--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Ktoś coś? Już nawet nie chodzi mi o samo wypalanie, a o fakt, że nie może uzyskać żądanej temperatury przygotowując się do wypalania :/
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 kwie 2019, o 19:35
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Chełmno
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Gdzieś czytałem że wypalanie się zakończy jeśli temperatura spadnie poniżej 600stopni.
Spróbuj wyjechać po za miasto albo na obwodnicę jakąś sprawdź czy temp będzie rosła np przy 2 tyś obrotów.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Spróbuj wyjechać po za miasto albo na obwodnicę jakąś sprawdź czy temp będzie rosła np przy 2 tyś obrotów.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Mieliśmy podobny przypadek w Wielkopolsce - jeśli dobrze pamiętam winna była wtyczka przy czujniku EGT. Napisz priv do użytkownika Groszek, bo to było jego auto.
-
- Użytkownik
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
- Auto: CORSA D
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: BOCHNIA
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
No wlasnie wtyczke wypiąc i wyczyscic styki
Ostatnio zmieniony 11 lis 2019, o 23:36 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par. 5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par. 5 pkt.8
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Dokładnie, jakby czujnik nawalił, to by raczej sypnął błędem. Na kompie sprawdzałem, żadnych błędów.
Sytuacja przedstawia się następująco: Od momentu napisania postu do wczorajszego poranka sytuacja z zapaleniem diody i próbą wypalania powtórzyła się jeszcze 2-3 krotnie (bez sukcesu). Właściwie za każdym razem kilka minut po uruchomieniu silnika. Nie ważne czy rozgrzany czy nie. W poniedziałek rano zdecydowałem się zaaplikować środek boll do czyszczenia dpf, zapodałem, odpaliłem, auto chodziło 5min (lekka para wodna z rury wydechowej - efekt dodania środka) i nagle cyk dioda + potężny dym (pewnie zaczęły się spalać pozostałości tego preparatu), ruszyłem w droge, jak dojechałem na skrzyżowanie, to dymiło jak ze starego żuka, gościu obok mnie stojący myślał ze auto mi sie paliło. Wyjechałem na ekspresówkę i długo szło mu łapanie temperatury (jechałem stałą prędkością jakies 120-140) ale w końcu się udało i przy 570 stopniach na aplikacji pojawił się napis regeneracja. Niestety każde zwolnienie, to spadek poniżej 500. Więc bardzo długo łapał temp i bardzo szybko gubił. W rezultacie dpf udało się wypalić do 10% więc całkiem dobrze (może pomógł ten środek) bo takie % uzyskiwałem bardzo rzadko.
Tak jak opisałem wyżej. Udało się. Na początku te pierwsze bezskuteczne 4-5 wypalania nawet nie przekroczyły 500stopni. (załączało się w mieście) Dopiero wyjazd za miasto pomógł. Jak mu dałem po garach to osiągnął temp. Ciekawe jaka sytuacja będzie za miesiąc jak będą ujemne temperatury.BartoszOpel pisze: ↑11 lis 2019, o 20:56Gdzieś czytałem że wypalanie się zakończy jeśli temperatura spadnie poniżej 600stopni.
Spróbuj wyjechać po za miasto albo na obwodnicę jakąś sprawdź czy temp będzie rosła np przy 2 tyś obrotów.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Dzięki, w takim razie na pewno do niego napiszę!
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Dzisiaj i mnie trochę zaskoczył ten dpf. Do tej pory nie było problemu wypalał się w mieście co ok 400. Ostatnie wypalanie miałem 2 dni temu prawie całe na postoju ze względu na warunki ale wypalił się do 23 % to chyba nie źle. A dziś patrzę znowu - start 100% zapełnienia dystans 123 km i znowu wypalanie na postoju bo nie było jak jechać ale dziś to już tylko do 50% się wypalił. Podpiąłem kompa i wszystko wydaje się być w normie. Wtryski nie leją pracuje idealnie czujnik różnicy pokazuje 0 na wolnych egr dawno usunięty. To skąd takie anomalie, coś mu się pomyliło w tych algorytmach ? Jak myślicie zacząć się martwić czy najpierw w trasę i dać mu w palnik niech się dobrze wypali.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9022
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Dokładnie takie objawy miałem jak się psuł czujnik różnicy ciśnień. Wszystko pokazywał ok tylko były częstsze wypalania. Jak się całkiem zepsuł to wywalił tryb serwisowy.
- Bogoes
- Użytkownik
- Posty: 243
- Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:21
- Auto: Corsa D A13DTC
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Bydgoszcz
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Pewnie któryś z warunków wypalania nie został spełniony i ECU przerwało wypalanie, dlatego szybko uruchomiło ponownie wypalanie... Warunki, kiedy ECU przerywa wypalanie (oficjalny dokument opla dla serwisów ASO), zwróć szczególną uwagę na punkt .c)
"Pytanie 5: W jakich warunkach następuje przerwanie/zakończenie trwającego procesu regeneracji?
Odpowiedź: Normalnie po jej pomyślnym ukończeniu, ale także:
a.) Po przekroczeniu maksymalnego czasu regeneracji (20–25 min.).
b.) Jeśli silnik jest wyłączony lub zgasł.
c.) Jeśli silnik pozostaje na biegu jałowym przez dłuższy czas (5–10 min.).
d.) Jeśli czujnik temperatury spalin wykryje temperaturę na poziomie 1000°C.
e.) Jeśli podczas regeneracji zostanie wykryta usterka podzespołów odpowiedzialnych za procesy spalania (układu wtryskowy/dolotowy)."
Choć u mnie też różne cyrki się dzieją... i jak ktoś pisał DPF żyje w oplach swoim życiem, którego pewnie nawet twórcy oprogramowania nie ogarniają
"Pytanie 5: W jakich warunkach następuje przerwanie/zakończenie trwającego procesu regeneracji?
Odpowiedź: Normalnie po jej pomyślnym ukończeniu, ale także:
a.) Po przekroczeniu maksymalnego czasu regeneracji (20–25 min.).
b.) Jeśli silnik jest wyłączony lub zgasł.
c.) Jeśli silnik pozostaje na biegu jałowym przez dłuższy czas (5–10 min.).
d.) Jeśli czujnik temperatury spalin wykryje temperaturę na poziomie 1000°C.
e.) Jeśli podczas regeneracji zostanie wykryta usterka podzespołów odpowiedzialnych za procesy spalania (układu wtryskowy/dolotowy)."
Choć u mnie też różne cyrki się dzieją... i jak ktoś pisał DPF żyje w oplach swoim życiem, którego pewnie nawet twórcy oprogramowania nie ogarniają
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9022
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Mają kontrolę nad nim maks w trakcie trwania gwarancji, a potem co się dzieje to ich nie interesuje. Ja piszę o tym czujniku bo właśnie przez niego zapłaciłem w ASO za skanowanie auta a po wyjechaniu od nich do domu auto wpadło w try serwisowy przez ten czujnik.
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Ale nie pokazywał ci jakiś niewłaściwych wartości większych ciśnień czy coś takiego ? U mnie na wolnych zero przy przyspieszaniu 1 do 2 także tragedii nie ma tylko te procenty szybko naleciały. Ale może faktycznie jest tak jak mówisz. Dzięki za sugestie będę obserwował bo jak dalej tak będzie to od tego zacznę pójdzie do wymiany.
Odnośnie przerwania to nic takiego nie nastąpiło mająć apkę przed nosem kontroluję do końca.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9022
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Wszystko było ok. Pisałem o tym na forum pod koniec 2017 bo właśnie miałem problem.
Na początek zrób mu reset.
Ja przez to założyłem diodę bo myślałem że apka od Przemka się myli
Chodziło mi o wskazania od ostatniej regeneracji.
Na początek zrób mu reset.
Ja przez to założyłem diodę bo myślałem że apka od Przemka się myli
Chodziło mi o wskazania od ostatniej regeneracji.
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Ok tak zrobię ale najpierw to gdzieś wylecę na trasę i go wypalę i zobaczę do ilu procent spadnie wtedy reset i dalej kontrolowanie. Jeszcze raz dzięki.
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Panowie nadal problem z tym dpf. Tylko teraz jeszcze gorzej. Wymieniłem ten czujnik na oryginalny i zrobiłem adaptację tak jak podpowiadał Marcin. Pokazało mi 70% czyli ok. Dopiero jak ruszyłem to doznałem szoku. Procenty szły w górę jak szalone. Doszło do 100% i zaczęło się wypalanie no to w trasę, wypalanie chyba z 10 min, wszystko w najlepszych warunkach czyli prędkość obroty itp, pokazało zakończone i patrzę 67%. Zanim do domu wróciłem z tej trasy to patrzę znowu 80% to nawrotka i w rurę a tu nic znowu czekał do 100% przy 80 nawet nie miał zamiaru, i znowu 67 % jak zaklęty jakiś. Posprawdzałem wszystkie rurki i rury są całe dolotowe też. To jeszcze raz wyjechałem na expresówkę zrobiłem chyba z 300 km pustego przebiegu, chyba ze 3 razy się wypalił i za każdym razem do 67 % i za każdym razem czekał do 100% nigdy nie zaczą wcześniej. Wartość na czujniku ciśnienia nie duża bo po przy 140 to 3 kpa przy dobrym bucie do 7,8 dochodzi to by wskazywało że fizycznie raczej nie jest zawalony. Podobnie jak było wcześniej jak wszystko było ok.
Co o tym myślicie i jak to dalej ugryźć ? Wcześniej przed tą adaptacją wypalało częściej ale ostatnie było 14% to ładnie schodziło a teraz 67% i za każdym razem identycznie. I czemu te procenty tak szybko nabija. W mieście to co 40 km wypala.
Czy na te przyuczenie czujnika jest jakaś specjalna procedura ? Może coś nie tak zrobiłem nie po kolei.
Dodam jeszcze że błędów jakichkolwiek brak czy jadę 80 czy 180. Czysto .
Co o tym myślicie i jak to dalej ugryźć ? Wcześniej przed tą adaptacją wypalało częściej ale ostatnie było 14% to ładnie schodziło a teraz 67% i za każdym razem identycznie. I czemu te procenty tak szybko nabija. W mieście to co 40 km wypala.
Czy na te przyuczenie czujnika jest jakaś specjalna procedura ? Może coś nie tak zrobiłem nie po kolei.
Dodam jeszcze że błędów jakichkolwiek brak czy jadę 80 czy 180. Czysto .
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
A wężyki do tego czujnika posprawdzałeś?
Chociaż dziwne to trochę, bo wg wszelakiego doświadczenia to te procenty to tylko wynik działania algorytmu. Spróbuj odłączyć aku na >15 minut - może się coś pogubiło w sterowniku silnika?
Chociaż dziwne to trochę, bo wg wszelakiego doświadczenia to te procenty to tylko wynik działania algorytmu. Spróbuj odłączyć aku na >15 minut - może się coś pogubiło w sterowniku silnika?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Użytkownik
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
- Auto: CORSA D
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: BOCHNIA
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Czujnik mowi ze dpf konczy zywot, mycie cisnieniowe albo wymiana
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Wężyk sprawdzałem nawet podmieniałem na drugi nowy i w tym nowym jeździłem. Tak samo rury dolotowe a akumulator też odłączałem ale na krótko. Nawet blachę sprawdziłem od zaślepienia egr czy czasem dziura się nie zrobiła Zaraz idę odłączę na całą noc zobaczę.
Już nie mam pomysłu na to gówno. Tak jakby ten algorytm się poprzestawiał. Zastanawiam się nad wgraniem jeszcze raz tego softa po chipie bo wtedy jeszcze było wszystko dobrze tylko że go nie mam. Jutro podjadę do tego tunera może gdzieś ma na dysku u siebie
mati11294 właśnie to jest dziwne że czujnik mówi co innego bo te ciśnienia które wysyła są jak najbardziej poprawne dlatego pewnie zaczyna wypalać od 100 bo czujnik nie wykrywa dużego ciśnienia. Tu coś popieprzyło się z tym algorytmem. Tylko jak to przywrócić do normy.
-
- Użytkownik
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
- Auto: CORSA D
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: BOCHNIA
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Niby po resecie ecu sie uczy i pierwsze wypaenia są czestsze.zobilbym jeszcze procedure wymiana dpf ( zakldka w tam gdzie reset czujnika) moze to pomoze
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Też tak pomyślałem że może się uczy ale chyba co 40 km to sporo za często. Panowie a może ktoś sprawdzić u siebie jakie pokazuje ciśnienie na czujniku różnicy przy zapełnieniu ok 80% bo mam jeden pomysł.