--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Przeładowanie Turbo

ODPOWIEDZ
Maarcin199
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 1 gru 2022, o 05:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Rydułtowy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Maarcin199 » 22 lip 2023, o 05:18

P405 pisze:...
Z tego co kojarzę to przypisywał kilka razy na nowo ale ona się automatycznie ustawia nie można jej samemu w programie ustawić ale zapytam jak będę po weekendzie u niego .

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 25 lip 2023, o 18:20 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.

Maarcin199
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 1 gru 2022, o 05:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Rydułtowy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Maarcin199 » 22 lip 2023, o 19:47

Dzisiaj był u mnie znajomy z tym samym silnikiem tylko dwa lata starsza i z ciekawości podłączyłem komputer żeby sprawdzić i porównać parametry i zastanawia mnie to pierwsze zdjęcie jego a drugie zaznaczone to moje dlaczego taka różnica jest ? CHODZI L MI O ZMIENNA GEOMETRIĘ

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka


IMG_20230722_205028.jpg
IMG_20230722_205041.jpg
Dodano po 4 minutach 56 sekundach:
A tak jest u mnie
IMG_20230722_205041.jpg
Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Kotin44 » 22 lip 2023, o 20:41

A kolega też miał grzebane w sofcie?

Maarcin199
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 1 gru 2022, o 05:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Rydułtowy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Maarcin199 » 22 lip 2023, o 21:46

Kotin44 pisze:...
Nie to seria jest

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 25 lip 2023, o 18:21 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Kotin44 » 23 lip 2023, o 11:29

To nie porównuj tych silników, bo będą inne żądania ECU.
W programie poszukaj Live Data -będą bardziej precyzyjne i obrazowe

P405
Zapaleniec
Posty: 3156
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: P405 » 23 lip 2023, o 11:48

Zimny silnik, 2.0 160 KM , mapa 208 KM i 458 Nm 2010 r.Obrazek

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Pro » 23 lip 2023, o 12:43

Zróbcie logi dynamiczne, one mogą coś powiedzieć. Na wolnych obrotach wyniki są niemiarodajne.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 115 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: mazmarcin » 23 lip 2023, o 13:37

PROfesjonalna porada :D

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Kotin44 » 24 lip 2023, o 14:17

Logi czy Live Data ,to identyczne badanie-powie wszystko i obrazowo wraz z punktem odniesienia.
Przeładowanie turbo i tak jest lepszym błedem , niż niedoładowanie...

Szybki87
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 28 mar 2023, o 16:47
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Rybnik

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Szybki87 » 29 lip 2023, o 15:39

Mam problem z z 2.0 cdti, auto podczaczas przyspieszania jakby broniło się przed overboostem. Dodatkowo podczas hamowania silnikiem na wysokich obrotach mam błąd p2282 który normalnie jest nie do wywołania. Mechanicy w międzyczasie wymienili przeplywke, n75, egr czujnik DPF. Zdarzyło się już 2 razy że trzeba było robic adaptację czujnika dpf. Zauważyłem duże różnice między żądaną a aktualna pozycja geometrii. Na wolnych obrotach żądana to jakieś 59% a turbo ma 80 %
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Radek14
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 8 lut 2022, o 13:48
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: TKI
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Radek14 » 29 lip 2023, o 19:01

Nie patrzcie na pozycję geometrii na wolnych obrotach, turbosprężarka w tych silnikach ma dwa tryby sterowania:
1. Otwarta pętla. Tryb ten działa przy niskich obrotach silnika i przy małym obciążaniu. W tym trybie zawór N75 jest sterowany sztywno ze swojej mapy.
2. Sprzężenie zwrotne. Występuje przy wysokich obrotach i dużych obciążeniach. W tym trybie sterownik dąży aby pozycja geometrii była zgodna z pozycją żądaną.

Szybki87
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 28 mar 2023, o 16:47
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Rybnik

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Szybki87 » 29 lip 2023, o 19:13

To rozwiałeś moje podejrzenia co do przestawiają gruszki powiedzmy że u mnie geometria dąży do zadanej wartości, muszę jeszcze sprawdzić jak to wygląda podczas wypalania dpf bo wtedy mam jakby inne auto jest moc taka jaka powinna być.
Jeden z mechaników twierdził że może być problem z softem że ktoś robił program i go skopał a na mapie kiedy wypala się dpf jest niby ok. Ale nie wiem czy tak to działa. Poniżej logi z jechania na gazie w podłodze widać że turbo robi overboost ale potem chwyta duży spadek.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Maarcin199
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 1 gru 2022, o 05:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Rydułtowy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Maarcin199 » 29 lip 2023, o 19:29

Szczerze przerabiałem temat niedawno wszystko.podmienione : mapnsensora , n75 , Gruszka , sprawdzone rury uszczelki wyczyszczony EGR , przepustnica itp i skończyło się ( czego nie chciałem bo gemoeetria chodziła idealnie i spieraliśmy się z mechanikiem że napewno nie turbo) na wymianie turbiny ... Lecz najpierw zamówiłem używane z gwarancją rozruchową żeby sprawdzić czy aby na pewno one .... okazało się że jednak turbo podmienilismy i nie wywalał już żadnego błędu ... Używane turbo oddałem ( dostałem gwarancję 14 dni rozruchowej oddałem bez podania przyczyny) i w między czasie swoje odesłałem na regenerację....
Od tego czasu cisza i spokój .
Pozdrawiam życzę powodzenia ( walczyłem z tym ponad miesiąc )

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka


Radek14
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 8 lut 2022, o 13:48
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: TKI
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Radek14 » 29 lip 2023, o 20:09

Masz klasyczne przeładowanie, komp wchodzi w tryb awaryjny i obcina dawkę i jest zjazd doładowania. Skoro przy wypaleniu DPF jest ok to ja bym obstawiał zapieczone łopatki geometrii. Nie wiem z jakiej aplikacji korzystasz ale obcina oda doładowanie bo korzysta ze złego pida. Ściągnij sobie zastaw z mojego tematu, tam jest właściwy pid.

Szybki87
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 28 mar 2023, o 16:47
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Rybnik

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Szybki87 » 30 lip 2023, o 12:49

Właśnie problem jest taki że nie mam żadnych błędów auto przymula ale nie łapie błędu. Oprócz błędu podczas hamowania silnikiem nie mam z komputera nie ma żadnych wskazówek.
Korzystam z Car scanner Pro tam nie da się nic zmieniać.

Radek14
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 8 lut 2022, o 13:48
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: TKI
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Radek14 » 31 lip 2023, o 06:32

W Carscanner można dodawać pidy, zestaw z mojego tematu powinien zadziałać. Prawidłowy pid do ciśnienia turbo:
A20DTHa Turbo ciśnienie w kolektorze dolotowym Turbo ciśnienie 222002 (A*256+B)*0.01 0 655 kPa 7E0 1
Błędy odczytaj najlepiej w OPL-Monitor bezpośrednio po takim zmuleniu bez gaszenia silnika w międzyczasie. Tak jak pisałem wyżej ja bym sprawdził jak chodzi geometria.

Szybki87
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 28 mar 2023, o 16:47
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Rybnik

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Szybki87 » 31 lip 2023, o 20:48

Jak już wspominałem błędów nie ma, auto zamulaniem ale nie wiąże się to z żadnym błędem jedyny błąd jakie jestem w stanie wywołać to P2282 przy hamowaniu silnikiem na wysokich obrotach.

Fudis
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 11 wrz 2020, o 20:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Fudis » 14 gru 2023, o 13:31

Witajcie, myślę że dobrze trafiłem z przypadłością mojej Isi.
Sytuacja wygląda tak, samochodzik jeździł bez zarzutów po zaparkowaniu i powrocie po ok 1 godziny, nie mogłem go odpalić, jak już się udało to nie trzymał obrotów i był bez mocy. Pomoc drogowa i zrzutka pod garaż, po zasięgnięciu porad, czyszczenie przełącznika EGR i tej syfnej rurki. Po zmontowani dalej to samo, po kolejnej konsultacji ruszyłem dźwigienką gruszka - turbo. Silnik zakołysał obłudnie zadymił, poszedł, silnik zaczął pracować normalnie. Dalej została przeczyszczona turbina sprayem do turbin zgodnie z instrukcją. Po 2 tygodniach ta sama akcja parkowanie i po 15 minutach próba uruchomienia, dalej to samo silnik nie trzyma obrotów brak mocy by ruszyć z miejsca. Lecz tu już dociśnięcie dźwigienki i jej szarpanie w górę nie pomogło, zawleczka został ściągnięta, dźwigienka od gruchy odseparowana od turbo, a ta blaszka na turbo do góry i silnik zaczął pracować tak by dojechać samodzielnie 10 km, mocy specjalnej nie miał ale po mieście radził sobie. Pytanie za 100 pkt:
Czy wymieniać całość na regenerowana turbo, czy tylko gruchę czy ten przełącznik na samy dole? Czy jeszcze może coś innego? Czy orientujecie się gdzie sprzedają dobre Garety po regeneracji. Autko ma już 230k od nowości, jestem jego pierwszym i jedynym właścicielem. Sam się zastanawiam czy pozbywać się tego turbo czy go sztukować innymi częściami, trochę to skorodowane na dole w okolicach gruchy, może to ona przycina. Po odpaleniu ciągnie dzwignię na dół a samochód by się silnik kręcił chce do góry i to dobre 5-7 mm. Nie wiem co jest nie tak. doradzicie coś Panowie?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”