Mogę prosić o kontakt chciał bym dorobić takiego smoka
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
- Krodo
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 3 sty 2020, o 17:18
- Auto: Opel Vectra+Signum
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Wrocław
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Bardzo fajny temacik, który pomógł mi w decyzji na zakupu Insignii z silnikiem diesla. Po tym co widać w internecie i słyszy się od ludzi odnośnie silników 2.0 z Insignii byłem zrezygnowany. Kupno auta i ciągłe inwestycje w co chwilę zacierające się silniki. Wiadomo można trafić na dobry okaz ale jest trudno taki znaleźć (jak szukanie igły w stogu siana) Na obecną chwilę jeżdżę Vectra C kombi oraz Signum Z19DTH. Z jednostki jestem bardzo zadowolony. Znam te silniki trochę. Mogę powiedzieć, że jest ona dość pancerna. Jestem fanem marki Opel i temat ten przywrócił mi nadzieję na posiadanie Insignii, gdzie do tej pory fakt stanu silników diesla w tych modelach był odrzucający.
Pozdrawiam serdecznie Pionierów tego projektu i dziękuję wam za zdjęcia i porady w przebudowie silnika.
Pozdrawiam serdecznie Pionierów tego projektu i dziękuję wam za zdjęcia i porady w przebudowie silnika.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 mar 2018, o 20:56
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Witam mam pytanie. Co mogę zrobić z już przerobionym silnikiem aby zwiększyć jego moc oczywiscie w ramach rozsądku. Blok tłoki wał i pompa oleju jest z z19dth A cała reszta z a20dth.
-
- Użytkownik
- Posty: 399
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
większy IC
hybryda turbo
wydech 3 cale
brak DPF
wylogowany EGR
rura dolotu od iC do przepustnicy
wyjście z turbo większe - tego nie jestem pewien czy lepsze
map sensor na 4 bary
I dalej do przodu
hybryda turbo
wydech 3 cale
brak DPF
wylogowany EGR
rura dolotu od iC do przepustnicy
wyjście z turbo większe - tego nie jestem pewien czy lepsze
map sensor na 4 bary
I dalej do przodu
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 9 mar 2020, o 21:43
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Witam.Jest osoba lub warsztat w okolicach Wrocławia ktora podejmie się Swapa z 2.0 CDTI na 1.9CDTi ??
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 14 lip 2019, o 07:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: kraśnik
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Witam może ktoś jednoznacznie odpowiedzieć czy głowica z 2.0 DTH podchodzi normalnie pod blok 1.9 Cdti. JEŚLI NIE TO NIECH KTOŚ OPISZE CO I JAK Z GŁOWICĄ TRZEBA KOMBINOWAĆ.
Brakuje mi pewności co i jak zrobić. Na co zwrócić uwagę . A i jeszcze odnośnie chłodnicy oleju, nie wiem czy zostaje z 2.0 czy z 1.9 jak to jest.
Brakuje mi pewności co i jak zrobić. Na co zwrócić uwagę . A i jeszcze odnośnie chłodnicy oleju, nie wiem czy zostaje z 2.0 czy z 1.9 jak to jest.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 5 lip 2020, o 14:12
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łowicz
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Witam serdecznie, stałem się niedawno posiadaczem kolejnej insigni, kupiona z uszkodzonym silnikiem, ale trafił się rarytas z przerobionym blokiem od 1.9.
Piszę to w sumie jako ostrzeżenie dla tych co to przerabiają, silnik zatarty, tylko nie tak jak zwykle zaciera się 2.0 cdti czyli na głównych czopach wału, pozacierane jest wszystko, tuleje, wałki, turbina.
Silnik padł przez smok oleju, spawane jak sądzę tigiem, absolutnie bez zastrzeżeń z zewnątrz, ładna robota, tyle że ktoś nie sprawdził szczelności, a puszczało od środka bo centymetrowy fragment, który wchodzi w otwór pompy nie był pospawany od środka, a temperatura spawania spowodowała jego delikatne opuszczenie.
Także przestrzegam, żeby to zrobić dobrze trzeba dotoczyć flansze i zrobić smok na nowo, to co któryś z Panów pokazał na zdjęciach na początku tego wątku to nie wymaga komentarza, bramę można sobie tak polepić, tu żartów nie ma.
Reasumując pomysł dobry, ale po prostu trzeba to robić z głową, nie poxipolem (odma tak była zrobiona) i elektrodą (jak na zdjęciach z tego wątku).
Piszę to w sumie jako ostrzeżenie dla tych co to przerabiają, silnik zatarty, tylko nie tak jak zwykle zaciera się 2.0 cdti czyli na głównych czopach wału, pozacierane jest wszystko, tuleje, wałki, turbina.
Silnik padł przez smok oleju, spawane jak sądzę tigiem, absolutnie bez zastrzeżeń z zewnątrz, ładna robota, tyle że ktoś nie sprawdził szczelności, a puszczało od środka bo centymetrowy fragment, który wchodzi w otwór pompy nie był pospawany od środka, a temperatura spawania spowodowała jego delikatne opuszczenie.
Także przestrzegam, żeby to zrobić dobrze trzeba dotoczyć flansze i zrobić smok na nowo, to co któryś z Panów pokazał na zdjęciach na początku tego wątku to nie wymaga komentarza, bramę można sobie tak polepić, tu żartów nie ma.
Reasumując pomysł dobry, ale po prostu trzeba to robić z głową, nie poxipolem (odma tak była zrobiona) i elektrodą (jak na zdjęciach z tego wątku).
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 gru 2017, o 23:54
- Auto: insignia sport t.
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
I have an insignia 2.0 cdti a20dth with bottom end (block) z19dth, the problem I have is black smoke, is any of you have an same symptoms with insignia z19dth block.
Cheers
Cheers
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 wrz 2020, o 17:59
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Gdansk
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Witam.
Czy wstawil ktos kompletny slupek wraz z glowica ?co trzeba bylo przerobic?
Czy wstawil ktos kompletny slupek wraz z glowica ?co trzeba bylo przerobic?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 paź 2020, o 14:31
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdynia
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Witaj, nikt nie wstawił bo się nie da. Wstawiamy tylko blok z wałem, korbowodami i tłokami. Reszta wraca od insigni !
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 paź 2020, o 15:43
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Olsztyn
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Witam.
Ja zeswapowałem silnik uszkodzony 2,0 cdti na 1,9 cdti, musi koniecznie byc 150 koni. Jedyny problem jaki mialem to smok oleju. Zamówiłem i przyszedł nieco za krótki o ok 5 mm. Po za tym, wszystko pasowało.
Dodano po 6 minutach 28 sekundach:
Ja zeswapowałem silnik uszkodzony 2,0 cdti na 1,9 cdti, musi koniecznie byc 150 koni. Jedyny problem jaki mialem to smok oleju. Zamówiłem i przyszedł nieco za krótki o ok 5 mm. Po za tym, wszystko pasowało.
Dodano po 6 minutach 28 sekundach:
Ja wymieniałem na pompę i smok oleju od 1,9 Ale jeśli ktos już cie decyduje na smok od 2,0 to już lepiej wstawić tulejke z uszczelkami i oryginalnym smokiemdamzzii pisze: ↑23 lip 2020, o 22:44Witam serdecznie, stałem się niedawno posiadaczem kolejnej insigni, kupiona z uszkodzonym silnikiem, ale trafił się rarytas z przerobionym blokiem od 1.9.
Piszę to w sumie jako ostrzeżenie dla tych co to przerabiają, silnik zatarty, tylko nie tak jak zwykle zaciera się 2.0 cdti czyli na głównych czopach wału, pozacierane jest wszystko, tuleje, wałki, turbina.
Silnik padł przez smok oleju, spawane jak sądzę tigiem, absolutnie bez zastrzeżeń z zewnątrz, ładna robota, tyle że ktoś nie sprawdził szczelności, a puszczało od środka bo centymetrowy fragment, który wchodzi w otwór pompy nie był pospawany od środka, a temperatura spawania spowodowała jego delikatne opuszczenie.
Także przestrzegam, żeby to zrobić dobrze trzeba dotoczyć flansze i zrobić smok na nowo, to co któryś z Panów pokazał na zdjęciach na początku tego wątku to nie wymaga komentarza, bramę można sobie tak polepić, tu żartów nie ma.
Reasumując pomysł dobry, ale po prostu trzeba to robić z głową, nie poxipolem (odma tak była zrobiona) i elektrodą (jak na zdjęciach z tego wątku).
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 29 gru 2020, o 02:47
- Auto: Insigna
- Kod silnika: A20DTC
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Scotland
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Hi I'm in Scotland and will be starting the swap next weekend.
Is there anybody that would email pictures of the conversion as the website will not allow me to view them
Euanmcfarlane@live.com
Thanks
Euan
Is there anybody that would email pictures of the conversion as the website will not allow me to view them
Euanmcfarlane@live.com
Thanks
Euan
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 sie 2021, o 21:07
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Szamotuły
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Witam,czy jest ktoś,kto dorobił by mi smoka do przeróbki 2.0 na 1.9 cdti? resztę przeróbek ogarnę sobie sam,za smoka nie bardzo wiem jak się zabrać, dlatego wolę zlecić to komuś
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 maja 2019, o 13:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Konin
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Panowie, czy po swapie na 1.9 konieczne jest zrobienie programu ? Przejechałem już ponad 3000km po przekładce i wszystko jest w porządku, tylko przy wciśniętym pedale gazu potrafi zakopcic na czarno. Wymieniłem turbo na nowe, bo po zatarciu dostało dużego luzu i olej szedł w wydech, ale praktycznie nic nie pomogło. Korekty wtryskiwaczy też w normie, jeździłem trochę z odpięta wtyczką egr, ale to samo.
Oleju nie pobiera, moc ma, błędów nie notuje, co Wy na to?
Oleju nie pobiera, moc ma, błędów nie notuje, co Wy na to?
- Sothis87
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
- Auto: Opel Insignia 2.0 CD
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kalety
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Sprawdź przepływke. ( Jak chcesz mam na podmianę). Jest też opcja że olej dostał się do intercoolera i resztki wydostające się powodują że kopci. Ja tak miałem przy puszczającej olej odmie. Dopiero czyszczenie wszystkiego pomogło.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 sie 2019, o 21:44
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Ostrowiec świętokrzyski
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Witam. U mnie po przekładce zrobiłem prawie 40 tys km i też borykam się z problemem czarnego kopcenia przy przyspieszaniu. Turbo nowe, wtryski nowe, EGR, klapy oraz DPF wyłączony. Zawsze chwilę zanim turbo się rozbuja jest moment czarnego kopcenia chwilę później jak już turbo mocno ładuje zero dymu. Nie mam już pomysłu lecz wydaje mi się że problem tkwi w programie. Być może dawki w tym zakresie są zbyt duże. Może ktoś ma jakiś pomysł bądź już znalazł rozwiązanie?
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 maja 2019, o 13:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Konin
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Co do przeplywki to sprawdzę, akurat z podłożeniem nie będę miał problemu. Zrobiłem już kilka dłuższych tras autostradowych gdzie jej nie oszczędzałem, także myślę że IC by się już oczyścił. Muszę faktycznie zajrzeć jeszcze do odmy.
Albo tak jak piszesz Piotr1414 będzie to kwestia programu, bo objawy masz identyczne pomimo że ja mam wszystko, dpf, egr, klapy.
Albo tak jak piszesz Piotr1414 będzie to kwestia programu, bo objawy masz identyczne pomimo że ja mam wszystko, dpf, egr, klapy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 gru 2017, o 23:54
- Auto: insignia sport t.
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi
Mam też problem z czarnym dymem 33.000km i nadal nie znalazłem rozwiązania problemu z czarnym dymem a20dth z silnikiem z19dth Block, dowolne rozwiązanie ..
Translated
I have also problem with black smoke, 33.000km and stil didn't find a solution about black smoke, a20dth with z19dth engine Block,..any solution
Translated
I have also problem with black smoke, 33.000km and stil didn't find a solution about black smoke, a20dth with z19dth engine Block,..any solution