--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 115 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: mazmarcin » 5 mar 2023, o 15:11

Tak.

Awatar użytkownika
pol19
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 14 lut 2015, o 22:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: pol19 » 13 mar 2023, o 14:38

Witam z jaką siłą w Nm dokręca się:

1. Panewki korbowodowe
2. Panewki główne?

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2351
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dare50 » 4 maja 2023, o 11:06

Witam, dzisiaj rozciąłem stary filtr oleju I uff jest czysto zero obcych zeczy typu ścierające się panewki więc teoretycznie powinno być okey,kuźwa człowiek już /cenzura/ dostaje z tym silnikiem kiedy padnie znów 😄, jeszcze sprawdzę poprzedni filtr ale skoro ten jest czysty to poprzedni tym bardziej, jak widać na zdjęciu wyskrobałem z filtra nożem do tapet i rosmarowalem na kartce papieru i jest gładko nic nie ma, zrobiłem też test jednokroplowy oleju I też widać że jest okej
20230504_114122.jpg
20230429_082355.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 115 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: mazmarcin » 4 maja 2023, o 14:17

Kolekcjonujesz filtry?

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2351
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dare50 » 4 maja 2023, o 14:24

Nie, tylko jakoś po zeszłym wymianie został w kartoniku w komórce, brałem teraz olej i widzę że stoi więc jutro może i jego otworzę z ciekawości, ale najważniejsze że teraz był czysty.

rbmk1000
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 23 cze 2021, o 07:26
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Białystok

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: rbmk1000 » 25 maja 2023, o 10:58

Witam, mam opla astrę J Sport Tourer 2.0 cdti, 2011 rok, skrzynia manual. Przeczytałem większość tego tematu. Wiem że często bywa tak że panewki zacierają się bez żadnych objawów. Ostatnio po wymianie oleju zauwazylem ze silnik trochę inaczej pracuje, przy dodawaniu gazu w okolicach 2 tys obrotow (podczas jazdy) słychać takie jakby metaliczne dzwonienie. Z tego co się orientowałem to zacierające sie panewki raczej powodują stuki niż dzwonienie. Nagrałem krotki film w ktorym słychać dość dobrze owe dzwonienie (najlepiej w okolicach 30 sekundy) https://youtu.be/7U8NO2kqZiQ. Samochód mam juz trzeci rok. Obecnie 273 tyś przebiegu. Uszczelka smoka wymieniona przy 200 tyś (zapalil sie komunikat niskie ciśnienie oleju), bylo to parę miesiecy po zakupie, jakieś 2.5 roku temu. Samochód jeździ, ma moc, nic się nie dzieje podejrzanego oprócz tego dziwnego dzwonienia metalicznego. Pamiętam że bylo to słyszalne od początku, ale teraz zdecydowanie bardziej. Byłem u jednego mechanika to powiedział że panewek tu nie słychać i zeby sprawdzić wtryski, ale koszta tego sa duże (chodzi o demontaż), ponoć mogą łatwo sie urywać i wtedy trzeba dawać nowy, który kosztuje ok 1500 zł. Co o tym myśleć i co byście poradzili aby sprawdzić na początek?

sqizzy
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 14:46
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Grodzisk Maz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: sqizzy » 14 cze 2023, o 08:50

Cześć, niestety, w moim przypadku silnik również uległ awarii zatartej panewki wału.
Podpowiedzcie czy lepiej jest szukać bloku silnika z 1.9 dth i zaadaptować głowicę z 2.0 czy też wyremontować obecny silnik.
Mój wał jest przegrzany więc muszę kupić drugi. Wiecie gdzie mógłbym dostać sprawny lub nowy ?

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Kotin44 » 14 cze 2023, o 14:21

A kto stwierdził że musisz kupić nowy wał?
W Krakowie jest dobry spec od szlifowania-poszukaj może w Twojej okolicy też się ktoś znajdzie co wyszlifuje za ludzkie pieniądze...

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2351
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dare50 » 14 cze 2023, o 17:14

A jeśli wal dostał mocno to żaden szlif nie pomoże, tak miałem ja , do tego nawet korbowod poległ

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Kotin44 » 15 cze 2023, o 04:26

Zgadza się - czasem zdarzy się silnik którego naprawa jest nieopłacalna ,lub jakaś ważna jego część jest zdyskwalifikowanana,dlatego ważne jest kto wydaje taką opinię-mechanik po oglądnięciu,czy szlifierz po pomiarach...

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2351
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dare50 » 15 cze 2023, o 08:16

U mnie szlifierz, mowil że za głęboko rysy poszy.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 115 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: mazmarcin » 15 cze 2023, o 18:47

Bo Ty katujesz pewnie na zimnym :lol: ;)

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8488
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 198 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dokia » 15 cze 2023, o 18:49

Bo tam u niego zawsze zimno i damskie wiatry ma 😱

dax31
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 2 maja 2022, o 13:44
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Wrocław

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dax31 » 29 cze 2023, o 11:55

Hej,

Autko właśnie w trakcie przeglądu panewek i kolejnej wymianie uszczelki smoka(prewencyjnie jak już ściągają miske).
Isia 2015 2.0 CDTI ST po Chipie, pierwszy raz uszczelka wymieniona przy 174k w międzyczasie zero komunikatów o niskim ciśnieniu.

Na panewkach głównych nic nie widać, korby też nie są najgorsze, nawet można by było jeździc jeszcze (delikatnie widać już przebieg) ale zdecydowałem się zalożyć te od kolbenschmidta co są chyba wzmacniane (główne zostawiam). Uszczelka założona ta niebieska/fiatowska, olej do 120 pewnie latał na GMIe potem lany już tylko Motul8100 x-clean 5w30 i raz ten zwykły Motul Dexos 2 - wymiany do 10 tyś. DPF zawsze pilnowany. Także, jak dbasz tak masz, mimo wszsystko w panewki warto zajrzeć przy wymianie uszczelki smoka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

milyjarek
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 17 gru 2018, o 21:11
Auto: Chevrolet Malibu
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: milyjarek » 29 cze 2023, o 14:12

Elegancko, tez jestem z Wrocławia. W jakim warsztacie to robisz?

dax31
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 2 maja 2022, o 13:44
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Wrocław

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dax31 » 29 cze 2023, o 18:58

milyjarek pisze:
29 cze 2023, o 14:12
...

Ja mam mechanika poza wrockiem w rodzinnym mieście. Niestety. Z kolbenschmidatmi nie wyszło panewki, które przyszły po vinie nie pasowały (są podobno 3 rodzaje a ten który występuje u mnie to podobno tylko z aso do ogarniecia) to żeby nie czekac zdecydowałem się panewki narazie zostawić i poczekać już do następnej wymiany uszczelki smoka. Jak na zdjęciach widać żadnych wżerek nie ma więc pilnować wymian oleju, dpfa i będzie git
Ostatnio zmieniony 29 cze 2023, o 22:52 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.

milyjarek
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 17 gru 2018, o 21:11
Auto: Chevrolet Malibu
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: milyjarek » 29 cze 2023, o 21:33

Uspokoiłeś mnie kolego. Dzięki

Kuber88
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 24 mar 2020, o 17:03
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Ruda Śląska

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Kuber88 » 29 cze 2023, o 22:06

Witam , pytanie techniczne 2.0 cdti a20dth czy stopy korbowodu podczas odkręcania i dokręcania mogą mieć luz skrętny ? Panewki wydają się ok tylko niepokoi mnie to że stopa korbowodu pracuje na boki.

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Kotin44 » 30 cze 2023, o 09:10

Ograniczę się do odpowiedzi na Twoje pytanie,choć w mojej głowie rodzi się szereg pytań, co do sensu i poprawności przeprowadzania akcji oglądania panewek...
Tak.Stopka korbowodu MUSI mieć luz , co wynika z luzu pomiędzy panewką a czopem wału - jeśli pomyliłeś panewki lub pozycje montażu to będzie ją słychać podczas pracy silnika...

tymwie
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 8 sie 2023, o 14:35
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Opole

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: tymwie » 8 sie 2023, o 17:59

Witam,

Przymierzam się do wymiany uszczelki smoka i przy okazji chciałbym zweryfikować i wymienić panewki. Niestety 3 mechaników niechętnie podchodziło do tematu. Odradzali i mówili, że przy wymianie smoka nie ma dojścia, itp. Już maiłem w ASO robić, jednak sporo wołali.

Znalazłem mechanika, który powiedział, że bez problemu zajmie się tematem oraz że wymieni panewki. Zaznaczył jednak, że po wymianie panewek po przejechaniu 200 kilometrów zaleca ponowną wizytę w celu wymiany ponownie oleju.

Pierwszy mechanik, który o tym w ogóle wspomniał, nawet w ASO nie wspominali. Jednak wolę dopytać czy też po wymianie panewek wymieniacie ponownie olej i po ilu kilometrach?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”