--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Wydaje mi się, że lepiej jest wstawić sam blok z 1.9, a osprzęt zostawić cały swój, masz wtedy cały silnik po remoncie. Po takim zabiegu można latać przez długie kilometry wlewając tylko olej i paliwo
Ostatnio zmieniony 9 lis 2017, o 06:44 przez kjk12, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Chyba tylko w przypadku gdy oryginalny słupek nie nadaje się już do remontu. To ten z 1,9 kupisz taniej. Jeżeli oryginalny słupek nadaje się do remontu panewki główne się nie obróciły to nie ma sensu. Wystarczy założyć nową uszczelkę smoka i 150 tys km z głowy. Słupek z 1,9 nie oznacza silnika po remoncie gdyż będzie on używany i też nie wiadomo w jakim stanie. I po jakim przebiegu.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Ok nawet zakup samego bloku z 1,9 ma uzasadnienie, gdy oryginalny nie nadaje się do remontu np z powodu obróconej panewki. Aczkolwiek są chyba zakłady które sobie i z tym radzą. Wtedy zakup 1,9 ma sens bo jest taniej.
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
1.9 jest bardzo tani i zakładając go pozbywasz się uszczelki smoka na wieki
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Uszczelka smoka nie ma tu nic do rzeczy. Bo wieki tym autem nikt jeździł nie będzie. Wystarczy przy remoncie wrzucić nową i masz spokój na kilka lat lub co najmniej 150 tys km.
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Siedzę i czytam ten temat, a jutro mam jechać w trasę 400km głównie autostradami. Zaczynam się zastanawiać czy nie zostawić Iśki na parkingu... Auto kupiłem w lutym i kontrolka ciśnienia się zapalała. Wymieniłem uszczelkę i jest spokój, ale jednak stresik jest.
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
moja uszczelka puściła po 50 tyś
u mnie uszczelka poszła po 80 tyś
jak masz blok z 1.9 to głupotą jest zostawiać smok z 2.0hubertus pisze:Uszczelka smoka nie ma tu nic do rzeczy. Bo wieki tym autem nikt jeździł nie będzie. Wystarczy przy remoncie wrzucić nową i masz spokój na kilka lat lub co najmniej 150 tys km.
u mnie uszczelka poszła po 80 tyś
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
W gwarancji która dostałem na silnik pisze ze uszczelka ma być wymieniana co 60 tys km, olej nie rzadziej niż 15 tys kmhubertus pisze:Uszczelka smoka nie ma tu nic do rzeczy. Bo wieki tym autem nikt jeździł nie będzie. Wystarczy przy remoncie wrzucić nową i masz spokój na kilka lat lub co najmniej 150 tys km.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
@kjk12 mi chodziło o zostawienie uszczelki gdy pozostaje się przy oryginalnym bloku. A raczej nie zmienianie bloku na ten z 1,9 tylko pod kątem uszczelki jeśli oryginał 2,0 nadaje się do wykorzystania.
Co do gwarancji nie dziwię się, że ktoś się zabezpiecza w ten sposób. Ale czy znacie przypadek aby komuś w oryginalnym aucie nie rozbieranym z oryginalnym przebiegiem 50 czy 60 tys uszczelka straciła szczelność?
Co do gwarancji nie dziwię się, że ktoś się zabezpiecza w ten sposób. Ale czy znacie przypadek aby komuś w oryginalnym aucie nie rozbieranym z oryginalnym przebiegiem 50 czy 60 tys uszczelka straciła szczelność?
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Prace idą do przodu
Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Chłopaki remontujecie swoje silniki czy kupujecie słupki z allegro po regeneracji i zakładacie?
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Co padł Ci? jaki przebieg? Udokumentowany. Jakieś problemy co wyskakiwaly typu niskie ciśnienie oleju. Uszczelka smoka coś Ci mówi?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Po co kupować z allegro po regeneracji jeśli można zregenerować swój jeśli oczywiście do regeneracji się nadaje. A ta regeneracja to często szlif wału i wymiana panewek. Zakłady obrabiające bloki poradzą sobie nawet z obróconą panewką główną jeśli nie narobiła dużo szkód. Ale to już wyższa szkoła jazdy. Jeśli natomiast panewka obróciła się tylko w korbie. To wystarczy dokupić korbowód. I przynajmniej wiemy co mamy. To co zrobić najlepiej powinien oceniać fachowiec.
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
...
Ostatnio zmieniony 22 lut 2018, o 10:59 przez Mario_zs, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Witam Panowie,
pozwoliłem sobie napisać do Opel Polska w tej sprawie, bo nie ukrywam, że w mojej ocenie to można uznać za wadę konstrukcyjną tego silnika - jeżeli samochód flagowy marki ulega uszkodzeniu wskutek zużycia za kilkadziesiąt złotych. Chciałem uzyskać informację czy w ich ocenie jest to wada i czy element powinien być okresowo wymieniany, a jeżeli tak to czemu nie ma tego w instrukcji samochodu - przynajmniej ja nie znalazłem.
Poniżej fragment otrzymanej odpowiedzi: "W odpowiedzi na Pańskie zgłoszenie informujemy, iż konsultowaliśmy się z działem technicznym oraz administratorem gwarancji. Przekazujemy, iż omawiany element, uszczelka nie jest częścią, która należy do elementów wymienianych wg harmonogramu w trakcie czynności obsługi okresowej pojazdu, a co za tym idzie autoryzowany przedstawiciel marki Opel nie był zobligowany do przekazania informacji o wymianie uszczelki.
Nie potwierdzamy iż, awaria silnika na skutek uszkodzonej uszczelki tak jak Pan opisuje to w zgłoszeniu, jest problem w skali globalnej. Informujemy, iż producent nie prowadzi akcji serwisowej/naprawczej dotyczącej wymiany uszczelki w pojazdach Opel Insignia".
Jestem ciekaw Waszych opinii.
pozwoliłem sobie napisać do Opel Polska w tej sprawie, bo nie ukrywam, że w mojej ocenie to można uznać za wadę konstrukcyjną tego silnika - jeżeli samochód flagowy marki ulega uszkodzeniu wskutek zużycia za kilkadziesiąt złotych. Chciałem uzyskać informację czy w ich ocenie jest to wada i czy element powinien być okresowo wymieniany, a jeżeli tak to czemu nie ma tego w instrukcji samochodu - przynajmniej ja nie znalazłem.
Poniżej fragment otrzymanej odpowiedzi: "W odpowiedzi na Pańskie zgłoszenie informujemy, iż konsultowaliśmy się z działem technicznym oraz administratorem gwarancji. Przekazujemy, iż omawiany element, uszczelka nie jest częścią, która należy do elementów wymienianych wg harmonogramu w trakcie czynności obsługi okresowej pojazdu, a co za tym idzie autoryzowany przedstawiciel marki Opel nie był zobligowany do przekazania informacji o wymianie uszczelki.
Nie potwierdzamy iż, awaria silnika na skutek uszkodzonej uszczelki tak jak Pan opisuje to w zgłoszeniu, jest problem w skali globalnej. Informujemy, iż producent nie prowadzi akcji serwisowej/naprawczej dotyczącej wymiany uszczelki w pojazdach Opel Insignia".
Jestem ciekaw Waszych opinii.
Ostatnio zmieniony 2 lip 2018, o 13:33 przez kamsul85, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Po części to prawda. Problem z uszczelką po pierwsze nie jest do końca udowodniony. Tak na prawdę ponad wszelką wątpliwość nikt nie udowodnił. Czy zatarcia silnika w okolicach 180 - 200 tys następują na skutek problemów z uszczelką, zaniedbań serwisowych, eksploatacji np katowani na zimnym czy wady panewek.
Ile km przebiegu ma twoje auto? Przebieg jest pewny? Masz je od nowości?
Ile km przebiegu ma twoje auto? Przebieg jest pewny? Masz je od nowości?
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Auta niestety nie miałem od nowości choć historia wydawała się pewna.
Ostatnio zmieniony 2 lip 2018, o 13:34 przez kamsul85, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Jak długo jesteś właścicielem i ile km zrobiłeś . Jeździsz bardziej trasa czy miasto. Auto krajowe czy ściągane ?
Napisałeś że pilnujesz wypalania. W jaki sposób to kontrolujesz ?
Napisałeś że pilnujesz wypalania. W jaki sposób to kontrolujesz ?