--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Przeładowanie Turbo
- wojtekski
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
- Auto: insignia, 207cc
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Suwałki
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Pojawiło się 220 tyś także trochę jest .I z tego co wiem z serwisu w kolektorach w 2013 roku była jakaś modernizacja odnośnie klapek.
-- 18 kwi 2016, o 21:31 --
I w modelu z 2011 też się urywają , na serwisie stoi też taka brak dwóch klapek.
-- 24 kwi 2016, o 20:27 --
U mnie scenariusz klapki uszkodziły turbo też , auto już zrobione i na razie błędów brak.
-- 18 kwi 2016, o 21:31 --
I w modelu z 2011 też się urywają , na serwisie stoi też taka brak dwóch klapek.
-- 24 kwi 2016, o 20:27 --
U mnie scenariusz klapki uszkodziły turbo też , auto już zrobione i na razie błędów brak.
- Silv3r
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wałbrzych
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Przeładowanie Turbo
Mam podobny problem i błędy (P2263-5B, P2263-61 i P003A-00) i to "pufanie".dziegma pisze:Mam problem, wczoraj na trasie zaraz po wypalaniu DPF wyskoczył najpierw P0234-11 i utrata mocy.
Dziś rano jak odpaliłem komunikat awaria i P2263-5B P2263-61 i P003A-00 no i spadek mocy (turbo nie działało).
Po jakimś czasie po opaleniu turbo wstało, ale przy obrotach w granicach 3000 zaczęło się dziwne "pufanie" turbiny i wąż ten który idzie od IC do kolektora zaczął pulsować.
Podczas jazdy w granicach 1800 w momencie załączania turbo też jest takie głośne pufnięcie.
Macie może pomysły czemu turbo tak "pufa" i wchodzi w tryb awaryjny?
--
Problem rozwiązany dzięki pomocy nika84-24.
Wymieniłem elektrozawór turbiny i jest ok.
Byłem właśnie na jeździe testowej i zauważyłem że Isia do 2,5tys nie ciągnęła szczególnie ale dopiero powyzej 2.5 tak jakby turbo "dmuchalo" i było czuć moc.
O tyle o ile udalo mi sie zajrzeć pod maskę cięgno od zmiennej geometrii nie poruszalo się w ogóle (nawet po ponownym odpaleniu).
Za to po kilku próbach w okolicy 2.5tys ponownie było "puf" (tylko po puszczeniu gazu), kompletny brak mocy i po chwili tryb awaryjny.
Ponowne odpalenie samochodu - wszystko działa jak należy, jest moc do czasu magicznego "puf" i znowu jakbym ciągnął złoty pociąg za sobą
Czy ktoś więcej miał ten problem i skończyło się jedynie na wymianie elektrozaworu turbiny?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Elktrozawór to pierwszy krok. Pozostaje jeszcze grucha i czujnik przy niej oraz sama zmienna geometria w turbinie. Wszystko po kolei do sprawdzenia. Kumpel w octavii miał taki problem i skończyło się na wymianie gruchy. Co do zaworu po odpaleniu silnika cięgiełko powinno ściągnąć dźwigienkę przy turbinie do samego dołu.
- Silv3r
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wałbrzych
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Przeładowanie Turbo
Sztanga po odpaleniu opada, ale później po "dogazowaniu" nawet nie drgnie-pozostaje w dolnej pozycji.
Czy sztanga po zgaszeniu silnika pozostaje u Was na samym dole, czy idzie do góry?
Dzisiaj dodatkowo po dogazowaniu na postoju słychać specyficzne "pssst" od strony filtra powietrza, że aż cały drży. Wcześniej tego nie bylo... Nawet podczas jazdy słychać teraz specyficzne pssst/puffff przy 2k+ obrotów
Czy sztanga po zgaszeniu silnika pozostaje u Was na samym dole, czy idzie do góry?
Dzisiaj dodatkowo po dogazowaniu na postoju słychać specyficzne "pssst" od strony filtra powietrza, że aż cały drży. Wcześniej tego nie bylo... Nawet podczas jazdy słychać teraz specyficzne pssst/puffff przy 2k+ obrotów
Ostatnio zmieniony 6 cze 2016, o 13:33 przez Silv3r, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Przeładowanie Turbo
A odkręcałeś filtr zaglądnij do niego
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Re: Przeładowanie Turbo
no i mnie dzisiaj dopadł komunikat o przeładowaniu turbo, czytam forum i aż włosy mi dęba same stają, ciekawe co u mnie padło
Podłączyłem u znajomego pod kompa i wyskoczyły następujące błędy :
P0234 - Przekroczona maksymalne ciśnienie doładowania ( nieciągłe)
P003 A - Nie przyuczone położenie modułu sterującego doładowaniem turbosprężarki ( nieciągłe )
Mój znajomy na początek zaleca mi czyszczenie map sensora i egr i wymianę elektrozaworu .
Zrobię wszystko wg jego zaleceń i zobaczę co i jak i dam znać
Podłączyłem u znajomego pod kompa i wyskoczyły następujące błędy :
P0234 - Przekroczona maksymalne ciśnienie doładowania ( nieciągłe)
P003 A - Nie przyuczone położenie modułu sterującego doładowaniem turbosprężarki ( nieciągłe )
Mój znajomy na początek zaleca mi czyszczenie map sensora i egr i wymianę elektrozaworu .
Zrobię wszystko wg jego zaleceń i zobaczę co i jak i dam znać
- Silv3r
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wałbrzych
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Przeładowanie Turbo
A sprawdź czy chodzi Ci sztanga od turbo po odpaleniu, gaszeniu i dogazowywaniu?
Mam te same błędy (mój problem nieco wyżej).
Mam te same błędy (mój problem nieco wyżej).
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 5 sie 2015, o 12:52
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
Re: Przeładowanie Turbo
A sprawdziłeś rurę turbo?nokian77 pisze:no i mnie dzisiaj dopadł komunikat o przeładowaniu turbo, czytam forum i aż włosy mi dęba same stają, ciekawe co u mnie padło
Podłączyłem u znajomego pod kompa i wyskoczyły następujące błędy :
P0234 - Przekroczona maksymalne ciśnienie doładowania ( nieciągłe)
P003 A - Nie przyuczone położenie modułu sterującego doładowaniem turbosprężarki ( nieciągłe )
Mój znajomy na początek zaleca mi czyszczenie map sensora i egr i wymianę elektrozaworu .
Zrobię wszystko wg jego zaleceń i zobaczę co i jak i dam znać
Chyba większość ja musiała już wymienić i poza zaworem to następny element który pada i daje podobny efekt.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Przeładowanie Turbo
Na środe wziąłem wolne w robocie, wszystko poczyszczę i sprawdzę tą rurę , w ktorym miejscu lubi pękac najczęściej jakbyście mogli podpowiedzieć, czy nie ma na to reguły ?Edit
Ostatnio zmieniony 7 cze 2016, o 06:29 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin
- ICEMANIK
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
- Auto: Ins OPC Line AiR/KW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Nie wiem czy wniosę coś do tematu, ale:
Błąd p003a-00 mam i ja od momentu kiedy regenerowane bylo turbo, od dołu obrotów spora turbo dziura, powyżej 2k gniecie. No i pogwizduje sobie do 2tys. Nie wyświetla innych błędów, moc jest, nie wpada w awaryjny. Map sensor i elektrozawory podmieniane 2x i to samo. W międzyczasie zaslepiony Egr bo poszarpywal przez 1800-2200 obrotów, pomogła blaszka w Egr ale błąd p003a pozostał. Kierownica od turbo pracuje.
Błąd p003a-00 mam i ja od momentu kiedy regenerowane bylo turbo, od dołu obrotów spora turbo dziura, powyżej 2k gniecie. No i pogwizduje sobie do 2tys. Nie wyświetla innych błędów, moc jest, nie wpada w awaryjny. Map sensor i elektrozawory podmieniane 2x i to samo. W międzyczasie zaslepiony Egr bo poszarpywal przez 1800-2200 obrotów, pomogła blaszka w Egr ale błąd p003a pozostał. Kierownica od turbo pracuje.
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 5 sie 2015, o 12:52
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
Przeładowanie Turbo
Nie ma "ulubionego" miejsca. "Pomacaj" ja czy nie wyczujesz zagnieceń na niej. Niech ktoś wsiądzie i pociśnie na pedał gazu, a wtedy jeśli jest pęknięta "wciąga" ja do wewnątrz.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 18 lis 2015, o 11:20
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Gostynin
Re: Przeładowanie Turbo
Witam, u mnie sukcesywnie po dłuższej jeździe wywala P0234 (przeładowanie). Szczególnie przy wyprzedzaniu i redukcji na mniejszy bieg.
Turbinę mam zregenerowaną (8tys km od regeneracji), rura turbo nówka (3tys przejechane), EGR wyczyszczony i sprawdzony a tu znowu błąd P0234 (przeładowanie). Częste objawy: poszarpywanie podczas dodawania gazu na niskich obrotach - szczególnie na drugim biegu pomiędzy 1500-2000 obr/min. Macie jakieś pomysły ?
Zauwazyłem że poszarpywanie/zacinanie nasila się przy wyższych temperaturach na zewnątrz i dobrze rozgrzanym silniku.
Turbinę mam zregenerowaną (8tys km od regeneracji), rura turbo nówka (3tys przejechane), EGR wyczyszczony i sprawdzony a tu znowu błąd P0234 (przeładowanie). Częste objawy: poszarpywanie podczas dodawania gazu na niskich obrotach - szczególnie na drugim biegu pomiędzy 1500-2000 obr/min. Macie jakieś pomysły ?
Zauwazyłem że poszarpywanie/zacinanie nasila się przy wyższych temperaturach na zewnątrz i dobrze rozgrzanym silniku.
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 18 lis 2015, o 11:20
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Gostynin
Re: Przeładowanie Turbo
Sprawdzony, podmieniony na obydwu tak samo.Edit
Ostatnio zmieniony 8 cze 2016, o 11:55 przez Engine, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Sprawdź cięgiełko zmiennej geometrii, czy płynnie chodzi i się nie przycina. Sprawdź gruchę i co chyba najważniejsze klapki w kolektorze. Może ci się nie otwierają płynnie i to powoduje przeładowanie. Klapki dławią przepływ powietrza do cylindrów.
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 18 lis 2015, o 11:20
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Gostynin
Re: Przeładowanie Turbo
Czy przyczyną przeładowania turbiny i błędu P0234 może być kolektor dolotowy i niesprawne klapy ?
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 18 lis 2015, o 11:20
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Gostynin
Re: Przeładowanie Turbo
No nie mów że nie możesz po sobie rozczytać....Edit
Ostatnio zmieniony 8 cze 2016, o 21:27 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin
Re: Przeładowanie Turbo
Dzisiaj trochę pogrzebałem przy swoim Radiowozie w związku z przeładowaniem turbo ale bez efektu.
Wyczyściłem map sensora, egr, przepustnicę, oraz tą rurkę obok egr-u ( nie wiem fachowo jak się to nazywa).
Map sensor był średnio brudny, egr posiadał lekki nalor, przepustnica była najczyściejsza z nich wszystkich, zato ta rurka zawalona na amen. Klapki w kolektorze sa i ich nie słychać ale umarła mi turbina , staneła i nie chce się ruszyć
Jutro ją demontuję i wioze do magika od turbin, niech ją reanimuje. Zobaczymy czy po jej regeneracji błąd zniknie
Wyczyściłem map sensora, egr, przepustnicę, oraz tą rurkę obok egr-u ( nie wiem fachowo jak się to nazywa).
Map sensor był średnio brudny, egr posiadał lekki nalor, przepustnica była najczyściejsza z nich wszystkich, zato ta rurka zawalona na amen. Klapki w kolektorze sa i ich nie słychać ale umarła mi turbina , staneła i nie chce się ruszyć
Jutro ją demontuję i wioze do magika od turbin, niech ją reanimuje. Zobaczymy czy po jej regeneracji błąd zniknie
- ICEMANIK
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
- Auto: Ins OPC Line AiR/KW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Właśnie miałem dokładnie tak samo. Szarpanie w okolicach 2tys. Im ciepłej na dworze tym gorzej, poniżej 15'C prawie nieodczuwalne. Szarpanie tylko przy utrzymywaniu ww obrotów lub przy lekkim dodawaniu gazu. Wciskając mocniej objawy ustępowałyppmoglo zaslepiony Egr. Wcześniej wymieniłem dwa razy elektrozawory, zakładałem filtr w obwod podciśnienia, wymieniałem map sensor, sprawdzałem pracę kierownicy turbo- przy podciśnienia 600HPa ciegno powinno być całkowicie na dole, bez luzów, nic nie skutkowało oprócz zaślepienia Egr. Przejechane 1000km i spokój, wcześniej szarpanie sprawiało że trzeba było ciągle auto gonić powyżej 2,5tysgostek_71 pisze:Częste objawy: poszarpywanie podczas dodawania gazu na niskich obrotach - szczególnie na drugim biegu pomiędzy 1500-2000 obr/min. Macie jakieś pomysły ?
Zauwazyłem że poszarpywanie/zacinanie nasila się przy wyższych temperaturach na zewnątrz i dobrze rozgrzanym silniku.