--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 4 lut 2022, o 08:21
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Radzionków
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Jestem już umówiony na diagnostykę tego problemu z MAF. Co do DPF'a po regeneracji wypala się bardzo często - obserwuję to w OPL Monitor. DPF zapełnia się w około 200km, wypala się do 25-27%. Czy to jest normalne, czy niepokojące ? Nie chciałbym całego życia spędzić na monitorowaniu poziomu DPF'a w aplikacji i starać się, aby przejść przez wypalanie w warunkach autostradowych...
-
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Zbyt szybko się zapełnia,ale co się dziwić skoro przepływomierz melduje że jest problem z tlenem...
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 4 lut 2022, o 08:21
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Radzionków
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Raczej niskie, od 0 do 40% przy spokojnej jeździe.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
No niestety panujące temperatury i jazda wokół komina robią swoje z zasięgiem napełniania DPF-a, ale przynajmniej dobrze się wypalił jak na miasto
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 15 paź 2017, o 20:58
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Stargard
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Mój DPF w lecie też zawsze jakoś często się wypala, aż zacząłem to monitorować w aplikacji DPF Monitor Lite. Co mnie zaskakuje to fakt, że wypalać zaczyna nie przy 90% kilku procentach ostatnio, tylko przy ok 55% zapełnienia. W piątek przepalałem DPF - wypalił się do 35%. Dziś rano jadąc do pracy znów się załączył i to przy 59% zapełnieniu oraz po zrobieniu tylko 173 km od piątku, wyjechałem poza miasto, dało się pocisnąć na krajówce i wypaliłem do 25% wg aplikacji. Czy to normalne że tak często się rozpoczyna cykl wypalania? i dodatkowo przy niespełna 60% zapełnieniu? W okresach zimniejszych zawsze się to rozpoczynało przy przekroczeniu ~95%
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 15 paź 2017, o 20:58
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Stargard
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Dziś mi się włączył tryb awaryjny i komunikat awaria auta skontaktuj się z serwisem. Mam błąd P2453 5A. Porażka a we wtorek miałem jechać na wakacje
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 10 lut 2018, o 19:53
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Piaseczno
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Podpinam się , też tak mam co może być przyczynąLokomada pisze: ↑3 lip 2023, o 07:53Mój DPF w lecie też zawsze jakoś często się wypala, aż zacząłem to monitorować w aplikacji DPF Monitor Lite. Co mnie zaskakuje to fakt, że wypalać zaczyna nie przy 90% kilku procentach ostatnio, tylko przy ok 55% zapełnienia. W piątek przepalałem DPF - wypalił się do 35%. Dziś rano jadąc do pracy znów się załączył i to przy 59% zapełnieniu oraz po zrobieniu tylko 173 km od piątku, wyjechałem poza miasto, dało się pocisnąć na krajówce i wypaliłem do 25% wg aplikacji. Czy to normalne że tak często się rozpoczyna cykl wypalania? i dodatkowo przy niespełna 60% zapełnieniu? W okresach zimniejszych zawsze się to rozpoczynało przy przekroczeniu ~95%
Dodano po 2 minutach 35 sekundach:
Witam może ktoś ma namiar na sprawdzony warsztat w Warszawie na EGR i DPF usunięcie z pełnym programowaniem
Dodano po 50 minutach 13 sekundach:
Witam może ktoś ma namiar na sprawdzony warsztat w Warszawie na EGR i DPF usunięcie z pełnym programowaniem
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 15 paź 2017, o 20:58
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Stargard
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
U mnie wymiana czujnika różnicy ciśnienia DPF chyba pomogła. Aczkolwiek znów mi się włączyło wypalanie przy 55%, potem na następny dzień ruszyłem w trasę na autostradzie wypalanie włączyło się po ok 450 km (czyli już nie po ok 100 km) i zapełnieniu 64%, filtr się tym razem wypalił ładnie bo do 11%. Błędu czujnika już nie mam, natomiast cała trasę jechałem i co jakiś czas przy przyspieszaniu pojawia mi się komunikat awaria pojazdu... i błąd P2282, auto na kilka sekund traci moc, błąd kasuje i tak pokonałem te 650 km. Jutro czeka mnie wizyta u mechanika niech sprawdzi m. in rure turbo, bo czeka mnie niebawem powrót do domu
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 lip 2023, o 15:51
- Auto: astra
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Szczecin
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Witam!
Panowie mam yten sam problem tyle że z astrą 20DTH 160km. Rano po dojeździe do pracy i wyłączeniu auta zorientowałem się po zapachu że przerwałem proces wypalania pdf. Gdy ponownie włączyłem auto po robocie wyświetlił się znajomy "kontakt z serwisem". Wypalenie dpf na było poziome 61%. Sprawdziłem błędy: P2453 oraz P2458. O ile drugi można wykasować to P2453 już nie. Auto straciło moc kompletnie. Pomyślałem ze to przez przerwanie procesu wypalania więc hulaj dusza na autostradę. Rozpędziłem auto z trudem do 120 i obroty między 2500 a 3000. Jednak mimo to nie nastąpiło wypalanie dpf. Obecnie mam 98% zapełnienia dpf. Auto dopiero w środę do serwisu umówione. Czy zablokowanie procesu wypalania spowodowane jest owym błędem którego nie można usunąć?
Panowie mam yten sam problem tyle że z astrą 20DTH 160km. Rano po dojeździe do pracy i wyłączeniu auta zorientowałem się po zapachu że przerwałem proces wypalania pdf. Gdy ponownie włączyłem auto po robocie wyświetlił się znajomy "kontakt z serwisem". Wypalenie dpf na było poziome 61%. Sprawdziłem błędy: P2453 oraz P2458. O ile drugi można wykasować to P2453 już nie. Auto straciło moc kompletnie. Pomyślałem ze to przez przerwanie procesu wypalania więc hulaj dusza na autostradę. Rozpędziłem auto z trudem do 120 i obroty między 2500 a 3000. Jednak mimo to nie nastąpiło wypalanie dpf. Obecnie mam 98% zapełnienia dpf. Auto dopiero w środę do serwisu umówione. Czy zablokowanie procesu wypalania spowodowane jest owym błędem którego nie można usunąć?
-
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Nie usuniesz tego błędu puki nie przeprowadzisz adaptacji czujnika
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 lip 2023, o 15:51
- Auto: astra
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Szczecin
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Dzięki za odp. Czyli komputer po przerwanym wypalaniu mógł nie rozpoznać czujnika? Dodam , że 2014r był on wymieniany.
-
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Tak to jakoś działa...
Troszkę dziwne rozwiązanie,ale uczące że nie wolno przerywać tego procesu...
Troszkę dziwne rozwiązanie,ale uczące że nie wolno przerywać tego procesu...
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 wrz 2021, o 10:34
- Auto: sports tourer
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Września
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 15 paź 2017, o 20:58
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Stargard
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Wymiana czujnika różnicy ciśnienia rozwiązała problem z tym błędem. Dodatkowo zaraz po tym okazało się że mam lekko dziurawą gumową rurę turbo. Jej wymiana i problemy z wypalaniem dpf ustały. Prawdopodobnie przez nieszczelną rurę powstały problemy z wypalaniem i uszkodzenie czujnika różnicy ciśnienia
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2023, o 22:15 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 3 sie 2023, o 21:13
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Częstochowa
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Witam
Mam problem z rozpoczynającym się wypalaniem przy około 50%-60% i tylko w cieplejsze dni. Gdy jest do 16 stopni I powyżej 31 działa normalnie, ale gdy jadę już np w temperaturze 25 stopni to ciśnienie w dpf wzrasta już szybciej nawet na autostradzie. Żadnych błędów nie ma, nie traci mocy i nic sie nie dzieje oprócz tego wcześniejszego wypalania. Zawsze było to od 80% zapełnienia. Była robiona adaptacja czujnika ciśnień i nic to nie pomogło. Wymieniłem wtedy na nowy I dalej to samo. Mechanicy nie wiedzą co jest przyczyną. Czy może to być jakaś niewidpczna nieszczelnośc turbo tak jak w przypadku wyżej? Nie mam już pomysłu, a dzieje się to tak jak egr pracuje inaczej w cieplejsze dni, ale zawsze było w porządku i wypalania startowały od 80%, już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Ktoś ma jakiś pomysł?
Mam problem z rozpoczynającym się wypalaniem przy około 50%-60% i tylko w cieplejsze dni. Gdy jest do 16 stopni I powyżej 31 działa normalnie, ale gdy jadę już np w temperaturze 25 stopni to ciśnienie w dpf wzrasta już szybciej nawet na autostradzie. Żadnych błędów nie ma, nie traci mocy i nic sie nie dzieje oprócz tego wcześniejszego wypalania. Zawsze było to od 80% zapełnienia. Była robiona adaptacja czujnika ciśnień i nic to nie pomogło. Wymieniłem wtedy na nowy I dalej to samo. Mechanicy nie wiedzą co jest przyczyną. Czy może to być jakaś niewidpczna nieszczelnośc turbo tak jak w przypadku wyżej? Nie mam już pomysłu, a dzieje się to tak jak egr pracuje inaczej w cieplejsze dni, ale zawsze było w porządku i wypalania startowały od 80%, już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Ktoś ma jakiś pomysł?
- fuli
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Mój uwieczniony rekord, bo wydaje mi się, że miałem już ponad 1300km, gdy wyskoczyło mi sporo jazdy autostradami akurat. A i 1% też widziałem
Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Co widziałeś i nie pokazałeś się nie liczy
Tylko ja pokazałem 1 %
Tylko ja pokazałem 1 %
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 wrz 2021, o 10:34
- Auto: sports tourer
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Września
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Więc napiszę dla potomnych o moim przypadku.Lokomada pisze: ↑19 wrz 2023, o 21:33Wymiana czujnika różnicy ciśnienia rozwiązała problem z tym błędem. Dodatkowo zaraz po tym okazało się że mam lekko dziurawą gumową rurę turbo. Jej wymiana i problemy z wypalaniem dpf ustały. Prawdopodobnie przez nieszczelną rurę powstały problemy z wypalaniem i uszkodzenie czujnika różnicy ciśnienia
Najpierw zbyt częste wypalanie dpf. Potem błąd czujnika i przechodzenie w tryb "pojazd wkrótce". Wymieniłem Czujnik różnicy ciśnień i przyuczylem (chyba nieprawidłowo bo nie zmieniła się wartość zapełnienia dpf na około 70% a powinna). Błędy zniknęły i auto jeździło ok ale nadal co 100km wypalało dpf. Po około 500 km znowu tryb awaryjny. Czytając wiele tematów trafiłem na problem nieszczelnosci. Poszedłem sprawdzić co pod maską piszczy a tam dziura w rurze turbo. Po wymianie rury i ponownej adaptacji czujnika wszystko jest ok.
Dodano po 16 sekundach:
Więc napiszę dla potomnych o moim przypadku.Lokomada pisze: ↑19 wrz 2023, o 21:33Wymiana czujnika różnicy ciśnienia rozwiązała problem z tym błędem. Dodatkowo zaraz po tym okazało się że mam lekko dziurawą gumową rurę turbo. Jej wymiana i problemy z wypalaniem dpf ustały. Prawdopodobnie przez nieszczelną rurę powstały problemy z wypalaniem i uszkodzenie czujnika różnicy ciśnienia
Najpierw zbyt częste wypalanie dpf. Potem błąd czujnika i przechodzenie w tryb "pojazd wkrótce". Wymieniłem Czujnik różnicy ciśnień i przyuczylem (chyba nieprawidłowo bo nie zmieniła się wartość zapełnienia dpf na około 70% a powinna). Błędy zniknęły i auto jeździło ok ale nadal co 100km wypalało dpf. Po około 500 km znowu tryb awaryjny. Czytając wiele tematów trafiłem na problem nieszczelnosci. Poszedłem sprawdzić co pod maską piszczy a tam dziura w rurze turbo. Po wymianie rury i ponownej adaptacji czujnika wszystko jest ok.