--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2350
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: dare50 » 3 gru 2019, o 16:15

Auto stało u mechanika dlatego tak się zapełnił , jak tylko wyjechałem to zaczął wypalanie , wypalił do 26 % ale w mieście więc wynik dobry .

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: jar-231 » 3 gru 2019, o 16:37

No to elegancko u mnie też tak było jeszcze miesiąc temu :lol: dopóki nie wymieniłem czujnika i nie zrobiłem resetu dpf :lol:. Jeszcze ostatnie wypalanie miałem do 14 % a teraz nie wiem o co kaman. Aczkolwiek coś już się działo bo te wypalania były za częste ale przynajmniej jak już wypalało to do normalnych wartości.
Ostatnio zmieniony 4 gru 2019, o 20:42 przez jar-231, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fuli
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Polska
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: fuli » 4 gru 2019, o 18:18

A ja idę na rekord ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2350
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: dare50 » 4 gru 2019, o 18:20

Oszust jeden :lol: , jak się jeździ po autostradach , spróbuj po mieście :D

kudlaty
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 29 wrz 2019, o 15:41
Auto: Zafira Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Głogów
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: kudlaty » 29 gru 2019, o 23:00

To i ja sie pochwalę. Cala trasa autostrada. Takie interwały to rozumiem. Miasto zdecydowanie blado wypada :roll:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: pawel_insignia » 30 gru 2019, o 07:06

Wracając do tematu problemów z osiąganiem odpowiedniej temperatury podczas wypalania DPF, o których pisałem jakiś czas temu. Sytuacja powtarza się cały czas. Ostatnio na ekspresówce włączyło mi się wypalanie (ciężko żeby osiągnąć w ogole 600stopni). Regeneracja doszła do 84%, potem zjechałem na drogę w której jednostajnie mogłem jechać max 100km/h i proces regeneracji stanął. Ten screen został zrobiony chwilę po zatrzymaniu się, ale sytuacja taka miała miejsce również podczas jazdy (z tym że temp EGT wynosiła 400stopni)

Obrazek

Po kolejnych kilku minutach komp sam przerwał proces regeneracji i finalnie skończyło się na 33%.

Podjechałem do tunera opowiedziałem cała sytuację. Stwierdził od razu, że wina za brak możliwości osiągnięcia odpowiedniej temperatury przy wypalaniu leży w wyprogramowanym i zaślepionym EGR. Umówiłem się na dniach na ponowne włączenie i zdjęcie zaślepki.
Dziwi mnie trochę ta sytuacja ponieważ zaślepiłem EGR w kwietniu 2018 jeździłem bez problemów i zimą też bez problemu wypalał się DPF. Po tuningu i wyłaczeniu EGR latem, też wypalał się poprawnie. Skoro byłoby to wina EGR'a, to już chyba po samym zaślepieniu miałby problem z wypalaniem zimą, czy nie?
Czy to może kwestia komputera, który widzi, że coś nie tak z EGR-em i nie pozwala na uzyskanie wyższej temperatury?

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: rataj73 » 30 gru 2019, o 07:16

Ilu ludzi ma wyprogramować EGR i nie ma takich objawów? Zresztą nawet jak EGR jest to i tak podczas wypalania DPF się zamyka więc trop jest zły. Może czujnik temperatury spalin oszukuje?
Zrób test i wykonaj 2 sprinty od 0 do 140 km/h jeden po drugim i sprawdź temperaturę spalin. U mnie po takim dwukrotnym ostrym przyspieszaniu temperatura spokojnie dochodzi do 550-600*C.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: pawel_insignia » 30 gru 2019, o 07:47

Dokładnie tak jak napisałeś, wiele osób ma wyprogramowany EGR i nie ma takich problemów. Stąd moje zdziwinie (aczkolwiek tuner powiedział: "rzadko zdarzają się takie sytuacje, ale się zdarzają"). Też obstawiałem czujnik temp spalin, ale błędów brak, może już złe odczyty podaje, ale jeszcze nie kwalifikuje się na błąd i dlatego na kompie cisza. Zrobie dzisiaj ten test o którym pisałeś i zrobię go też po włączeniu i odślepieniu EGR'a. Dzięki!

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Maverick_86 » 30 gru 2019, o 10:04

Ja również mam EGR wyprogramowany i zaślepiony. Nie miałem do tej pory problemu z osiągnięciem temperatury do wypalania DPF. Moim zdaniem u Ciebie również EGR to zły trop, tym bardziej że też już jeździłeś długi czas bez i było wszystko ok.

PiotrekC
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 29 cze 2019, o 07:47
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: PiotrekC » 30 gru 2019, o 11:50

miałem podobny problem na początku jesieni kiedy temperatura już wyraźnie spadła - trudność w utrzymaniu odpowiedniej temperatury przy jeździe miejskiej i wypalanie trwało w nieskończoność. jeździłem wtedy z odpięta wtyczką od EGR i zepsutą jedną świecą żarową. po podłączeniu wtyczki i wymianie świecy problem zniknął. niestety obie rzeczy zrobiłem jednego dnia i nie wiem co dokładnie było tego przyczyną

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: pawel_insignia » 30 gru 2019, o 16:44

rataj73 pisze:
30 gru 2019, o 07:16
Zrób test i wykonaj 2 sprinty od 0 do 140 km/h jeden po drugim i sprawdź temperaturę spalin. U mnie po takim dwukrotnym ostrym przyspieszaniu temperatura spokojnie dochodzi do 550-600*C.
Zrobiłem test. 2x rozpędziłem go tak od prędkości 50km/h do:
1) 140km/h przeciągając jak najdłużej biegi (zwłaszcza 3 i 4) i na 4 przy 140 miał 450stopni
2)160-170km/h tak samo jak wyzej na 4/5 osiągnałem około 590stopni.

Kolejna sprawa to fakt występowania błędów (od ponad pół roku) nie wspominałem o nich bo nie łączą się z faktem nieosiągania temperatury przy wypalaniu, skoro wstępują od dłuższego czasu, a problemy z dpf-em od około 2 miesięcy.
Owe błędy:
P039D 00: Cylinder 1 Too High Pressure Variation
P03BB 00: Cylinder 4 Pressure Variation Too High
P03A7 00: Cylinder 2 Too High Pressure Variation

Po skasowaniu co jakiś czas raz wracały, a raz nie.

Czy te błędy mogą mieć związek ze świecami? Czy bardziej z wtryskami?

mati11294
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
Auto: CORSA D
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: BOCHNIA
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mati11294 » 30 gru 2019, o 16:51

Swiece zarowe z czujnikiem ciśnienia? Nie tanie a mysle ze moze mieć wpływ

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: pawel_insignia » 30 gru 2019, o 16:52

Tak z czujnikami ciśnienia, wszystkie cztery.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: rataj73 » 30 gru 2019, o 18:06

Czyli czujnik temperatury spalin sprawny.
Nie sądzę że świece nie pozwalają na osiągnięcie wysokiej temperatury spalin.
Wygląda jakby sterownik nie dodawał dodatkowego paliwa w czasie wypalania DPF.
Normalnie nawet na postoju bez problemu można osiągnąć 600*C a u Ciebie przy stówce ledwo 400*C?
Co do EGR to jego główna rolą jest obniżenie temperatury spalin, no ale jak masz go fizycznie zaślepiony to powinna być wyższa niż normalnie a więc w Twoim przypadku jak najbardziej efekt porządny.
Można by tymczasowo przysłonić chłodnicę tam gdzie powietrze opływa DPF, ale to już tylko takie pudrowanie syfa. Pewnie jak przyjdzie wiosna i będzie znacznie ciepłej sytuacja się sama poprawi.

Awatar użytkownika
stachss
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 29 paź 2017, o 14:34
Auto: Insignia SportTourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Niemcy-Weida

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: stachss » 30 gru 2019, o 18:16

No Panowie i Panie, z tego co obserwuję moje przebiegi mogą być całkiem zadawalające. ;D ;D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: pawel_insignia » 31 gru 2019, o 12:21

rataj73 pisze:
30 gru 2019, o 18:06
Wygląda jakby sterownik nie dodawał dodatkowego paliwa w czasie wypalania DPF.
Dokładnie tak to wygląda. I cholera wiec co jest przyczyną.
Zbieram informacje i na tę chwilę:
1) Jadę na włączenie i odślepienie EGR (chociaż w to akurat wątpię, żeby pomogło), pojeżdżę i zobaczę
2) Ktoś pisał o problemie świec - sprawdzałem wszystkie mają 1.1Ohm, wiec myślę, że sprawne (chociaż cholera wie, jakie wartości ciśnienia pobierają)
3) Na forum FB, pisali też o niesprawnym wtryskiwaczu i po regeneracji problem z nieosiąganiem temperatury ustąpił.

W połowie stycznia umówiony jestem na sprawdzenie wtrysków.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Rooff_ » 31 gru 2019, o 15:16

Od pewnej temperatury, a na pewno w ujemnych EGR się nie otwiera. Coś mi się nie wydaje, żeby Ci się udało zimą zaobserwować jego wpływ na wypalanie. No chyba, że faktycznie źle wyprogramowany.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: pawel_insignia » 12 sty 2020, o 09:11

Jestem po ponownym włączeniu EGR i miałem wypalanie, niby teoretycznie trochę lepiej bo trwało niecałe 15min i zakończyło się po niecałych 10km(poprzednio 25km i 25min, ale przez 5min był na postoju i temp 300stopni). Ale zanim rozpoczął cała procedurę wypalania to trochę mu zeszło aby osiągnąć 550stopbi żeby w ogóle włączył regenerację. Czy Mogło się lekko czasowo i odległościowo poprawić bo faktycznie egr włączyli i dodałem LM spulung do czyszczenia wtryskow wcześniej? Generalnie cała procedura zakończyła się poprawnie i wypalił do 13%. Aby wykluczyć winę wgranego softa/chipa mam pomysł żeby pojechać do tunera i poprosić o wgranie "ustawień fabrycznych" i jak na oryginalnym oprogramowaniu będzie lapal normalnie temperaturę i będzie normalnie wypala (również na postoju) to wina będzie po stronie softu. To chyba najlepsze co mogę zrobić w tej sytuacji za nim zabiorę się za np regenerację wtryskow lub decyzję o usunięciu dpf (bo tego bym mimo wszystko chciał uniknąć).

PS oczywiście tak czy siak w poniedziałek muszę się u nich pojawić, bo po wyłączeniu EGR ponownie wrócił problem z 6biegiem i prędkości powyżej 120km/h - P0606 i P061a. Dramat.

plosaczek
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 6 sty 2020, o 20:01
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 4 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: plosaczek » 19 sty 2020, o 21:48

Cześć,

Jak zainicjować wypalanie i od ilu% się za to brać? Dzisiaj przy 77% wjechałem na autostradę i zrobiłem 60 km przy obrotach~ 2 500. Skończyło się na tym, że zaparkowałem pod domem ze wskazaniem 80% :/ Wg aplikacji dpf info.

PS. Temp 350 maksymalnie.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 19 sty 2020, o 21:57

Przecież pisze i to właśnie w tym temacie .
Od 79% powinno się zacząć po spełnieniu potrzebnych warunków. Wiem że stron sporo ale było powtarzane wiele razy.
Oczywiście jak wszystko w aucie sprawne.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”