--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 23 kwie 2020, o 20:54
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Konin
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Mi po kontrolnej wymianie panewek zalecał jedynie 200 km ostrożnie żeby się ułożyły. Jazda bez szaleństw. Na drugi dzień miałem podróż do De więc max 2k obrotów trzymałem. Co do oleju ja bym je ułożył czyli ostrożnie zrobił nawet te 500km i po 8/10 tys wymienił olej i zerknal czy nie ma zbyt dużo opiłków
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 5 wrz 2020, o 09:26
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Warszawa
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Hej, dopadł mnie problem niskiego ciśnienia oleju, więc przy drugim komunikacie wybrałem się na wymianę uszczelki smoka.
Mechanik "rzucił okiem" na to co się dało i stwierdził, że panewki korbowodowe w dobrym stanie, ale z luzem na 2 i 4. Spotkał się ktoś z takim problemem?
Przebieg to 300k km, olej regularnie zmieniany o 10-12k km.
Mechanik "rzucił okiem" na to co się dało i stwierdził, że panewki korbowodowe w dobrym stanie, ale z luzem na 2 i 4. Spotkał się ktoś z takim problemem?
Przebieg to 300k km, olej regularnie zmieniany o 10-12k km.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 lip 2021, o 04:43
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pilzno
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Witam, dopadł mnie problem zatartego silnika w mojej Insigni. (A20DTH 160KM ecoflex MY2011)
Przymierzam się do naprawy i gdzieś czytałem na forum, że jest możliwość włożenia silników z innych aut tj. Alfy Romeo Giulia 170km
Poszukuje dobrej alternatywy dla tego mojego nieszczęsnego silnika lub rady co robić bo planuje jeździć nią jeszcze długo pojeździć.
Pozdrawiam i dzięki
Przymierzam się do naprawy i gdzieś czytałem na forum, że jest możliwość włożenia silników z innych aut tj. Alfy Romeo Giulia 170km
Poszukuje dobrej alternatywy dla tego mojego nieszczęsnego silnika lub rady co robić bo planuje jeździć nią jeszcze długo pojeździć.
Pozdrawiam i dzięki
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 lut 2019, o 19:35
- Auto: Insignia ST/MY 2012
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Szczecin
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Hej wszystkim, przejrzałem cały temat, ale w zasadzie jednoznacznej odpowiedzi nie dostałem, a mianowicie czy polecacie czy też nie profilaktyczną wymianę panewek przy wymianie oringu smoka? Jeśli tak lub jeśli nie to dajcie znać dlaczego, bo noszę się z zamiarem zajrzenia do nich podczas wymiany smoka i ewentualną wymianę na panewki formy King przy przebiegu 210kkm. Nic z autem się nie dzieje, silnik ładnie pracuje, wypalania jak i wymian oleju pilnuje, jak pisałem czysta profilaktyka, abym jeszcze względnie spokojnie polatał. Dzięki wszystkim za opinie
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 lip 2021, o 04:43
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pilzno
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
ja bym wymienil przy okazji, u mnie mechanik spojrzał, niby ok, a za jakiś czas się obróciły
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 lut 2019, o 19:35
- Auto: Insignia ST/MY 2012
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Szczecin
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Tylko korbowodowe czy główne również wymieniać? Wymienię przy okazji również opory jak i tak będą na widoku.
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 lut 2019, o 19:35
- Auto: Insignia ST/MY 2012
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Szczecin
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Może głupie pytanie, ale da się wymienić główne bezwyciagania wału?
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 508
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
... dobrze jest przeczytać wątek sprawdzająco, bo może już pisano o tym
https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... 06#p254301
https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... 06#p254301
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 23 kwie 2020, o 20:54
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Konin
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Podobno da się, jest wiele czynników na rozwalone nasze ople
Przebieg. Auto które ma na blacie 200k może mieć 450k+ i już wiele części może nie domagać czy to pompa czy to nawet zmiany oleju. Najlepiej spojrzeć tam, z tego co czytałem i na YT jest mechanik Rommie coś tam coś tam on też mówił że korbowody padają pierwsze i robił dużo silników CDTI i korbowody padały jako numer jeden, tłumaczył to nawet jak to się dzieje. Potem dochodzi też dpf i 3 panewka która jest grzana od tej śmiesznej puszki. Wypalasz DPF to chociaż jedz i pamiętaj że auto potem się chłodzi więc nie gaś tego auta ledwo jak ci skończy się wypalać DPF.
Jazda na niskich obrotach rzędu 1300/1500 też potrafi zdziałać "cuda"
Zerknij na panewki, ściągnij korbowody i zobacz czy masz jak ja delikatnie przypalone i wymień, co do głównych wiele moich znajomych zostawiało je i auta mają już następnego właściciela i przebiegu rzędu 300/380k. Raz na jakiś czas zobacz jak pompa oleju buduje ciśnienie. Olej 5w40, nie jeździ jak dziadek( trzymaj te 2000 obrotów jak sytuacja pozwala ) i tyle
Przebieg. Auto które ma na blacie 200k może mieć 450k+ i już wiele części może nie domagać czy to pompa czy to nawet zmiany oleju. Najlepiej spojrzeć tam, z tego co czytałem i na YT jest mechanik Rommie coś tam coś tam on też mówił że korbowody padają pierwsze i robił dużo silników CDTI i korbowody padały jako numer jeden, tłumaczył to nawet jak to się dzieje. Potem dochodzi też dpf i 3 panewka która jest grzana od tej śmiesznej puszki. Wypalasz DPF to chociaż jedz i pamiętaj że auto potem się chłodzi więc nie gaś tego auta ledwo jak ci skończy się wypalać DPF.
Jazda na niskich obrotach rzędu 1300/1500 też potrafi zdziałać "cuda"
Zerknij na panewki, ściągnij korbowody i zobacz czy masz jak ja delikatnie przypalone i wymień, co do głównych wiele moich znajomych zostawiało je i auta mają już następnego właściciela i przebiegu rzędu 300/380k. Raz na jakiś czas zobacz jak pompa oleju buduje ciśnienie. Olej 5w40, nie jeździ jak dziadek( trzymaj te 2000 obrotów jak sytuacja pozwala ) i tyle
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 17 gru 2018, o 21:11
- Auto: Chevrolet Malibu
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Wrocław
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Ja zajrzałem właśnie po raz pierwszy do panewek auto od nowości u mnie przebieg 230kkm, stan jak nowe więc zostały na miejscu, uszczelka smoka jak nowa a wymieniana była 130kkm wcześniej. Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH
Jak sprawdzić panewki to koniecznie tą od strony skrzyni biegów (główne)