--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Korekcja wtryskiwaczy

Awatar użytkownika
ICEMANIK
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: ICEMANIK » 22 lis 2017, o 08:03

Kolejny błąd P0088-51 oraz P0088-52 czyli "za wysokie ciśnienie na listwie" objawia się tym, że jak depnę pedał na 100% to wali błędem przy pierwszym, lub również odcina paliwo (auto gaśnie) przy drugim błędzie, auto trzeba ponownie uruchomić. Z OSC wynika, że raczej jest to za niskie ciśnienie aniżeli za wysokie. Problem jest już od 2 lat, czasem pojawia się częściej, czasem rzadziej , w czerwcu wymienione po raz kolejny wtryski, które były na maszynie, przelewy również ok. Problem chwilowo ucichł do momentu jak się zrobiło trochę chłodniej, nie wiem czy ma to związek. Czujnik SPV podmieniany, wtryski kilkukrotnie, listwa paliwowa zmieniona. Zawór na pompie finalnie nie podmieniony powieważ zawsze zmiana zaworu powodowała niemożność odpalenia auta mimo tych samych numerów, zabieg powtarzany kilka razy na różnych zaworach. Czy może znów padły wtryski lub sama pompa CR?

Porównywałem logi innych użytkowników i nie widać tam tak dużych różnic ciśnienia listwy jak u mnie, jak widać niżej przy obciążeniu to nawet 50Bar różnicy między zadanym a odczytanym, podczas gdy u innych to max 5-10Bar.

Poniżej zrzuty z momentu błędu:

https://drive.google.com/file/d/1O5CQqC ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/16Hq39u ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1SfmFda ... sp=sharing

Co ciekawe to jeśli zadane jest 160Bar, a zmierzone 110Bar wtedy generuje błąd, ale gdy chwilowo zmierzone ok 130Bar to błędu nie sypnie. Na ostatnim widać, że mimo iż ciśnienie spada to reguator wcale nie chce zwiększać dawki. Podzielcie się swoimi logami jak to u Was wygląda.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2017, o 17:43 przez ICEMANIK, łącznie zmieniany 1 raz.

Bodex

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: Bodex » 22 lis 2017, o 11:19

U mnie bylo podobnie wtryski sprawdzone jeden zregenerowany , a winna była centralka sterowania pompą , po wymianie smigalo jak nowe.

Sprawdź elektronikę sterująca

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
ICEMANIK
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: ICEMANIK » 22 lis 2017, o 17:35

Za mój błąd P0088 (za wysokie ciśnienie na listwie) odpowiedzialna była pompa CR, która przy pełnym obciążeniu na zadane 160bar po kilku sekundach nie dawała rady i ciśnienie spadało do 110bar co objawiało mylnym komunikatem "za wysokie..." zamiast "za niskie ciśnienie". Pokazałem wykresy ciśnienia chłopakom z TuneForce i poradzili wymienić filtr paliwa na oryginał a jeśli nie pomoże to raczej do wymiany pompa. Tak więc podziękowania za dobrą radę :D

Poniżej screen z momentu spadku ciśnienia:

Obrazek
Obrazek

mic

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: mic » 2 sie 2018, o 11:13

Czołem koledzy.
Podpowie mi ktoś czy takie rozjechane korekcje mieszczą się w normie. W linku podanym przez @Kamyk jest napisane że normalne jest do +/- 5mm3

Obrazek

dodam że jak lekko przygazuję (1500-2000rpm) to na wszystkich cylindrach mam 0.
screen zrobiłem na biegu jałowym na rozgrzanym silniku, nie pamiętam tylko czy klima była włączona

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2351
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: dare50 » 2 sie 2018, o 20:30

jeśli nie pamiętasz czy klima była włączona to psu w d..e ten screen i gdybanie , wszystko musi być wyłączone .

mic

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: mic » 4 sie 2018, o 09:21

Dzięki @Dare50 za zainteresowanie...
Tutaj już na pewno jest bez klimy:
Obrazek

Czy to jeszcze w normie czy już powinienem się martwić? Zwłaszcza na 4 cylindrze jest cały czas największa wartość, cały czas na minusie.
Dodam że ostatnio dolałem do ON środka Liqui Moly na wtryski.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: rataj73 » 4 sie 2018, o 09:49

Dolej oleju 2T, wyjeździj ze dwa zbiorniki paliwa z olejem i powinno się poprawić. Najbardziej dostępny od ręki jest na orlenie .

mic

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: mic » 4 sie 2018, o 09:59

tak też myślałem ale w sumie kupiłem już 2 butelki tego Liqui Moly (zaaplikowałem jedną) a zrobiłem dopiero ok 100km z pierwszego baku. Sugerujesz @Rataj73 że bardziej skuteczny będzie 2T z orlenu czy lać już to co mam?

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4200
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: IBZI » 4 sie 2018, o 10:55

Lej to co masz.

mic

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: mic » 22 sie 2018, o 08:52

Wyjeździłem dwa pełne baki dolewając Liqui Moly i korekcja nie zmieniła się ani odrobinę i jest taka jak wyżej.
Proszę o poradę:
1. Lać dalej 2T z Orlenu?
2. Zostawić i kontrolować za jakiś czas ?
3. Drążyć dalej temat i wyciągać wtryski do regeneracji?

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: rataj73 » 22 sie 2018, o 09:13

Ja leję 2T orlenu od 7 lat i korekcje mam zawsze 0.0 a wcześniej w vectrze zeszły z 0.6 do zera więc orlenowski 2T działa i jest chyba najbardziej dostępny.

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: Maverick_86 » 22 sie 2018, o 09:40

Również leje 2T z Orlenu, z uwagi na cenę i dostępność, wg mnie jest ok.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2351
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: dare50 » 22 sie 2018, o 09:42

mic pisze:
22 sie 2018, o 08:52
Wyjeździłem dwa pełne baki dolewając Liqui Moly i korekcja nie zmieniła się ani odrobinę i jest taka jak wyżej.
Proszę o poradę:
1. Lać dalej 2T z Orlenu?
2. Zostawić i kontrolować za jakiś czas ?
3. Drążyć dalej temat i wyciągać wtryski do regeneracji?
W sumie nikt tu nie pisze że po laniu 2T korekty wskoczą na 0.0 tylko opinie osób które lały i poprawy korekt spowodowaniem właśnie laniem 2T , u Ciebie może już 2T nie daje rady , ja leje cały czas LM1052 i jest ok

Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: szymek1976 » 22 sie 2018, o 09:44

Możecie podać linka do tego oleju Orlenu chcę zobaczyć czy na ebay uk znajdę coś podobnego. Dzięki
Moja czarna

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: rataj73 » 22 sie 2018, o 11:51

https://allegro.pl/orlen-oil-2t-semisyn ... 26660.html

To przykładowa aukcja, olej dostępny na każdym orlenie za 16.90

Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: szymek1976 » 22 sie 2018, o 12:08

Dzięki szukałem na ebay uk ale nie ma. Zamówiłem LM1052 tani nie jest ale zobaczymy. Ile wlać na zbiornik bo nigdy nie lałe?
Moja czarna

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: rataj73 » 22 sie 2018, o 12:22

1 l oleju na 200l paliwa czyli ok 300ml na pełny zbiornik.

Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: szymek1976 » 22 sie 2018, o 15:37

Spoko dzięki
Moja czarna

mic

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: mic » 17 wrz 2018, o 12:29

Wczoraj sprawdzałem korekcje tam gdzie nie pomogły 2 zbiorniki na liqui moly tam pomógł 1 zbiornik wyjeżdżony z monzolem 5c. Korekcje mam teraz 0.0.
Jak coś to polecam ten specyfik 8-)

P405
Zapaleniec
Posty: 3157
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Korekcja wtryskiwaczy

Post autor: P405 » 17 wrz 2018, o 13:52

No to ładnie.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”