--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

ODPOWIEDZ
Stiv999
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 24 wrz 2019, o 19:09
Auto: Insignia opel
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Prabuty
Postawił piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Stiv999 » 20 paź 2019, o 10:56

miśor pisze:
28 mar 2018, o 17:26
Sami se biją.

Przesłona temu właśnie przeciwdziała i jest chyba we wszystkich silnikach (w takiej czy innej postaci i lokalizacji), ale niezależnie od tego faktu, życzę pionierom żeby jeździło Wam jak najdłużej i najsprawniej!
Mogę prosić o kontakt chciał bym dorobić takiego smoka

Awatar użytkownika
Krodo
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 3 sty 2020, o 17:18
Auto: Opel Vectra+Signum
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Krodo » 3 sty 2020, o 21:06

Bardzo fajny temacik, który pomógł mi w decyzji na zakupu Insignii z silnikiem diesla. Po tym co widać w internecie i słyszy się od ludzi odnośnie silników 2.0 z Insignii byłem zrezygnowany. Kupno auta i ciągłe inwestycje w co chwilę zacierające się silniki. Wiadomo można trafić na dobry okaz ale jest trudno taki znaleźć (jak szukanie igły w stogu siana) Na obecną chwilę jeżdżę Vectra C kombi oraz Signum Z19DTH. Z jednostki jestem bardzo zadowolony. Znam te silniki trochę. Mogę powiedzieć, że jest ona dość pancerna. Jestem fanem marki Opel i temat ten przywrócił mi nadzieję na posiadanie Insignii, gdzie do tej pory fakt stanu silników diesla w tych modelach był odrzucający.
Pozdrawiam serdecznie Pionierów tego projektu i dziękuję wam za zdjęcia i porady w przebudowie silnika.

Dstawiarz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 28 mar 2018, o 20:56
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Dstawiarz » 4 sty 2020, o 15:39

Witam mam pytanie. Co mogę zrobić z już przerobionym silnikiem aby zwiększyć jego moc oczywiscie w ramach rozsądku. Blok tłoki wał i pompa oleju jest z z19dth A cała reszta z a20dth.

Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 523
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Kura
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Krzychu99 » 4 sty 2020, o 16:15

Większy ICek + hybryda turbo.

kjk12
Użytkownik
Posty: 399
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: kjk12 » 29 sty 2020, o 11:39

większy IC
hybryda turbo
wydech 3 cale
brak DPF
wylogowany EGR
rura dolotu od iC do przepustnicy
wyjście z turbo większe - tego nie jestem pewien czy lepsze
map sensor na 4 bary

I dalej do przodu

Grzesiekkk
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 9 mar 2020, o 21:43
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Grzesiekkk » 31 mar 2020, o 11:01

Witam.Jest osoba lub warsztat w okolicach Wrocławia ktora podejmie się Swapa z 2.0 CDTI na 1.9CDTi ??

emix123
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 14 lip 2019, o 07:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: kraśnik

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: emix123 » 1 lip 2020, o 20:42

Witam może ktoś jednoznacznie odpowiedzieć czy głowica z 2.0 DTH podchodzi normalnie pod blok 1.9 Cdti. JEŚLI NIE TO NIECH KTOŚ OPISZE CO I JAK Z GŁOWICĄ TRZEBA KOMBINOWAĆ.
Brakuje mi pewności co i jak zrobić. Na co zwrócić uwagę . A i jeszcze odnośnie chłodnicy oleju, nie wiem czy zostaje z 2.0 czy z 1.9 jak to jest.

kjk12
Użytkownik
Posty: 399
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: kjk12 » 22 lip 2020, o 09:28

Wkłada się tylko sam blok 1.9 reszta zostaje z insignia

damzzii
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 5 lip 2020, o 14:12
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łowicz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: damzzii » 23 lip 2020, o 22:44

Witam serdecznie, stałem się niedawno posiadaczem kolejnej insigni, kupiona z uszkodzonym silnikiem, ale trafił się rarytas :) z przerobionym blokiem od 1.9.
Piszę to w sumie jako ostrzeżenie dla tych co to przerabiają, silnik zatarty, tylko nie tak jak zwykle zaciera się 2.0 cdti czyli na głównych czopach wału, pozacierane jest wszystko, tuleje, wałki, turbina.
Silnik padł przez smok oleju, spawane jak sądzę tigiem, absolutnie bez zastrzeżeń z zewnątrz, ładna robota, tyle że ktoś nie sprawdził szczelności, a puszczało od środka bo centymetrowy fragment, który wchodzi w otwór pompy nie był pospawany od środka, a temperatura spawania spowodowała jego delikatne opuszczenie.
Także przestrzegam, żeby to zrobić dobrze trzeba dotoczyć flansze i zrobić smok na nowo, to co któryś z Panów pokazał na zdjęciach na początku tego wątku to nie wymaga komentarza, bramę można sobie tak polepić, tu żartów nie ma.
Reasumując pomysł dobry, ale po prostu trzeba to robić z głową, nie poxipolem (odma tak była zrobiona) i elektrodą (jak na zdjęciach z tego wątku).

Rioni
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 10 gru 2017, o 23:54
Auto: insignia sport t.
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Rioni » 9 wrz 2020, o 21:59

I have an insignia 2.0 cdti a20dth with bottom end (block) z19dth, the problem I have is black smoke, is any of you have an same symptoms with insignia z19dth block.

Cheers

Sebakozl
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 21 wrz 2020, o 17:59
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Gdansk

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Sebakozl » 23 paź 2020, o 18:46

Witam.
Czy wstawil ktos kompletny slupek wraz z glowica ?co trzeba bylo przerobic?

Neighbor123
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 20 paź 2020, o 14:31
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Gdynia

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Neighbor123 » 29 paź 2020, o 21:10

Witaj, nikt nie wstawił bo się nie da. Wstawiamy tylko blok z wałem, korbowodami i tłokami. Reszta wraca od insigni !

jaahoo
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 18 paź 2020, o 15:43
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Olsztyn

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: jaahoo » 29 lis 2020, o 20:20

Witam.
Ja zeswapowałem silnik uszkodzony 2,0 cdti na 1,9 cdti, musi koniecznie byc 150 koni. Jedyny problem jaki mialem to smok oleju. Zamówiłem i przyszedł nieco za krótki o ok 5 mm. Po za tym, wszystko pasowało.

Dodano po 6 minutach 28 sekundach:
damzzii pisze:
23 lip 2020, o 22:44
Witam serdecznie, stałem się niedawno posiadaczem kolejnej insigni, kupiona z uszkodzonym silnikiem, ale trafił się rarytas :) z przerobionym blokiem od 1.9.
Piszę to w sumie jako ostrzeżenie dla tych co to przerabiają, silnik zatarty, tylko nie tak jak zwykle zaciera się 2.0 cdti czyli na głównych czopach wału, pozacierane jest wszystko, tuleje, wałki, turbina.
Silnik padł przez smok oleju, spawane jak sądzę tigiem, absolutnie bez zastrzeżeń z zewnątrz, ładna robota, tyle że ktoś nie sprawdził szczelności, a puszczało od środka bo centymetrowy fragment, który wchodzi w otwór pompy nie był pospawany od środka, a temperatura spawania spowodowała jego delikatne opuszczenie.
Także przestrzegam, żeby to zrobić dobrze trzeba dotoczyć flansze i zrobić smok na nowo, to co któryś z Panów pokazał na zdjęciach na początku tego wątku to nie wymaga komentarza, bramę można sobie tak polepić, tu żartów nie ma.
Reasumując pomysł dobry, ale po prostu trzeba to robić z głową, nie poxipolem (odma tak była zrobiona) i elektrodą (jak na zdjęciach z tego wątku).
Ja wymieniałem na pompę i smok oleju od 1,9 Ale jeśli ktos już cie decyduje na smok od 2,0 to już lepiej wstawić tulejke z uszczelkami i oryginalnym smokiem

yohan_
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 29 gru 2020, o 02:47
Auto: Insigna
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2009
Miasto: Scotland

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: yohan_ » 29 gru 2020, o 19:55

Hi I'm in Scotland and will be starting the swap next weekend.
Is there anybody that would email pictures of the conversion as the website will not allow me to view them

Euanmcfarlane@live.com

Thanks
Euan

tomaj261
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 21 sie 2021, o 21:07
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Szamotuły

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: tomaj261 » 24 sie 2021, o 22:22

Witam,czy jest ktoś,kto dorobił by mi smoka do przeróbki 2.0 na 1.9 cdti? resztę przeróbek ogarnę sobie sam,za smoka nie bardzo wiem jak się zabrać, dlatego wolę zlecić to komuś

Astrix
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 11 maja 2019, o 13:58
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Konin

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Astrix » 26 sie 2021, o 16:55

Panowie, czy po swapie na 1.9 konieczne jest zrobienie programu ? Przejechałem już ponad 3000km po przekładce i wszystko jest w porządku, tylko przy wciśniętym pedale gazu potrafi zakopcic na czarno. Wymieniłem turbo na nowe, bo po zatarciu dostało dużego luzu i olej szedł w wydech, ale praktycznie nic nie pomogło. Korekty wtryskiwaczy też w normie, jeździłem trochę z odpięta wtyczką egr, ale to samo.
Oleju nie pobiera, moc ma, błędów nie notuje, co Wy na to?

Awatar użytkownika
Sothis87
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
Auto: Opel Insignia 2.0 CD
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kalety
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Sothis87 » 26 sie 2021, o 17:03

Sprawdź przepływke. ( Jak chcesz mam na podmianę). Jest też opcja że olej dostał się do intercoolera i resztki wydostające się powodują że kopci. Ja tak miałem przy puszczającej olej odmie. Dopiero czyszczenie wszystkiego pomogło.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Piotr1414
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 25 sie 2019, o 21:44
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Ostrowiec świętokrzyski
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Piotr1414 » 26 sie 2021, o 19:32

Witam. U mnie po przekładce zrobiłem prawie 40 tys km i też borykam się z problemem czarnego kopcenia przy przyspieszaniu. Turbo nowe, wtryski nowe, EGR, klapy oraz DPF wyłączony. Zawsze chwilę zanim turbo się rozbuja jest moment czarnego kopcenia chwilę później jak już turbo mocno ładuje zero dymu. Nie mam już pomysłu lecz wydaje mi się że problem tkwi w programie. Być może dawki w tym zakresie są zbyt duże. Może ktoś ma jakiś pomysł bądź już znalazł rozwiązanie?

Astrix
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 11 maja 2019, o 13:58
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Konin

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Astrix » 27 sie 2021, o 04:48

Co do przeplywki to sprawdzę, akurat z podłożeniem nie będę miał problemu. Zrobiłem już kilka dłuższych tras autostradowych gdzie jej nie oszczędzałem, także myślę że IC by się już oczyścił. Muszę faktycznie zajrzeć jeszcze do odmy.
Albo tak jak piszesz Piotr1414 będzie to kwestia programu, bo objawy masz identyczne pomimo że ja mam wszystko, dpf, egr, klapy.

Rioni
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 10 gru 2017, o 23:54
Auto: insignia sport t.
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Rioni » 28 sie 2021, o 21:32

Mam też problem z czarnym dymem 33.000km i nadal nie znalazłem rozwiązania problemu z czarnym dymem a20dth z silnikiem z19dth Block, dowolne rozwiązanie ..😔😔

Translated
I have also problem with black smoke, 33.000km and stil didn't find a solution about black smoke, a20dth with z19dth engine Block,..any solution 😔😔

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”