--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
- Maciej1486
- Użytkownik
- Posty: 148
- Rejestracja: 6 sty 2020, o 10:12
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Bydgoszcz/Nakło
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Dopiero coś poprawili w silnikach na B.
Mimo to po 2014r jakoś az tak nie slychać o padajacych silnikach.
Mimo to po 2014r jakoś az tak nie slychać o padajacych silnikach.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 7 gru 2020, o 10:58
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Trebbin
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
No obyś miał rację, a zna ktoś może nr tego ringu? Mam pełno faktur i chciałbym sprawdzić czy był u mnie kiedyś zmieniany. Bo pewnie nie jest to standardem w aso?
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 18 lis 2020, o 20:14
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 10 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Witam serdecznie, w lutym planuję serwis auta u znajomego mechanika, gdzie są mu znane bolączki A20DTH.
Auto od pierwszego właściciela w Niemczech, serwisowane w ASO do końca bez wymiany uszczelki smoka. Olej zmieniany co 20.000 km (Castrol Magnatec 5W40 dexos2). Rozrząd przy 120k. Obecnie nalatane 199k. Co polecacie profilaktycznie wymienić i sprawdzić przy okazji roboty z autem - poza oczywiście uszczelką, rozrządem, pompą wody (80 tysięcy i 3 lata temu robiony). Jakie filtry polecacie? Mann?
EGR? Stan panewek? Pompa oleju, mechanizmy obrotowe? Klapki? Wtryskiwacze? Uszczelka czujnika ciśnienia?
Proszę bez hejtu, ciągle się edukuję w temacie. Przeczytałem cały temat od początku 1600 postów ale liczę na małe podsumowanie i pomoc przed większym serwisem. Bardzo dziękuję.
Auto od pierwszego właściciela w Niemczech, serwisowane w ASO do końca bez wymiany uszczelki smoka. Olej zmieniany co 20.000 km (Castrol Magnatec 5W40 dexos2). Rozrząd przy 120k. Obecnie nalatane 199k. Co polecacie profilaktycznie wymienić i sprawdzić przy okazji roboty z autem - poza oczywiście uszczelką, rozrządem, pompą wody (80 tysięcy i 3 lata temu robiony). Jakie filtry polecacie? Mann?
EGR? Stan panewek? Pompa oleju, mechanizmy obrotowe? Klapki? Wtryskiwacze? Uszczelka czujnika ciśnienia?
Proszę bez hejtu, ciągle się edukuję w temacie. Przeczytałem cały temat od początku 1600 postów ale liczę na małe podsumowanie i pomoc przed większym serwisem. Bardzo dziękuję.
-
- Użytkownik
- Posty: 197
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Ogranicz sie do frontu prac związanych z wymianą uszczelki smoka...Jesli odgłosy silnika nie budzą niepokoju o panewki to ich nie oglãdaj bo bedziesz musiał kupić nowe śruby.Jak już miska bedzie ściągnieta,a masz ręczną skrzynie biegów to wymień tylko panewki oporowe,orig czujnika oraz bagnetu,jeśli automat to nie ruszaj panewki oporowej.
Pompe oleju proponuje Ci wpakować nową.Pompa wtryskowa do sprawdzenia i na tym bym zakończył.
Wtryski mozesz zdemontować w każdym momencie bo są na wierzchu-jak silnik pracuje poprawnie to po co je ruszać?Co do klapek kolektora-jeśli masz metalowe to przeżyją auto,ale musisz sie dowiedzieć co tam zamontowano.Jesli EGR nie sprawia problemów to też nie ruszaj.Jesli cokolwiek demontujesz to tak aby to miało sens,bo jak policzysz nowe uszczelki i prace mechanika to możesz być zaskoczony...
Pompe oleju proponuje Ci wpakować nową.Pompa wtryskowa do sprawdzenia i na tym bym zakończył.
Wtryski mozesz zdemontować w każdym momencie bo są na wierzchu-jak silnik pracuje poprawnie to po co je ruszać?Co do klapek kolektora-jeśli masz metalowe to przeżyją auto,ale musisz sie dowiedzieć co tam zamontowano.Jesli EGR nie sprawia problemów to też nie ruszaj.Jesli cokolwiek demontujesz to tak aby to miało sens,bo jak policzysz nowe uszczelki i prace mechanika to możesz być zaskoczony...
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Ja mam od czasu do czasu komunikat o niskim ciśnieniu mimo że wszystko w tym temacie porobione, ale na początku stycznia jadę do autopasji na sprawdzenie pompy oleju +weryfikacje stanu panewek. Panewki wymieniane u nich 2lata temu.farmer pisze: ↑13 sie 2020, o 20:48Witajcie, więc i mnie dopadły prawdopodobnie panewki, wczoraj przy mocniejszym wciśnięciu w pedał gazu zaczęła głośniej chodzić jak klekot żadnej kontrolki ciśnienia, powymieniane wszystko jak należy, nawet uszczelka smoka 2 razy w ciągu 2 lat, i tak sobie myślę, żeby może do Włocławka do Auto Pasji wstawić, co o tym myślicie?
-
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: 10 lip 2019, o 13:17
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ścinawa
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Panowie pytanko. Montował ktoś fiatowską uszczelkę smoka? Ponoć Fiat poprawił skład uszczelki. Ta nowa ma numer 6000625326. Uszczelkę wymieniałem jakiś rok temu i myślę czy by nie wsadzić tej of Fiata.
- farmer
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: 26 sie 2018, o 11:41
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Witajcie, skoro zostałem zacytowany to napiszę, że jestem po pełnym remoncie silnika w Auto Pasji, a dodatkowo dynamiczna wymiana oleju w skrzyni biegów, wyprogramowanie i zaślepienie EGR, założyli także dodatkową tulejkę w uszczelkę smoka, a ja jeszcze zrobiłem regenerację sprzęgła hydrokinetycznego w firmie zewnętrznej koszt 800zł więc całkowity koszt naprawy silnika 9000 zł.
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 18 lis 2020, o 20:14
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 10 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Korzystał faktycznie ktoś z uszczelki Fiatowskiej? Jakieś opinie?m.bielawski pisze: ↑24 gru 2020, o 12:34Panowie pytanko. Montował ktoś fiatowską uszczelkę smoka? Ponoć Fiat poprawił skład uszczelki. Ta nowa ma numer 6000625326. Uszczelkę wymieniałem jakiś rok temu i myślę czy by nie wsadzić tej of Fiata.
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:52
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: KRK
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Myślicie że to oryginalna uszczelka? Nie ma hologramu, kosztowała blisko 60 zł, sprzedawca twierdzi ze oryginał,
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2343
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Ori GM mają hologramy a to ori zamiennik bo przecież nie masz na opakowaniu znaczka GM,a cena na ma nic do tego bo ori GM też tyle kosztuje ,a kto inny może sprzedawać zamiennik i mówi że Ori i daje cenęGM dla zmyłki
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:52
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: KRK
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Dzięki za odpowiedź,
Kupiłem kilka uszczelek i ta najważniejsza okazała się zamiennikiem!
Jeszcze dla pewności poszukałem informacji w Internecie nt. tego jak rozróżnić zamiennik i mamy tutaj oznaczenia OQP, w tym przypadku w numerze jest P, czyli - symbol „P” to części zamienne nowe, nieoryginalne, o porównywalnej jakości, objęte gwarancją producenta, który jednocześnie zaświadcza, że są one tej samej jakości.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 12 kwie 2019, o 13:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Ja mam takową od FIAT-a, to już druga w drugim Oplu,m.bielawski pisze: ↑24 gru 2020, o 12:34Panowie pytanko. Montował ktoś fiatowską uszczelkę smoka? Ponoć Fiat poprawił skład uszczelki. Ta nowa ma numer 6000625326. Uszczelkę wymieniałem jakiś rok temu i myślę czy by nie wsadzić tej of Fiata.
ta obecna zmieniona rok temu i faktycznie coś zmienili bo i cena większa była
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Ja mam zmienilem na fiastoska pompe z fiatoska uszczelka zanim to bylo modne, 4 lata i jak narazie bez komuikatu o niskim cisnieniu oleju. Teraz jednak wstawil bym tulejke metalową, "stałe" połączenie to jednak pewnejsze rozwiązanie ale wtedy nie bylo takiej alternatywy.
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Mam zamontowaną fiatowską (tą z niebieskim korkiem)
Niby jest ona poprawiona. Z tego co pamiętam to wydawało mi się, że ma umieszczoną dodatkowa wargę uszczelniajacą względem tej co oferuje GM Co do składu gumy to nie wiem.
Niby jest ona poprawiona. Z tego co pamiętam to wydawało mi się, że ma umieszczoną dodatkowa wargę uszczelniajacą względem tej co oferuje GM Co do składu gumy to nie wiem.
- wojto
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 18 maja 2021, o 21:34
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: podlaskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Czy silnik 2.0 BiTurbo w Insignii "A" polift (2015 r) ma problem z panewkami i uszczelką smoka?
-
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: 13 kwie 2017, o 16:44
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Łancut
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Witam i mnie dorwały obrócone panewki główne A20DTJ rozebrałem silnik w mak szok zmiażdżone wszystkie główne dosłownie żyletki korby ok ,ktoś poleca firmę co dobrze zrobi szlif dołu , i jaki koszt ,czy lepiej kupić cały słupek RG Łososina Dolna cena 3900 pozdrawiam serdecznie.