--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
https://youtu.be/Z_rWeRVEwjQ
W sumie to nic nowego, trochę teorii dla zainteresowanych na temat pompy oleju, smoka itp.
W sumie to nic nowego, trochę teorii dla zainteresowanych na temat pompy oleju, smoka itp.
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 25 cze 2014, o 17:19
- Auto: Insignia 160 PS
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Darłowo
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Czy możliwa jest wymiana tłoka od dołu po zdjęciu wału? Jakie problemy mogą przy tym wystąpić?
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 sty 2020, o 19:55
- Auto: Opel Insignia Kombi
- Kod silnika: A20DTC
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Zabrze
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Panowie powiedzcie mi jak to wygląda w przypadku silnika A20dtc - 110km.
Jakiesz zatarte silniki?.
Posiadam taki z przebiegiem 301tyś z hakiem.
Jakiesz zatarte silniki?.
Posiadam taki z przebiegiem 301tyś z hakiem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 mar 2020, o 11:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Witam wszystkich
od ponad roku jestem ("nieszczęśliwym") posiadaczem Opla Insigni wersja Sport Toure 2.0 diesel 160 koni autem jeździ mi się bardzo dobrze jestem zadowolony ale tylko wtedy gdy jest sprawne, opiszę mój przypadek w miarę możliwości szczegółowo i liczę na pomoc ewentualne sugestie co byście zrobili w takim przypadku jak mój.
Auto zostało kupione tak jak wspomniałem ponad rok temu, po zakupie niestety nie nacieszyłem się nim za długo i okazało się że było w silniku nieźle majstrowane typowo pod sprzedaż, auto jest całe w oryginale powłoka lakiernicza tak jak zeszłą z fabryki szyby wszystkie z tego samego roku sprawdzona po VIN w Polskim i Niemieckim Oplu auto bez najmniejszej kolizji ale silnik dramat okazało się że uszkodzenie uległa panewka główna, dodam tylko że po zakupie zrobiłem 8 tyś km więc po rozmowie z mechanikiem doradził mi zamiast kupna silnika po regeneracji naprawę tego co mam, zostało wymienione blok wał ( te części były kupione przez mechanika używane w nominale jak on to powiedział i sprawdzone) panewki główne i korbowodowe, nowa pompa olejowa nowy blok wraz z wałem został sprawdzony i wykonano osiowanie wszystkie uszczelki oryginalne sam kupowałem w Oplu nowe pierścienie na tłoki oczywiście wszystkie filtry i płyny zostały też wymienione planowanie głowicy i jeszcze wiele drobniejszych części zostało wymienione - naprawa 12 tyś
Mechanik zapewniał że teraz 100tyś km bez problemu zrobię ale niestety po 14tyś to około 9 miesięcy podczas normalnej jazdy na trasie okazało się że silnik pali tylko na 3 tłoki powrót do mechanika i się zaczyna że to pewnie pęknięty tłok lub wtryski to drugie zostało wykluczone wtryski 5+ podczas dalszego rozbierania okazało się też że tłoki całe, diagnoza brak panewek górnej i dolnej na pierwszym tłoku od strony pompy olejowej.
Wiem że się rozpisałem ale proszę wszystkich użytkowników którzy są w posiadaniu Insigni o fachową pomoc doradztwo co mogło być przyczyną że tak się stało, jakie kroki podjąć odnośnie naprawy i jakie co do mechanika
Z góry dziękuję za pomoc
od ponad roku jestem ("nieszczęśliwym") posiadaczem Opla Insigni wersja Sport Toure 2.0 diesel 160 koni autem jeździ mi się bardzo dobrze jestem zadowolony ale tylko wtedy gdy jest sprawne, opiszę mój przypadek w miarę możliwości szczegółowo i liczę na pomoc ewentualne sugestie co byście zrobili w takim przypadku jak mój.
Auto zostało kupione tak jak wspomniałem ponad rok temu, po zakupie niestety nie nacieszyłem się nim za długo i okazało się że było w silniku nieźle majstrowane typowo pod sprzedaż, auto jest całe w oryginale powłoka lakiernicza tak jak zeszłą z fabryki szyby wszystkie z tego samego roku sprawdzona po VIN w Polskim i Niemieckim Oplu auto bez najmniejszej kolizji ale silnik dramat okazało się że uszkodzenie uległa panewka główna, dodam tylko że po zakupie zrobiłem 8 tyś km więc po rozmowie z mechanikiem doradził mi zamiast kupna silnika po regeneracji naprawę tego co mam, zostało wymienione blok wał ( te części były kupione przez mechanika używane w nominale jak on to powiedział i sprawdzone) panewki główne i korbowodowe, nowa pompa olejowa nowy blok wraz z wałem został sprawdzony i wykonano osiowanie wszystkie uszczelki oryginalne sam kupowałem w Oplu nowe pierścienie na tłoki oczywiście wszystkie filtry i płyny zostały też wymienione planowanie głowicy i jeszcze wiele drobniejszych części zostało wymienione - naprawa 12 tyś
Mechanik zapewniał że teraz 100tyś km bez problemu zrobię ale niestety po 14tyś to około 9 miesięcy podczas normalnej jazdy na trasie okazało się że silnik pali tylko na 3 tłoki powrót do mechanika i się zaczyna że to pewnie pęknięty tłok lub wtryski to drugie zostało wykluczone wtryski 5+ podczas dalszego rozbierania okazało się też że tłoki całe, diagnoza brak panewek górnej i dolnej na pierwszym tłoku od strony pompy olejowej.
Wiem że się rozpisałem ale proszę wszystkich użytkowników którzy są w posiadaniu Insigni o fachową pomoc doradztwo co mogło być przyczyną że tak się stało, jakie kroki podjąć odnośnie naprawy i jakie co do mechanika
Z góry dziękuję za pomoc
- marcinmg
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
- Auto: Insignia BiTurbo ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: mazowieckie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Włocławek miałeś bardzo blisko a wybrałeś innego mechanika, przecież auto pasja robi to dużo taniej. Teraz pewnie tylko rzeczoznawca lub dogadanie się z mechanikiem w końcu bardzo dużo kasy już wziął i teraz powinien to zrobić za darmo.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 mar 2020, o 11:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Tak na pierwszym tłoku nie ma w ogóle Panewki ani na górze ani na dole opiłków brak w oleju
Dodano po 1 minucie 39 sekundach:
Dodano po 1 minucie 39 sekundach:
to prawda Włocławek jest blisko ale to nie zmienia faktu że muszę jakieś rozsądne kroki poczynić
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Brzmi aż niewiarygodnie. Przecież tyle tysięcy auto jeździło i nie było żadnych problemów czy objawów?
Jeśli nie było panewek od początku to dlaczego dopiero teraz silnik zaczął działać tak a nie inaczej?
Komunikatów o niskim ciśnieniu też nie było przez ten czas?
W filtrze też nic nie ma?
A tak w ogóle to co mówi ten mechanik? Jaki jego komentarz? Jakie propozycje rozwiązania sprawy?
Jeśli nie było panewek od początku to dlaczego dopiero teraz silnik zaczął działać tak a nie inaczej?
Komunikatów o niskim ciśnieniu też nie było przez ten czas?
W filtrze też nic nie ma?
A tak w ogóle to co mówi ten mechanik? Jaki jego komentarz? Jakie propozycje rozwiązania sprawy?
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Może zapomniał założyć. Aż nieprawdopodobne.
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 24 mar 2020, o 19:29 przez kecraminsignia, łącznie zmieniany 1 raz.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
czary jakieś jak może nie być panewek , przecież jak by nie włożył to by silnik walił , ktoś tu kogoś robi w bambuko , więc jeśli tak by było to przecież nie ma dyskusji mechanik dał d...y .
Ostatnio zmieniony 24 mar 2020, o 19:33 przez dare50, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 mar 2020, o 11:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Nic żadnych objawów żadnych kontrolek o niskim ciśnieniu jechałem na trasie i zaczął nagle szarpać i koniecRooff_ pisze: ↑24 mar 2020, o 19:27Brzmi aż niewiarygodnie. Przecież tyle tysięcy auto jeździło i nie było żadnych problemów czy objawów?
Jeśli nie było panewek od początku to dlaczego dopiero teraz silnik zaczął działać tak a nie inaczej?
Komunikatów o niskim ciśnieniu też nie było przez ten czas?
W filtrze też nic nie ma?
A tak w ogóle to co mówi ten mechanik? Jaki jego komentarz? Jakie propozycje rozwiązania sprawy?
a mechanik że on robotę zrobił dobrze że on winy tu nie widzi swojej
a zapomniałem dodać może to nie jest istotne po tej naprawie pierwszej miałem wyciek przy misce olejowej który trzeba było usunąć to tak go zrobili że nie mogłem później bagnetu od oleju wyciągnąć i sprawdzić stanu jaki jest, poinformowałem go o tym że taka jest sytuacja byłem nawet umówiłem się na poprawkę ale jak do niego trafiłem to już na lawecie
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 mar 2020, o 11:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
mechanik twierdzi że to nie miało żadnego wpływu na tę awarię że jego pracownik nie wyciągnął po prostu bagnetu jak zakładał miskę po raz kolejny i bagnet był gdzieś przycięty przy tym plastiku co znajduje się w środku
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
No jak się składa miskę z wsadzonym bagnetem to (chyba) zawsze się blokuje
Co do tych panewek to nie chce mi się wierzyć w ich całkowity brak od początku. Tak samo jak to, że nic po nich nie zostało - nie mogly całe "wyparować". Skoro on się upiera i nie chce wziąć winy na siebie, to pozostaje tylko opinia niezależnego rzeczoznawcy i na jej podstawie niech mechanik wyrazi kolejny raz zdanie.
Co do tych panewek to nie chce mi się wierzyć w ich całkowity brak od początku. Tak samo jak to, że nic po nich nie zostało - nie mogly całe "wyparować". Skoro on się upiera i nie chce wziąć winy na siebie, to pozostaje tylko opinia niezależnego rzeczoznawcy i na jej podstawie niech mechanik wyrazi kolejny raz zdanie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 mar 2020, o 11:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Biorę jeszcze jedną kwestie pod uwagę ale to może być moje subiektywne odczucie pracownik który robił mi to auto tzn usuwał wyciek już nie pracuje ponieważ wróciło 5 aut które on wcześniej robił na jakieś poprawki i w właśnie dwa dni przed było robione moje auto a tam już atmosfera była napięta między szefem a tym pracownikiem więc nie wiem czy czasem nie zostało coś zrobione po złości ale tak jak wspomniałem to tylko moje subiektywne odczucie co do tej sytuacji
Dodano po 1 minucie 32 sekundach:
Pewnie będę miał niezłą przeprawę z tym mechanikiem ale zacznę od niezależnego rzeczoznawcy i zobaczymy
Ostatnio zmieniony 24 mar 2020, o 20:20 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Konrad83, Ty jesteś zwykły troll > pewnie siedzisz w domu na wolnym i wymyślasz cuda na kiju
takich pierdół jakie tutaj zapodałeś, jak bym był na haju w życiu bym nie wymyślił i to jeszcz za własne pieniądze
proszę Cię, przestań już wkręcać ludzi na forum w tą fikcję
takich pierdół jakie tutaj zapodałeś, jak bym był na haju w życiu bym nie wymyślił i to jeszcz za własne pieniądze
proszę Cię, przestań już wkręcać ludzi na forum w tą fikcję
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 mar 2020, o 11:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Bydgoszcz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Zapraszam do Bydgoszczy na mój koszt a jak się przekonasz że to prawda i zobaczysz to na własna oczy to naprawisz mi silnik wchodzisz w ten układ ??
Ostatnio zmieniony 24 mar 2020, o 20:36 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.