--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Korekcja wtryskiwaczy

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2235
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: KaMYk » 26 maja 2016, o 15:05

Klony to mają, wiem, że koledzy z klubu AKP sprawdzali i im działało.

kaolad
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
Auto: Insignia 2.0 CTDI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Jastrzębie-Zdrój

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: kaolad » 26 maja 2016, o 16:08

Tak działa. Jedynie co zauważyłem to lekkie chwianie wartości przy - czujnik ciśnienia szyny paliwowej - są wahania ale nie zbyt duże. Czy tak powinno być czy też musi być stała wartość. Poniżej wstawiam logi jak by mógł na ktoś zerknąć swoim fachowym okiem będę zobowiązany. Tam widać te ewentualne skoki na szynie.
http://przeklej.org/file/k1wBv0/1.csv
http://przeklej.org/file/ZVaPYm/2.csv
http://przeklej.org/file/iHbSIQ/3.csv

-- 30 maja 2016, o 08:04 --

Czy mógłby ktoś sie wypowiedziec na temat moich logów. Czy ciśnienie na szynie ma być stałe czy lekkie odchylenie to norma.

Gizd

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: Gizd » 30 maja 2016, o 17:18

@kmy dzięki za pomoc w tym temacie. :D
Chociaż to akurat już znalazłem, tylko myślałem, ze nie z czytuje, bo mam cały czas 0,0 na wszystkich wtryskach. Czasami w czasie jazdy cos sie ruszy ale max. +-0,2 na jakimś cylindrze. Są u kogoś te wartości wyższe? Tak żeby potwierdzić, ze to faktycznie działa.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2235
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: KaMYk » 30 maja 2016, o 17:48

kaolad pisze:Czy mógłby ktoś sie wypowiedziec na temat moich logów.
Nie rób eksportu danych do pliku, bo ta funkcja zapisuje pojedynczą chwilową wartość.
Zrób Nagranie live (funkcja Record), wówczas dostaniesz plik taki jak ten:
https://www.dropbox.com/s/545eq1qbm16tv ... 0.xls?dl=0

wówczas można coś przeanalizować. Z pojedynczych wartości nic nie wynika.

-- 30 maja 2016, o 18:49 --
Gizd pisze:Tak żeby potwierdzić, ze to faktycznie działa.
Działa, działa

kaolad
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
Auto: Insignia 2.0 CTDI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Jastrzębie-Zdrój

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: kaolad » 30 maja 2016, o 20:21

Ok kolego kmy, dzięki za zainteresowanie. Jak zrobię to zaraz wrzucę. Tylko mogę to zrobić na razie na postoju, ponieważ bateria w lapku mi padła i mam podłączony przez przedłużacz. Przeglądałem twój plik i nic z tego nie wiem ale to tak na marginesie. :lol:

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2235
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: KaMYk » 30 maja 2016, o 20:58

w sumie chyba na wolnych obrotach masz problemy :)

dane są zapisane w formacie csv, dane są oddzielone przecinkami.
pierwszy masz czas od rozpoczęcia nagrywania w sekundach z dokładnością do setnych sekundy, dalej kolejne parametry.
Jak nagrasz dane, będzie widać, czy zawór SCV trzyma ciśnienie na wolnych obrotach.
Dobrze, jakbyś nagrał dane kiedy silnik wpada w wibracje.

kaolad
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
Auto: Insignia 2.0 CTDI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Jastrzębie-Zdrój

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: kaolad » 31 maja 2016, o 10:23

Witam, dane zostały nagrane podczas wibracji:
http://przeklej.org/file/JZq7MW/1.csv

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2235
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: KaMYk » 31 maja 2016, o 11:52

Zdarzają się nagłe wzrosty lub spadki ciśnienia w szynie paliwowej
np. wiersz 389 wzrost z 37,3 na 38,6MPa, przy stałej wartości żądanej oraz stałym prądzie sterującym zaworem.
analogiczne zachowania są w wierszach 408, 437, 455
Jest to różnica 13 atmosfer przy żądanych 373, czyli 3,5 %.


w innych miejscach zdarzają się z kolei spadki ciśnienia.

Jak porównałem do swojego nagrania, to u mnie jest to stabilniejsze, ciśnienie w szynie ma mniejsze wahania.

Jeśli faktycznie masz wszystko OK z mocowaniem silnika, napinaczem paska wielorowkowego oraz rozrządu
to mogą to być początki końca zaworu SCV.

Przydały by się jeszcze dane z innego, sprawnego auta.

kaolad
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
Auto: Insignia 2.0 CTDI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Jastrzębie-Zdrój

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: kaolad » 31 maja 2016, o 12:59

Ok dzięki za info. Ale mogę jeździć bez obaw?

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2235
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: KaMYk » 31 maja 2016, o 13:30

Poza tymi niewielkimi skokami ciśnienia nic się nie dzieje.

kaolad
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
Auto: Insignia 2.0 CTDI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Jastrzębie-Zdrój

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: kaolad » 31 maja 2016, o 15:13

Nic auto jedzie normalnie. Dobrze przyśpiesza. Jedynie czasami te wibracje zwłaszcza, gdy np klima ma LO i max nawiew. A tak zero problemów.

Bodex

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: Bodex » 1 cze 2016, o 19:07

Zrób test : obserwuj pasek klinowy i napinacz , sprawny napinacz ma stać jak zaczarowany , włącz klime kiedy są te drgania i obserwuj co robi napinacz . Jeśli skacze to masz problem z zacierająca się rolką , lub " rozklejonym "kołem pasowym .

Jeśli układ wtryskowy jest oki to szukaj na kołach tłumikach drgań.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

kaolad
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
Auto: Insignia 2.0 CTDI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Jastrzębie-Zdrój

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: kaolad » 2 cze 2016, o 03:15

Ok. Dzięki za info. Sprawdzę.

Awatar użytkownika
Silv3r
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wałbrzych
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: Silv3r » 12 sty 2017, o 13:04

Cześć
Od pewnego czasu obserwuję delikatne wahania obrotów, więc zgralem dane z pracy silnika (nie podobaja mi sie wskazania "współczynnik zrównoważenia 4. Cylindra" i skoki w kolumnie "czujnik ciśnienia szyny paliwowej").

Czy możecie rzucić na nie okiem?

http://www99.zippyshare.com/v/pgHJeBgw/file.html

Dzięki!

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2235
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: KaMYk » 12 sty 2017, o 13:26

znajdź lepsze miejsce na plik. Chętnie bym spojrzał, ale automatycznie wyskakują reklamy w czasie próby pobrania pliku, to akurat czas, który mogłem poświecić na zapoznanie się z wynikami straciłem na zamykanie reklam.

Awatar użytkownika
Silv3r
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wałbrzych
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: Silv3r » 12 sty 2017, o 16:26

Dziwne, nigdy nie miałem problemow z reklamami...

https://www.easypaste.org/file/lq3Se7Kv ... sv?lang=pl

Dodam, że silnik był zimny i chwilami dodałem nieco gazu (widać po obrotach).

mara45

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: mara45 » 16 sty 2017, o 18:50

Jakie powinno być prawidlowe ciśnienie na listwie ? Jake są bjawy zaniskiego ciśnienia na listwie ?

Awatar użytkownika
Sebuś
Użytkownik
Posty: 201
Rejestracja: 14 kwie 2015, o 17:04
Auto: Insignia ST EcoFLEX
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Miasto: Czerwionka-Leszczyny
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: Sebuś » 20 kwie 2017, o 23:42

Obrazek

To są maksymalne chwilowe wartości. Jakie są dopuszczalne różnice?

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: Dan » 21 kwie 2017, o 05:27

Na tym screenie nie widać czujnika ciśnienia na listwie. Jedynie chwilowe wartości korekcyjne wtrysków.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
snikers
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: 10 sty 2015, o 12:16
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: snikers » 14 wrz 2017, o 21:42

Pamiętajcie, ze korekty się sprawdza na rozgrzanym silniku bez obciążenia czyli wszystkie bajery mamy wyłączone klima itp.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”