--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
- pol19
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 14 lut 2015, o 22:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Witam z jaką siłą w Nm dokręca się:
1. Panewki korbowodowe
2. Panewki główne?
1. Panewki korbowodowe
2. Panewki główne?
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Witam, dzisiaj rozciąłem stary filtr oleju I uff jest czysto zero obcych zeczy typu ścierające się panewki więc teoretycznie powinno być okey,kuźwa człowiek już /cenzura/ dostaje z tym silnikiem kiedy padnie znów , jeszcze sprawdzę poprzedni filtr ale skoro ten jest czysty to poprzedni tym bardziej, jak widać na zdjęciu wyskrobałem z filtra nożem do tapet i rosmarowalem na kartce papieru i jest gładko nic nie ma, zrobiłem też test jednokroplowy oleju I też widać że jest okej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Nie, tylko jakoś po zeszłym wymianie został w kartoniku w komórce, brałem teraz olej i widzę że stoi więc jutro może i jego otworzę z ciekawości, ale najważniejsze że teraz był czysty.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 cze 2021, o 07:26
- Auto: Astra J
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Białystok
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Witam, mam opla astrę J Sport Tourer 2.0 cdti, 2011 rok, skrzynia manual. Przeczytałem większość tego tematu. Wiem że często bywa tak że panewki zacierają się bez żadnych objawów. Ostatnio po wymianie oleju zauwazylem ze silnik trochę inaczej pracuje, przy dodawaniu gazu w okolicach 2 tys obrotow (podczas jazdy) słychać takie jakby metaliczne dzwonienie. Z tego co się orientowałem to zacierające sie panewki raczej powodują stuki niż dzwonienie. Nagrałem krotki film w ktorym słychać dość dobrze owe dzwonienie (najlepiej w okolicach 30 sekundy) https://youtu.be/7U8NO2kqZiQ. Samochód mam juz trzeci rok. Obecnie 273 tyś przebiegu. Uszczelka smoka wymieniona przy 200 tyś (zapalil sie komunikat niskie ciśnienie oleju), bylo to parę miesiecy po zakupie, jakieś 2.5 roku temu. Samochód jeździ, ma moc, nic się nie dzieje podejrzanego oprócz tego dziwnego dzwonienia metalicznego. Pamiętam że bylo to słyszalne od początku, ale teraz zdecydowanie bardziej. Byłem u jednego mechanika to powiedział że panewek tu nie słychać i zeby sprawdzić wtryski, ale koszta tego sa duże (chodzi o demontaż), ponoć mogą łatwo sie urywać i wtedy trzeba dawać nowy, który kosztuje ok 1500 zł. Co o tym myśleć i co byście poradzili aby sprawdzić na początek?
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 14:46
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Grodzisk Maz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Cześć, niestety, w moim przypadku silnik również uległ awarii zatartej panewki wału.
Podpowiedzcie czy lepiej jest szukać bloku silnika z 1.9 dth i zaadaptować głowicę z 2.0 czy też wyremontować obecny silnik.
Mój wał jest przegrzany więc muszę kupić drugi. Wiecie gdzie mógłbym dostać sprawny lub nowy ?
Podpowiedzcie czy lepiej jest szukać bloku silnika z 1.9 dth i zaadaptować głowicę z 2.0 czy też wyremontować obecny silnik.
Mój wał jest przegrzany więc muszę kupić drugi. Wiecie gdzie mógłbym dostać sprawny lub nowy ?
-
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
A kto stwierdził że musisz kupić nowy wał?
W Krakowie jest dobry spec od szlifowania-poszukaj może w Twojej okolicy też się ktoś znajdzie co wyszlifuje za ludzkie pieniądze...
W Krakowie jest dobry spec od szlifowania-poszukaj może w Twojej okolicy też się ktoś znajdzie co wyszlifuje za ludzkie pieniądze...
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
A jeśli wal dostał mocno to żaden szlif nie pomoże, tak miałem ja , do tego nawet korbowod poległ
-
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Zgadza się - czasem zdarzy się silnik którego naprawa jest nieopłacalna ,lub jakaś ważna jego część jest zdyskwalifikowanana,dlatego ważne jest kto wydaje taką opinię-mechanik po oglądnięciu,czy szlifierz po pomiarach...
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 2 maja 2022, o 13:44
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Wrocław
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Hej,
Autko właśnie w trakcie przeglądu panewek i kolejnej wymianie uszczelki smoka(prewencyjnie jak już ściągają miske).
Isia 2015 2.0 CDTI ST po Chipie, pierwszy raz uszczelka wymieniona przy 174k w międzyczasie zero komunikatów o niskim ciśnieniu.
Na panewkach głównych nic nie widać, korby też nie są najgorsze, nawet można by było jeździc jeszcze (delikatnie widać już przebieg) ale zdecydowałem się zalożyć te od kolbenschmidta co są chyba wzmacniane (główne zostawiam). Uszczelka założona ta niebieska/fiatowska, olej do 120 pewnie latał na GMIe potem lany już tylko Motul8100 x-clean 5w30 i raz ten zwykły Motul Dexos 2 - wymiany do 10 tyś. DPF zawsze pilnowany. Także, jak dbasz tak masz, mimo wszsystko w panewki warto zajrzeć przy wymianie uszczelki smoka.
Autko właśnie w trakcie przeglądu panewek i kolejnej wymianie uszczelki smoka(prewencyjnie jak już ściągają miske).
Isia 2015 2.0 CDTI ST po Chipie, pierwszy raz uszczelka wymieniona przy 174k w międzyczasie zero komunikatów o niskim ciśnieniu.
Na panewkach głównych nic nie widać, korby też nie są najgorsze, nawet można by było jeździc jeszcze (delikatnie widać już przebieg) ale zdecydowałem się zalożyć te od kolbenschmidta co są chyba wzmacniane (główne zostawiam). Uszczelka założona ta niebieska/fiatowska, olej do 120 pewnie latał na GMIe potem lany już tylko Motul8100 x-clean 5w30 i raz ten zwykły Motul Dexos 2 - wymiany do 10 tyś. DPF zawsze pilnowany. Także, jak dbasz tak masz, mimo wszsystko w panewki warto zajrzeć przy wymianie uszczelki smoka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 17 gru 2018, o 21:11
- Auto: Chevrolet Malibu
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Wrocław
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Elegancko, tez jestem z Wrocławia. W jakim warsztacie to robisz?
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 2 maja 2022, o 13:44
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Wrocław
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Ja mam mechanika poza wrockiem w rodzinnym mieście. Niestety. Z kolbenschmidatmi nie wyszło panewki, które przyszły po vinie nie pasowały (są podobno 3 rodzaje a ten który występuje u mnie to podobno tylko z aso do ogarniecia) to żeby nie czekac zdecydowałem się panewki narazie zostawić i poczekać już do następnej wymiany uszczelki smoka. Jak na zdjęciach widać żadnych wżerek nie ma więc pilnować wymian oleju, dpfa i będzie git
Ostatnio zmieniony 29 cze 2023, o 22:52 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 mar 2020, o 17:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Ruda Śląska
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Witam , pytanie techniczne 2.0 cdti a20dth czy stopy korbowodu podczas odkręcania i dokręcania mogą mieć luz skrętny ? Panewki wydają się ok tylko niepokoi mnie to że stopa korbowodu pracuje na boki.
-
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Ograniczę się do odpowiedzi na Twoje pytanie,choć w mojej głowie rodzi się szereg pytań, co do sensu i poprawności przeprowadzania akcji oglądania panewek...
Tak.Stopka korbowodu MUSI mieć luz , co wynika z luzu pomiędzy panewką a czopem wału - jeśli pomyliłeś panewki lub pozycje montażu to będzie ją słychać podczas pracy silnika...
Tak.Stopka korbowodu MUSI mieć luz , co wynika z luzu pomiędzy panewką a czopem wału - jeśli pomyliłeś panewki lub pozycje montażu to będzie ją słychać podczas pracy silnika...
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 8 sie 2023, o 14:35
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Opole
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Witam,
Przymierzam się do wymiany uszczelki smoka i przy okazji chciałbym zweryfikować i wymienić panewki. Niestety 3 mechaników niechętnie podchodziło do tematu. Odradzali i mówili, że przy wymianie smoka nie ma dojścia, itp. Już maiłem w ASO robić, jednak sporo wołali.
Znalazłem mechanika, który powiedział, że bez problemu zajmie się tematem oraz że wymieni panewki. Zaznaczył jednak, że po wymianie panewek po przejechaniu 200 kilometrów zaleca ponowną wizytę w celu wymiany ponownie oleju.
Pierwszy mechanik, który o tym w ogóle wspomniał, nawet w ASO nie wspominali. Jednak wolę dopytać czy też po wymianie panewek wymieniacie ponownie olej i po ilu kilometrach?
Przymierzam się do wymiany uszczelki smoka i przy okazji chciałbym zweryfikować i wymienić panewki. Niestety 3 mechaników niechętnie podchodziło do tematu. Odradzali i mówili, że przy wymianie smoka nie ma dojścia, itp. Już maiłem w ASO robić, jednak sporo wołali.
Znalazłem mechanika, który powiedział, że bez problemu zajmie się tematem oraz że wymieni panewki. Zaznaczył jednak, że po wymianie panewek po przejechaniu 200 kilometrów zaleca ponowną wizytę w celu wymiany ponownie oleju.
Pierwszy mechanik, który o tym w ogóle wspomniał, nawet w ASO nie wspominali. Jednak wolę dopytać czy też po wymianie panewek wymieniacie ponownie olej i po ilu kilometrach?