--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

ODPOWIEDZ
usia
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 24 maja 2020, o 18:07
Auto: Opel insignia 2.0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Piastów
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: usia » 21 sty 2022, o 21:52

Dobra, to zastanawiam się czy mam się czym martwić czy obserwować ? W sumie miałem tak 2 razy jak auto stało na mrozie. Jestem teraz przed wymianą oleju to może zalać 5W30 ? Ewentualnie gdzie szukać przyczyny takiej anomalii ?

Pawel_wro

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Pawel_wro » 21 sty 2022, o 21:59

W CDTI to nie jest dobry objaw, kojarzysz czy kiedyś wymieniana była uszczelka smoka? To bardzo istotne, na smoku robi się nieszczelność i pompa zamiast oleju zasysa powietrze, dochodzi do przycierania się panewek i wału korbowego itd,
Koniecznie podjedź do mechanika, niech zrzuci miskę i obejrzy smok.

usia
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 24 maja 2020, o 18:07
Auto: Opel insignia 2.0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Piastów
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: usia » 21 sty 2022, o 22:05

Niestety nie wiem czy ta uszczelka była wymieniana. Ale oczywiście wspomnę mechanikowi. W tym tygodniu będę wymieniał olej więc będzie okazja do ogarnięcia tematu.

Super , dzięki za info :)

Radek84
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Radek84 » 22 sty 2022, o 01:25

Dobry olej powinien mieć MRV (pompowalność niskotemperaturową) poniżej 6000, a ten millers ma 6600 przy - 30°C.
Np.
PMO Professional 5w40 ma 5620 i to przy
-35°C

usia
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 24 maja 2020, o 18:07
Auto: Opel insignia 2.0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Piastów
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: usia » 22 sty 2022, o 08:49

Przy okazji wymiany tej uszczelki smok , może by warto zrobić płukankę ? Jaki preparat do tego był by najskuteczniejszy ?

Pawel_wro

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Pawel_wro » 22 sty 2022, o 09:46

Płukanka to teraz najmniejszy problem, najpierw ogarnij uszczelkę i trzymaj kciuki za dół silnika,
Nie wiem ile masz nalatane, ale w leciwym już dieslu, płukankę bym odpuścił, z kolei w benzynie, która ma 100 tysięcy przebiegu, płukam co drugą wymianę.

usia
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 24 maja 2020, o 18:07
Auto: Opel insignia 2.0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Piastów
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: usia » 22 sty 2022, o 12:41

Auto z końcówki 2014r na liczniku 173k (kupione z salonu PL) i zapewne nigdy nie było wymiany tej uszczelki smok :|...

Pawel_wro

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Pawel_wro » 22 sty 2022, o 12:45

Zerknij jeszcze na kod silnika, w którymś roku była zmiana i pozbyli się wadliwego uszczelnienia...

usia
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 24 maja 2020, o 18:07
Auto: Opel insignia 2.0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Piastów
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: usia » 22 sty 2022, o 13:07

Kod silnika : ENG-4 CYL 20L DIESEL TURBO HO gdzie mogę to zweryfikować ?

Pawel_wro

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Pawel_wro » 22 sty 2022, o 13:33

DTH, niech ktoś mądrzejszy dopisze się do tematu, ja słabo znam się na piorunach 😉

milyjarek
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 17 gru 2018, o 21:11
Auto: Chevrolet Malibu
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: milyjarek » 23 sty 2022, o 21:25

Kod silnika znajdziesz najszybciej w ksiażce serwisowej na pierwszej lub drugiej stronie.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 9020
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 116 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: mazmarcin » 23 sty 2022, o 22:04

Przecież pisze w vin.
Tu sobie zdekoduj
https://portal.insignia-club.pl/vindekoder/

usia
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 24 maja 2020, o 18:07
Auto: Opel insignia 2.0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Piastów
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: usia » 24 sty 2022, o 22:25

Ja wszedłem na myOpel zarejestrowałem wpisałem vin i tam dostałem kod silnika j.w a na portal-insignia mam : A20DTH[LBS]. Umówiony jestem z mechanikiem na wymianę smoka + oleju.
Dziękuje Wam za wskazówki i wsparcie :)

mr.henio
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
Auto: Insignia A 2.0
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Kartuzy
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: mr.henio » 1 lut 2022, o 14:24

"Dodatek do oleju napędowego Tunap 984" używa ktoś takiego specyfiku?

Dodano po 21 sekundach:
mr.henio pisze:
1 lut 2022, o 14:24
"Dodatek do oleju napędowego Tunap 984" używa ktoś takiego specyfiku?

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: tomek evo » 8 lut 2022, o 08:52

dokia pisze:
22 gru 2021, o 17:03
To pewnie była podróba. Słyszy się, że to jeden z najbardziej podrabianych olejów. No i naprawdę oprócz normy to ważne te klasy i to trzeba dokładnie sprawdzić. Niektóre są wręcz zakazane przez producenta naszych silników, ale każdy wie co robi. Ponieważ ja nie bardzo wiem to w takich sprawach decyduje za mnie ASO i to ASO opla a nie BMW czy VW. Bo jak zapytać sprzedawcę olejów, to każdemu wciśnie to na co ma program sprzedażowy bo z tego odcina kupony dla siebie 🤗😈 przecież to nie jest jego silnik to co będzie się martwił, no nie?
Jaszcze nie słyszałem o podróbce Millersa. Podziel się skąd masz takie informacje, że jest to jeden z najbardziej podrabianych olejów bo jak do tej pory o takich rewelacjach nie słyszałem. Oczywiście są podróbki ale dotyczy to głównie popularnych marek z Mobilem i Castrolem na czele. Tylko proszę w miarę możliwości o jakieś konkrety.

Dodano po 8 minutach 12 sekundach:
P405 pisze:
22 gru 2021, o 22:55
Lejesz olej z normą C3, pełen syntetyk, a nie wykonany w technologii syntetycznej. I to jest najważniejsze. Normę dexos mają te oleje za które producenci zapłacili GM. Masz całą gamę dobrych i nie drogich olei typu PMO, Eurol itd.

Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Akurat ten olej jest właśnie wykonany w technologii syntetycznej. Pełen syntetyk to slogan reklamowy i w Polsce i niemal na całym świecie można tak legalnie nazywać każdy olej wykony w technologi syntetycznej. Jeśli chcesz być precyzyjny to określaj na jakiej grupie jest wiodąca baza olejowa czy grupa III/III+ (HC, GTL czyli technologia syntetyczna) czy IV grupa (PAO), ewentualnie domieszki V grupy (estry). Może wielu rozczaruje ale przeważająca większość olejów Millersa bazuje jedynie na III grupie, ewentualnie z niewielkimi domieszkami IV grupy. Co nie znaczy, że są to złe oleje bo w mojej opinii są bardzo dobre. Olej nie musi być na IV grupie aby spełniać normy i oczekiwania zdecydowanej większości nabywców. W obrębie samej III grupy są produkty jakościowo mocno się od siebie różniące i same bazy grupy III mogą być bardzo różnej jakości.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8533
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Jaguar E-Pace 250hp
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 199 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: dokia » 8 lut 2022, o 09:07

Niczym nie będę się z Tobą dzielić. W instrukcji mojego pojazdu jest napisane jaki olej jest zalecany. Jesteś pewien że gwarancji nie utraci się na innym?
Wy oczywiście wiecie więcej niż producent i gwarant. Ja nie mam takich problemów i generalnie nie obchodzi mnie co tam do swoich aut lejecie, bo to nie ja poniosę koszty i oleju i ewentualnych napraw.
Ja nie kupuję innych niż zalecane dlatego nie przejmuje się czy to oryginały czy nie. Nie muszę, nie mój problem.
Tomek, Ty z tego żyjesz, tj ze sprzedaży olejów, to no cóż.. sprzedawaj jak najwięcej. Chyba nikt więcej nie doktoryzuje się tu tak w olejach. Karty charakterystyki nie różnią się w normach jak i klasach bo inaczej nie mogliby tych oznaczeń używać na opakowaniu. Nano-teksty to zwykle chwyty reklamowe. Wszystko można pięknie ubrać w słowa a to tylko słowa.

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: tomek evo » 8 lut 2022, o 09:23

dokia pisze:
8 lut 2022, o 09:07
...
Napisałaś, że Millers jest jednym z najbardziej podrabianych olejów. Wiec pytam skąd takie rewelacje. Chyba kompletnie nie zrozumiałaś o co mi chodzi.
Co do zachowania gwarancji to dopuszczone są produkty, które posiadają oficjalną aprobatę producenta. I generalnie takie produkty należy stosować w okresie gwarancji. Niezależnie od marki. ASO może używać olejów sygnowanych logo producenta lub mieć podpisaną umowę z określonym producentem. Najczęściej ASO ma odgórnie narzucone taką markę olejów z jaką na danym Rynku ma podpisaną umowę producent lub importer. I de facto może się to w każdej chwili zmienić tak samo jak może zmienić się producent oleju sygnowanego logo marki. Ba nawet jednocześnie może być kilku producentów jednocześnie. ASO ma obowiązek dopuścić do gwarancyjnej wymiany serwisowej każdy produkt posiadający oficjalna i aktualna aprobatę producenta a jeśli producent nie daje aprobat to olej, który jest zgodny ze wskazana przez niego specyfikacją (dotyczy głównie marek japońskich i koreańskich). To tak w kwestii wyjasnienia tematu, który sama poruszyłaś.
Pozdrawiam :D
Ostatnio zmieniony 9 lut 2022, o 00:08 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: kecraminsignia » 8 lut 2022, o 09:58

https://vm.tiktok.com/ZMLY3sLrv/

Wysłane Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka


eMGie
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut 2018, o 09:50
Auto: Insignia ST manual
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: eMGie » 8 lut 2022, o 10:55

usia pisze:
21 sty 2022, o 21:26
Dziwna (albo i nie) sytuacja. Auto stało na mrozie (ok -15% w nocy, -9% w dzień) ok 3dni i po odpaleniu miałem komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Mam zalany MILLERS OILS EE LONGLIFE 5W40 5L. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu już było ok. Też może tak macie ? Olej jak sprawdzałem na bagnecie to zalany prawie pod korek... Rozumiem że lepiej lać 5W30 ? Obecnie ma przejechane 174k
Uszczelka smoka

usia
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 24 maja 2020, o 18:07
Auto: Opel insignia 2.0
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Piastów
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: usia » 8 lut 2022, o 18:15

eMGie pisze:
8 lut 2022, o 10:55
...
Tak, już wymieniłem razem z olejem. Koszt całej operacji to 620pln :). Uszczelka oryginalna.
Ostatnio zmieniony 9 lut 2022, o 00:09 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”