--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

ODPOWIEDZ
Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Bartol » 5 sty 2020, o 20:49

https://youtu.be/Z_rWeRVEwjQ
W sumie to nic nowego, trochę teorii dla zainteresowanych na temat pompy oleju, smoka itp.

drill
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 25 cze 2014, o 17:19
Auto: Insignia 160 PS
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Darłowo
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: drill » 10 sty 2020, o 08:22

Czy możliwa jest wymiana tłoka od dołu po zdjęciu wału? Jakie problemy mogą przy tym wystąpić?

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2347
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dare50 » 10 sty 2020, o 09:50

Nie da się , głowica do ściągnięcia

raveNwow
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 12 sty 2020, o 19:55
Auto: Opel Insignia Kombi
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2009
Miasto: Zabrze

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: raveNwow » 1 mar 2020, o 21:55

Panowie powiedzcie mi jak to wygląda w przypadku silnika A20dtc - 110km.
Jakiesz zatarte silniki?.

Posiadam taki z przebiegiem 301tyś z hakiem.

Konrad83
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 24 mar 2020, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Bydgoszcz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Konrad83 » 24 mar 2020, o 18:54

Witam wszystkich
od ponad roku jestem ("nieszczęśliwym") posiadaczem Opla Insigni wersja Sport Toure 2.0 diesel 160 koni autem jeździ mi się bardzo dobrze jestem zadowolony ale tylko wtedy gdy jest sprawne, opiszę mój przypadek w miarę możliwości szczegółowo i liczę na pomoc ewentualne sugestie co byście zrobili w takim przypadku jak mój.
Auto zostało kupione tak jak wspomniałem ponad rok temu, po zakupie niestety nie nacieszyłem się nim za długo i okazało się że było w silniku nieźle majstrowane typowo pod sprzedaż, auto jest całe w oryginale powłoka lakiernicza tak jak zeszłą z fabryki szyby wszystkie z tego samego roku sprawdzona po VIN w Polskim i Niemieckim Oplu auto bez najmniejszej kolizji ale silnik dramat okazało się że uszkodzenie uległa panewka główna, dodam tylko że po zakupie zrobiłem 8 tyś km więc po rozmowie z mechanikiem doradził mi zamiast kupna silnika po regeneracji naprawę tego co mam, zostało wymienione blok wał ( te części były kupione przez mechanika używane w nominale jak on to powiedział i sprawdzone) panewki główne i korbowodowe, nowa pompa olejowa nowy blok wraz z wałem został sprawdzony i wykonano osiowanie wszystkie uszczelki oryginalne sam kupowałem w Oplu nowe pierścienie na tłoki oczywiście wszystkie filtry i płyny zostały też wymienione planowanie głowicy i jeszcze wiele drobniejszych części zostało wymienione - naprawa 12 tyś :(
Mechanik zapewniał że teraz 100tyś km bez problemu zrobię ale niestety po 14tyś to około 9 miesięcy podczas normalnej jazdy na trasie okazało się że silnik pali tylko na 3 tłoki powrót do mechanika i się zaczyna że to pewnie pęknięty tłok lub wtryski to drugie zostało wykluczone wtryski 5+ podczas dalszego rozbierania okazało się też że tłoki całe, diagnoza brak panewek górnej i dolnej na pierwszym tłoku od strony pompy olejowej.
Wiem że się rozpisałem ale proszę wszystkich użytkowników którzy są w posiadaniu Insigni o fachową pomoc doradztwo co mogło być przyczyną że tak się stało, jakie kroki podjąć odnośnie naprawy i jakie co do mechanika
Z góry dziękuję za pomoc

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Rooff_ » 24 mar 2020, o 19:02

Do oznacza brak panewek? Całe "wyparowały"? :o

Awatar użytkownika
marcinmg
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
Auto: Insignia BiTurbo ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: mazowieckie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: marcinmg » 24 mar 2020, o 19:16

Włocławek miałeś bardzo blisko a wybrałeś innego mechanika, przecież auto pasja robi to dużo taniej. Teraz pewnie tylko rzeczoznawca lub dogadanie się z mechanikiem w końcu bardzo dużo kasy już wziął i teraz powinien to zrobić za darmo.

Konrad83
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 24 mar 2020, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Bydgoszcz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Konrad83 » 24 mar 2020, o 19:19

Tak na pierwszym tłoku nie ma w ogóle Panewki ani na górze ani na dole opiłków brak w oleju :(

Dodano po 1 minucie 39 sekundach:
marcinmg pisze:
24 mar 2020, o 19:16
Włocławek miałeś bardzo blisko a wybrałeś innego mechanika, przecież auto pasja robi to dużo taniej. Teraz pewnie tylko rzeczoznawca lub dogadanie się z mechanikiem w końcu bardzo dużo kasy już wziął i teraz powinien to zrobić za darmo.
to prawda Włocławek jest blisko ale to nie zmienia faktu że muszę jakieś rozsądne kroki poczynić

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8971
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: mazmarcin » 24 mar 2020, o 19:24

Przecież nie wyparowały .
A przez wydech też nie wyszły.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Rooff_ » 24 mar 2020, o 19:27

Brzmi aż niewiarygodnie. Przecież tyle tysięcy auto jeździło i nie było żadnych problemów czy objawów?
Jeśli nie było panewek od początku to dlaczego dopiero teraz silnik zaczął działać tak a nie inaczej?
Komunikatów o niskim ciśnieniu też nie było przez ten czas?
W filtrze też nic nie ma?

A tak w ogóle to co mówi ten mechanik? Jaki jego komentarz? Jakie propozycje rozwiązania sprawy?

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: kecraminsignia » 24 mar 2020, o 19:29

Może zapomniał założyć. Aż nieprawdopodobne.

Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka


Ostatnio zmieniony 24 mar 2020, o 19:29 przez kecraminsignia, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2347
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dare50 » 24 mar 2020, o 19:32

czary jakieś jak może nie być panewek , przecież jak by nie włożył to by silnik walił , ktoś tu kogoś robi w bambuko , więc jeśli tak by było to przecież nie ma dyskusji mechanik dał d...y .
Ostatnio zmieniony 24 mar 2020, o 19:33 przez dare50, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8971
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: mazmarcin » 24 mar 2020, o 19:32

Co pani Marcin zapomniała?
:lol:

Konrad83
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 24 mar 2020, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Bydgoszcz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Konrad83 » 24 mar 2020, o 19:40

Rooff_ pisze:
24 mar 2020, o 19:27
Brzmi aż niewiarygodnie. Przecież tyle tysięcy auto jeździło i nie było żadnych problemów czy objawów?
Jeśli nie było panewek od początku to dlaczego dopiero teraz silnik zaczął działać tak a nie inaczej?
Komunikatów o niskim ciśnieniu też nie było przez ten czas?
W filtrze też nic nie ma?

A tak w ogóle to co mówi ten mechanik? Jaki jego komentarz? Jakie propozycje rozwiązania sprawy?
Nic żadnych objawów żadnych kontrolek o niskim ciśnieniu jechałem na trasie i zaczął nagle szarpać i koniec
a mechanik że on robotę zrobił dobrze że on winy tu nie widzi swojej
a zapomniałem dodać może to nie jest istotne po tej naprawie pierwszej miałem wyciek przy misce olejowej który trzeba było usunąć to tak go zrobili że nie mogłem później bagnetu od oleju wyciągnąć i sprawdzić stanu jaki jest, poinformowałem go o tym że taka jest sytuacja byłem nawet umówiłem się na poprawkę ale jak do niego trafiłem to już na lawecie

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8971
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: mazmarcin » 24 mar 2020, o 19:43

Gdzieś pisało o zablokowanym bagnecie po remoncie.

Konrad83
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 24 mar 2020, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Bydgoszcz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Konrad83 » 24 mar 2020, o 19:46

mazmarcin pisze:
24 mar 2020, o 19:43
Gdzieś pisało o zablokowanym bagnecie po remoncie.
mechanik twierdzi że to nie miało żadnego wpływu na tę awarię że jego pracownik nie wyciągnął po prostu bagnetu jak zakładał miskę po raz kolejny i bagnet był gdzieś przycięty przy tym plastiku co znajduje się w środku

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Rooff_ » 24 mar 2020, o 19:56

No jak się składa miskę z wsadzonym bagnetem to (chyba) zawsze się blokuje ;)

Co do tych panewek to nie chce mi się wierzyć w ich całkowity brak od początku. Tak samo jak to, że nic po nich nie zostało - nie mogly całe "wyparować". Skoro on się upiera i nie chce wziąć winy na siebie, to pozostaje tylko opinia niezależnego rzeczoznawcy i na jej podstawie niech mechanik wyrazi kolejny raz zdanie.

Konrad83
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 24 mar 2020, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Bydgoszcz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Konrad83 » 24 mar 2020, o 20:01

Rooff_ pisze:
24 mar 2020, o 19:56
...
Biorę jeszcze jedną kwestie pod uwagę ale to może być moje subiektywne odczucie pracownik który robił mi to auto tzn usuwał wyciek już nie pracuje ponieważ wróciło 5 aut które on wcześniej robił na jakieś poprawki i w właśnie dwa dni przed było robione moje auto a tam już atmosfera była napięta między szefem a tym pracownikiem więc nie wiem czy czasem nie zostało coś zrobione po złości ale tak jak wspomniałem to tylko moje subiektywne odczucie co do tej sytuacji

Dodano po 1 minucie 32 sekundach:
Pewnie będę miał niezłą przeprawę z tym mechanikiem ale zacznę od niezależnego rzeczoznawcy i zobaczymy
Ostatnio zmieniony 24 mar 2020, o 20:20 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 505
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: jotef » 24 mar 2020, o 20:27

Konrad83, Ty jesteś zwykły troll > pewnie siedzisz w domu na wolnym i wymyślasz cuda na kiju ]:->
takich pierdół jakie tutaj zapodałeś, jak bym był na haju w życiu bym nie wymyślił i to jeszcz za własne pieniądze ;D
proszę Cię, przestań już wkręcać ludzi na forum w tą fikcję :o o:o :lol:

Konrad83
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 24 mar 2020, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Bydgoszcz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Konrad83 » 24 mar 2020, o 20:29

jotef pisze:
24 mar 2020, o 20:27
...
Zapraszam do Bydgoszczy na mój koszt a jak się przekonasz że to prawda i zobaczysz to na własna oczy to naprawisz mi silnik wchodzisz w ten układ ??
Ostatnio zmieniony 24 mar 2020, o 20:36 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”