--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Przeładowanie Turbo
Przeładowanie Turbo
Witam mam następujący problem w swoim aucie. Insignia 2.0 CDTI 160KM 2009 rok 107.000 km przejechane.
Gdy przekroczę 150-160Km/h lub zacznę gwałtownie przyspieszać od 100Km/h wzwyż auto nagle traci moc wchodzi w tryb awaryjny i na wyświetlaczu ukazuje się komunikat awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem. Po przejrzeniu forum zdecydowałem się na wymianę elektrozaworu turbiny sądząc, że to właśnie on jest przyczyną ale jego wymiana nic nie pomogła i dzieje się tak samo. Po podłączeniu auta pod kompa wyszło, że turbina jest przeładowana. Ciśnienie dochodzi nawet do 3 (chyba barów) i dlatego auto wchodzi w tryb awaryjny. Teraz moje pytanie brzmi/color] gdzie szukać dalszej przyczyny? Jakieś węże? Przewody? Dalej jakieś czujniki? Czy to koniec turbiny?
Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam
Gdy przekroczę 150-160Km/h lub zacznę gwałtownie przyspieszać od 100Km/h wzwyż auto nagle traci moc wchodzi w tryb awaryjny i na wyświetlaczu ukazuje się komunikat awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem. Po przejrzeniu forum zdecydowałem się na wymianę elektrozaworu turbiny sądząc, że to właśnie on jest przyczyną ale jego wymiana nic nie pomogła i dzieje się tak samo. Po podłączeniu auta pod kompa wyszło, że turbina jest przeładowana. Ciśnienie dochodzi nawet do 3 (chyba barów) i dlatego auto wchodzi w tryb awaryjny. Teraz moje pytanie brzmi/color] gdzie szukać dalszej przyczyny? Jakieś węże? Przewody? Dalej jakieś czujniki? Czy to koniec turbiny?
Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 mar 2015, o 08:45 przez MateuszBN, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę aby następne posty były zgodne z regulaminem. Szczególnie §5 pkt 8.
Powód: Proszę aby następne posty były zgodne z regulaminem. Szczególnie §5 pkt 8.
Re: Przeładowanie Turbo
Przypuszczam że albo przepływomierz powietrza przed filtrem powietrza ale na kompie byłby właśnie taki komunikat bynajmniej u mnie taki był objaw lub pęknięty przewód od turbiny, lewy lub prawy,przejrzyj przewody czy nie są mokre od oleju
Ostatnio zmieniony 14 mar 2015, o 09:05 przez Andrzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Słowo BYNAJMNIEJ to zaprzeczenie.
Powód: Słowo BYNAJMNIEJ to zaprzeczenie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 24 paź 2014, o 06:38
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Chojnice
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Jak masz przeładowanie to trzeba sprawdzić czy sterownie zmienną geometrią nie jest zacięte. Węże nic do przeładowania nie mają, jak już to do niedoładowania. Jeśli jesteś pewny nowego zaworka sterującego turbiny, to sprawdź geometrie.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2015, o 08:47 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę aby następne posty były zgodne z regulaminem. Szczególnie §5 pkt 8.
Powód: Proszę aby następne posty były zgodne z regulaminem. Szczególnie §5 pkt 8.
- Radek_TRN
- Użytkownik
- Posty: 256
- Rejestracja: 15 sty 2014, o 19:35
- Auto: BMW F10
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Toruń
Re: Przeładowanie Turbo
Nie nie żadnego. Seria 160KM. Jeśli padła geometria tzn że trzeba turbo do regeneracji oddać?
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 24 paź 2014, o 06:38
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Chojnice
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Do regeneracji nie koniecznie, na początek wystarczy czyszczenie. Cięgno od gruszki musi chodzić w całym zakresie bez zacięć.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Nie koniecznie.MateuszBN pisze:Nie nie żadnego. Seria 160KM. Jeśli padła geometria tzn że trzeba turbo do regeneracji oddać?
Na zacinanie się regulacji geometrii ma bardzo duży wpływ osadzanie sadzy na kierownicach. Jest prosty nieinwazyjny sposób na pozbycie się jej a mianowicie jazda na dość wysokich obrotach ponad 3000 , i wtedy powinna się wypalić. Jeżeli dodatkowo zaczął by się proces wypalania dpf-u to już bajka. Podstawa to danie od czasu do czasu w palnik, poprostu emerycka jazda nie służy nowoczesnym dieslom.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Na mniejsze osadzanie się syfu jest też dolewanie oleju 2T, lepsze spalanie on. Mniej syfu się osadza i dpf też ma lepiej.
- KenyBDG
- Użytkownik
- Posty: 658
- Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Miałem to samo w Astrze H, gdy dawałem w palnik to czasem był słychać jak by poszło powietrze bokiem, czasami samochód wchodził w tryb serwisowy, na komputerze pokazywało przeładowanie turbo. Wystarczyło przeczyścić czujnik ciśnienia i było ok.
Re: Przeładowanie Turbo
Może być uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania bo odczytuje za wysokie ciśnienie, jak wymieniłeś zawór sterowania turbiną to już jeden element wyeliminowałeś który mógł powodować problem.Co do turbiny to jedynie sprawdz czy płynnie chodzi cięgno od geometrii (wychodzi z ''gruszki'' siłownika do której dochodzi wężyk z podciśnieniem) i spójrz czy zaraz po odpaleniu silnika czy siłownik wysterowuję geometrię i po zgaszeniu swobodnie wraca do pierwotnej pozycji .
Re: Przeładowanie Turbo
Gdzie mam szukać tego czujnika ciśnienia doładowania?? Czyścić go czy lepiej od razu wymieniać?
Re: Przeładowanie Turbo
1. komputer podłączyć i w parametrach powinno pokazać ciśnienie w kolektorze 2.Tego się nie czyści tylko wymienia.Bo na pałę można wszystkie części wymieniać po kolei szkoda kasy tu masz zdjęcie kolektora i czujnika jest na środku przykręcany na jedną śrubkę http://olx.pl/oferta/kolektor-dolotowy- ... 4OXL7.html
Re: Przeładowanie Turbo
Niestety w moim przypadku to była turbina... Padła geometria i jakiś tam wałek... wydaje mi się ze po regeneracji auto jest słabsze jest to możliwe? Mechanik twierdzi że tak bo teraz turbina nie jest przeładowywana i pracuje na takich parametrach jak powinna co o tym myślicie?
Re: Przeładowanie Turbo
Można wiedzieć ile kosztowała Cię regeneracja ? Po swoich przeżyciach z regenerowanym kołem dwumasowym słowu "regeneracja" mówię stanowcze nie. Pytam o cenę bo ja przy wymianie turbiny kupiłem używkę z przebiegiem ok 5 tysięcy za 850 pln stąd też podejrzewam, że regeneracja się pewnie nie opłacała finansowo.
Re: Przeładowanie Turbo
Mnie sama regeneracja wyszła 1200zł + 250zł robocizna 2 lata gwarancji jest. Wydaję mi się to trochę zbyt wygórowana cena jak za regeneracje no ale trudno...
Re: Przeładowanie Turbo
Zobaczymy jak będzie się zachowywać jako regenerowana. Mam nadzieję, że bez zarzutu.
Re: Przeładowanie Turbo
Trzeba było jechać do ''turbiniarzy '' ci co regenerują turbiny by ci naprawili starą było by taniej.W garretach regenerowanych był swojego czasu problem z ustawieniem regulacji cięgna geometrii ustawiali na "oko" ale może się coś zmieniło .
Re: Przeładowanie Turbo
Witam.
Potrzebowałbym informacji gdzie można kupić gruszkę do turbiny 2.0. Ewentualnie jakiś numer, bo nie jest to osobny element, występuje z całą turbiną. U mnie jestem na etapie diagnozowania, na chwilą obecną wychodzi że to właśnie sterowanie sztangą szwankuje.
Pozd.
Potrzebowałbym informacji gdzie można kupić gruszkę do turbiny 2.0. Ewentualnie jakiś numer, bo nie jest to osobny element, występuje z całą turbiną. U mnie jestem na etapie diagnozowania, na chwilą obecną wychodzi że to właśnie sterowanie sztangą szwankuje.
Pozd.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Może ktoś nie ma świadomości, ale Garrett nie posiada ori części zamiennych do swoich egzemplarzy. Każda regeneracja Garretta polega na tym, że jest on regenerowany na zamiennikach, częściach używanych albo chińskich. Powie wam to wam każdy przedstawiciel albo dystrybutor/serwis Garretta na Polskę.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
Re: Przeładowanie Turbo
Mam problem, wczoraj na trasie zaraz po wypalaniu DPF wyskoczył najpierw P0234-11 i utrata mocy.
Dziś rano jak odpaliłem komunikat awaria i P2263-5B P2263-61 i P003A-00 no i spadek mocy (turbo nie działało).
Po jakimś czasie po opaleniu turbo wstało, ale przy obrotach w granicach 3000 zaczęło się dziwne "pufanie" turbiny i wąż ten który idzie od IC do kolektora zaczął pulsować.
Podczas jazdy w granicach 1800 w momencie załączania turbo też jest takie głośne pufnięcie.
Macie może pomysły czemu turbo tak "pufa" i wchodzi w tryb awaryjny?
--
Problem rozwiązany dzięki pomocy nika84-24.
Wymieniłem elektrozawór turbiny i jest ok.
Dziś rano jak odpaliłem komunikat awaria i P2263-5B P2263-61 i P003A-00 no i spadek mocy (turbo nie działało).
Po jakimś czasie po opaleniu turbo wstało, ale przy obrotach w granicach 3000 zaczęło się dziwne "pufanie" turbiny i wąż ten który idzie od IC do kolektora zaczął pulsować.
Podczas jazdy w granicach 1800 w momencie załączania turbo też jest takie głośne pufnięcie.
Macie może pomysły czemu turbo tak "pufa" i wchodzi w tryb awaryjny?
--
Problem rozwiązany dzięki pomocy nika84-24.
Wymieniłem elektrozawór turbiny i jest ok.