--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Remont silnika

ODPOWIEDZ
2nec
Użytkownik
Posty: 108
Rejestracja: 17 lut 2017, o 00:41
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Remont silnika

Post autor: 2nec » 9 lip 2017, o 14:54

Ok to z cyklu co to za dźwięk ... taką sytuację mam co to za dźwięk? słychać go tylko podczas wyłączania zapłonu nie chodzi mi o piszczenie tylko o ten dźwięk jak by ktoś zmieniał kasete w starym magnetofonie

https://www.youtube.com/watch?v=zMiDEoTKi5U

Ktoś wie od czego to ?

Ok jest to przepustnica tylko dlaczego ona sobie tak cyka ?

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Remont silnika

Post autor: angel_dark666 » 9 lip 2017, o 16:01

To jest elektozawór od przepusynicy, robi self test, normlane.

Awatar użytkownika
michalm83
Użytkownik
Posty: 245
Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Remont silnika

Post autor: michalm83 » 9 lip 2017, o 17:02

@hubertus jeśli silnik robiony u mechanika a nie u kowala to na pewno jest po szlifie i honowaniu cylindrów+regeneracja głowicy.

gongi
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Remont silnika

Post autor: gongi » 11 lip 2017, o 00:36

Kolego jakbyś dobrze poszukał to byś już znalazł podobny wątek ;) http://www.insignia-club.pl/viewtopic.p ... 182#p86182

45tys po regeneracji, odpukać wszystko ok, też mnie na początku martwiło to delikatne dymienie spod korka i ten dźwięk, ale przestałem już się przejmować tym samochodem. Po prostu jeżdżę, za jakiś czas już się go pozbędę, bo za dużo przygód.

mariofresh

Re: Remont silnika

Post autor: mariofresh » 4 paź 2017, o 21:30

Witam.
Wymieniłem słupek w swoim rzęchu i podczas pierwszej wymiany oleju (ok.800km) znalazłem w filtrze kilka opiłków. Magicy stwierdzili, że mogły być, ponieważ mocno zawalona była chłodnica oleju, którą płukali i ewentualnie w układzie sprzed remontu "coś" mogło jeszcze zostać. Nie wiem co o tym myśleć, więc proszę o opinie.

Awatar użytkownika
konikkr
Klubowicz
Posty: 471
Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
Auto: Insignia ST ecoFLEX
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Syrynia
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: konikkr » 5 paź 2017, o 19:17

Raczej bym ich ścigał o kontrole panewek jak nie zrobili przed założeniem nowego słupka. Dla własnego spokoju. Bo moglo zostać lecz moga się łuszczyć panewki.

Wysłane z mojego Samszunga

mariofresh

Re: Remont silnika

Post autor: mariofresh » 6 paź 2017, o 07:48

W sobotę podjadę na pomiar ciśnienia, jeśli będzie o.k., to raczej pozostałości.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: hubertus » 6 paź 2017, o 09:57

Oczywiście, że kilka opiłków może się znaleźć po poprzedniej awarii. Wbrew pozorom nie da się idealnie umyć wszystkich zakamarków silnika jak np magistrale olejowe czy owa chłodnica i inne.

Bodex

Re: Remont silnika

Post autor: Bodex » 7 paź 2017, o 10:02

Kiedy ja robiłem remonty silników motocykli to wszystko było plukane w benzynie i nie mógł zostać ani jeden.
Newer!
Ale wujek św.p. skrzynie od malucha wysypał na kupę piasku wybrał tryby otrzepał o portki i zamontował.

Zależy kto robi , a polacy to kanciarze , wymieniacze.

Jak robi flejta to sa opiłki

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: hubertus » 7 paź 2017, o 12:15

Nie porównuj silnika motocykla do samochodu. Budowa jest bardziej skomplikowana i kilka opiłków mogło gdzieś się zaplątać. Żaden problem. Gorzej gdyby cały filtr był nimi zawalony. Wtedy dawało by to do zrozumienia, że gdzieś coś się ciągle zaciera.

Bodex

Re: Remont silnika

Post autor: Bodex » 7 paź 2017, o 19:12

A niby to czemu ? Motocykle też są czterosuwowe

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Adam7649
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 24 sty 2019, o 17:36
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Leszno

Re: Remont silnika

Post autor: Adam7649 » 31 sty 2019, o 16:49

Koledzy czy ktoś ma namiary sprawdzone na używany silnik z rozbitka anglika

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8533
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Jaguar E-Pace 250hp
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 199 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Remont silnika

Post autor: dokia » 31 sty 2019, o 20:05

Kup anglika nierozbitka -niech sam dojedzie, to masz pewność że silnik OK. My tak zrobiliśmy z ML. ML już sprawny a anglik bez silnika na OLX na części. Anglik u nas kupiony za 15tys, po przeszczepie sporo zostało, wystawiony za śmieszny pieniądz bo w cenie felg chyba [...]
Jak kupujesz anglika i on nie przejdzie badań, a nie przejdzie bo brakuje mu silnika gdy zrobisz przeszczep, to możesz go sprzedać na części.
Ostatnio zmieniony 24 lip 2019, o 23:20 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Radio 357 :)

Adam7649
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 24 sty 2019, o 17:36
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Leszno

Re: Remont silnika

Post autor: Adam7649 » 31 sty 2019, o 20:49

Wał wytarty . Panewki uszkodzone pompa do wymiany bo opiłki były. Ogólnie silnik wymaga kapitalnego remontu .

tomikier
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 24 lip 2019, o 12:42
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Wrocław

Re: Remont silnika

Post autor: tomikier » 24 lip 2019, o 14:08

Panowie, mnie także spotkała niemiła niespodzianka, silnik jeszcze na chodzie ale mechanik odkręcił filtr i są w nim opiłki, komunikat o niskim poziomie oleju dostałem tylko raz na autostradzie w trakcie stałej jazdy z prędkością 130, rzadko przekraczam tą wartość.

Mechanik mówi by nie regenerować tylko szukać innego silnika, wiem że to z kolei loteria, jedyna recepta to chyba odkręcić miskę i sprawdzić czy panewki nie są porysowane (w tym niby nowym kupionym używanym) - takie rozwiązanie mi się trochę nie podoba, bardziej skłaniał bym się ku regeneracji mojego silnika, czy ktoś z okolić Wrocławia ma takie doświadczenia może jesteście w stanie polecić jakiś warsztat który to ogarnie kompleksowo.

Auto mam od przebiegu 130 kkm teraz mam na liczniku 300 kkm wszystko wymieniane i robione na czas, nie miałem z autem większych problemów do tej pory, zaliczyłem tylko mikrostyk bagażnika i zaworek Pieburg koło turbiny. Nie to żebym był do niego przywiązany ale całkiem jestem zadowolony z tego wozidełka.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Remont silnika

Post autor: Dan » 24 lip 2019, o 17:31

Rób remont, przynajmniej wiesz co masz, a nie kota w worku. Teraz graty juz tańsze są do naszych silników.
Ps. Ja juz 46tkm na swoim zrobiłem.

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka


milyjarek
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 17 gru 2018, o 21:11
Auto: Chevrolet Malibu
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Remont silnika

Post autor: milyjarek » 24 lip 2019, o 18:49

Do Tomikier; Przykra sprawa kolego współczuję. Nikt nie chce być w takiej sytuacji. W sumie przejechałeś 170kkm czyli znasz samochód bardzo dobrze. Przy jakich przebiegach wymieniałeś uszczelkę smoka? Robiłeś to sam czy może w ASO?

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Remont silnika

Post autor: kecraminsignia » 24 lip 2019, o 19:48

#Tomikier który rocznik auta? Sprowadzane czy krajowe?

Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka


milyjarek
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 17 gru 2018, o 21:11
Auto: Chevrolet Malibu
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Remont silnika

Post autor: milyjarek » 24 lip 2019, o 20:58

Kolego , jak w profilu widzę że on ma 2009 rok. Ty z kolei masz Astre chyba. Może jesteś na forum Astry i masz rozeznanie czy w Astrach też są częste przypadki zatarć silników ?

tomikier
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 24 lip 2019, o 12:42
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Wrocław

Re: Remont silnika

Post autor: tomikier » 25 lip 2019, o 21:38

Witam,

Auto jest z 2009, sprowadzone z Niemiec przez mojego znajomego, potem ja kupiłem od niego.
On zmienił uszczelkę smoka w 2015 roku przy przebiegu 130kkm w ASO, ja jej potem nie ruszałem, chyba źle zrobiłem.

Piszecie Panowie żeby remontować, kluczowe jest tutaj jednak chyba miejsce, ponawiam pytanie i proszę o polecenie konkretnego warsztatu na Dolnym Śląsku lub w zasięgu do 100 km od Wrocławia.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”