--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

ODPOWIEDZ
hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: hubertus » 10 kwie 2018, o 08:08

To żadne bzdury. Jeśli ktoś sam robi to może w 3 tys się wyrobi. Nie licząc czasu, który na to poświęci itd. Ale wyżej masz napisane. Sam dół to koszt 3 tys. A gdzie reszta? 4 - 5 wyjdzie jak nic. Gdybyś chciał wszystkie prace zlecić mechanikowi to masz koszt używanego oryginału.
Sam powtarzasz bzdury jakiegoś gościa z Warszawy. Który być może zajmuje się handlem autami ze szrotów. Bo ludzie normalnie jeżdżą tymi autami i wcale te silniki tak masowo się nie zacierają, że handlarz boi się z lawety ściągnąć.
Piszesz, że używany silnik ma dalej wadę. Motor z anglika można kupić z niedużym przebiegiem. Jak już jest wyjęty zdjąć miskę, zmienić uszczelkę i jak ktoś chce zerknąć na panewki. Wada i nie wada. Dla mnie wada to jest silnik poskładany ze starych cześć z dobieranymi panewkami itd. Bo wiadomo jeśli chodzi o układ korbowy w nowoczesnych silnikach nie ma jak nie ruszany oryginał.
No i na koniec pozostaje fakt, nie oryginalności tej konstrukcji. Jeśli zechcesz poinformować o tym wynalazku ilu kupców odważy się to kupić i za jaką cenę? O braku dpf i egr już nie wspominam . Bo masowo dowody za to zabierają. Więc powstaje wynalazek, którym potem pozostaje jeździć do oddania na złom. O ile dowodu nie zabiorą za brak dpf. Bo potem zostaje tylko parking pod płotem i ewentualnie przydatność jako schowek na narzędzia ogrodowe.

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: kjk12 » 10 kwie 2018, o 10:11

Aleś się uczepił DPF i egr i może IC się czep albo wydechu 3 calowego, czy ktoś tu mówi o sprzedaży auta to już każdego indywidualna decyzja, czy ktoś tu mówi o słuszności usuwania ekologi ? napisałem tak by pokazać, że można to zrobić tanio i dobrze, nie trzeba być mechanikiem bo ja nim nie jest, nie trzeba mieć warsztatu by to zrobić - ja go nie mam, ale miałem chęci i szkoda mi było kasy na takie naprawy i zastanawiać się czy to będzie jeździło tym bardziej że widziałem insignie która rok po wymianie uszczelki się zatarła. Szukałem rozwiązania 2 miesiące i znalazłem i wiele widziałem. Byłem w serwisie w Warszawie Wrocławiu w moim mieście i w 10 warsztatach samochodowych. Mówimy tu o zmianie tylko bloku do którego przykręcasz wszystko na oryginalnych częściach, wynalazek to jest moja vectra b która ma silnik b204 z głowicą i miską z b205 i wałki z b204 i skrzynia od lanosa :), która wcześniej jeździła w x20xev za którą dałem 150 zł plus 25 zł za przesyłkę, gdzie ori skrzynia z vectra b była za 450 zł które padały jak muchy (też nie każdemu), to są zmiany i wynalazki, tylko dobrze zrobiony wynalazek to się nazywa swap który śmiga i cieszy.

Koszta.. sam dół 3000? blok z 1,9 na oryginalnych panewkach wszystkiego to koszt 1500 ja tak zapłaciłem tam nic nie robisz nic nie zmieniasz jedyna ingerencja to zrobienie otworu na bagnet który w 2,0 i tak jest robiony tak samo więc jaka ingerencja ? nie widziałeś silnika, nigdy go nie rozkręciłeś i nie skręcałeś nie pisz. Piszesz, że ludzie jeżdżą insigniami i się nie psują, jasne, jeżdżą i wielu będzie jeździło, ale też wielu się silnik zatrze pomimo pełnej historii, nikt cię do niczego nie zmusza nie namawia, jest to alternatywa która działa i to bdb i już nie jedna insignia tak jeździ, kupujesz blok za 1000 zł do tego uszczelki pasek rozrządu płyny takie minimum to ile 1000 zł ? robota mechanika 1500 niech będzie 2000 to razem 4 000 i masz auto które na hamowni pokazuje 162 KM i 373 Nm czyli malina :) i jeździsz

ja skończyłem, szkoda palców, powodzenia

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: hubertus » 10 kwie 2018, o 11:24

Dokładasz jeszcze dwa i masz wszystko oryginalne bez kombinacji. Której wielu mechaników się nawet nie podejmie. I to dlatego, że nie umieją. Tylko wielu nie zechce się w to bawić. Po prostu poświęcając ten czas wymienia więcej oleju, klocków czy innych napraw i więcej zarobią.
Dodatkowo nie wszystkie zatarcia wymagają w ogóle wymiany bloku. Jeśli komuś obróci się panewka w korbie i wał wyda na szlif to wtedy pozostaje tylko druga korba szlif i komplet panewek i wyjdzie jeszcze taniej niż przeróbka.
Na poprzedniej stronie @piterw4 napisał, że dół kosztował go 3 tys. Kupno bloku 1,9 w dobrym stanie ze względu na to, że już spory czas te silniki nie wychodzą nowe to też wyzwanie. Nie wiadomo co się trafi i po złożeniu może wyjść kicha. Lub trzeba za w czasu ponieść dodatkowe koszty na np sprawdzenie w specjalistycznym zakładzie np osiowania itd.
Tak pozornie wyjdzie trochę taniej. Ale pozostaje wiele znaków zapytania. Automatyczna utrata wartości auta z przerobionym silnikiem sprawi, że koszt realnie wyjdzie ten sam. A nie oszukujmy się znakomita większość z czasem zechce to auto sprzedać. Mało kto jeździ dwadzieścia lat do końca i oddaje na złom.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2018, o 11:32 przez hubertus, łącznie zmieniany 1 raz.

Bodex

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Bodex » 10 kwie 2018, o 11:31

Rozmawiałem z napaleńcem co wsadził silnik 2,2 biturbo.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka


hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: hubertus » 10 kwie 2018, o 11:33

Czemu nie można i v8 wszystko się da. Widziałem na yt filmik gdzie gość do toyoty gt 86 czy jak jej tam włożył silnik od ferrari. Do insigni pewnie też by się dało. Ale tu chodzi o naprawę diesla po zatarciu.

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: kjk12 » 10 kwie 2018, o 12:37

hubertus pisze:
10 kwie 2018, o 11:24
Dokładasz jeszcze dwa i masz wszystko oryginalne bez kombinacji. Której wielu mechaników się nawet nie podejmie. I to dlatego, że nie umieją. Tylko wielu nie zechce się w to bawić. Po prostu poświęcając ten czas wymienia więcej oleju, klocków czy innych napraw i więcej zarobią.
Dodatkowo nie wszystkie zatarcia wymagają w ogóle wymiany bloku. Jeśli komuś obróci się panewka w korbie i wał wyda na szlif to wtedy pozostaje tylko druga korba szlif i komplet panewek i wyjdzie jeszcze taniej niż przeróbka.
Na poprzedniej stronie @piterw4 napisał, że dół kosztował go 3 tys. Kupno bloku 1,9 w dobrym stanie ze względu na to, że już spory czas te silniki nie wychodzą nowe to też wyzwanie. Nie wiadomo co się trafi i po złożeniu może wyjść kicha. Lub trzeba za w czasu ponieść dodatkowe koszty na np sprawdzenie w specjalistycznym zakładzie np osiowania itd.
Tak pozornie wyjdzie trochę taniej. Ale pozostaje wiele znaków zapytania. Automatyczna utrata wartości auta z przerobionym silnikiem sprawi, że koszt realnie wyjdzie ten sam. A nie oszukujmy się znakomita większość z czasem zechce to auto sprzedać. Mało kto jeździ dwadzieścia lat do końca i oddaje na złom.
Ja wymianę bloku zrobiłem sam, 6000 tys to min za sam silnik do tego dolicz robociznę i płynu ustrojowe i to że nie masz pewności bo taka jest prawda. Kupując cały silnik czy sam blok to nigdy nie masz 100 procent tylko wydać za blok 1000 a za silnik 6000 to jest różnica. Inna sprawa pozbywasz się kłopotu na później z uszczelką, dwa że możesz w tej cenie wymienić wszystko w oryginał i masz nówkę sztukę z salonu :). Nie wiem jak teraz, ale jak ja robiłem zmianę to niestety nie było panewek na żaden szlif w oryginale, dwa wole mieć 1,9 niż wał po szlifie, 3 prawdopodobnie panewki do 2,0 są takie same jak od 1,9 ale tego nie potwierdziłem, 4 można rozwiercić 1,9 o 1 mm (choć mogę się mylić) i wstawiasz swoje tłoki (mam taki plan jak skończę vectre).

PS. ciągle jeżdżę do serwisu na jakieś tam wymiany oleju czy rozrząd i nikt jeszcze nie załapał że jest coś nie tak z blokiem że jest inny, tego nie da się tak o zobaczyć. Prawda jest taka że jak by się komuś zatarł silnik i by się zdecydował na sprzedaż, to zrobi to aby sztuka i sprzeda nic nie powie, nie ważne czy włoży 1,9 czy 2,0. w moim przypadku auto jest już tak zmienione że akurat ten blok to uważam za plus niż minus bo tego auta nie kupi zwykły zjadacz chleba tylko ktoś kto to doceni a jak nie to będę kłamał :lol:

tak czy siak taka zmiana to pryszcz i jest mega tania i to mi nikt nie powie
bo albo zrobisz tanio i śmigasz albo za zaoszczędzone pieniądze zrobisz kozak i masz jak nówkę = kjk12

bo prawda jest taka, że ci co naprawdę robią kozackie auta i nie boja się wyzwań to na forach nie siedzą nie chwalą się ładnymi zdjęciami z photoshop - no nie wszyscy.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Dan » 10 kwie 2018, o 12:49

Tak trzymaj kjk!
Chwała pionierom, a brzuchaci niech płaczą że da sie lepiej zrobić i spać spokojnie.

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka


hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: hubertus » 10 kwie 2018, o 14:27

@Dan jacy brzuchaci o sobie piszesz? Co to znaczy lepiej zrobić?
@kjk12 używany silnik można znaleźć z rozbitka i odpalić przed wyjęciem z auta. Dlaczego więc nie ma 100 % pewności? Jak laik może sprawdzić przed zakupem blok, czy nie był przegrzany, czy jest prosty czy osiowanie jest ok? Chyba logiczne jest, że łatwiej znaleźć dobry silnik, który jeszcze do nie dawna był produkowany o ile nadal nie jest niż blok z silnika, którego produkcję zakończono z dziesięć lat temu.
Jaki problem na później z uszczelką? Ilu użytkowników zrobi więcej niż 150 tys km gdy nawet po zakupie wymieni uszczelkę?
Ok twoje auto jest pozmieniane i tobie bez różnicy. Robiłeś sam masz widoczną różnicę w kosztach. Ale ilu przeciętnych użytkowników nie będąc mechanikami jest w stanie złożyć silnik i to jeszcze z częściami z innego typu? Większości z tych zatartych aut wyjdzie to około 4 tys. Goły słupek jak się okazuje tez można za tyle kupić. I jeszcze głowica nam zostanie.

http://allegro.pl/silnik-a20-dth-insign ... 26399.html

Wkładasz i jedziesz bez żadnej zabawy. Na prawdę nie ma sensu ta zabawa. @piterw4 już wydał 3 tys a z tego co pisze wydatki go jeszcze czekają. No i jak pisałem nie wszystkie zatarcia wymagają wymiany bloku. Naprawdę po co krążyć dookoła przerabiając coś jeśli jest prostsza droga. A teraz będziesz rozwiercał by mieć 2,0 z 1,9 które sobie założyłeś. Twoje pieniądze twoja sprawa. Ale kto się będzie tak bawił z przeciętnych użytkowników? Przeciętny użytkownik nie ma czasu na zabawy z autem z racji bardzo wielu innych obowiązków.
Niech każdy robi jak chce. Większość których dotknie ten problem i tak wybierze naprawę lub wymianę silnika słupka lub całego silnika a nie takie patenty. Bez względu na to jak ich nazwie @Dan.

gryszman
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 11 kwie 2018, o 07:41
Auto: Insignia elite
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: gryszman » 11 kwie 2018, o 20:05

Witam, właśnie zabieram się za wymianę
silnika w insigni, oczywiście na 1.9 😁
Mam silnik z vectry z połową glowicy 😉, w sensie zawory bez wałków i pokrywy.
I właśnie mam pytanie do chłopaków ktorzy juz to przerabiali, czy jest różnica w dole glowicy pomiędzy 2.0 a 1.9, czy mogę zostawić spód glowicy a walki, dźwigienki i pokrywę założyć z 2.0.
Na co musze zwrócić uwage i co jest najbardziej problematyczne.
Pozdrawiam serdecznie i z gory dziękuję za każdą informację.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2018, o 22:46 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: kjk12 » 12 kwie 2018, o 08:25

Ja nie przeglądałem się głowicy więc się nie wypowiem na 100 procent, ale z tego co wiem osprzęt i głowica z insignia jest zdecydowanie lepszy i masz pewność że reszta będzie pasowała

gryszman
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 11 kwie 2018, o 07:41
Auto: Insignia elite
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: gryszman » 12 kwie 2018, o 11:24

Spoko, jak rozkręce wszystko to sprawdze dokładnie, a na co zwrócić szczególną uwagę, co Tobie kolego kjk12 przysprzyło najwięcej kłopotów,
Pozdrawiam

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: kjk12 » 13 kwie 2018, o 10:40

smok oleju 3 x miskę ściągałem, zbyt odstawał i miska po dokręceniu nie przylegała jak powinna.

gryszman
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 11 kwie 2018, o 07:41
Auto: Insignia elite
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: gryszman » 13 kwie 2018, o 17:22

Teraz już wiem że głowica się różni, insignia posiada kanał spalin do egr, 1.9 ma rurke i chłodnice idącą na wysokości łączenia skrzyni i silnika.
Jutro dodam zdjęcia.
Mam jeszcze pytanie odnośnie krućca od odmy, taki gruby z tylu silnika, jak to zrobiliscie u siebie?
Pozdrawiam.

fazi
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 21 lut 2017, o 10:56
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gorzów Wlkp.
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: fazi » 13 kwie 2018, o 21:46

Witam po krótkiej przerwie.
Widzę że hubertus chyba jest handlarzem silników z Insigni i uparcie namawia do nie zakładania bloku z 1.9 :-)
Nie dociera do niego że bloki w 95% takie same. Ale jego sprawa.
Co do kosztów, to faktycznie zależy jak bardzo zatarł się silnik.
W Astrze J (250k km) blok miałem nieruszony, więc wymieniłem tylko wał z panewkami i korbą + planowanie głowicy, rozrząd, uszczelki, płyny - 3500zł
Teraz w Insigni (154k km) z panewek zrobiły się żyletki- nowy blok 1,9 (panewki wybiórczo sprawdzone - igła), kompletny remont głowicy i cała reszta o której pisałem na poprzednich stronach wyjdzie też około 3500zł.
Jeżeli ktoś się upiera przy zostaniu z oryginalnym blokiem, to może będzie dla niego rozwiązaniem wymiana samej pompy oleju z 1,9 + przerobienie smoka?
PS.
Silnik nadal jest na stojaku i czeka na dołożenie osprzętu...
Ktoś wyżej napisał że mechanicy wolą wymienić kilka rozrządów, hamulców idt., niż wymieniać silniki.
Raczej nie ma znaczenia czy przywieziesz mu oryginalny blok, czy cały silnik, bo roboty i tak jest sporo.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: hubertus » 14 kwie 2018, o 10:13

Po pierwsze nie jestem handlarzem silników od niczego. Po prostu nie lubię rzeźby i druciarstwa. Bo potem następny właściciel buja się z problemami nie wiedząc co autor miał na myśli.
Po drugie prowadzenie porządnego zakładu, gdzie zatrudnia się mechaników za nie małe pieniądze to biznes. I nikt tam nie będzie się bawił w rzeźbę gdzie jak pisał @kjk12 3 razy ściągał miskę. Jeśli piszesz, że nie ma znaczenia czy przywieziesz cały silnik czy słupek tylko do przekładki osprzętu z punktu widzenia pracochłonności. To po prostu bajki piszesz. Wrzucenie kompletnego silnika, przekładka osprzętu na słupek a rzeźba z przeróbką na inny blok to są totalnie inne koszty.
Zrozum, że sam na swoją własna odpowiedzialność możesz się bawić w takie wynalazki. Ale nie wielu mechaników podejmie się tego bo nikt nie zechce brać za te patenty odpowiedzialności.
Jak ktoś chce niech robi. ja uważam, że samochody powinno się naprawiać tak jak potrzeba a nie po kosztach bo tanio. Taki sam stosunek mam do wywalania dpf ów egr ów i tym podobnych.

miśor
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 18 gru 2015, o 21:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: miśor » 14 kwie 2018, o 10:45

Jedni mamią się fałszywym spokojem na 150tys. km po wymianie gumki, a inni biorą się za rzeczy wartościowe, które ulepszają auto.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: hubertus » 14 kwie 2018, o 11:00

A co tu jest wartościowego? Jak ulepsza to auto, szybciej jeździ czy jak?

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: kjk12 » 14 kwie 2018, o 12:46

Przepraszam kolegę ale ściągnąłem 3 razy miskę bo smok źle zrobiłem bo robiłem to pierwszy raz teraz jest na nówka z salonu więc pocałunek dla ciebie i spadam

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: hubertus » 14 kwie 2018, o 13:03

Większość mechaników tez by ewentualnie robiła to pierwszy raz. I właśnie dlatego większość zakładów unika rzeźby. Bo nikt nie ma czasu na zabawę. Klient chce jak najtaniej, każda operacja poprawek i powtórek to konkretne godziny za którą pracownik/mechanik musi mieć zapłacone. A dodatkowo pozostaje odpowiedzialność za to czy przeróbka będzie działać i ewentualne koszty jeśli coś się nie uda.

gryszman
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 11 kwie 2018, o 07:41
Auto: Insignia elite
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: gryszman » 14 kwie 2018, o 18:00

Każdy zrobi tak jak sam osobiście uważa, jedni beda kierować się kosztami i niezawodnością starszej jednostki, drudzy tym żeby mieć w 100%, auto takie jakie zjechalo z lini produkcyjnej.
Osobiście uważam że przeróbki jakich trzeba dokonać przy wkladaniu 1.9 nie są czymś wielkim i każdy kto ma głowę na karku spokojnie tego dokona. Myślę też że lepiej mieć zdrowy fabrycznie złożony dół 1.9 i smok z pompą bez gumki niż oddawać wał do szlifu, blok do osiowania oraz dobierać panewki.
Oczywiście tak jak mówiłem na początku każdy zrobi wedle swego uznania.
Sam teraz jestem na etapie wymiany motorku, narazie idzie wszystko gładko, ale czas pokaże jak to się skończy. 😁
Pozdrawiam wszystkich życzę udanego weekendu 😉

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”