--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 lis 2019, o 19:48
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kraków
Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI
Od pewnego czasu ubywa mi płyn chłodniczy. Niedawno byłem wymienić uszczelkę smoka i mechanik stwierdził wyciek z pompy wody i wymienił rozrząd + pompę. Płyn nadal ubywa. Wczoraj odkręciłem osłonę pod silnikiem, która była zalana. Dzisiaj po jedzie zauważyłem duży wyciek pod samochodem. Co to może być? Silnik A20DTC
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI
Zdejmij górną osłonę rozrządu i będzie widać. Ale w tym miejscu to ewidentnie wskazuje na pompę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 kwie 2020, o 23:07
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Rumia
Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI
@kpm9 mam ten sam problem. I faktycznie była to pompa wody? Jutro chce wstawić auto do mechanika na wymianę rozrządu z pompą wody i mam nadzieje, że problem zniknie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- seburaj
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: śląsk
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI
najczęściej cieknie obudowa chłodnicy EGR, ten czarny plastik z prawej strony (patrząc od otwartej maski, trzeba włożyć rękę lekko pod spód na prawo)
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 4 maja 2019, o 16:38
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Podbeskidzie
Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI
Najgorszą opcją jest wyciek spod kolektora ssącego. Trudny do zlokalizowania, sporo roboty... I widziałem już 3 insignie (niestety moją też) z takim problemem. Można spokojnie dopisać ten wyciek do listy dość typowych w isi...
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 cze 2019, o 14:38
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Puławy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI
Witam.
Miałem w niedzielę dziwną sytuację z moją Insignią...
Od jakiegoś czasu zauważyłem właśnie i u siebie, że ucieka mi płyn. Dolewałem oczywiście i jeździłem.
Wczoraj podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka, żebym wyłączył klimatyzację, następnie sygnalizacja jazdy na wolnych obrotach bo za wysoka temperatura silnika( o dziwo wskaźnik temperatury był w prawidłowym położeniu).
Po zatrzymaniu samochodu dolałem płynu do zbiornika bo już nic tam nie było, ale wszystko od razu uciekło. Z silnika zaczęło się dosyć mocno dymić. Dojechałem powoli do warsztatu. Diagnoza - szlak trafił kolektor ssący. Ale coś mi się nie chce w to wierzyć do końca....
Czy ktoś miał coś może podobnego ?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Miałem w niedzielę dziwną sytuację z moją Insignią...
Od jakiegoś czasu zauważyłem właśnie i u siebie, że ucieka mi płyn. Dolewałem oczywiście i jeździłem.
Wczoraj podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka, żebym wyłączył klimatyzację, następnie sygnalizacja jazdy na wolnych obrotach bo za wysoka temperatura silnika( o dziwo wskaźnik temperatury był w prawidłowym położeniu).
Po zatrzymaniu samochodu dolałem płynu do zbiornika bo już nic tam nie było, ale wszystko od razu uciekło. Z silnika zaczęło się dosyć mocno dymić. Dojechałem powoli do warsztatu. Diagnoza - szlak trafił kolektor ssący. Ale coś mi się nie chce w to wierzyć do końca....
Czy ktoś miał coś może podobnego ?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 4 maja 2019, o 16:38
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Podbeskidzie
Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI
Może tylko uszczelka? Ta najmniejsza że zdjęcia uszczelnia obieg wody... Chociaż jak twierdzisz że ubytek płynu jest natychmiastowy może kolektor pęknięty... Jest plastikowy i taka opcja jest...
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 cze 2019, o 14:38
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Puławy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI
Tylko, że właśnie coś mnie dzisiaj rano tknęło i sprawdzałem w dokumentach zakupu, że w lipcu 2018 r. poprzedni właściciel wymienił kolektor na nowy....możliwe, żeby tylko 2 lata wytrzymał ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 4 maja 2019, o 16:38
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Podbeskidzie
Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI
Nie słyszałem o pękniętym kolektorze... Wymiana mogła być spowodowana zatartymi klapami wirowymi... Ale oczywiście niczego nie można wykluczyć... Nalej płynu, odpal auto i patrz gdzie cieknie... Kolektor trochę kosztuje więc dobrze byłoby tańsze historie wyeliminować.
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 cze 2019, o 14:38
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Puławy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI
Problem zdiagnozowany.
Stara zasada mówi: zaczynaj szukania od pierdół !!!
Skorodował mi brok silnika, a płyn chłodniczy uciekał i wylewał się na silnik. Cena broka to 3-20 zł, a kolektora od 1000 zł do 2000 zł.
Dobrze, że zabrałem samochód od "magika" i zaprowadziłem go do fachowca.
Dzięki za odpowiedzi !
Stara zasada mówi: zaczynaj szukania od pierdół !!!
Skorodował mi brok silnika, a płyn chłodniczy uciekał i wylewał się na silnik. Cena broka to 3-20 zł, a kolektora od 1000 zł do 2000 zł.
Dobrze, że zabrałem samochód od "magika" i zaprowadziłem go do fachowca.
Dzięki za odpowiedzi !
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI
To uslyszmfaja84 pisze:Nie słyszałem o pękniętym kolektorze... Wymiana mogła być spowodowana zatartymi klapami wirowymi... Ale oczywiście niczego nie można wykluczyć... Nalej płynu, odpal auto i patrz gdzie cieknie... Kolektor trochę kosztuje więc dobrze byłoby tańsze historie wyeliminować.
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI
Cześć,
Czy ja dobrze widzę, że zaczyna mi ciec z obudowy EGRu?
Czy ja dobrze widzę, że zaczyna mi ciec z obudowy EGRu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- LukAss
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 mar 2020, o 17:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Dortmund
Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI
Niestety dzisiaj miałem wizytę u mechanika z powodu ubywającego płynu chłodniczego
Diagnoza "Wyciek z kolektora ssącego"
naprawa problematyczna i można za jednym zamachem wymienić pasek rozrządu i szkoda tylko że mój pasek ma dopiero pół roku 11 tyś przejechane.
Diagnoza "Wyciek z kolektora ssącego"
naprawa problematyczna i można za jednym zamachem wymienić pasek rozrządu i szkoda tylko że mój pasek ma dopiero pół roku 11 tyś przejechane.
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 4 maja 2019, o 16:38
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Podbeskidzie
Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI
Miałem to samo... Można wymienić tą uszczelkę bez ruszania rozrządu. Koło pasowe pompy wtryskowej która musisz zdemontować ma otwory do zablokowania... Dorobisz tylko ściągacz i ową pompę wyciągniesz bez ingerencji w rozrząd. Ale tak jak piszesz ogólnie wymiana problematyczna szczególnie robiąc to pierwszy raz. Za drugim razem nie więcej jak 3hLukAss pisze:...
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2020, o 20:30 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 5 gru 2021, o 10:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI
Ja jestem zalamany. Zachcialo mi sie wczoraj czyszczenie EGR. Udalo sie wyciagnać rure łaczacą kolektory. Niestety samego egr nie. Śruby mocujace nie do ruszenia. Rura wyczyszczona zamocowana. Auto noc w garazu, rano odpalam i komunikat o niskim poziomie plynu chlodniczego- zdziwienie bo wczoraj stan byl odpowiedni. Podnosze maske i faktycznie plynu brakło, a w okolicy egr chatakterystyczny kolor mogrej cieczy plynu chlodniczego.
Pytanie co jest nie tak. Nie udalo mi sie odkrecić śrub, uszczelki nie dotykalem, wiec z czego to moze lecieć?
Pytanie co jest nie tak. Nie udalo mi sie odkrecić śrub, uszczelki nie dotykalem, wiec z czego to moze lecieć?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 29 wrz 2022, o 09:22
- Auto: Insignia
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Katowice
Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI
Cześć, podepnę się pod temat.
Nabyłem niedawno samochód z tym samym silnikiem i mam ten sam problem - delikatny wyciek płynu chłodniczego przy kolektorze ssącym. Przeszukałem internet i widzę, że to typowa bolączka wszystkich 2.0 cdti/jtdm również innych marek. Mam do pytanie do osób, które już się zmierzyły z tym problemem. Czy macie jakieś opinie o zamienniku kolektora firmy Bergmann? Cena około 700 zł, w porównaniu do oryginału za 1200-1400 - jakaś oszczędność jest, tylko czy nie znowu nie zacznie cieknąć za rok/dwa?
Link do oferty allegro poniżej:
https://allegro.pl/oferta/kolektor-ssac ... 1489804690
Druga sprawa, z tego co się zorientowałem dostęp dość kiepski. Wymagany demontaż pompy CR, a co za tym idzie rozrządu, poduszki silnika itp. Czy macie jeszcze jakieś cenne porady na związane z tą wymianą? Czy warto przy okazji wymienić coś jeszcze (poza rozrządem i paskiem osprzętu oczywiście)?
Nabyłem niedawno samochód z tym samym silnikiem i mam ten sam problem - delikatny wyciek płynu chłodniczego przy kolektorze ssącym. Przeszukałem internet i widzę, że to typowa bolączka wszystkich 2.0 cdti/jtdm również innych marek. Mam do pytanie do osób, które już się zmierzyły z tym problemem. Czy macie jakieś opinie o zamienniku kolektora firmy Bergmann? Cena około 700 zł, w porównaniu do oryginału za 1200-1400 - jakaś oszczędność jest, tylko czy nie znowu nie zacznie cieknąć za rok/dwa?
Link do oferty allegro poniżej:
https://allegro.pl/oferta/kolektor-ssac ... 1489804690
Druga sprawa, z tego co się zorientowałem dostęp dość kiepski. Wymagany demontaż pompy CR, a co za tym idzie rozrządu, poduszki silnika itp. Czy macie jeszcze jakieś cenne porady na związane z tą wymianą? Czy warto przy okazji wymienić coś jeszcze (poza rozrządem i paskiem osprzętu oczywiście)?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 gru 2014, o 00:50
- Auto: opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 5 razy
Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI
Moze, tez pomoge. Ja walczylem z ubytkiem ponad rok. Okazalo sie, ze wyciek byl na kroccu w poblizu turbiny i mozna powiedziec blachostka,a wyciek rowniez byl z odpowietrznika przy termostacie,popekala mala uszczelka na plastikowej srubce ktora sie odpowietrza. Teraz nareszcie juz mam spokoj
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2023, o 22:03 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin Forum.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin Forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 maja 2022, o 20:18
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI
Czy ktoś wie, lub gdzie znaleźć, jakim momentem dokręcić śruby obudowy chłodnicy EGR???
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 8 kwie 2024, o 09:34
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Gdańsk
Re: Ubytek płynu chłodniczego 2.0 CDTI
Witam mam problem z insignia 2.0 2009 rok wyciek plunu chlodniczego. Wstawię zdjecie poniżej czy może ktoś mi podpowiedzieć czy to uszczelka pod kolektorem pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.