--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Przeładowanie Turbo

ODPOWIEDZ
rolf

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: rolf » 19 cze 2015, o 08:15

MateuszBN pisze:Niestety w moim przypadku to była turbina... Padła geometria i jakiś tam wałek... wydaje mi się ze po regeneracji auto jest słabsze jest to możliwe? Mechanik twierdzi że tak bo teraz turbina nie jest przeładowywana i pracuje na takich parametrach jak powinna co o tym myślicie?

W Insigniach 2009r padały klapy kolektora ssącego które przelatywały przez komorę spalania i do wydechu przy czym uszkadzały turbo i prawdopodobnie jest tak w twoim przypadku bo widze ze twoja Insignia jest z 2009r.
Sprawdz czy twój kolektor te klapy jeszcze posiada, ale zeby to sprawdzić to trzeba go zdemontować.
I w twoim przypadku bym tak zrobił zeby nie uszkodzić tej zregenerowanej turbiny, no chyba ze juz wymieniałeś kolektor ssący.
Bez tych klap w kolektorze może samochód być słabszy, jak i może to być przyczyną regenerowanej turbiny, z doświadczenia wiem że zregeneracją tych turbin jest problem, po regeneracji turbiny zawsze coś się działo albo to wybijało błąd w górnych partiach obrotów silnika albo w dolnych i finał był taki że montowaliśmy nową turbine.
Napewno nie była to wina warsztatu regenerującego turbiny bo dawaliśmy do różnych firm i zawsze było to samo.
Może w twoim przypadku jest inaczej ale radzę sprawdzić kolektor ssący jak masz Insignie z 2009, bo jak w tym kolektorze jeszcze sie zachowała jakaś klapa to i tak wcześniej czy później odpadnie i znowu ci może uszkodzić turbo.

pgkedzior
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 8 sie 2014, o 07:43
Auto: Biała Isia :)
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: pgkedzior » 16 lip 2015, o 20:35

Cześć i czołem...

Niestety i mnie dopadło przeładowania turbiny...

Błąd jaki się pojawia w opcomie: P0234-11. Non stop wchodził w tryb awaryjny.
Oddałem do magików -
-> elektrozawór wymieniony na nowy - żadnej poprawy;
-> podobno geometria chodzi lekko i się nie tnie, grucha działa poprawnie;
-> wymieniony czujnik ciśnienia na kolektorze - poprawa jest o tyle, że mogę jeździć autem, ale czuć, że turbo niesamowicie ciągnie, a do tego przyspiesznie na drugim biegu z niskich obrotów kończy się na 3tyś wejściem w tryb awaryjny.

Zrobiłem pomiary live: maksymalne żądane ciśnienie doładowania - 270 kPa ... czujnik ciśnienia - 311 :/
Po pierwsze - czy żądane cisnienie nie jest za wysokie? Co może powodować taką różnice cisnien? Oprócz elektrozaworu, którego podmiana nic nie dała nie przychodzi mi do głowy nic, ale może ktoś z Was ma jakiś pomysł?
Czy turbina się kończy i trzeba ją regenerować? (czy ktoś z Gdańska/Gdyni jakiś dobrych magików może polecić?)

Wielkie dzięki za wszelkie informacje i pomysły... :cry:


EDIT:

Martwi mnie topic nika84-24...
http://insignia-club.pl/chwilowa-utrata ... t1033.html


nika82-24 u Ciebie skończyło się na regeneracji turbiny z tego co widziałem tak?

frembud
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 21 lut 2015, o 07:13
Auto: sport tourer 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: frembud » 28 lip 2015, o 08:06

błąd który mi wyskakuje od lutego to P0234-11, i tylko ten. najczęściej dzieje sie to na autostracie po dluzszej jeździe ok 130km/h i próbie lekkiego przyspieszenia do wyprzedzania, ale zdarzało się też w mieście na małych ptędkościach.
-wymieniłem elektrozawór turbiny na nowy
=sprawdziłem szczelność węży podciśnienia
-gruszka turbiny trzyma ciścnienie i dziala w pełnym zakresie
-kierownice turbiny chodzą lekko bez przycięć
-turbina sprawdzona na sucho( z odpiętą rurą do interkulera) dmucha w zależności od ustawienia kierownicy(czyli system działa prawidłowo)
-uklad dolotowy sprawdzony ciśnieniowo(sprężarką na wylączonym silniku)nie wykazuje nieszczelności
-przepustnica wyczyszczona, nie była bardzo zasyfiona, przy teście vauxcomem, jak dokładam mu napięcia, to gasi silnik, czyli chyba działa prawidłowo
-czysciłem, aż w końcu wymieniłem na używkę map sensor. Wg mnie poprawiloa się praca turbiny, auto świetnie sie zbiera i prawie odtrąbilem sukces

po przejechaniu dynamicznym 300 km, gdy już myslałem jakie kupić piwo, wyskoczyłem na A4, w podlogę, auto rwie do przodu, pieknie do 170, zwolnienie, depnięcie, zwolnienie, depnięcię, malina.
uchachany w rządek, 130 tempomat, chcę wyprzedzić marudera już spokojnie, a tu "skontaktuj sie z serwisem" (oczywiście P0234-11)

brak mi już pomysłów.
jako że błąd wyskakuje praktycznie tylko w zakresie obrotów 2000-2300. a jak czasem przeskoczy do ponad 3000 to nie, wykluczam nadmierne zanieczyszczenie kolektora
Podeślijcie proszę jakkieś pomysły, czy przyczyną może być przeplywomierz( i jakie powinien wskazywać parametry na opcomie), czy na ten bląd może mieć wpływ zawór EGR (ten z tyłu, który połączony jest z kolektorem ssącym rurką w oplocie)

-- 28 sie 2015, o 08:21 --

witam koledzy, proszę o wasze opinie na podstawie moich konkretnych danych z pomiarów na żywo (autostrada, 45 min nagrania do chwili złapania błędu).
Najczęściej wywala błąd po stabilnej jeździe 130 w momencie wyprzedzania.
miałem takie wskazania. ciśnienie max żądane 270 max podane 311. średnia z całego badania 154 (jazda spokojna 130 km/h i tylko wyprzedzanie) średnia podawana o 3,8 mniejsza, czyli biorąc pod uwagę bieg jałowy, gdzie żądane jest zawsze 120, wartości średnie są takie same.
w momencie wywalenia błędu- wyprzedzanie, ciśnienie żądane poszło na 270, podane skoczylo do 311, w chwili odpuszczenia żądanego podane pozostało jeszcze na 311, co dało chwilowe przeładowanie o 159
to przeładowanie trwa 0,4 sek wtedy turbo odpuszcza i wyrównuje z żądaną po 2 sek do wartości 120
w momencie krytycznym żadana pozycja łopatek turbosprężarki 45 podana pozycja 49
pozycja dławika powietrza dolotowego spada do 40% (średnia z całego badania 97%)
obciążenie silnika pozostaje jeszcze 1 sek na poziomie 100%

zawór podciśnienia wymieniony na nowy
czujnik MAP wymieniony na używany- sprawdzenie na zapłonie to samo wskazanie co atmosferycznego
gruszka sprawdzona chodzi płynnie, trzyma podciśnienie
kierownica turbo chodzi bez zacięć
przepustnica byla wykręcona i czyszczona

czy mogę prosić was o dalsze sugestie i ewentualnie nagrania z waszych pomiarów dla porównania?
dziękuję serdecznie

gathor
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:29
Auto: ST COSMO 2.0 D 160
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: gathor » 12 paź 2015, o 20:20

Rozwiązałeś problem ? Mam tak samo

frembud
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 21 lut 2015, o 07:13
Auto: sport tourer 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: frembud » 13 paź 2015, o 16:11

wydaje mi sie że tak. Kupiłem jeszcze jedem Map Sensor używany, pokazywał na "postoju" też dokładnie 100 MPh jak atmosferyczne, od tamtej pory zrobiłem ok 3,5 tys km i ani jednego błędu. Mam nadzieję że będzie dobrze.

gathor
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:29
Auto: ST COSMO 2.0 D 160
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: gathor » 13 paź 2015, o 16:34

frembud pisze:edit
A gdzie ten map sensor jest w aucie ?Jak to wygląda - pokaż gdzieś w sieci.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2015, o 20:16 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: KaMYk » 13 paź 2015, o 16:48


Komandos87

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Komandos87 » 6 lis 2015, o 19:10

Witam, czytałem trochę na forum. Mam następujący problem: Kupiłem Insignie 20DTJ 2 miesiące temu i wszystko było cacy, jeździłem raczej spokojnie (ale bez przesady). Ostatnio robiłem trasę 2100km, grzałem szybciej niż zwykle tj. między 140 a 210km/h. średnio 150-160km/h. Wszystko było ok, spalanie w normie. 80km przed dotarciem do celu wywaliło mi komunikat ...awaria pojazdu, skontaktuj się z serwisem... odcięło moc, 80km/h na prostej max, pod górę 60, z góry 120 ale nie dało się przekroczyć 2100 obr?min. Zatrzymałem się na 15 minut sprzawdziłem czy jest olej i nic nie cieknie i nie śmierdzi. Odpaliłem auto mimo błedu na komputerze jechało już normalnie. Rano paliła już się tylko kontrolka silnika. Auto jechało normalnie przez pierwsze kilometry a potem znów to samo, brak mocy. Pojechałem do mechanika - podpiął auto pod komputer błąd elektrozaworu turbiny, turbina przeładowuje. Wymieniłem w sumie 2 razy ten elektrozawór, ale ciągle wywala choż dzisiaj po wymianie zrobiłem jazde próbną na autostradzie w sumie50km z prędkościami 160-210km/h i nic :) , zjazd z autostrady, trójka, but i ...awaria pojazdu, skontaktuj się z serwisem... Wystarczy zgasić silnik i wszystko gra, o ile sie nie żyłuje, ciągle komunikat o awarii. Spokojnie przyspieszając mogę się rozpedzic i utrzymywać 160 km/h na 6tym biegu i nic się nie dzieje (więcej nie próbowałem) :).

Mechanik ponownie zamontował mój stary elektrozawór bo stwierdził że to nie to (i oddał pieniądze :)) ale sugeruje zacinającą się geometrie turbiny. Czy może to być coś innego? czujnik doładowania w kolektorze? sam kolektor, czy da się organoleptycznie sprawdzić czy to geometria nie ściągając turbiny i wreszcie czy jest ktoś z Krakowa kto mógłby mi pomóc? Za tydzień trasa powrotna 2100km, mieszkam za granicą. Z góry dziękuję.

gathor
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:29
Auto: ST COSMO 2.0 D 160
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: gathor » 6 lis 2015, o 19:30

Mam tak samo jak i narazie nie mam rozwiązania. Mechanik wymienił elektrozawór i problem nadal występuje. Mówi, że MOŻE turbo już padło albo klapy w kolektorze. Jednak gwarancji nie daje, że to akurat turbina albo klapy więc niestety nie stać mnie na eksperymenty i dalej czytam forum i czekam na jakieś rozwiązanie. W serwisie stwierdzili błąd P0234 - przeładowanie turbiny (mechanik też mi powiedział, że taki błąd wyskoczył) jednak na jeździe próbnej auto zachowało się poprawnie stwierdzili więć, żeby jeździć.
No to jeżdżę i przy wyprzedzaniu się zastanawiam czy zdążę wyprzedzić czy odetnie mi moc.
Jak rozwiążesz problem to daj znać.
pzdr

frembud
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 21 lut 2015, o 07:13
Auto: sport tourer 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: frembud » 7 lis 2015, o 20:54

kolego, proponuje podpiąć opcoma i nagrać loga. najlepiej jak jeszcze przy okazji udałoby ci się złapać to wspaniałe P0234.
u mnie bylo podobnie( czytaj posty)i problemem okazał się map sensor, ten który siedzi w kolektorze ssącym na środku od tyłu. co prawda wskazywal różnice ciśnień, n zapłonie pokazywał 99 przy baro 100 i tym podobne rzeczy.
wiem, że wymiana turbiny jest droga i nie gwarantuje sukcesu, dlatego proponuję testować. po wymianie drugiego czujnika, tj od 2 miesięcy auto jeździ bez kochanego błędu. życzę ci powodzenia

gathor
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:29
Auto: ST COSMO 2.0 D 160
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: gathor » 8 lis 2015, o 11:52

Map sensor wyczyszczenie. Bez efektów

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka

frembud
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 21 lut 2015, o 07:13
Auto: sport tourer 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: frembud » 15 lis 2015, o 16:26

u mnie czyszczenie też nie pomagało, na allegro używki po 40-70 zł warto zaryzykować.

gathor
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:29
Auto: ST COSMO 2.0 D 160
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: gathor » 15 lis 2015, o 17:00

edit.
Wymiana pomogła ?
Ostatnio zmieniony 15 lis 2015, o 17:36 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - Regulamin

frembud
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 21 lut 2015, o 07:13
Auto: sport tourer 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: frembud » 15 lis 2015, o 18:05

tak.jak wymieniłem pierwszy czułem dużą poprawę na mocy przez pierwsze dni, ale problem nie ustał i po jakimś czasie znowu sie pojawił . Kupiłem drugi, czuć różnicę mocy( turbo reaguje prawidłowo) i od początku wrzesnia, a od ok 7 tys. km mam spokój, żadnego błędu. Z nadzieją że tak pozostanie

P405
Zapaleniec
Posty: 3161
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: P405 » 5 gru 2015, o 09:26

No i stało się: pojawiły się P0234-11 i P003A-00. Pierwsze elektrozawór, niestety poprawa na chwilę, później miałem nadzieję, że jednak jkaiś wąż i może map sensor ale nic z tego. zaprzyjaźnieni z ASO mówią Turbo i niestety mieli rację. Po zdjęciu weżą ich diagnoza potwierdzona. Teraz pozostaje tylko wyjąć i zregenerować.

blade2

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: blade2 » 6 gru 2015, o 00:54

Jaki przebieg ? Turbo masz od nowości ?

P405
Zapaleniec
Posty: 3161
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: P405 » 6 gru 2015, o 09:42

Przebieg mały 76 tys. auto od nowości. Trą łapatki od zimnej strony, czyli luż na ośce. Sam jestem ciekaw co powiedzą spece od regeneracji.

Grzegorz

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Grzegorz » 31 sty 2016, o 23:00

U mnie też wyskoczył.
Czy naftą da radę wyczyścić map sensor?

Awatar użytkownika
morfeo11
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: 8 kwie 2015, o 18:24
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: morfeo11 » 1 lut 2016, o 08:52

Ja czyściłem preparatem do czyszczenia EGR.
http://www.motochemia.pl/srodek-do-czys ... -2183.html

Wojtas92
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 7 mar 2015, o 00:50
Auto: Insignia 250KM 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Poznań

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Wojtas92 » 1 lut 2016, o 19:03

P405 pisze:Przebieg mały 76 tys. auto od nowości. Trą łapatki od zimnej strony, czyli luż na ośce. Sam jestem ciekaw co powiedzą spece od regeneracji.
Mam podobny problem, poprzedni właściciel regenerował turbo w aso niestety po około 7 tyś km zaczęło obcierać od zimnej strony podczas mocnego przyspieszania delikatnie piszczy. Aso wyważyło i twierdzi ze elegancko pracuje ale problem pozostał minimalnie mniej wyje. :lol: :lol:

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”