązane właśnie z tą turbiną? Wcześniej tego błędu nigdy nie było a teraz po przywróceniu życia turbo ten błąd się pojawił
Co do tematu, zrobiłem około 300km i wszystko z autem wydaje się ok to wyskoczył nowy błąd sprawdzając o numerze P0131 , co to jest? Czy to jest też jakoś powiązane właśnie z tą turbiną? Wcześniej tego błędu nigdy nie było a teraz po przywróceniu życia turbo ten błąd się pojawił
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Elektrozawór turbiny
DTC P0131 01: HO2S Circuit Low Voltage Sensor 1
DTC P0131 12: HO2S Circuit Low Voltage Sensor 1
DTC P0131 52: HO2S Circuit Low Voltage Sensor 1
DTC P0131 5A: HO2S Circuit Low Voltage Sensor 1
Źródło: https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... _or_p0132/
DTC P0131 12: HO2S Circuit Low Voltage Sensor 1
DTC P0131 52: HO2S Circuit Low Voltage Sensor 1
DTC P0131 5A: HO2S Circuit Low Voltage Sensor 1
Źródło: https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... _or_p0132/
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 16 maja 2020, o 17:25
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: wawa
Re: Elektrozawór turbiny
Dzięki, czy ten błąd sondy lambda może być spowodowany tym że podczas jazdy (na zewnątrz auta również) czuć spaliny/olej w aucie ? Bo też nie wiem od czego te spaliny tak czuć a może właśnie coś ten błąd sugeruje z nieszczelnym dolotem np. ?! Jeśli tak to gdzie szukać rozwiązania tychże spalin
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Dolot jak dolot - spaliny to bardziej wylot
Ewentualnie wtórny obieg spalin (EGR) - i wtedy z nieszczelnego dolotu mogą spaliny wylatywać.
Ale bardziej to pierwsze lub spala się olej kapiąc na rozgrzane elementy - w przypadku jakiś nieszczelności w układzie smarowania.
Nieszczelność w wylocie (wydechu) mogłoby się wiązać z błędem lambdy.
Ewentualnie wtórny obieg spalin (EGR) - i wtedy z nieszczelnego dolotu mogą spaliny wylatywać.
Ale bardziej to pierwsze lub spala się olej kapiąc na rozgrzane elementy - w przypadku jakiś nieszczelności w układzie smarowania.
Nieszczelność w wylocie (wydechu) mogłoby się wiązać z błędem lambdy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 22:55
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Warszawa
Re: Elektrozawór turbiny
Kolego możesz podesłać namiar na ten filterek?
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 16 maja 2020, o 17:25
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: wawa
Re: Elektrozawór turbiny
Czy wiesz może z doświadczenia (forumowego chociazby) gdzie w Insigni są najczęściej jakieś wrażliwe miejsca na nieszczelności w wylocie ? Od czego mam zacząć szukać ?Rooff_ pisze: ↑22 mar 2021, o 23:47Dolot jak dolot - spaliny to bardziej wylot
Ewentualnie wtórny obieg spalin (EGR) - i wtedy z nieszczelnego dolotu mogą spaliny wylatywać.
Ale bardziej to pierwsze lub spala się olej kapiąc na rozgrzane elementy - w przypadku jakiś nieszczelności w układzie smarowania.
Nieszczelność w wylocie (wydechu) mogłoby się wiązać z błędem lambdy.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Zacznij od zatkania rury wydechowej z tyłu jakąś szmatą, odpal i słuchaj.
Błąd który podałeś jest związany z sondą, trzeba podłonczyć kompa i sprawdzić wskazania żeczywiste z żądanymi bo oczywiście może być nieszczelność ale również walnięta sonda lub sama instalacja sondy.
Przy nieszczelności błąd pojawiałby się nie od razu po odpaleniu samochodu ale po rozgrzaniu.
Błąd który podałeś jest związany z sondą, trzeba podłonczyć kompa i sprawdzić wskazania żeczywiste z żądanymi bo oczywiście może być nieszczelność ale również walnięta sonda lub sama instalacja sondy.
Przy nieszczelności błąd pojawiałby się nie od razu po odpaleniu samochodu ale po rozgrzaniu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 16 maja 2020, o 17:25
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: wawa
Re: Elektrozawór turbiny
Właśnie tak jest błąd pojawia się dopiero po kilkuset metrach , na biegu jałowym na postoju błędu nie ma.rataj73 pisze: edit
Wskazania pokazują napięcie na sondzie 1,47 V
Jakie są prawidłowe wskazania dla lambdy ?
Sprawdzałem te spaliny i nigdzie z przodu auta nie czuć tych spalin, pod autem na kanale również czy to na plecionce czy łączeniach nic nie dymi, tłumik jak nowy. A jak się wyjdzie z kanału w stronę tłumika to czad, taki ostry smród, jakby spaliny z octem no i w czasie jazdy też jest odczuwalny ten smród
Co to może być ?
Ostatnio zmieniony 24 mar 2021, o 18:28 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 2 mar 2021, o 21:42
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Jarocin
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Elektrozawór turbiny
Hej mam pytanie otwieram maskę i przez chwilę słyszę buczenie i tak samo w czasie jazdy dodaje gaz jest delikatne buczenie sprawdzałem nie jest to sprzęgło ani skrzynia czy takie objawy są przy elektrozaworze. Przy otwieraniu to teoretycznie tak ale czy tak samo się dzieje przy dodawaniu gazu ?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Mam taki problem. auto jeździło normalnie. Nagle jednego dnia rano straciło moc. Żadnych błędów czy komunikatu awarii. Od razu po odpaleniu muł że ciężko pod górę podjechać. Po dłuższej chwili jazdy (z 20km albo lepiej) dopiero komunikat awaria pojazdu. Odczyt opcom wypluł: P2263-5B, P0299-00, P2263-61, P003A-00. Z tego co widziałem najbardziej pasuje elektrozawór turbo. Czy ktoś stosował zamiennik firmy Era? Połowa ceny Pierburga.
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Za 110zł jest elektrozawór od fiata.
Numer katalogowy 55259833.
Też pasuje. Mam taki jest cały czarny.
Numer katalogowy 55259833.
Też pasuje. Mam taki jest cały czarny.
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 2 mar 2021, o 21:42
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Jarocin
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Elektrozawór turbiny
Fiata nowy kosztuje 320 zł a oryginalny do opla firmy PIERBURG kosztuje nowy 220 zł wiec pytanie czy jest sens szukać od fiata
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Elektrozawór turbiny
https://allegro.pl/oferta/zawor-czujnik ... YTI0ZTI%3D
Trochę podrożał. Kupowałem dokładnie ten z linku wyżej. Działa, nic się nie dzieje.
Trochę podrożał. Kupowałem dokładnie ten z linku wyżej. Działa, nic się nie dzieje.
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 2 mar 2021, o 21:42
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Jarocin
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Elektrozawór turbiny
Hej pytanie mam do Was ogólnie buczy mi zawór, ale dzisiaj przy odpaleniu i po kilku sekundach auto pracowało bardzo dziwnie po jakiś kilku sekundach jazdy zrobiło się dobrze, skaner pokazał mi błąd p0203 i czy ten błąd oraz dziwne działanie będzie powodem wtryskiwaczy czy może mieć coś wspólnego z zaworem ?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Elektrozawór turbiny
DTC P0202: Cylinder 2 Injector Control Circuit
Więc bardziej wtryskiwacz. Zawór (zepsuty, ale i sprawny) na postoju nie daje specjalnych objawów.
Więc bardziej wtryskiwacz. Zawór (zepsuty, ale i sprawny) na postoju nie daje specjalnych objawów.