--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 mar 2020, o 11:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
no właśnie po naprawie nic żadnych oznak czy niepokojących stuków z pod komory silnika żadnej informacji na desce czy kontrolki ostrzegawczej nawet jak się to stało też mi się nic nie pokazało żaden check engin ani od oleju nic kompletnie 14tys km zrobione i nagle koniec szarpanie silnika i klekot, on twierdzi że panewki są na wale ale jak mogą być na wale jak pierwszy tłok miał luz około 1-2 cm to tak wyglądało jak by się panewki skończyły ale z drugiej strony znowu nie ma opiłków w oleju więc moje zdanie to on teraz chce się tylko wybielić że to nie jego wina bo wie jaki to koszt
Ostatnio zmieniony 25 mar 2020, o 13:53 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 mar 2020, o 19:13
- Auto: 2.0 Cdti 160 km
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Łódź
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Witam wszystkich, od kilku dni jestem posiadaczem Insigni 2.0 160km Auto ma przebieg 207 tys. Mam pytanie, bo jestem trochę zdziwiony, ale praktycznie od 70 tyś przebiegu auto jest zalewane olejem Mobil 5w50 w serwisie Opla.(dokładnie nie wiem jaki rodzaj Mobila). Co ciekawe nie znalazłem żadnego Mobila 5w50 ze specyfikacją dexos 2. Dzwoniłem do serwisu Opla z zapytaniem czemu lali Mobil 5w50. Powiedziano mi, że to na życzenie klienta. Człowiek z serwisu powiedział że zdarzają się zatarcie 2.0 cdti, dlatego 5w50 jest o wiele lepszym wyborem niż 5w30 tak jak zaleca producent. Jak uważacie czy zostać przy 5w50? Będę wymieniał olej w tym tygodniu.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Na zimę trochę lepki, ale za to na autostradach możesz poniżej 160 km/h nie schodzić Ciekawe jak poprzedni właściciel jeździł, biorąc pod uwagę że świadomie lał taki olej.
Producent nie zaleca, dobry 5W40 lub 0W40 bez problemu wystarczy do klekota w Insignii.
Producent nie zaleca, dobry 5W40 lub 0W40 bez problemu wystarczy do klekota w Insignii.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
@IBZI [...wymoderowano...]
Tu masz temat do tego Twojego oleju @damjak24
https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... atki#p2310
Tu masz temat do tego Twojego oleju @damjak24
https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... atki#p2310
Ostatnio zmieniony 25 mar 2020, o 21:49 przez IBZI, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Posprzątałem ;-)
Powód: Posprzątałem ;-)
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 mar 2020, o 19:13
- Auto: 2.0 Cdti 160 km
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Łódź
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
5w40 jak się okazuje, nie wystarcza bo też się zaciera. Więc może 5w50 jest w jakimś stopniu lekarstwem. Co do użytkownika facet po 50, powiedział bym że na 100% nie miał w głowie ostrej jazdy Insignia. Więc nie wiem czemu taki olej wybrał. Ale widocznie coś wiedział w tym temacie
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Podałem Ci linka gdzie temat do oleju.
Trochę źle mi się to widzi dwa pierwsze posty i oba w złym temacie.
Ale fajnie że myślisz że olej wyleczy te silniki. Może lepiej wymiana co 1000 a taki jak pisze w instrukcji
Trochę źle mi się to widzi dwa pierwsze posty i oba w złym temacie.
Ale fajnie że myślisz że olej wyleczy te silniki. Może lepiej wymiana co 1000 a taki jak pisze w instrukcji
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 18 kwie 2020, o 13:26
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wieluń
Problem z doborem wału korbowego
Witam, chciałbym się dowiedzieć jak to jest z wałami korbowymi do opelka. Mianowicie obróciła mi się panewka i muszę kupić nowy wał korbowy. Mój kod silnika to A20DTJ natomiast nie ma wału do tego silnika. Na aukcjach ludzie piszą i na niektórych forach, że trzeba wziać z innego modelu silnika. Dlatego piszę tutaj z pytaniem. Czy silnik A20DTJ jest bliżniaczy z A20DT ? 131 koni mają oba. A sprzedawane w sklepach wały dedykowane są do A20DT i rzekomo (jak ludzie mówią) A20DTJ. Te silniki są konstrukcyjnie takie same ?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/e/8/8-0/
Wg ww. są dwa typy wałów korbowych. Najlepiej będzie dowiedzieć się w serwisie, który pasuje do Twojego silnika.
Wg ww. są dwa typy wałów korbowych. Najlepiej będzie dowiedzieć się w serwisie, który pasuje do Twojego silnika.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 18 kwie 2020, o 13:26
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wieluń
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
W moim opelku jest dwumasa + automatyczna skrzynia biegów. Dzwoniłem juz mase razy do serwisów w tym do aso i niezależnych serwisów opla i nikt nie jest w stanie mi odpowiedzieć na to pytanie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 18 kwie 2020, o 13:26
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Wieluń
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Proszę tylko o pomoc bo niestety nie mogę sobie z tym dać rady a nie chce wpakować się na mine.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Jeśli automatyczna skrzynia to nie ma dwumasy
Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 19 lis 2019, o 22:02
- Auto: Iska
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kędzierzyn-Kozle
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Witam.
Dziś wymiana uszczelki + kontrola stanu panewek i taki oto widok . Samochód ma nalatane 350 tyś km i zastanawiam się czy panewki wymienić czy zostawić . Jaka jest wasza opinia . Dzięki za pomoc
Dziś wymiana uszczelki + kontrola stanu panewek i taki oto widok . Samochód ma nalatane 350 tyś km i zastanawiam się czy panewki wymienić czy zostawić . Jaka jest wasza opinia . Dzięki za pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Wg mnie nie widać nic niepokojącego tylko normalne ślady zużycia, ale gdybym miał panewki na wierzchu to pewnie bym wymienił.
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Zdradź jeszcze który rok auta?
Czy ten co w profilu 2009?
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
Czy ten co w profilu 2009?
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Jak wybebeszone, to można wymienić, ale żeby był jakiś problem , to nie ma takiego.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Rzeczywiście, napisałem to przymrużeniem oka, tak samo jak pozostali koledzy, których posty moderator usunął, a mój zostawił jako jedyny...
ale się uchachałeś, brawo ty.
Dodano po 2 minutach 28 sekundach:
ale się uchachałeś, brawo ty.
Dodano po 2 minutach 28 sekundach:
75% posta przeoczyłeś, a ze zdania z odpowiednią emotką wybrałeś to co uważałeś