--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

ODPOWIEDZ
wojtas.87
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 30 wrz 2021, o 11:34
Auto: Insignia A lift
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Żołynia

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: wojtas.87 » 5 paź 2021, o 11:31

Myślę, że jest to kwestia zbyt dużych dawek paliwa. Zauważcie, że mapy te same co w A20, ale pojemność troszkę mniejsza. Czarny dym to niespalony olej napędowy, więc albo dziura w dolocie, albo za duże dawki paliwa zakładając, że osprzęt jest sprawny.

black&white
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 20 lip 2018, o 16:11
Auto: Opel
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: black&white » 21 lis 2021, o 22:07

Witam poproszę na pw informację która firma bądź forumowicz podjąłby się swapu w mojej A20DTH.

Pozdrawiam

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Arturjimi » 1 gru 2021, o 09:58

Witam, proszę o pomoc. Nabyłem regenerowany słupek i okazuje się, że jest od 1.9 cdti. W bloku brakuje 2 szpilek do DPF i nie można przykręcić klimy, robi się przerwa i nie można jej złapać na wszystkie szpilki. Pomocy, można coś z tym działać czy muszą mi odmienić na 2.0?

Dodano po 31 minutach 42 sekundach:
Czy będzie DPF trzymał się na swych szpilkach? I czy muszę wyszlifować ten odlew, żeby klimę zamontować ale też tylko na 4 śrubach. Mechanik twierdzi, że to /cenzura/.....e

Dodano po 1 godzinie 4 minutach 53 sekundach:
Ogólnie między łapa pod klima a blokiem jest 1cm przerwy, czy to może tak być?

Piotr1414
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 25 sie 2019, o 21:44
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Ostrowiec świętokrzyski
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Piotr1414 » 1 gru 2021, o 19:46

Niestety blok od 1,9 ma pewne różnice. Opisane są na tym forum dużo wcześniej. DPF dołem nie ma podparcia na oryginalnych szpilkach, blok należy przyciąć aby pasowała podstawa klimatyzacji którą też przykreca się na 4 a nie tak jak w oryginale 6 śrubach. Trzeba wywiercić otwór na stalkę i zaslepic zasilanie i powrót oleju do turbiny gdyż zasilanie w 2,0 jest z głowicy a w 1,9 w bloku. I jeszcze inne drobne szczegóły. Ktoś kto regeneruje silniki do sprzedaży powinien to wszystko przygotować aby mechanik który będzie to montował nie musiał rozkminiac co i jak. Odpowiadając na twoje zadane pytania: Wszystkie te różnice konstrukcyjne nie zagrażają w żaden sposób na żywotność napędu.

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Arturjimi » 1 gru 2021, o 20:01

Dziękuję Piotrze za konkretną odpowiedź. Właśnie taki konkretnie przerobiony motor zamówiłem tylko mechanik trochę się przestraszył jak zobaczył, że nie ma szpilek do DPF i podstawą klimy jest tylko na 4 śruby. A mam jeszcze pytanie, na dole tej podstawy klimy gdzie nie ma otworów żeby ją przykręcić jest przerwa 1cm między podstawa a blokiem tak ma być?

Piotr1414
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 25 sie 2019, o 21:44
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Ostrowiec świętokrzyski
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Piotr1414 » 1 gru 2021, o 20:09

Tak dokładnie to wygląda. Podstawa odstaje od bloku ale nic się nie urwie i na pewno wszystko wytrzyma. Wiem co mówię bo mam za sobą już kilka takich przeróbek. W razie potrzeby służę pomocą.

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Arturjimi » 2 gru 2021, o 06:05

Jeszcze raz dziękuję Piotrek i piwko leci. Rozwiales moje wątpliwości😉

Dodano po 1 godzinie 1 minucie 15 sekundach:
A powiedzcie co myślicie o zrobieniu mapy w tym silniku? Silnik jest po regeneracji, po 1000km mam znowu zmienić olej wedle instrukcji sprzedawcy. Czy mogę od razu zrobić mapę czy lepiej dać mu się trochę dotrzeć?

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Arturjimi » 7 gru 2021, o 18:49

Moi drodzy pojawił się problem, jestem właśnie po przekładce silnika na taki przerobiony z 1.9. wczoraj auto zapaliło i chodziło normalnie a dzisiaj komunikat niskie ciśnienie oleju, po sprawdzeniu manometrem przez mechanika okazuje się, że brak ciśnienia oleju. Czy może to być przyczyną zaciętego zaworku w pompie? Czy macie jakieś inne pomysły?

Piotr1414
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 25 sie 2019, o 21:44
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Ostrowiec świętokrzyski
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Piotr1414 » 7 gru 2021, o 22:43

Nie spotkałem się z problemem zaworu w pompie oleju. Moim zdaniem miska do zdjęcia i do sprawdzenia smok olejowy bo jak masz blok od 1,9 to napewno był cięty i spawany. Koniecznie sprawdź szczelność spawania.

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Arturjimi » 8 gru 2021, o 22:07

Miska zdjęta, okazuje się że smok jest jak w oryginalnym 2.0 cdti a blok jest z 1.9(z19dth). Przyczyną niskiego ciśnienia było bynajmniej mechanik tak mówi to, że pompa oleju była słabo przykręcona a jedna śruba się odkręciła i leżała w misce. Na dodatek mechanik stwierdził, że AW misce znajdują się jakieś brozowawe drobne opiłki choć ja sam nic takiego tam nie zauważyłem. Myślicie że wystarczy dokręcić ta pompę i zobaczyć wtedy co będzie się działo, czy reklamować silnik?

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2351
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: dare50 » 8 gru 2021, o 22:14

Jeśli mówił że były opiłki to już po panewkach ,a po drugie jak chcesz, reklamować skoro go rozkreciluscie ?

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Arturjimi » 9 gru 2021, o 12:56

Właśnie panewy są ładne a te opiłki to wątpliwa sprawa bo ja nic takiego tam nie zauważyłem. Sprzedawca zezwolił na zdjęcie miski i dosłał druga pompę oleju bo pierwsza diagnoza to zatarty zaworek w pompie, ale okazało się, że się odkręciła pompa

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Arturjimi » 10 gru 2021, o 19:21

Witam ponownie, temat z ciśnieniem oleju ogarnięty auto jeździ, jest tylko mały szkopul nie wstaje turbina. Dodam tylko, że przed wymianą silnika był zaślepiony i wyprogtamowany EGR oraz usunięty DPF intez wyprogtamowany. Wygląda to tak jak by był to zwykły diesel bez turbo. Po podpięciu dwuch różnych kompów zero błędów. Wiem tylko że miałem odpięty wtedy EGR i tak jest też teraz. Zauważyłem jeszcze jedna rzecz przy odpalaniu a mamy zimno nie pojawia się kontrolka świec żarowych czy może to mieć znaczenie? Z góry dziękuję za pomoc

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Rooff_ » 10 gru 2021, o 20:32

A przy swapie sterownik i soft został ten sam (czyli z wyprogramowanym EGR i DPF)? Oraz czy zaślepienie wróciło na miejsce?
Co do kontrolki to raczej średnio, choć to nie powinno mieć znaczącego wpywu na moc.

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Arturjimi » 10 gru 2021, o 21:52

Sterownik został ten sam a zaślepki nie zakładałem w tym nowym EGR jedynie odpieta wtyczka. Jutro zajrzę do starego silnika czy była zaślepka jak tak to założę do nowego. Ale gdzieś tu czytałem, se wystarczy odłączyć EGR i jest zamknięty.

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Arturjimi » 11 gru 2021, o 14:30

Dzisiaj podniosłem maskę i tak, podciśnienie do zaworka na pasie przednim dochodzi, czuć jak zaciąga wężyk powietrze i to mocno. Podmienilem zaworek z pasu przedniego na drugi, cięgno turbo do gruszki po dodaniu gazu do 2500tys obr. Lekko drglą, czy jest opcja, że turbo stoji przez zablokowane cięgno od gruszki? Jaki ruch powinno wykonać dobrze działające cięgno po dodaniu gazu?

Piotr1414
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 25 sie 2019, o 21:44
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Ostrowiec świętokrzyski
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Piotr1414 » 11 gru 2021, o 19:38

Po odpaleniu zaciąga na max czyli około 10-15mm a gdy osiąga wraz obrotami silnika ciśnienie doładowania to odpuszcza aby turbo nie przeładowalo. Czyli przy dodawaniu gazu na postoju powyżej 3500 obr ma się ponownie chować.

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Arturjimi » 11 gru 2021, o 22:31

Ok, jutro wezmę starą niech odpala i gazuje a ja sprawdzę co się dzieje.

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Arturjimi » 18 gru 2021, o 09:05

Cięgno turbo po podłączeniu strzykawki i zaciąganiu powietrza rusza się dobrze. Mam pytanie czy przyczyną slabego jechania może być brak zaślepki w EGR? Zauważyłem jeszcze jedną sprawę, na biegu jałowym spalanie chwilowe cały czas skacze od 0.8 do 1.4 przy wyłączonym wszystkim co by mogło obciążać silnik. Czy zła kolejność wtrysków może wpływać w taki sposób na silnik i jak mogę samemu sprawdzić kolejność wtrysków?

Dodano po 1 godzinie 12 minutach 9 sekundach:
Obrazek

Dodano po 31 sekundach:
Obrazek

Dodano po 58 sekundach:
Obrazek

Dodano po 1 minucie 20 sekundach:
Jeżeli coś to pomoże o wrzucam zdjęcia z parametrów pracy.

Arturjimi
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sieradz
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Swap silnika z 2.0CDTi na 1.9CDTi

Post autor: Arturjimi » 24 gru 2021, o 18:20

Na wstępie chciałbym życzyć zdrowych i wesołych Świąt wszystkim forumowiczom, żeby wasze Insignia śmigały aż miło😉

A teraz mam pytanie, zauważyłem w swoim wozie jedna rzecz, auto zaczyna odzyskiwać moc wraz ze wzrostem temp. Płynu chłodniczego. Ogólnie po przejechaniu 20 km nagrzewa się do 60 stopni i więcej nie chcę. Czy myślicie, że brak działania turbo może mieć coś wspólnego z temp. Silnika?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”