--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Remont silnika
Re: Remont silnika
Jestem na etapie remontu silnika. Powodem nie jest zatarcie silnika ale urwanie zaworu na pierwszym cylindrze w skutek prawdopodobnie zerwania rozrządu. Piszę prawdopodobnie bo popękany jest również jeden wałek rozrządu a tu opinie są sprzeczne. W konsekwencji stłuczony pierwszy cylinder, porysowana tuleja, i zniszczona głowica. Silnik już u szlifierza. Wymieniam tylko uszkodzone elementy. Tłok używka, tuleja będzie wstawiona nowa, Nowy komplet pierścieni Goetz, używany wtrysk, i komplet nowych uszczelek.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Remont silnika
Trochę to nie za bardzo. Jeden cylinder będzie miał inne ciśnienie. Niech ci to szlifierz ciaśniej spasuje. Używany tłok przy docieraniu z nową tuleją. Skutkuje tym, że nowa tuleja mająca ślady po honowaniu zbierze więcej materiału z używanego tłoka. Taka tuleja będzie działała na tłok jak papier ścierny. Nowy tłok tez ma takie ślady i oba elementy ścierają sobie wzajemnie te ślady po obróbce i zostaje pasowanie jak trzeba. To właśnie nazywamy docieraniem. Tutaj szorstka tuleja będzie bardziej działała na gładki używany tłok.
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Remont silnika
panowie właśnie ściągnąłem miskę olejową, którą panewkę sprawdzić czy nie ma to znaczenia ?
i z jaką siłą dokręcić ?
z góry dzięki
i z jaką siłą dokręcić ?
z góry dzięki
Re: Remont silnika
A jaka była przyczyna zgonu ? Oring nie pęknięty ?
Do Adminów , może by zrobić jakąś listę tych padnietych i przyczynę zrobic jakąś statystykę ?
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Do Adminów , może by zrobić jakąś listę tych padnietych i przyczynę zrobic jakąś statystykę ?
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Remont silnika
Z jaką siłą dokręcić to ci nie powiem. Ale sprawdź tą najdalej od pompy. Czyli najbliżej koła zamachowego. Sprawdź korbowodową, możesz też główną.
Re: Remont silnika
mam pytanko z zakupionego silnika z 2014r muszą przełożyć przepustnicę bo jest inna i miskę olejową bo ta niema czujnika stanu oleju a starym jest czy to możliwe że w moim silniku starym 2009r jest taki czujnik i przepustnicę też muszą przełożyć czy chcą mię naciągnąc na kasę
-- 2 cze 2016, o 12:46 --
Mam pytanko nowy silnik odpalił i chodzi ładnie dzwonił do mnie kierownik z ASO i chyba chce mnie naciągnąć na kasę bo jak odpala to jest hałas i mówił mi że koło zamachowe jest nie te ale przy okazji kazałem zmienić dwumase i tam jest koło zamachowe żeby rozrusznik kręcił i chyba założyli dwumase taką jak była przy starym silniku a silnik nowy był po laif liwci z roku 2014r i tam jest chyba inne koło zamachowe i podał mi nr 2294001592 i teraz mają problem bo chyba nie mogą zdać tej części zna się ktoś na tym czy jak będzie inne koło to będzie chróbotało przy odpalaniu ja jeszcze tego nie słyszałem bo niema mnie n miejscu dopiero w sobotę będę
-- 2 cze 2016, o 12:46 --
Mam pytanko nowy silnik odpalił i chodzi ładnie dzwonił do mnie kierownik z ASO i chyba chce mnie naciągnąć na kasę bo jak odpala to jest hałas i mówił mi że koło zamachowe jest nie te ale przy okazji kazałem zmienić dwumase i tam jest koło zamachowe żeby rozrusznik kręcił i chyba założyli dwumase taką jak była przy starym silniku a silnik nowy był po laif liwci z roku 2014r i tam jest chyba inne koło zamachowe i podał mi nr 2294001592 i teraz mają problem bo chyba nie mogą zdać tej części zna się ktoś na tym czy jak będzie inne koło to będzie chróbotało przy odpalaniu ja jeszcze tego nie słyszałem bo niema mnie n miejscu dopiero w sobotę będę
Re: Remont silnika
No jeśli jest inna średnica wieńca to bedzie i inny moduł zęba Bendixa rozrusznika .
Przecież to proste by zliczyć zęby gdy jest na wierzchu.
Swoją drogą ja tez w Espace przy zmianie dwumasy założyłem nowy rozrusznik.
A z tym nowym silnikiem nie było rozrusznika ?
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Przecież to proste by zliczyć zęby gdy jest na wierzchu.
Swoją drogą ja tez w Espace przy zmianie dwumasy założyłem nowy rozrusznik.
A z tym nowym silnikiem nie było rozrusznika ?
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Re: Remont silnika
tak tylko że on chce chyba żebym to ja kupił drugom dwumase skoro nowa jest założona i nie jest od tego modelu to chyba proste demontuje i zakładają takom jak powina być jeżeli popełnił błąd a nie każe mi kupić drugą po ciul mi dwie nowe dwumasy i 4tyś w plecy
- ICEMANIK
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
- Auto: Ins OPC Line AiR/KW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Remont silnika
Zaraz, zaraz. O ile wiem to są tylko dwa rodzaje w diesla różniące się wyglądem , chyba że start-stop ma inną. Temat dwumasy też przerabiałem u siebie, najpierw kupiłem nową dwumase w cenie używanej ale okazało się że mimo iż była w skrzyni F40 to była na silniku 130km. Byłem zmuszony ja sprzedać. Kupiłem od wersji 160km. Generalnie różnią się średnica sprzęgła przez co finalnie zewnętrzna powierzchnia dwumasy od strony zębów ma inną powierzchnię, wersja 130km ma dookoła płaska blachę a dwumas od mocniejszej jest tam profilowany i blachy nie ma. Wymiary zewnętrzne są takie same, więc prawdopodobnie nowsza wersja jest wzmocniona?
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Remont silnika
Panowie silnik w insigni jest fiata niech mnie ktoś naprostuje nie można z fiata wsadzić ? tzn. słupek a osprzęt z insigni ?
- ICEMANIK
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
- Auto: Ins OPC Line AiR/KW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Remont silnika
Ale fiat miał chyba 1.9 a opel ma ten silnik rozwiercony do 2.0. Downswap? Na pewno się da skoro do motoru wkładają ludzie silniki od auta i odwrotnie. Podejrzewam że problemów montażowych będzie wiele.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Remont silnika
Fiat tez ma 2,0 w nowych modelach. 1,9 już dawno odszedł do historii. Silnik Fiata i Opla to niby to samo. Jednak czytałem gdzieś, że motor dla opla produkowany jest w Niemczech. Blok i głowica powinny być takie same.
Re: Remont silnika
siemanko ins i gnia już zrobiona silnik chodzi super żadnego hałasu przy ruszaniu szkoda tylko wydanej kasy silnik 9tys dwumasa 2tys i robocizna 5tys razem 16tys za tom kasę wydaną za remont jezdził bym 2014 r ins moim zdaniem serwis powinien zwracać kasę za tą wadę tych silników moja ocena tego modelu to stylistyka wyposażenie wykończenia ok na 10 punktów ale silnik i przypadłość tej uszczelki i soft który nie pokazuje niskiego ciśnienia to szajs jak ten silnik w pasacie B6 tam też padają silniki ŁADNE AUTA I DIABEŁ POD MASKĄ ALE TERAZ JUŻ WIEM NA CO ZWRACAĆ UWAGĘ pozdrawiam wszystkich którzy musieli wymieniać silnik
Ostatnio zmieniony 21 cze 2016, o 14:27 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Jest Opel INSIGNIA a nie "Insygnia"
Powód: Jest Opel INSIGNIA a nie "Insygnia"
- cz@rny
- Użytkownik
- Posty: 485
- Rejestracja: 27 mar 2014, o 10:14
- Auto: INSIGNIA HB
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: GDAŃSK
Re: Remont silnika
Zwracam się do Was z pytaniem o
polecenie warsztatu na remont A20DTH 160
nie wiem czy brać nie wiadomy słupek lub cały (stan, przebieg itd)
może remont, ale gdzie?
polecenie warsztatu na remont A20DTH 160
nie wiem czy brać nie wiadomy słupek lub cały (stan, przebieg itd)
może remont, ale gdzie?
Re: Remont silnika
Jeśli brać słupek lub silnik to tylko z jeżdżącego okazu, inaczej ryzyko.
Jakie to auto padło, chyba nie z 2015?
Zcipowane było?
Jakie to auto padło, chyba nie z 2015?
Zcipowane było?
- cz@rny
- Użytkownik
- Posty: 485
- Rejestracja: 27 mar 2014, o 10:14
- Auto: INSIGNIA HB
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: GDAŃSK
Re: Remont silnika
A20DTH 160km RM2010 279tKmGizd pisze:edit
cipowane na 205km, ponad 150tKm na chipie
ślimak był zrobiony na 190tKm ale
złamany wałek rozrządu itd...
dlatego myślę o remoncie
Ostatnio zmieniony 25 cze 2016, o 15:01 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Re: Remont silnika
ja kolego kupiłem drugi silnik z osprzętem z ostatniej dekady 2014 r z przebieg 40tys i jestem zadowolony zakupu i robiłem w ASO i nie żałuję trochę drożej ale auto sprawdzone wymienione podzespoły które nie pasowały i na próbach przez tydzień i gwarancja przy takiej kasie wydanej lepiej mieć gwarancję. Słyszałem różne opowieści o tych słupkach jeden też kupił taki słupek z BYDGOSZCZY z allegro i po wymianie silnika pojezdził tylko 2tygodnie i znowu zatarty silnik
- cz@rny
- Użytkownik
- Posty: 485
- Rejestracja: 27 mar 2014, o 10:14
- Auto: INSIGNIA HB
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: GDAŃSK
Re: Remont silnika
Masz rację zapewne ale skąd zdobyłeś taki motor?
Masz jakieś dojście zaufane?
Ten z Bydgoszczy się tak mocno odgraża na alle, że taki jest dobry
I co zrobił na 3 miesięcznej gwarancji "nowy" ?
Masz jakieś dojście zaufane?
Ten z Bydgoszczy się tak mocno odgraża na alle, że taki jest dobry
I co zrobił na 3 miesięcznej gwarancji "nowy" ?