--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI

kpm9
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 12 lis 2019, o 19:48
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kraków

Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI

Post autor: kpm9 » 26 kwie 2020, o 14:08

Od pewnego czasu ubywa mi płyn chłodniczy. Niedawno byłem wymienić uszczelkę smoka i mechanik stwierdził wyciek z pompy wody i wymienił rozrząd + pompę. Płyn nadal ubywa. Wczoraj odkręciłem osłonę pod silnikiem, która była zalana. Dzisiaj po jedzie zauważyłem duży wyciek pod samochodem. Co to może być? Silnik A20DTC
Obrazek
Obrazek

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI

Post autor: jar-231 » 26 kwie 2020, o 16:14

Zdejmij górną osłonę rozrządu i będzie widać. Ale w tym miejscu to ewidentnie wskazuje na pompę.

Harani
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 28 kwie 2020, o 23:07
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Rumia

Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI

Post autor: Harani » 26 maja 2020, o 21:24

@kpm9 mam ten sam problem. I faktycznie była to pompa wody? Jutro chce wstawić auto do mechanika na wymianę rozrządu z pompą wody i mam nadzieje, że problem zniknie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
seburaj
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: śląsk
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI

Post autor: seburaj » 28 maja 2020, o 21:21

najczęściej cieknie obudowa chłodnicy EGR, ten czarny plastik z prawej strony (patrząc od otwartej maski, trzeba włożyć rękę lekko pod spód na prawo)

mfaja84
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 4 maja 2019, o 16:38
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Podbeskidzie

Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI

Post autor: mfaja84 » 29 maja 2020, o 10:44

Najgorszą opcją jest wyciek spod kolektora ssącego. Trudny do zlokalizowania, sporo roboty... I widziałem już 3 insignie (niestety moją też) z takim problemem. Można spokojnie dopisać ten wyciek do listy dość typowych w isi...

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka


marusha1001
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 26 cze 2019, o 14:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Puławy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI

Post autor: marusha1001 » 8 cze 2020, o 19:47

Witam.
Miałem w niedzielę dziwną sytuację z moją Insignią...
Od jakiegoś czasu zauważyłem właśnie i u siebie, że ucieka mi płyn. Dolewałem oczywiście i jeździłem.
Wczoraj podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka, żebym wyłączył klimatyzację, następnie sygnalizacja jazdy na wolnych obrotach bo za wysoka temperatura silnika( o dziwo wskaźnik temperatury był w prawidłowym położeniu).
Po zatrzymaniu samochodu dolałem płynu do zbiornika bo już nic tam nie było, ale wszystko od razu uciekło. Z silnika zaczęło się dosyć mocno dymić. Dojechałem powoli do warsztatu. Diagnoza - szlak trafił kolektor ssący. Ale coś mi się nie chce w to wierzyć do końca....
Czy ktoś miał coś może podobnego ?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

mfaja84
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 4 maja 2019, o 16:38
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Podbeskidzie

Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI

Post autor: mfaja84 » 8 cze 2020, o 21:34

Może tylko uszczelka? Ta najmniejsza że zdjęcia uszczelnia obieg wody... Chociaż jak twierdzisz że ubytek płynu jest natychmiastowy może kolektor pęknięty... Jest plastikowy i taka opcja jest... Obrazek

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka


marusha1001
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 26 cze 2019, o 14:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Puławy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI

Post autor: marusha1001 » 9 cze 2020, o 06:09

Tylko, że właśnie coś mnie dzisiaj rano tknęło i sprawdzałem w dokumentach zakupu, że w lipcu 2018 r. poprzedni właściciel wymienił kolektor na nowy....możliwe, żeby tylko 2 lata wytrzymał ?

mfaja84
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 4 maja 2019, o 16:38
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Podbeskidzie

Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI

Post autor: mfaja84 » 9 cze 2020, o 08:42

Nie słyszałem o pękniętym kolektorze... Wymiana mogła być spowodowana zatartymi klapami wirowymi... Ale oczywiście niczego nie można wykluczyć... Nalej płynu, odpal auto i patrz gdzie cieknie... Kolektor trochę kosztuje więc dobrze byłoby tańsze historie wyeliminować.

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka


marusha1001
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 26 cze 2019, o 14:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Puławy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI

Post autor: marusha1001 » 11 cze 2020, o 15:16

Problem zdiagnozowany.
Stara zasada mówi: zaczynaj szukania od pierdół !!!

Skorodował mi brok silnika, a płyn chłodniczy uciekał i wylewał się na silnik. Cena broka to 3-20 zł, a kolektora od 1000 zł do 2000 zł.

Dobrze, że zabrałem samochód od "magika" i zaprowadziłem go do fachowca.

Dzięki za odpowiedzi !

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI

Post autor: Dan » 15 cze 2020, o 15:44

mfaja84 pisze:Nie słyszałem o pękniętym kolektorze... Wymiana mogła być spowodowana zatartymi klapami wirowymi... Ale oczywiście niczego nie można wykluczyć... Nalej płynu, odpal auto i patrz gdzie cieknie... Kolektor trochę kosztuje więc dobrze byłoby tańsze historie wyeliminować.

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
To uslysz :)Obrazek

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


Pawel_wro

Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI

Post autor: Pawel_wro » 31 sie 2020, o 14:31

Cześć,
Czy ja dobrze widzę, że zaczyna mi ciec z obudowy EGRu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
LukAss
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 23 mar 2020, o 17:57
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Dortmund

Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI

Post autor: LukAss » 23 wrz 2020, o 19:02

Niestety dzisiaj miałem wizytę u mechanika z powodu ubywającego płynu chłodniczego
Diagnoza "Wyciek z kolektora ssącego"
naprawa problematyczna i można za jednym zamachem wymienić pasek rozrządu i szkoda tylko że mój pasek ma dopiero pół roku 11 tyś przejechane.

mfaja84
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 4 maja 2019, o 16:38
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Podbeskidzie

Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI

Post autor: mfaja84 » 23 wrz 2020, o 19:21

LukAss pisze:...
Miałem to samo... Można wymienić tą uszczelkę bez ruszania rozrządu. Koło pasowe pompy wtryskowej która musisz zdemontować ma otwory do zablokowania... Dorobisz tylko ściągacz i ową pompę wyciągniesz bez ingerencji w rozrząd. Ale tak jak piszesz ogólnie wymiana problematyczna szczególnie robiąc to pierwszy raz. Za drugim razem nie więcej jak 3hObrazek

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2020, o 20:30 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

jdmStyle
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 5 gru 2021, o 10:42
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań

Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI

Post autor: jdmStyle » 2 lut 2022, o 11:25

Ja jestem zalamany. Zachcialo mi sie wczoraj czyszczenie EGR. Udalo sie wyciagnać rure łaczacą kolektory. Niestety samego egr nie. Śruby mocujace nie do ruszenia. Rura wyczyszczona zamocowana. Auto noc w garazu, rano odpalam i komunikat o niskim poziomie plynu chlodniczego- zdziwienie bo wczoraj stan byl odpowiedni. Podnosze maske i faktycznie plynu brakło, a w okolicy egr chatakterystyczny kolor mogrej cieczy plynu chlodniczego.
Pytanie co jest nie tak. Nie udalo mi sie odkrecić śrub, uszczelki nie dotykalem, wiec z czego to moze lecieć?

cadax
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 29 wrz 2022, o 09:22
Auto: Insignia
Rok produkcji: 2010
Miasto: Katowice

Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI

Post autor: cadax » 29 wrz 2022, o 16:28

Cześć, podepnę się pod temat.

Nabyłem niedawno samochód z tym samym silnikiem i mam ten sam problem - delikatny wyciek płynu chłodniczego przy kolektorze ssącym. Przeszukałem internet i widzę, że to typowa bolączka wszystkich 2.0 cdti/jtdm również innych marek. Mam do pytanie do osób, które już się zmierzyły z tym problemem. Czy macie jakieś opinie o zamienniku kolektora firmy Bergmann? Cena około 700 zł, w porównaniu do oryginału za 1200-1400 - jakaś oszczędność jest, tylko czy nie znowu nie zacznie cieknąć za rok/dwa?

Link do oferty allegro poniżej:
https://allegro.pl/oferta/kolektor-ssac ... 1489804690

Druga sprawa, z tego co się zorientowałem dostęp dość kiepski. Wymagany demontaż pompy CR, a co za tym idzie rozrządu, poduszki silnika itp. Czy macie jeszcze jakieś cenne porady na związane z tą wymianą? Czy warto przy okazji wymienić coś jeszcze (poza rozrządem i paskiem osprzętu oczywiście)?

waldi
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 14 gru 2014, o 00:50
Auto: opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 5 razy

Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI

Post autor: waldi » 29 kwie 2023, o 15:13

Moze, tez pomoge. Ja walczylem z ubytkiem ponad rok. Okazalo sie, ze wyciek byl na kroccu w poblizu turbiny i mozna powiedziec blachostka,a wyciek rowniez byl z odpowietrznika przy termostacie,popekala mala uszczelka na plastikowej srubce ktora sie odpowietrza. Teraz nareszcie juz mam spokoj
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2023, o 22:03 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin Forum.

grzesiek_73
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 29 maja 2022, o 20:18
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI

Post autor: grzesiek_73 » 5 maja 2023, o 21:49

Czy ktoś wie, lub gdzie znaleźć, jakim momentem dokręcić śruby obudowy chłodnicy EGR???

GrzechuGrzech
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 8 kwie 2024, o 09:34
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Gdańsk

Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI

Post autor: GrzechuGrzech » 22 kwie 2024, o 13:42

Witam mam problem z insignia 2.0 2009 rok wyciek plunu chlodniczego. Wstawię zdjecie poniżej czy może ktoś mi podpowiedzieć czy to uszczelka pod kolektorem ;) pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”