--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Korekcja wtryskiwaczy
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
- Auto: Insignia 2.0 CTDI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Re: Korekcja wtryskiwaczy
Tak działa. Jedynie co zauważyłem to lekkie chwianie wartości przy - czujnik ciśnienia szyny paliwowej - są wahania ale nie zbyt duże. Czy tak powinno być czy też musi być stała wartość. Poniżej wstawiam logi jak by mógł na ktoś zerknąć swoim fachowym okiem będę zobowiązany. Tam widać te ewentualne skoki na szynie.
http://przeklej.org/file/k1wBv0/1.csv
http://przeklej.org/file/ZVaPYm/2.csv
http://przeklej.org/file/iHbSIQ/3.csv
-- 30 maja 2016, o 08:04 --
Czy mógłby ktoś sie wypowiedziec na temat moich logów. Czy ciśnienie na szynie ma być stałe czy lekkie odchylenie to norma.
http://przeklej.org/file/k1wBv0/1.csv
http://przeklej.org/file/ZVaPYm/2.csv
http://przeklej.org/file/iHbSIQ/3.csv
-- 30 maja 2016, o 08:04 --
Czy mógłby ktoś sie wypowiedziec na temat moich logów. Czy ciśnienie na szynie ma być stałe czy lekkie odchylenie to norma.
Re: Korekcja wtryskiwaczy
@kmy dzięki za pomoc w tym temacie.
Chociaż to akurat już znalazłem, tylko myślałem, ze nie z czytuje, bo mam cały czas 0,0 na wszystkich wtryskach. Czasami w czasie jazdy cos sie ruszy ale max. +-0,2 na jakimś cylindrze. Są u kogoś te wartości wyższe? Tak żeby potwierdzić, ze to faktycznie działa.
Chociaż to akurat już znalazłem, tylko myślałem, ze nie z czytuje, bo mam cały czas 0,0 na wszystkich wtryskach. Czasami w czasie jazdy cos sie ruszy ale max. +-0,2 na jakimś cylindrze. Są u kogoś te wartości wyższe? Tak żeby potwierdzić, ze to faktycznie działa.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2235
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Korekcja wtryskiwaczy
Nie rób eksportu danych do pliku, bo ta funkcja zapisuje pojedynczą chwilową wartość.kaolad pisze:Czy mógłby ktoś sie wypowiedziec na temat moich logów.
Zrób Nagranie live (funkcja Record), wówczas dostaniesz plik taki jak ten:
https://www.dropbox.com/s/545eq1qbm16tv ... 0.xls?dl=0
wówczas można coś przeanalizować. Z pojedynczych wartości nic nie wynika.
-- 30 maja 2016, o 18:49 --
Działa, działaGizd pisze:Tak żeby potwierdzić, ze to faktycznie działa.
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
- Auto: Insignia 2.0 CTDI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Re: Korekcja wtryskiwaczy
Ok kolego kmy, dzięki za zainteresowanie. Jak zrobię to zaraz wrzucę. Tylko mogę to zrobić na razie na postoju, ponieważ bateria w lapku mi padła i mam podłączony przez przedłużacz. Przeglądałem twój plik i nic z tego nie wiem ale to tak na marginesie.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2235
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Korekcja wtryskiwaczy
w sumie chyba na wolnych obrotach masz problemy
dane są zapisane w formacie csv, dane są oddzielone przecinkami.
pierwszy masz czas od rozpoczęcia nagrywania w sekundach z dokładnością do setnych sekundy, dalej kolejne parametry.
Jak nagrasz dane, będzie widać, czy zawór SCV trzyma ciśnienie na wolnych obrotach.
Dobrze, jakbyś nagrał dane kiedy silnik wpada w wibracje.
dane są zapisane w formacie csv, dane są oddzielone przecinkami.
pierwszy masz czas od rozpoczęcia nagrywania w sekundach z dokładnością do setnych sekundy, dalej kolejne parametry.
Jak nagrasz dane, będzie widać, czy zawór SCV trzyma ciśnienie na wolnych obrotach.
Dobrze, jakbyś nagrał dane kiedy silnik wpada w wibracje.
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
- Auto: Insignia 2.0 CTDI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Re: Korekcja wtryskiwaczy
Witam, dane zostały nagrane podczas wibracji:
http://przeklej.org/file/JZq7MW/1.csv
http://przeklej.org/file/JZq7MW/1.csv
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2235
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Korekcja wtryskiwaczy
Zdarzają się nagłe wzrosty lub spadki ciśnienia w szynie paliwowej
np. wiersz 389 wzrost z 37,3 na 38,6MPa, przy stałej wartości żądanej oraz stałym prądzie sterującym zaworem.
analogiczne zachowania są w wierszach 408, 437, 455
Jest to różnica 13 atmosfer przy żądanych 373, czyli 3,5 %.
w innych miejscach zdarzają się z kolei spadki ciśnienia.
Jak porównałem do swojego nagrania, to u mnie jest to stabilniejsze, ciśnienie w szynie ma mniejsze wahania.
Jeśli faktycznie masz wszystko OK z mocowaniem silnika, napinaczem paska wielorowkowego oraz rozrządu
to mogą to być początki końca zaworu SCV.
Przydały by się jeszcze dane z innego, sprawnego auta.
np. wiersz 389 wzrost z 37,3 na 38,6MPa, przy stałej wartości żądanej oraz stałym prądzie sterującym zaworem.
analogiczne zachowania są w wierszach 408, 437, 455
Jest to różnica 13 atmosfer przy żądanych 373, czyli 3,5 %.
w innych miejscach zdarzają się z kolei spadki ciśnienia.
Jak porównałem do swojego nagrania, to u mnie jest to stabilniejsze, ciśnienie w szynie ma mniejsze wahania.
Jeśli faktycznie masz wszystko OK z mocowaniem silnika, napinaczem paska wielorowkowego oraz rozrządu
to mogą to być początki końca zaworu SCV.
Przydały by się jeszcze dane z innego, sprawnego auta.
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
- Auto: Insignia 2.0 CTDI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
- Auto: Insignia 2.0 CTDI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Re: Korekcja wtryskiwaczy
Nic auto jedzie normalnie. Dobrze przyśpiesza. Jedynie czasami te wibracje zwłaszcza, gdy np klima ma LO i max nawiew. A tak zero problemów.
Re: Korekcja wtryskiwaczy
Zrób test : obserwuj pasek klinowy i napinacz , sprawny napinacz ma stać jak zaczarowany , włącz klime kiedy są te drgania i obserwuj co robi napinacz . Jeśli skacze to masz problem z zacierająca się rolką , lub " rozklejonym "kołem pasowym .
Jeśli układ wtryskowy jest oki to szukaj na kołach tłumikach drgań.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Jeśli układ wtryskowy jest oki to szukaj na kołach tłumikach drgań.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
- Auto: Insignia 2.0 CTDI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Silv3r
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wałbrzych
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Korekcja wtryskiwaczy
Cześć
Od pewnego czasu obserwuję delikatne wahania obrotów, więc zgralem dane z pracy silnika (nie podobaja mi sie wskazania "współczynnik zrównoważenia 4. Cylindra" i skoki w kolumnie "czujnik ciśnienia szyny paliwowej").
Czy możecie rzucić na nie okiem?
http://www99.zippyshare.com/v/pgHJeBgw/file.html
Dzięki!
Od pewnego czasu obserwuję delikatne wahania obrotów, więc zgralem dane z pracy silnika (nie podobaja mi sie wskazania "współczynnik zrównoważenia 4. Cylindra" i skoki w kolumnie "czujnik ciśnienia szyny paliwowej").
Czy możecie rzucić na nie okiem?
http://www99.zippyshare.com/v/pgHJeBgw/file.html
Dzięki!
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2235
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Korekcja wtryskiwaczy
znajdź lepsze miejsce na plik. Chętnie bym spojrzał, ale automatycznie wyskakują reklamy w czasie próby pobrania pliku, to akurat czas, który mogłem poświecić na zapoznanie się z wynikami straciłem na zamykanie reklam.
- Silv3r
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wałbrzych
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Korekcja wtryskiwaczy
Dziwne, nigdy nie miałem problemow z reklamami...
https://www.easypaste.org/file/lq3Se7Kv ... sv?lang=pl
Dodam, że silnik był zimny i chwilami dodałem nieco gazu (widać po obrotach).
https://www.easypaste.org/file/lq3Se7Kv ... sv?lang=pl
Dodam, że silnik był zimny i chwilami dodałem nieco gazu (widać po obrotach).
Re: Korekcja wtryskiwaczy
Jakie powinno być prawidlowe ciśnienie na listwie ? Jake są bjawy zaniskiego ciśnienia na listwie ?
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Korekcja wtryskiwaczy
Na tym screenie nie widać czujnika ciśnienia na listwie. Jedynie chwilowe wartości korekcyjne wtrysków.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
- snikers
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: 10 sty 2015, o 12:16
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
Re: Korekcja wtryskiwaczy
Pamiętajcie, ze korekty się sprawdza na rozgrzanym silniku bez obciążenia czyli wszystkie bajery mamy wyłączone klima itp.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk