--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Przeładowanie Turbo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: wojtekski » 12 kwie 2016, o 20:00

Pojawiło się 220 tyś także trochę jest ;) .I z tego co wiem z serwisu w kolektorach w 2013 roku była jakaś modernizacja odnośnie klapek.

-- 18 kwi 2016, o 21:31 --

I w modelu z 2011 też się urywają , na serwisie stoi też taka brak dwóch klapek.

-- 24 kwi 2016, o 20:27 --

U mnie scenariusz klapki uszkodziły turbo też , auto już zrobione i na razie błędów brak.

Awatar użytkownika
Silv3r
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wałbrzych
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Silv3r » 3 cze 2016, o 19:25

dziegma pisze:Mam problem, wczoraj na trasie zaraz po wypalaniu DPF wyskoczył najpierw P0234-11 i utrata mocy.
Dziś rano jak odpaliłem komunikat awaria i P2263-5B P2263-61 i P003A-00 no i spadek mocy (turbo nie działało).
Po jakimś czasie po opaleniu turbo wstało, ale przy obrotach w granicach 3000 zaczęło się dziwne "pufanie" turbiny i wąż ten który idzie od IC do kolektora zaczął pulsować.
Podczas jazdy w granicach 1800 w momencie załączania turbo też jest takie głośne pufnięcie.
Macie może pomysły czemu turbo tak "pufa" i wchodzi w tryb awaryjny?

--
Problem rozwiązany dzięki pomocy nika84-24.
Wymieniłem elektrozawór turbiny i jest ok.
Mam podobny problem i błędy (P2263-5B, P2263-61 i P003A-00) i to "pufanie".

Byłem właśnie na jeździe testowej i zauważyłem że Isia do 2,5tys nie ciągnęła szczególnie ale dopiero powyzej 2.5 tak jakby turbo "dmuchalo" i było czuć moc.

O tyle o ile udalo mi sie zajrzeć pod maskę cięgno od zmiennej geometrii nie poruszalo się w ogóle (nawet po ponownym odpaleniu).
Za to po kilku próbach w okolicy 2.5tys ponownie było "puf" (tylko po puszczeniu gazu), kompletny brak mocy i po chwili tryb awaryjny.

Ponowne odpalenie samochodu - wszystko działa jak należy, jest moc do czasu magicznego "puf" i znowu jakbym ciągnął złoty pociąg za sobą :)

Czy ktoś więcej miał ten problem i skończyło się jedynie na wymianie elektrozaworu turbiny?

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: hubertus » 4 cze 2016, o 13:39

Elktrozawór to pierwszy krok. Pozostaje jeszcze grucha i czujnik przy niej oraz sama zmienna geometria w turbinie. Wszystko po kolei do sprawdzenia. Kumpel w octavii miał taki problem i skończyło się na wymianie gruchy. Co do zaworu po odpaleniu silnika cięgiełko powinno ściągnąć dźwigienkę przy turbinie do samego dołu.

Awatar użytkownika
Silv3r
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wałbrzych
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Silv3r » 4 cze 2016, o 22:49

Sztanga po odpaleniu opada, ale później po "dogazowaniu" nawet nie drgnie-pozostaje w dolnej pozycji.
Czy sztanga po zgaszeniu silnika pozostaje u Was na samym dole, czy idzie do góry?
Dzisiaj dodatkowo po dogazowaniu na postoju słychać specyficzne "pssst" od strony filtra powietrza, że aż cały drży. Wcześniej tego nie bylo... Nawet podczas jazdy słychać teraz specyficzne pssst/puffff przy 2k+ obrotów :(
Ostatnio zmieniony 6 cze 2016, o 13:33 przez Silv3r, łącznie zmieniany 1 raz.

Bodex

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Bodex » 5 cze 2016, o 06:06

A odkręcałeś filtr zaglądnij do niego

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

nokian77

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: nokian77 » 6 cze 2016, o 10:47

no i mnie dzisiaj dopadł komunikat o przeładowaniu turbo, czytam forum i aż włosy mi dęba same stają, ciekawe co u mnie padło

Podłączyłem u znajomego pod kompa i wyskoczyły następujące błędy :
P0234 - Przekroczona maksymalne ciśnienie doładowania ( nieciągłe)
P003 A - Nie przyuczone położenie modułu sterującego doładowaniem turbosprężarki ( nieciągłe )

Mój znajomy na początek zaleca mi czyszczenie map sensora i egr i wymianę elektrozaworu .
Zrobię wszystko wg jego zaleceń i zobaczę co i jak i dam znać

Awatar użytkownika
Silv3r
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wałbrzych
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Silv3r » 6 cze 2016, o 16:35

A sprawdź czy chodzi Ci sztanga od turbo po odpaleniu, gaszeniu i dogazowywaniu?

Mam te same błędy (mój problem nieco wyżej).

bialy1978
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 5 sie 2015, o 12:52
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warszawa

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: bialy1978 » 6 cze 2016, o 19:47

nokian77 pisze:no i mnie dzisiaj dopadł komunikat o przeładowaniu turbo, czytam forum i aż włosy mi dęba same stają, ciekawe co u mnie padło

Podłączyłem u znajomego pod kompa i wyskoczyły następujące błędy :
P0234 - Przekroczona maksymalne ciśnienie doładowania ( nieciągłe)
P003 A - Nie przyuczone położenie modułu sterującego doładowaniem turbosprężarki ( nieciągłe )

Mój znajomy na początek zaleca mi czyszczenie map sensora i egr i wymianę elektrozaworu .
Zrobię wszystko wg jego zaleceń i zobaczę co i jak i dam znać
A sprawdziłeś rurę turbo?
Chyba większość ja musiała już wymienić i poza zaworem to następny element który pada i daje podobny efekt.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

nokian77

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: nokian77 » 6 cze 2016, o 20:54

Edit
Na środe wziąłem wolne w robocie, wszystko poczyszczę i sprawdzę tą rurę , w ktorym miejscu lubi pękac najczęściej jakbyście mogli podpowiedzieć, czy nie ma na to reguły ?
Ostatnio zmieniony 7 cze 2016, o 06:29 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin

Awatar użytkownika
ICEMANIK
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: ICEMANIK » 6 cze 2016, o 21:13

Nie wiem czy wniosę coś do tematu, ale:
Błąd p003a-00 mam i ja od momentu kiedy regenerowane bylo turbo, od dołu obrotów spora turbo dziura, powyżej 2k gniecie. No i pogwizduje sobie do 2tys. Nie wyświetla innych błędów, moc jest, nie wpada w awaryjny. Map sensor i elektrozawory podmieniane 2x i to samo. W międzyczasie zaslepiony Egr bo poszarpywal przez 1800-2200 obrotów, pomogła blaszka w Egr ale błąd p003a pozostał. Kierownica od turbo pracuje.

bialy1978
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 5 sie 2015, o 12:52
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warszawa

Przeładowanie Turbo

Post autor: bialy1978 » 7 cze 2016, o 15:53

Nie ma "ulubionego" miejsca. "Pomacaj" ja czy nie wyczujesz zagnieceń na niej. Niech ktoś wsiądzie i pociśnie na pedał gazu, a wtedy jeśli jest pęknięta "wciąga" ja do wewnątrz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

gostek_71
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 18 lis 2015, o 11:20
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Gostynin

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: gostek_71 » 8 cze 2016, o 09:50

Witam, u mnie sukcesywnie po dłuższej jeździe wywala P0234 (przeładowanie). Szczególnie przy wyprzedzaniu i redukcji na mniejszy bieg.
Turbinę mam zregenerowaną (8tys km od regeneracji), rura turbo nówka (3tys przejechane), EGR wyczyszczony i sprawdzony a tu znowu błąd P0234 (przeładowanie). Częste objawy: poszarpywanie podczas dodawania gazu na niskich obrotach - szczególnie na drugim biegu pomiędzy 1500-2000 obr/min. Macie jakieś pomysły ?

Zauwazyłem że poszarpywanie/zacinanie nasila się przy wyższych temperaturach na zewnątrz i dobrze rozgrzanym silniku.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: hubertus » 8 cze 2016, o 10:14

Sprawdź zawór sterownik zmiennej geometrii turbiny.

gostek_71
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 18 lis 2015, o 11:20
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Gostynin

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: gostek_71 » 8 cze 2016, o 10:51

Edit
Sprawdzony, podmieniony na obydwu tak samo.
Ostatnio zmieniony 8 cze 2016, o 11:55 przez Engine, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: hubertus » 8 cze 2016, o 12:14

Sprawdź cięgiełko zmiennej geometrii, czy płynnie chodzi i się nie przycina. Sprawdź gruchę i co chyba najważniejsze klapki w kolektorze. Może ci się nie otwierają płynnie i to powoduje przeładowanie. Klapki dławią przepływ powietrza do cylindrów.

gostek_71
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 18 lis 2015, o 11:20
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Gostynin

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: gostek_71 » 8 cze 2016, o 13:54

Czy przyczyną przeładowania turbiny i błędu P0234 może być kolektor dolotowy i niesprawne klapy ?

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: hubertus » 8 cze 2016, o 16:24

A co ja wyżej napisałem?

gostek_71
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 18 lis 2015, o 11:20
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Gostynin

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: gostek_71 » 8 cze 2016, o 16:29

Edit
No nie mów że nie możesz po sobie rozczytać.... Obrazek
Ostatnio zmieniony 8 cze 2016, o 21:27 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin

nokian77

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: nokian77 » 8 cze 2016, o 16:32

Dzisiaj trochę pogrzebałem przy swoim Radiowozie ;) w związku z przeładowaniem turbo ale bez efektu.
Wyczyściłem map sensora, egr, przepustnicę, oraz tą rurkę obok egr-u ( nie wiem fachowo jak się to nazywa).
Map sensor był średnio brudny, egr posiadał lekki nalor, przepustnica była najczyściejsza z nich wszystkich, zato ta rurka zawalona na amen. Klapki w kolektorze sa i ich nie słychać ale umarła mi turbina , staneła i nie chce się ruszyć :(
Jutro ją demontuję i wioze do magika od turbin, niech ją reanimuje. Zobaczymy czy po jej regeneracji błąd zniknie

Awatar użytkownika
ICEMANIK
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: ICEMANIK » 8 cze 2016, o 20:44

gostek_71 pisze:Częste objawy: poszarpywanie podczas dodawania gazu na niskich obrotach - szczególnie na drugim biegu pomiędzy 1500-2000 obr/min. Macie jakieś pomysły ?

Zauwazyłem że poszarpywanie/zacinanie nasila się przy wyższych temperaturach na zewnątrz i dobrze rozgrzanym silniku.
Właśnie miałem dokładnie tak samo. Szarpanie w okolicach 2tys. Im ciepłej na dworze tym gorzej, poniżej 15'C prawie nieodczuwalne. Szarpanie tylko przy utrzymywaniu ww obrotów lub przy lekkim dodawaniu gazu. Wciskając mocniej objawy ustępowałyppmoglo zaslepiony Egr. Wcześniej wymieniłem dwa razy elektrozawory, zakładałem filtr w obwod podciśnienia, wymieniałem map sensor, sprawdzałem pracę kierownicy turbo- przy podciśnienia 600HPa ciegno powinno być całkowicie na dole, bez luzów, nic nie skutkowało oprócz zaślepienia Egr. Przejechane 1000km i spokój, wcześniej szarpanie sprawiało że trzeba było ciągle auto gonić powyżej 2,5tys ]:->

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”