--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

ODPOWIEDZ
kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: kjk12 » 9 lis 2017, o 06:08

Wydaje mi się, że lepiej jest wstawić sam blok z 1.9, a osprzęt zostawić cały swój, masz wtedy cały silnik po remoncie. Po takim zabiegu można latać przez długie kilometry wlewając tylko olej i paliwo ;)
Ostatnio zmieniony 9 lis 2017, o 06:44 przez kjk12, łącznie zmieniany 1 raz.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: hubertus » 9 lis 2017, o 06:42

Chyba tylko w przypadku gdy oryginalny słupek nie nadaje się już do remontu. To ten z 1,9 kupisz taniej. Jeżeli oryginalny słupek nadaje się do remontu panewki główne się nie obróciły to nie ma sensu. Wystarczy założyć nową uszczelkę smoka i 150 tys km z głowy. Słupek z 1,9 nie oznacza silnika po remoncie gdyż będzie on używany i też nie wiadomo w jakim stanie. I po jakim przebiegu.

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: kjk12 » 9 lis 2017, o 06:43

chodziło mi o sam blok ;)

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: hubertus » 9 lis 2017, o 06:56

Ok nawet zakup samego bloku z 1,9 ma uzasadnienie, gdy oryginalny nie nadaje się do remontu np z powodu obróconej panewki. Aczkolwiek są chyba zakłady które sobie i z tym radzą. Wtedy zakup 1,9 ma sens bo jest taniej.

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: kjk12 » 9 lis 2017, o 11:52

1.9 jest bardzo tani i zakładając go pozbywasz się uszczelki smoka na wieki :)

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: hubertus » 9 lis 2017, o 12:50

Uszczelka smoka nie ma tu nic do rzeczy. Bo wieki tym autem nikt jeździł nie będzie. Wystarczy przy remoncie wrzucić nową i masz spokój na kilka lat lub co najmniej 150 tys km.

Primex

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Primex » 9 lis 2017, o 12:59

Siedzę i czytam ten temat, a jutro mam jechać w trasę 400km głównie autostradami. Zaczynam się zastanawiać czy nie zostawić Iśki na parkingu... Auto kupiłem w lutym i kontrolka ciśnienia się zapalała. Wymieniłem uszczelkę i jest spokój, ale jednak stresik jest.

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: kjk12 » 9 lis 2017, o 13:07

moja uszczelka puściła po 50 tyś
hubertus pisze:Uszczelka smoka nie ma tu nic do rzeczy. Bo wieki tym autem nikt jeździł nie będzie. Wystarczy przy remoncie wrzucić nową i masz spokój na kilka lat lub co najmniej 150 tys km.
jak masz blok z 1.9 to głupotą jest zostawiać smok z 2.0
u mnie uszczelka poszła po 80 tyś

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: angel_dark666 » 9 lis 2017, o 19:09

hubertus pisze:Uszczelka smoka nie ma tu nic do rzeczy. Bo wieki tym autem nikt jeździł nie będzie. Wystarczy przy remoncie wrzucić nową i masz spokój na kilka lat lub co najmniej 150 tys km.
W gwarancji która dostałem na silnik pisze ze uszczelka ma być wymieniana co 60 tys km, olej nie rzadziej niż 15 tys km

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: hubertus » 9 lis 2017, o 21:09

@kjk12 mi chodziło o zostawienie uszczelki gdy pozostaje się przy oryginalnym bloku. A raczej nie zmienianie bloku na ten z 1,9 tylko pod kątem uszczelki jeśli oryginał 2,0 nadaje się do wykorzystania.
Co do gwarancji nie dziwię się, że ktoś się zabezpiecza w ten sposób. Ale czy znacie przypadek aby komuś w oryginalnym aucie nie rozbieranym z oryginalnym przebiegiem 50 czy 60 tys uszczelka straciła szczelność?

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: kjk12 » 13 lis 2017, o 06:15

ale zakładając nawet blok 2.0 można się tej uszczelki pozbyć

krawcutbg

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: krawcutbg » 13 lis 2017, o 14:29

Prace idą do przodu ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

Mario_zs

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Mario_zs » 13 lis 2017, o 21:53

Chłopaki remontujecie swoje silniki czy kupujecie słupki z allegro po regeneracji i zakładacie?

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: kecraminsignia » 13 lis 2017, o 22:01

Co padł Ci? jaki przebieg? Udokumentowany. Jakieś problemy co wyskakiwaly typu niskie ciśnienie oleju. Uszczelka smoka coś Ci mówi?

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: hubertus » 13 lis 2017, o 22:25

Po co kupować z allegro po regeneracji jeśli można zregenerować swój jeśli oczywiście do regeneracji się nadaje. A ta regeneracja to często szlif wału i wymiana panewek. Zakłady obrabiające bloki poradzą sobie nawet z obróconą panewką główną jeśli nie narobiła dużo szkód. Ale to już wyższa szkoła jazdy. Jeśli natomiast panewka obróciła się tylko w korbie. To wystarczy dokupić korbowód. I przynajmniej wiemy co mamy. To co zrobić najlepiej powinien oceniać fachowiec.

Mario_zs

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Mario_zs » 13 lis 2017, o 22:51

...
Ostatnio zmieniony 22 lut 2018, o 10:59 przez Mario_zs, łącznie zmieniany 1 raz.

kamsul85

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: kamsul85 » 14 lis 2017, o 11:48

Witam Panowie,
pozwoliłem sobie napisać do Opel Polska w tej sprawie, bo nie ukrywam, że w mojej ocenie to można uznać za wadę konstrukcyjną tego silnika - jeżeli samochód flagowy marki ulega uszkodzeniu wskutek zużycia za kilkadziesiąt złotych. Chciałem uzyskać informację czy w ich ocenie jest to wada i czy element powinien być okresowo wymieniany, a jeżeli tak to czemu nie ma tego w instrukcji samochodu - przynajmniej ja nie znalazłem.

Poniżej fragment otrzymanej odpowiedzi: "W odpowiedzi na Pańskie zgłoszenie informujemy, iż konsultowaliśmy się z działem technicznym oraz administratorem gwarancji. Przekazujemy, iż omawiany element, uszczelka nie jest częścią, która należy do elementów wymienianych wg harmonogramu w trakcie czynności obsługi okresowej pojazdu, a co za tym idzie autoryzowany przedstawiciel marki Opel nie był zobligowany do przekazania informacji o wymianie uszczelki.

Nie potwierdzamy iż, awaria silnika na skutek uszkodzonej uszczelki tak jak Pan opisuje to w zgłoszeniu, jest problem w skali globalnej. Informujemy, iż producent nie prowadzi akcji serwisowej/naprawczej dotyczącej wymiany uszczelki w pojazdach Opel Insignia".

Jestem ciekaw Waszych opinii.
Ostatnio zmieniony 2 lip 2018, o 13:33 przez kamsul85, łącznie zmieniany 1 raz.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: hubertus » 14 lis 2017, o 14:03

Po części to prawda. Problem z uszczelką po pierwsze nie jest do końca udowodniony. Tak na prawdę ponad wszelką wątpliwość nikt nie udowodnił. Czy zatarcia silnika w okolicach 180 - 200 tys następują na skutek problemów z uszczelką, zaniedbań serwisowych, eksploatacji np katowani na zimnym czy wady panewek.
Ile km przebiegu ma twoje auto? Przebieg jest pewny? Masz je od nowości?

kamsul85

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: kamsul85 » 14 lis 2017, o 14:19

Auta niestety nie miałem od nowości choć historia wydawała się pewna.
Ostatnio zmieniony 2 lip 2018, o 13:34 przez kamsul85, łącznie zmieniany 1 raz.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: kecraminsignia » 14 lis 2017, o 14:47

Jak długo jesteś właścicielem i ile km zrobiłeś . Jeździsz bardziej trasa czy miasto. Auto krajowe czy ściągane ?
Napisałeś że pilnujesz wypalania. W jaki sposób to kontrolujesz ?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”