--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Maciej1486
Użytkownik
Posty: 148
Rejestracja: 6 sty 2020, o 10:12
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: Bydgoszcz/Nakło
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Maciej1486 » 7 gru 2020, o 12:41

Dopiero coś poprawili w silnikach na B.

Mimo to po 2014r jakoś az tak nie slychać o padajacych silnikach.

maciejugs
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 7 gru 2020, o 10:58
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Trebbin

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: maciejugs » 7 gru 2020, o 13:11

No obyś miał rację, a zna ktoś może nr tego ringu? Mam pełno faktur i chciałbym sprawdzić czy był u mnie kiedyś zmieniany. Bo pewnie nie jest to standardem w aso?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Rooff_ » 7 gru 2020, o 14:24


Keppozord
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 18 lis 2020, o 20:14
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Keppozord » 9 gru 2020, o 20:49

Witam serdecznie, w lutym planuję serwis auta u znajomego mechanika, gdzie są mu znane bolączki A20DTH.

Auto od pierwszego właściciela w Niemczech, serwisowane w ASO do końca bez wymiany uszczelki smoka. Olej zmieniany co 20.000 km (Castrol Magnatec 5W40 dexos2). Rozrząd przy 120k. Obecnie nalatane 199k. Co polecacie profilaktycznie wymienić i sprawdzić przy okazji roboty z autem - poza oczywiście uszczelką, rozrządem, pompą wody (80 tysięcy i 3 lata temu robiony). Jakie filtry polecacie? Mann?

EGR? Stan panewek? Pompa oleju, mechanizmy obrotowe? Klapki? Wtryskiwacze? Uszczelka czujnika ciśnienia?
Proszę bez hejtu, ciągle się edukuję w temacie. Przeczytałem cały temat od początku 1600 postów ale liczę na małe podsumowanie i pomoc przed większym serwisem. Bardzo dziękuję.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Rooff_ » 9 gru 2020, o 22:15

Tak!

Kotin44
Użytkownik
Posty: 197
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Kotin44 » 10 gru 2020, o 02:01

Ogranicz sie do frontu prac związanych z wymianą uszczelki smoka...Jesli odgłosy silnika nie budzą niepokoju o panewki to ich nie oglãdaj bo bedziesz musiał kupić nowe śruby.Jak już miska bedzie ściągnieta,a masz ręczną skrzynie biegów to wymień tylko panewki oporowe,orig czujnika oraz bagnetu,jeśli automat to nie ruszaj panewki oporowej.
Pompe oleju proponuje Ci wpakować nową.Pompa wtryskowa do sprawdzenia i na tym bym zakończył.
Wtryski mozesz zdemontować w każdym momencie bo są na wierzchu-jak silnik pracuje poprawnie to po co je ruszać?Co do klapek kolektora-jeśli masz metalowe to przeżyją auto,ale musisz sie dowiedzieć co tam zamontowano.Jesli EGR nie sprawia problemów to też nie ruszaj.Jesli cokolwiek demontujesz to tak aby to miało sens,bo jak policzysz nowe uszczelki i prace mechanika to możesz być zaskoczony...

Keppozord
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 18 lis 2020, o 20:14
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Keppozord » 10 gru 2020, o 05:10

Posiadam automat. I dzięki wielkie za wszelkie rady!

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: pawel_insignia » 23 gru 2020, o 08:30

farmer pisze:
13 sie 2020, o 20:48
Witajcie, więc i mnie dopadły prawdopodobnie panewki, wczoraj przy mocniejszym wciśnięciu w pedał gazu zaczęła głośniej chodzić jak klekot żadnej kontrolki ciśnienia, powymieniane wszystko jak należy, nawet uszczelka smoka 2 razy w ciągu 2 lat, i tak sobie myślę, żeby może do Włocławka do Auto Pasji wstawić, co o tym myślicie?
Ja mam od czasu do czasu komunikat o niskim ciśnieniu mimo że wszystko w tym temacie porobione, ale na początku stycznia jadę do autopasji na sprawdzenie pompy oleju +weryfikacje stanu panewek. Panewki wymieniane u nich 2lata temu.

m.bielawski
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: 10 lip 2019, o 13:17
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ścinawa

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: m.bielawski » 24 gru 2020, o 12:34

Panowie pytanko. Montował ktoś fiatowską uszczelkę smoka? Ponoć Fiat poprawił skład uszczelki. Ta nowa ma numer 6000625326. Uszczelkę wymieniałem jakiś rok temu i myślę czy by nie wsadzić tej of Fiata.

Awatar użytkownika
farmer
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: 26 sie 2018, o 11:41
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź
Postawił piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: farmer » 24 gru 2020, o 21:29

Witajcie, skoro zostałem zacytowany to napiszę, że jestem po pełnym remoncie silnika w Auto Pasji, a dodatkowo dynamiczna wymiana oleju w skrzyni biegów, wyprogramowanie i zaślepienie EGR, założyli także dodatkową tulejkę w uszczelkę smoka, a ja jeszcze zrobiłem regenerację sprzęgła hydrokinetycznego w firmie zewnętrznej koszt 800zł więc całkowity koszt naprawy silnika 9000 zł.

Keppozord
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 18 lis 2020, o 20:14
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Keppozord » 25 gru 2020, o 16:20

m.bielawski pisze:
24 gru 2020, o 12:34
Panowie pytanko. Montował ktoś fiatowską uszczelkę smoka? Ponoć Fiat poprawił skład uszczelki. Ta nowa ma numer 6000625326. Uszczelkę wymieniałem jakiś rok temu i myślę czy by nie wsadzić tej of Fiata.
Korzystał faktycznie ktoś z uszczelki Fiatowskiej? Jakieś opinie?

feeling7
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:52
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: KRK
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: feeling7 » 25 lut 2021, o 10:03

Myślicie że to oryginalna uszczelka? Nie ma hologramu, kosztowała blisko 60 zł, sprzedawca twierdzi ze oryginał,
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dare50 » 25 lut 2021, o 10:23

Ori GM mają hologramy a to ori zamiennik bo przecież nie masz na opakowaniu znaczka GM,a cena na ma nic do tego bo ori GM też tyle kosztuje ,a kto inny może sprzedawać zamiennik i mówi że Ori i daje cenęGM dla zmyłki

feeling7
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:52
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: KRK
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: feeling7 » 25 lut 2021, o 11:58

dare50 pisze:
25 lut 2021, o 10:23
Ori GM mają hologramy a to ori zamiennik bo przecież nie masz na opakowaniu znaczka GM,a cena na ma nic do tego bo ori GM też tyle kosztuje ,a kto inny może sprzedawać zamiennik i mówi że Ori i daje cenęGM dla zmyłki
Dzięki za odpowiedź,
Kupiłem kilka uszczelek i ta najważniejsza okazała się zamiennikiem! ]:-<
Jeszcze dla pewności poszukałem informacji w Internecie nt. tego jak rozróżnić zamiennik i mamy tutaj oznaczenia OQP, w tym przypadku w numerze jest P, czyli - symbol „P” to części zamienne nowe, nieoryginalne, o porównywalnej jakości, objęte gwarancją producenta, który jednocześnie zaświadcza, że są one tej samej jakości.

czyrek
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2019, o 13:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: czyrek » 25 lut 2021, o 12:25

m.bielawski pisze:
24 gru 2020, o 12:34
Panowie pytanko. Montował ktoś fiatowską uszczelkę smoka? Ponoć Fiat poprawił skład uszczelki. Ta nowa ma numer 6000625326. Uszczelkę wymieniałem jakiś rok temu i myślę czy by nie wsadzić tej of Fiata.
Ja mam takową od FIAT-a, to już druga w drugim Oplu,
ta obecna zmieniona rok temu i faktycznie coś zmienili bo i cena większa była

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Dan » 26 lut 2021, o 06:26

Ja mam zmienilem na fiastoska pompe z fiatoska uszczelka zanim to bylo modne, 4 lata i jak narazie bez komuikatu o niskim cisnieniu oleju. Teraz jednak wstawil bym tulejke metalową, "stałe" połączenie to jednak pewnejsze rozwiązanie ale wtedy nie bylo takiej alternatywy.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka



gingop
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: gingop » 11 lip 2021, o 11:02

Mam zamontowaną fiatowską (tą z niebieskim korkiem)
Niby jest ona poprawiona. Z tego co pamiętam to wydawało mi się, że ma umieszczoną dodatkowa wargę uszczelniajacą względem tej co oferuje GM Co do składu gumy to nie wiem.

Awatar użytkownika
wojto
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: 18 maja 2021, o 21:34
Auto: opel
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: podlaskie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: wojto » 18 lip 2021, o 22:39

Czy silnik 2.0 BiTurbo w Insignii "A" polift (2015 r) ma problem z panewkami i uszczelką smoka?

Awatar użytkownika
marcinmg
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
Auto: Insignia BiTurbo ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: mazowieckie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: marcinmg » 18 lip 2021, o 22:55

Wszystkie z oznaczeniem a

autotech
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 16:44
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Łancut
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: autotech » 3 sie 2021, o 23:48

Witam i mnie dorwały obrócone panewki główne A20DTJ rozebrałem silnik w mak szok zmiażdżone wszystkie główne dosłownie żyletki korby ok ,ktoś poleca firmę co dobrze zrobi szlif dołu , i jaki koszt ,czy lepiej kupić cały słupek RG Łososina Dolna cena 3900 pozdrawiam serdecznie.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”