--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Remont silnika

ODPOWIEDZ
kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Remont silnika

Post autor: kjk12 » 5 sie 2019, o 12:32

nie remontuj tylko wkładaj blok z 1.9 a za zaoszczędzone pieniądze podnieś moc na 200KM i jedz na wakacje.

tomikier
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 24 lip 2019, o 12:42
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Wrocław

Re: Remont silnika

Post autor: tomikier » 12 sie 2019, o 21:04

Panowie,

przeszedłem od teorii do czynów co poniżej zrelacjonuję w telegraficznym skrócie (bez dat).

1. mechanik doradził i dostał zlecenie a potem zapłatę za:
1.1 wymiany uszczelnienia smoka
1.2 mycie miski
1.3 oczywiście inne przy tym towarzyszące czynności jak wymiana oleju filtra itd, itp.
2. po zabiegu zrobiłem 3 kkm - żadnych niepokojących objawów (trasy tylko po Polsce)

dlaczego taka decyzja?
Jak pisałem we wcześniejszych postach dostałem raz komunikat o niskim ciśnieniu na autostradzie ale silnik chodził normalnie (nie czułem utraty mocy czy czegoś podobnego), wywnioskowałem że nowy smok powinien doszczelnić i "ciśnienie się pojawi", komunikatu jak nie było tak nadal nie ma (po wymianie uszczelki).

Za całą operacje zapłaciłem koło 900 zł, myślę sobie: trudno, jak silnik strzeli to ok, będę działał, jak nie to super. Zaryzykowałem 9 setek i tyle.

Jeden wniosek (wierszem niskich lotów):

STRZEŻCIE się ZŁEGO SMOKA !
a jeśli kto o smoka swego rychło nie zadba
tego kostucha silnik już... dopada



-

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4200
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Remont silnika

Post autor: IBZI » 12 sie 2019, o 21:36

Jak już była miska ściągnięta, to można też było sprawdzić stan panewek. A smok to prawdopodobnie nie jedyna przyczyna awarii tego silnika.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Remont silnika

Post autor: Major601 » 12 sie 2019, o 21:51

Dokładnie, skoro raz komunikat się pojawił to coś na bank już zostało „przytarte”

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Remont silnika

Post autor: rataj73 » 13 sie 2019, o 04:44

Uwielbiam takie diagnozy. Na bank coś zostało przytarte :-) .
Po jednym komunikacie nic nie musiało się przytrzeć, poza tym insignia to taki wynalazek że czasami elektronika daje komunikat o usterce choć wcale jej nie ma.
U mnie komunikat o niskim ciśnieniu podczas uruchamiania zimą pojawiał się w duże mrozy kilka razy. To było 4 lata temu, wymieniłem uszczelniacz, do tej pory zrobiłem 80 tysięcy i dalej jeździ i na bank nic się nie przytarło.

gingop
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: gingop » 16 sie 2021, o 09:33

Orientujecie się, czy w silniku a20dth da rade blok silnika wyjąć dołem bez ruszania skrzyni, sanek, wyjmowania półosi?
Chodzi mi o to, że rozbieram silnik i osprzęt i zostaje tylko sam goły blok z miską. Rozkręcam połączenie bloku ze skrzynią wysuwam blok ze skrzyni i cały goły blok wychodzi dołem.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Remont silnika

Post autor: Rooff_ » 16 sie 2021, o 15:10

Bez ruszania sanek to 'nie wydaje mnie się'. Tam nie ma miejsca na manewry, a trzeba jakoś rozpiąć skrzynię z blokiem.
Ale nie bierz tego jako pewnik - piszę z obserwacji podczas kilku własnych napraw, niż z doświadczenia wyjmowania silnika ;)

majkibre
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 16 sie 2021, o 17:00
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: kłodzko

Re: Remont silnika

Post autor: majkibre » 16 sie 2021, o 18:00

Witam,
Zakupiłem Insignie i mam problem który obrazują filmy załączone poniżej. Czekam na wolny termin u zaufanego majstera, jednakże postanowiłem jednocześnie podzielić sie z Wami - klubowiczami. Może ktoś coś podpowie.
Dodam, że rozrusznik jest po regeneracji.
Ubywa płynu chłodzącego i to w bardzo szybkim tempie. 2cm od poziomu docelowego płynu na dobę.
Badanie na obecność CO2 w zbiorniczki wyrównawczym negatywne, jednakże wykonane na wolnych obrotach i po wczesniejszym uzupelnieniu plynu, (przejechane jakies 70km), takze wykonam go raz jeszcze z obrotami wyzszymi i bez uzupelniania plynu.
pozdr



https://youtube.com/shorts/NNNmoNcErnQ?feature=share

https://youtube.com/shorts/KNrSYP7xUzI?feature=share

gingop
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: gingop » 22 sie 2021, o 09:51

Coś wiecie na temat wałów korbowych firmy Genmot? Coś warte są w wały? Cena około 1800zł do silnika a20dth.

Kiloscar
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 4 gru 2020, o 17:44
Auto: Insignia my 2009
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Remont silnika

Post autor: Kiloscar » 4 wrz 2021, o 19:08

Witajcie
Przymierzam się do remontu silnika ,silnik już rozebrany w poniedzialek jedzie do szlifiarza blok wal i korby,powiedzcie mi czy to prawda że po szlifie wału i zamontowaniu panewek to odkształcają się podpory i panewki sie i tak przekręcą?z jaka powinny być dokręcone podpory po szlifie wału? Mam dylemat teraz co z tym zrobić?

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2351
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Remont silnika

Post autor: dare50 » 4 wrz 2021, o 19:22

W ilu tematach jeszcze to napiszesz?

Kiloscar
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 4 gru 2020, o 17:44
Auto: Insignia my 2009
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Remont silnika

Post autor: Kiloscar » 4 wrz 2021, o 19:57

dare50 pisze:
4 wrz 2021, o 19:22
W ilu tematach jeszcze to napiszesz?

Jest ich sporo więc czemu się czepiasz ?

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Remont silnika

Post autor: Kotin44 » 4 wrz 2021, o 20:10

Na których cylindrach ,Ci obruciło panewki?
Gdzie masz zamiar szlifować?
Czy to jest zakład polecony przez mechanika?

Kiloscar
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 4 gru 2020, o 17:44
Auto: Insignia my 2009
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Remont silnika

Post autor: Kiloscar » 4 wrz 2021, o 20:42

Na 2 i 3 głównym.A szlif będę robił w autoszlif Kraków

Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Remont silnika

Post autor: Kotin44 » 4 wrz 2021, o 21:41

Puść mi na PW foto panewek-obrucenie panewek spowodowane uszkodzeniem uszczelki smoka zqczyna sie od 4 cyl...
Jak chcesz to podam Ci adres i telefon gdzie wykonasz szlif ,tylko musisz się ruszyć za Kraków...
Po obrotce panewek trzeba wykonać prostowanie wału i stopkowanie bloku , panewki zapodaj od fiata ducato.
Chłodniczka oraz pompq oleju do śmieci po takim incydencie-zamiast uszczelki zapodaj tulejkę...
Jakieś odkształcanie stopek (podpory ) to bzdura...

Michał1983
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 2 mar 2021, o 21:42
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Jarocin
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Remont silnika

Post autor: Michał1983 » 23 kwie 2023, o 05:42

Hej mam pytanie cieknie mi olej z rury od intelcolera oraz jest olej w rurze dolotowej do turbiny. Rozumiem że silnik do naprawy czy to norma w oplu? Silnik 2.0 CDTI 130 KM przebieg 140 tys rocznik 2012

Wysłane z mojego RMX3081 przy użyciu Tapatalka


karburator
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 12 lip 2023, o 16:11
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: nadgraniczne
Postawił piwo: 1 raz

Re: Remont silnika

Post autor: karburator » 26 kwie 2024, o 20:02

Michał1983 pisze:
23 kwie 2023, o 05:42
...
Taki mały przebieg?? Rzeczywisty?
U mnie 330 tys (też 2012) i sucho.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2024, o 21:56 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”