--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Elektrozawór turbiny

ODPOWIEDZ
demo1
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 16 maja 2020, o 17:25
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: wawa

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: demo1 » 19 mar 2021, o 22:38

Dzięki tak więc jutro zrobię test jak rataj73 proponuje, czyli podłącze wężyk bezpośrednio z pompy do n75 i zobaczymy czy sztanga w turbinie ruszy

demo1
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 16 maja 2020, o 17:25
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: wawa

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: demo1 » 20 mar 2021, o 13:30

rataj73 pisze:
19 mar 2021, o 21:07
Nie muszę zdejmować i ci odpowiem, tam jest po kilku sekundach od odpalena pełne podciśnienie.
Ten wężyk idzie do akumulatora podciśnienia ( taka czarna plastikowa pucha ) i tam są obok siebie 3 króćce na wężyki. Jeden to ten od zaworka, drugi powinien być zaślepiony a trzeci to wężyk od pompy vacum.
Zdejmij ten wężyk który przychodzi od pompy vacum i tam sprawdź podciśnienie . Jeżeli jest większe niż na tym przy zaworze n75 to trzeba przeczyścić króćce od akumulatora podciśnienia jakimś cienkim drutem albo dmuchnąć sprężarką tylko uważaj żeby ci ten gumowy kapturek z środkowego króćca nie wystrzelił😁.
W ostatecznosci na próbę można połączyć na krótko wężyk z pompy z wężykiem od n75 ale wtedy będzie większa bezwładność gruchy turbo.

A więc chcę zrobić tak jak napisałeś, ale pojawił się problem wężyk o którym napisałeś (na tym trzecim króćcu) nie idzie do pompy vacum tylko do kolejnego elektrozaworu o numerze 55566051 który się znajduje zaraz pod pompą vacum. Wezyk który idzie bezpośrednio do pompy schodzi gdzieś w dół pod ten zbiorniczek, i to jest chyba właśnie ten główny który zasila te 3 króćce z dołu.
Więc odpiałem ten bezpośrednio z boku pompy ten wężyk i podłączyłem do n75 w miejsce fabrycznego tego długiego, i od razu sztanga w dół i auto reaguje na gaz, więc co teraz dalej począć ? Sprawdzić ten główny wężyk ?

Dodano po 1 godzinie 44 minutach 59 sekundach:
A więc ten wężyk główny co idzie z pompy vacum do zbiorniczka na dole silnika sprawdzałem a nawet wymieniłem na nowy i tak samo ma ssanie czyli słabe, odejmując bezpośrednio z pompy wężyk jest o duze większe ciśnienie ssania no i podłączenie go bezpośrednio do n75 robi to co ma, czyli sztanga schodzi w dół. Co można jeszcze zrobić ? Mógł się jakoś zapchać ten zbiorniczek ? Można tam pod ciśnieniem w jeden z króćców dać spore powietrze ? Aby ewentualnie przepchać go ? Nic się nie stanie ? Bo przez niego jest takie słabe ssanie

Czy mogę ominąć ten zbiornik i zrobić trójnik który by wychodził bezpośrednio z pompy vacum do n75 ? I tak jeździć? Nic się nie stanie ?
Bo rozumiem ten zbiornik ma za zadanie regulacji siły ssania?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: Rooff_ » 20 mar 2021, o 16:30

Zbiorniczek to akumulator podciśnienia. Ma za zadanie "zmagazynować" podciśnienie do późniejszego wykorzystania. Przy zwiększonym zużyciu pompa vacuum tak szybko go nie wytworzy.
Ten drugi zaworek o którym wspominasz to jest coś podobnego jak N75, tylko że w obiegu recyklulacji spalin (obieg chłodzenia). Poniżej masz dwa schematy:
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/8/6-0/
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/8/17-0/

Najlepiej byłoby sprawdzić szczelność układu podciśnienia. Czyli np. odpiąć wężyk, który leci od pompy do zbiorniczka i tam spróbować wpuścić dym z e-fajki lub coś innego co będzie widać (tylko nie tłuste lub jakieś nadmiernie osadzające się). Może być też zwykłe ciśnienie (pompka, duża strzykawka), ale nie za duże, żeby Ci nie wystrzelił ten zaślepiony kapturek.

demo1
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 16 maja 2020, o 17:25
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: wawa

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: demo1 » 20 mar 2021, o 17:22

Dzięki śliczne, auto (chyba?) naprawione
Otóż najlepsze ze nie wiadomo co pomogło
Dostałem się do tego wężyka co przychodzi do zbiorniczka na dole ciężko było go wyjąć itd. zmieniłem na nowy jak pisałem wyżej ale też nic nie pomogło, lecz po kilkukrotnym włożeniu i wyjęciu wężyka nagle dostał ssanie takie jak było bezpośrednio z pompy. Dziwne, najpewniej właśnie w zbiorniczku był króciec zasyfiony i po kilkukrotnym jego wyjęciu i włożeniu odetkal się.
Zobaczymy w testach na dłuższej trasie, narazie ma kopyto i zero błędów.

Jeszcze mnie trapi dlaczego dół tego zbiorniczka jest cały w oleju, szukałem szukałem przyczyny i zobaczyłem że zaraz pod pompą vacum jest taki wężyk znacznie grubszy niż te podciśnieniowe i on też jest cały w oleju, pooglądałem go tyle ile mogłem dojść do niego, i znalazłem spore przetarcie na nim i raczej właśnie stąd ten olej leci w dół, tylko teraz pytanie co to jest za wężyk ?
Leci on koło bagnetu pod silnik i tam jest zaciskany na aluminiowej metalowej rurce opaską a druga strona idzie do tyłu do grodzi i tam również jest zaciskany do rurki która to chyba jest na EGRze ale nie mogłem zobaczyć głębiej bo mało miejsca. Czy ktoś się orientuje do czego służy ten wężyk i czy tam w środku idzie olej ?

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: rataj73 » 20 mar 2021, o 18:41

To jest przewód do pomiaru ciśnienia spalin w dpf. On musi być szczelny bo innaczej w czasie wypalania dpf temperatura go poprostu stopi.
W skrajnym przypadku kiedy nieszczelność jest przy samym czujniku ciśnienia spalin może uszkodzić czujnik.
Inna sprawa ze w nim oleju nie powinno być, ale często podcieka olej spod pompy vacum i leje się w dół więc może być wrażenie że to z przewodu.

demo1
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 16 maja 2020, o 17:25
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: wawa

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: demo1 » 22 mar 2021, o 00:08

Dzięki jeszcze raz, Najpierw spróbuję wymienić ten wężyk i zobaczymy

Co do tematu, zrobiłem około 300km i wszystko z autem wydaje się ok to wyskoczył nowy błąd sprawdzając o numerze P0131 , co to jest? Czy to jest też jakoś powiązane właśnie z tą turbiną? Wcześniej tego błędu nigdy nie było a teraz po przywróceniu życia turbo ten błąd się pojawił

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: Rooff_ » 22 mar 2021, o 15:05

DTC P0131 01: HO2S Circuit Low Voltage Sensor 1
DTC P0131 12: HO2S Circuit Low Voltage Sensor 1
DTC P0131 52: HO2S Circuit Low Voltage Sensor 1
DTC P0131 5A: HO2S Circuit Low Voltage Sensor 1
Źródło: https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... _or_p0132/

demo1
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 16 maja 2020, o 17:25
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: wawa

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: demo1 » 22 mar 2021, o 20:53

Dzięki, czy ten błąd sondy lambda może być spowodowany tym że podczas jazdy (na zewnątrz auta również) czuć spaliny/olej w aucie ? Bo też nie wiem od czego te spaliny tak czuć a może właśnie coś ten błąd sugeruje z nieszczelnym dolotem np. ?! Jeśli tak to gdzie szukać rozwiązania tychże spalin

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: Rooff_ » 22 mar 2021, o 23:47

Dolot jak dolot - spaliny to bardziej wylot ;)
Ewentualnie wtórny obieg spalin (EGR) - i wtedy z nieszczelnego dolotu mogą spaliny wylatywać.
Ale bardziej to pierwsze lub spala się olej kapiąc na rozgrzane elementy - w przypadku jakiś nieszczelności w układzie smarowania.
Nieszczelność w wylocie (wydechu) mogłoby się wiązać z błędem lambdy.

Rudkar
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 16 cze 2019, o 22:55
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Warszawa

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: Rudkar » 23 mar 2021, o 22:27

MR718 pisze:Ja mam tak zrobione :

Obrazek

i błoga cisza, buczenie ustało :)
Kolego możesz podesłać namiar na ten filterek?

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka


demo1
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 16 maja 2020, o 17:25
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: wawa

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: demo1 » 23 mar 2021, o 22:38

Rooff_ pisze:
22 mar 2021, o 23:47
Dolot jak dolot - spaliny to bardziej wylot ;)
Ewentualnie wtórny obieg spalin (EGR) - i wtedy z nieszczelnego dolotu mogą spaliny wylatywać.
Ale bardziej to pierwsze lub spala się olej kapiąc na rozgrzane elementy - w przypadku jakiś nieszczelności w układzie smarowania.
Nieszczelność w wylocie (wydechu) mogłoby się wiązać z błędem lambdy.
Czy wiesz może z doświadczenia (forumowego chociazby) gdzie w Insigni są najczęściej jakieś wrażliwe miejsca na nieszczelności w wylocie ? Od czego mam zacząć szukać ?

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: rataj73 » 24 mar 2021, o 06:42

Zacznij od zatkania rury wydechowej z tyłu jakąś szmatą, odpal i słuchaj.
Błąd który podałeś jest związany z sondą, trzeba podłonczyć kompa i sprawdzić wskazania żeczywiste z żądanymi bo oczywiście może być nieszczelność ale również walnięta sonda lub sama instalacja sondy.
Przy nieszczelności błąd pojawiałby się nie od razu po odpaleniu samochodu ale po rozgrzaniu.

demo1
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 16 maja 2020, o 17:25
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: wawa

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: demo1 » 24 mar 2021, o 18:28

rataj73 pisze: edit
Właśnie tak jest błąd pojawia się dopiero po kilkuset metrach , na biegu jałowym na postoju błędu nie ma.
Wskazania pokazują napięcie na sondzie 1,47 V

Jakie są prawidłowe wskazania dla lambdy ?

Sprawdzałem te spaliny i nigdzie z przodu auta nie czuć tych spalin, pod autem na kanale również czy to na plecionce czy łączeniach nic nie dymi, tłumik jak nowy. A jak się wyjdzie z kanału w stronę tłumika to czad, taki ostry smród, jakby spaliny z octem no i w czasie jazdy też jest odczuwalny ten smród

Co to może być ?
Ostatnio zmieniony 24 mar 2021, o 18:28 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

Michał1983
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 2 mar 2021, o 21:42
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Jarocin
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: Michał1983 » 25 mar 2021, o 19:59

Hej mam pytanie otwieram maskę i przez chwilę słyszę buczenie i tak samo w czasie jazdy dodaje gaz jest delikatne buczenie sprawdzałem nie jest to sprzęgło ani skrzynia czy takie objawy są przy elektrozaworze. Przy otwieraniu to teoretycznie tak ale czy tak samo się dzieje przy dodawaniu gazu ?

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: marcin.1987 » 26 mar 2021, o 17:21

Mam taki problem. auto jeździło normalnie. Nagle jednego dnia rano straciło moc. Żadnych błędów czy komunikatu awarii. Od razu po odpaleniu muł że ciężko pod górę podjechać. Po dłuższej chwili jazdy (z 20km albo lepiej) dopiero komunikat awaria pojazdu. Odczyt opcom wypluł: P2263-5B, P0299-00, P2263-61, P003A-00. Z tego co widziałem najbardziej pasuje elektrozawór turbo. Czy ktoś stosował zamiennik firmy Era? Połowa ceny Pierburga.

gingop
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: gingop » 26 mar 2021, o 21:56

Za 110zł jest elektrozawór od fiata.
Numer katalogowy 55259833.
Też pasuje. Mam taki jest cały czarny.

Michał1983
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 2 mar 2021, o 21:42
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Jarocin
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: Michał1983 » 27 mar 2021, o 10:51

Fiata nowy kosztuje 320 zł a oryginalny do opla firmy PIERBURG kosztuje nowy 220 zł wiec pytanie czy jest sens szukać od fiata

gingop
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: gingop » 27 mar 2021, o 15:56

https://allegro.pl/oferta/zawor-czujnik ... YTI0ZTI%3D

Trochę podrożał. Kupowałem dokładnie ten z linku wyżej. Działa, nic się nie dzieje.

Michał1983
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 2 mar 2021, o 21:42
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Jarocin
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: Michał1983 » 28 mar 2021, o 13:35

Hej pytanie mam do Was ogólnie buczy mi zawór, ale dzisiaj przy odpaleniu i po kilku sekundach auto pracowało bardzo dziwnie po jakiś kilku sekundach jazdy zrobiło się dobrze, skaner pokazał mi błąd p0203 i czy ten błąd oraz dziwne działanie będzie powodem wtryskiwaczy czy może mieć coś wspólnego z zaworem ?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: Rooff_ » 28 mar 2021, o 14:17

DTC P0202: Cylinder 2 Injector Control Circuit
Więc bardziej wtryskiwacz. Zawór (zepsuty, ale i sprawny) na postoju nie daje specjalnych objawów.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”