--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Remont silnika
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Remont silnika
nie remontuj tylko wkładaj blok z 1.9 a za zaoszczędzone pieniądze podnieś moc na 200KM i jedz na wakacje.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 lip 2019, o 12:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Wrocław
Re: Remont silnika
Panowie,
przeszedłem od teorii do czynów co poniżej zrelacjonuję w telegraficznym skrócie (bez dat).
1. mechanik doradził i dostał zlecenie a potem zapłatę za:
1.1 wymiany uszczelnienia smoka
1.2 mycie miski
1.3 oczywiście inne przy tym towarzyszące czynności jak wymiana oleju filtra itd, itp.
2. po zabiegu zrobiłem 3 kkm - żadnych niepokojących objawów (trasy tylko po Polsce)
dlaczego taka decyzja?
Jak pisałem we wcześniejszych postach dostałem raz komunikat o niskim ciśnieniu na autostradzie ale silnik chodził normalnie (nie czułem utraty mocy czy czegoś podobnego), wywnioskowałem że nowy smok powinien doszczelnić i "ciśnienie się pojawi", komunikatu jak nie było tak nadal nie ma (po wymianie uszczelki).
Za całą operacje zapłaciłem koło 900 zł, myślę sobie: trudno, jak silnik strzeli to ok, będę działał, jak nie to super. Zaryzykowałem 9 setek i tyle.
Jeden wniosek (wierszem niskich lotów):
STRZEŻCIE się ZŁEGO SMOKA !
a jeśli kto o smoka swego rychło nie zadba
tego kostucha silnik już... dopada
-
przeszedłem od teorii do czynów co poniżej zrelacjonuję w telegraficznym skrócie (bez dat).
1. mechanik doradził i dostał zlecenie a potem zapłatę za:
1.1 wymiany uszczelnienia smoka
1.2 mycie miski
1.3 oczywiście inne przy tym towarzyszące czynności jak wymiana oleju filtra itd, itp.
2. po zabiegu zrobiłem 3 kkm - żadnych niepokojących objawów (trasy tylko po Polsce)
dlaczego taka decyzja?
Jak pisałem we wcześniejszych postach dostałem raz komunikat o niskim ciśnieniu na autostradzie ale silnik chodził normalnie (nie czułem utraty mocy czy czegoś podobnego), wywnioskowałem że nowy smok powinien doszczelnić i "ciśnienie się pojawi", komunikatu jak nie było tak nadal nie ma (po wymianie uszczelki).
Za całą operacje zapłaciłem koło 900 zł, myślę sobie: trudno, jak silnik strzeli to ok, będę działał, jak nie to super. Zaryzykowałem 9 setek i tyle.
Jeden wniosek (wierszem niskich lotów):
STRZEŻCIE się ZŁEGO SMOKA !
a jeśli kto o smoka swego rychło nie zadba
tego kostucha silnik już... dopada
-
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4200
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Remont silnika
Jak już była miska ściągnięta, to można też było sprawdzić stan panewek. A smok to prawdopodobnie nie jedyna przyczyna awarii tego silnika.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Remont silnika
Dokładnie, skoro raz komunikat się pojawił to coś na bank już zostało „przytarte”
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Remont silnika
Uwielbiam takie diagnozy. Na bank coś zostało przytarte .
Po jednym komunikacie nic nie musiało się przytrzeć, poza tym insignia to taki wynalazek że czasami elektronika daje komunikat o usterce choć wcale jej nie ma.
U mnie komunikat o niskim ciśnieniu podczas uruchamiania zimą pojawiał się w duże mrozy kilka razy. To było 4 lata temu, wymieniłem uszczelniacz, do tej pory zrobiłem 80 tysięcy i dalej jeździ i na bank nic się nie przytarło.
Po jednym komunikacie nic nie musiało się przytrzeć, poza tym insignia to taki wynalazek że czasami elektronika daje komunikat o usterce choć wcale jej nie ma.
U mnie komunikat o niskim ciśnieniu podczas uruchamiania zimą pojawiał się w duże mrozy kilka razy. To było 4 lata temu, wymieniłem uszczelniacz, do tej pory zrobiłem 80 tysięcy i dalej jeździ i na bank nic się nie przytarło.
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Remont silnika
Orientujecie się, czy w silniku a20dth da rade blok silnika wyjąć dołem bez ruszania skrzyni, sanek, wyjmowania półosi?
Chodzi mi o to, że rozbieram silnik i osprzęt i zostaje tylko sam goły blok z miską. Rozkręcam połączenie bloku ze skrzynią wysuwam blok ze skrzyni i cały goły blok wychodzi dołem.
Chodzi mi o to, że rozbieram silnik i osprzęt i zostaje tylko sam goły blok z miską. Rozkręcam połączenie bloku ze skrzynią wysuwam blok ze skrzyni i cały goły blok wychodzi dołem.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Remont silnika
Bez ruszania sanek to 'nie wydaje mnie się'. Tam nie ma miejsca na manewry, a trzeba jakoś rozpiąć skrzynię z blokiem.
Ale nie bierz tego jako pewnik - piszę z obserwacji podczas kilku własnych napraw, niż z doświadczenia wyjmowania silnika
Ale nie bierz tego jako pewnik - piszę z obserwacji podczas kilku własnych napraw, niż z doświadczenia wyjmowania silnika
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 sie 2021, o 17:00
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: kłodzko
Re: Remont silnika
Witam,
Zakupiłem Insignie i mam problem który obrazują filmy załączone poniżej. Czekam na wolny termin u zaufanego majstera, jednakże postanowiłem jednocześnie podzielić sie z Wami - klubowiczami. Może ktoś coś podpowie.
Dodam, że rozrusznik jest po regeneracji.
Ubywa płynu chłodzącego i to w bardzo szybkim tempie. 2cm od poziomu docelowego płynu na dobę.
Badanie na obecność CO2 w zbiorniczki wyrównawczym negatywne, jednakże wykonane na wolnych obrotach i po wczesniejszym uzupelnieniu plynu, (przejechane jakies 70km), takze wykonam go raz jeszcze z obrotami wyzszymi i bez uzupelniania plynu.
pozdr
https://youtube.com/shorts/NNNmoNcErnQ?feature=share
https://youtube.com/shorts/KNrSYP7xUzI?feature=share
Zakupiłem Insignie i mam problem który obrazują filmy załączone poniżej. Czekam na wolny termin u zaufanego majstera, jednakże postanowiłem jednocześnie podzielić sie z Wami - klubowiczami. Może ktoś coś podpowie.
Dodam, że rozrusznik jest po regeneracji.
Ubywa płynu chłodzącego i to w bardzo szybkim tempie. 2cm od poziomu docelowego płynu na dobę.
Badanie na obecność CO2 w zbiorniczki wyrównawczym negatywne, jednakże wykonane na wolnych obrotach i po wczesniejszym uzupelnieniu plynu, (przejechane jakies 70km), takze wykonam go raz jeszcze z obrotami wyzszymi i bez uzupelniania plynu.
pozdr
https://youtube.com/shorts/NNNmoNcErnQ?feature=share
https://youtube.com/shorts/KNrSYP7xUzI?feature=share
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Remont silnika
Coś wiecie na temat wałów korbowych firmy Genmot? Coś warte są w wały? Cena około 1800zł do silnika a20dth.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 4 gru 2020, o 17:44
- Auto: Insignia my 2009
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Remont silnika
Witajcie
Przymierzam się do remontu silnika ,silnik już rozebrany w poniedzialek jedzie do szlifiarza blok wal i korby,powiedzcie mi czy to prawda że po szlifie wału i zamontowaniu panewek to odkształcają się podpory i panewki sie i tak przekręcą?z jaka powinny być dokręcone podpory po szlifie wału? Mam dylemat teraz co z tym zrobić?
Przymierzam się do remontu silnika ,silnik już rozebrany w poniedzialek jedzie do szlifiarza blok wal i korby,powiedzcie mi czy to prawda że po szlifie wału i zamontowaniu panewek to odkształcają się podpory i panewki sie i tak przekręcą?z jaka powinny być dokręcone podpory po szlifie wału? Mam dylemat teraz co z tym zrobić?
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 4 gru 2020, o 17:44
- Auto: Insignia my 2009
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
-
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: Remont silnika
Na których cylindrach ,Ci obruciło panewki?
Gdzie masz zamiar szlifować?
Czy to jest zakład polecony przez mechanika?
Gdzie masz zamiar szlifować?
Czy to jest zakład polecony przez mechanika?
-
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: Remont silnika
Puść mi na PW foto panewek-obrucenie panewek spowodowane uszkodzeniem uszczelki smoka zqczyna sie od 4 cyl...
Jak chcesz to podam Ci adres i telefon gdzie wykonasz szlif ,tylko musisz się ruszyć za Kraków...
Po obrotce panewek trzeba wykonać prostowanie wału i stopkowanie bloku , panewki zapodaj od fiata ducato.
Chłodniczka oraz pompq oleju do śmieci po takim incydencie-zamiast uszczelki zapodaj tulejkę...
Jakieś odkształcanie stopek (podpory ) to bzdura...
Jak chcesz to podam Ci adres i telefon gdzie wykonasz szlif ,tylko musisz się ruszyć za Kraków...
Po obrotce panewek trzeba wykonać prostowanie wału i stopkowanie bloku , panewki zapodaj od fiata ducato.
Chłodniczka oraz pompq oleju do śmieci po takim incydencie-zamiast uszczelki zapodaj tulejkę...
Jakieś odkształcanie stopek (podpory ) to bzdura...
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 2 mar 2021, o 21:42
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Jarocin
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Remont silnika
Hej mam pytanie cieknie mi olej z rury od intelcolera oraz jest olej w rurze dolotowej do turbiny. Rozumiem że silnik do naprawy czy to norma w oplu? Silnik 2.0 CDTI 130 KM przebieg 140 tys rocznik 2012
Wysłane z mojego RMX3081 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego RMX3081 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 lip 2023, o 16:11
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: nadgraniczne
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Remont silnika
Taki mały przebieg?? Rzeczywisty?
U mnie 330 tys (też 2012) i sucho.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2024, o 21:56 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.