--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Remont silnika
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Remont silnika
Witam
przymierzam się do wyliczenia kosztów remontu silnika i jest prośba do tych co się znają lub co już takie coś przechodzili, by podali co należny wymienić podczas takiego zabiegu, jak ktoś zna jeszcze ceny to będę wdzięczny.
Chciałbym to podzielić na rzeczy które obowiązkowo należny zrobić i na rzeczy które przy okazji można by było zrobić.
z góry dzięki wszystkim
przymierzam się do wyliczenia kosztów remontu silnika i jest prośba do tych co się znają lub co już takie coś przechodzili, by podali co należny wymienić podczas takiego zabiegu, jak ktoś zna jeszcze ceny to będę wdzięczny.
Chciałbym to podzielić na rzeczy które obowiązkowo należny zrobić i na rzeczy które przy okazji można by było zrobić.
z góry dzięki wszystkim
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Remont silnika
Co należy zrobić to powie ci zakład do którego zawieziesz taki silnik czy auto do remontu. Tak samo podadzą ci cenę. Nikt ci nie wyceni remontu na oko. A może chodzi o okresowe naprawy eksploatacyjne np. rozrząd, filtry, olej itd? Bo to całkiem co innego niż remont.
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Remont silnika
przepraszam źle zapytałem.
mnie interesuje co, a nie za ile należy wymienić przy kapitalnym remoncie i co można wymienić dodatkowo przy okazji - sprawdzić, a ceny to już sobie sam znajdę, choć czasami jest tak, że ktoś już coś wymieniał i zna cenę materiału, bo robocizna to już inna kwestia.
mnie interesuje co, a nie za ile należy wymienić przy kapitalnym remoncie i co można wymienić dodatkowo przy okazji - sprawdzić, a ceny to już sobie sam znajdę, choć czasami jest tak, że ktoś już coś wymieniał i zna cenę materiału, bo robocizna to już inna kwestia.
- ICEMANIK
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
- Auto: Ins OPC Line AiR/KW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Remont silnika
zakładam, że spełnił się najgorszy Twój scenariusz i uszczelka/pompa załatwiła silnik, czyli zatarty wał lub przegrzany silnik. Zatem masz dwa wyjścia
1. regeneracja dołu, w zależności od uszkodzeń a to Ci powie mechanik i szlifierz będzie potrzeba na pewno szlif wału, osiowanie i nowe panewki, dalej nie wiadomo w jakim stanie blok, korby , tłoki. To wszystko trzeba pomierzyć - szlifierz Ci czy jest sens regenerować. Z tego co się orientowałem to taki najgorszy scenariusz z nowym regenerowanym blokiem, korbami i tłokami to ok 4k pln
2. cały słupek - kupujesz uzbrajasz i wstawiasz, mniej roboty, szybciej, ale nie wiesz co kupujesz, najlepiej jak masz gwarancję że jak rozbierzesz panewki i będzie prztarty to oddajesz/wymieniasz, koszta to ok 5-8k pln. Nie kupować z wysyłką - tylko odbiór osobisty/ jak najbliżej mechanika
Jak już robisz regenerecję lub podmiankę to na dzień dobry idzie rozrząd kompletny z pompą wody 400-500 w zależnści od firmy, simering wału, olej, płyny. Nie wiadomo niestety co jeszcze po drodze dojdzie, więc trudno określić, generalnie przy takiej operacji mniej jak 5-6k nie masz co liczyć, bardziej prawdopodobna kwota będzie koło 10k pln.
U mnie pkt 1 był mało opłacalny, wybrałem pkt 2, z dodatkowmi rzeczami: regeneracją turbo i dwumasą, termostatem, wtryskami i kilkoma innymi bzdetami wyszło dosłownie "sto stów", stary silnik do remontu + kilka gratów mi zostało na odsprzedaż.
Gdybyś był z wlkp mogę kilka rzeczy podpowiedzieć na PW o ile jesteś zainteresowany.
1. regeneracja dołu, w zależności od uszkodzeń a to Ci powie mechanik i szlifierz będzie potrzeba na pewno szlif wału, osiowanie i nowe panewki, dalej nie wiadomo w jakim stanie blok, korby , tłoki. To wszystko trzeba pomierzyć - szlifierz Ci czy jest sens regenerować. Z tego co się orientowałem to taki najgorszy scenariusz z nowym regenerowanym blokiem, korbami i tłokami to ok 4k pln
2. cały słupek - kupujesz uzbrajasz i wstawiasz, mniej roboty, szybciej, ale nie wiesz co kupujesz, najlepiej jak masz gwarancję że jak rozbierzesz panewki i będzie prztarty to oddajesz/wymieniasz, koszta to ok 5-8k pln. Nie kupować z wysyłką - tylko odbiór osobisty/ jak najbliżej mechanika
Jak już robisz regenerecję lub podmiankę to na dzień dobry idzie rozrząd kompletny z pompą wody 400-500 w zależnści od firmy, simering wału, olej, płyny. Nie wiadomo niestety co jeszcze po drodze dojdzie, więc trudno określić, generalnie przy takiej operacji mniej jak 5-6k nie masz co liczyć, bardziej prawdopodobna kwota będzie koło 10k pln.
U mnie pkt 1 był mało opłacalny, wybrałem pkt 2, z dodatkowmi rzeczami: regeneracją turbo i dwumasą, termostatem, wtryskami i kilkoma innymi bzdetami wyszło dosłownie "sto stów", stary silnik do remontu + kilka gratów mi zostało na odsprzedaż.
Gdybyś był z wlkp mogę kilka rzeczy podpowiedzieć na PW o ile jesteś zainteresowany.
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Remont silnika
kjk12 czyli jednak silnik do remontu? trochę niepotrzebnie nim jeszcze jeździłeś te 500km i próbowałeś piłować na 3tys. obrotów..
moje koszty regeneracji:
części:
uszczelka głowicy 185
komplet głowicy uszczelki 450
uszczelka bloku 52
uszczelniacz wału 170
pierścienie 120x4 - 480
panewki korbowodowe - 250
panewki główne - 230
panewki oporowe - 45
śruby 110
razem 1967
szlif wału 300
blok mostki osiowanie 500
płaszczyzna bloku 80
polerowanie cylindrów 100
głowica 450
korbowód 280
rozebranie i złożenie 1200
razem 2910
czyli remont silnika 4900 w moim przypadku
do tego mechanik który wyjmował silnik dał wtryski do sprawdzenia i drobinki opiłków jednak dostały się do nich, więc doszła regeracja, poszła też pompa oleju więc kupiliśmy nową i robimy od razu rozrząd z pompą wody nowy dajemy, więc dodatkowe 3000. Do tego dojdą jeszcze oleje/płyny i robota mechanika za wyjęcie i włożenie silnika.
Tak więc całkowity koszt około 9000-10 000zł
-- 21 kwi 2016, o 15:33 --
Jeśli chodzi o dwumasę to podobno jest ok, turbina też jeszcze pochodzi i nie regenerowali mi jej, żeby już na koszty nie narażać.
moje koszty regeneracji:
części:
uszczelka głowicy 185
komplet głowicy uszczelki 450
uszczelka bloku 52
uszczelniacz wału 170
pierścienie 120x4 - 480
panewki korbowodowe - 250
panewki główne - 230
panewki oporowe - 45
śruby 110
razem 1967
szlif wału 300
blok mostki osiowanie 500
płaszczyzna bloku 80
polerowanie cylindrów 100
głowica 450
korbowód 280
rozebranie i złożenie 1200
razem 2910
czyli remont silnika 4900 w moim przypadku
do tego mechanik który wyjmował silnik dał wtryski do sprawdzenia i drobinki opiłków jednak dostały się do nich, więc doszła regeracja, poszła też pompa oleju więc kupiliśmy nową i robimy od razu rozrząd z pompą wody nowy dajemy, więc dodatkowe 3000. Do tego dojdą jeszcze oleje/płyny i robota mechanika za wyjęcie i włożenie silnika.
Tak więc całkowity koszt około 9000-10 000zł
-- 21 kwi 2016, o 15:33 --
Jeśli chodzi o dwumasę to podobno jest ok, turbina też jeszcze pochodzi i nie regenerowali mi jej, żeby już na koszty nie narażać.
- konikkr
- Klubowicz
- Posty: 471
- Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
- Auto: Insignia ST ecoFLEX
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Syrynia
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Remont silnika
@gongi drobinki opiłków w wtryskach to raczej nie wina zatarcia sie silnika lecz zlego paliwa.
Wysłane z mojego S4
Wysłane z mojego S4
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3080
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Remont silnika
Drobinki metalowe we wtryskach mogą też pochodzić z pompy która może się już kończyć.
Insignia MY2012
- konikkr
- Klubowicz
- Posty: 471
- Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
- Auto: Insignia ST ecoFLEX
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Syrynia
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Remont silnika
To prawda lecz pompa CR konczy żywot przede wszystkim kiepska jakością paliwa na ktore niemamy wpływu.
Przerabialem w porzednim aucie poszły wtryski wraz pompą
Wysłane z mojego S4
Przerabialem w porzednim aucie poszły wtryski wraz pompą
Wysłane z mojego S4
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3080
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Remont silnika
Miałem podobnie, zostawiłem auto z pustym zbiornikiem w domu i wyjechałem na tydzień. Córka zatankowała na kiepskiej stacji za 100zł i przejechała 60km. Kontrolka, tryb serwisowy, laweta .....
Wtryski do roboty, pompa się ostała, za krótki przebieg.
Pacjent Mondeo MkIII
Wtryski do roboty, pompa się ostała, za krótki przebieg.
Pacjent Mondeo MkIII
Insignia MY2012
Re: Remont silnika
Bosch-owskie nie padają. Czyli te które mamy. Trzeba już ostro przeginać żeby wykończyć pompę albo wtryski. Albo dać sie naciągnąć mechanikowi na naprawę, która nie jest konieczna.
Co innego instalacje Delphi w MK3. Te padają od powiewu wiatru. Zapewne tak tez miało być.
Co innego instalacje Delphi w MK3. Te padają od powiewu wiatru. Zapewne tak tez miało być.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3080
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Remont silnika
Tankujesz na sprawdzonych dobrych stacjach to długo jeździsz bez kłopotów.
Insignia MY2012
Re: Remont silnika
Wtrysku pompa to najpierw diagnostyka u elektronika, bo w moim przypadku w poprzednim aucie Espace IV tez tak straszyli, po 2 tyg. Testowania, kiedy wyskoczył błąd, nie było napięcia na przewodach do pompy, czyli sterownik padał tak że zimny odpalał na dotyk i była moc po 15 minutach serwis i komunikat niskie ciśnienie na listwie ( było 400 bar).
Po wymianie sterownika jeździ do dzisiaj , bylem 2 razy w Monachium, i jedziemy nim na wakacje w maju.
Diagnostyka , jeszcze raz diagnostyka i to nie mechanika bo ten się zna na żelazie, a nie sterowaniu .
Ja bym zrobił 2 etapy, najpierw naprawić dół żeby wykluczyć błędy wynikające z awarii , a potem testy góry.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Po wymianie sterownika jeździ do dzisiaj , bylem 2 razy w Monachium, i jedziemy nim na wakacje w maju.
Diagnostyka , jeszcze raz diagnostyka i to nie mechanika bo ten się zna na żelazie, a nie sterowaniu .
Ja bym zrobił 2 etapy, najpierw naprawić dół żeby wykluczyć błędy wynikające z awarii , a potem testy góry.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Re: Remont silnika
cześć mam pytanie do tych co kupowali słupek cały bo w mojej ins padła pompa oleju cały dół zaspawało ile was to wyniosło i czy po wymianie słupka wszystko jest ok bo znalazłem parę firm od sprzedaży słupków z montażem i zdaniem starego czy może ktoś coś doradzić
- ICEMANIK
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
- Auto: Ins OPC Line AiR/KW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Remont silnika
Ja kupowałem sam słupek z wtryskami za 6tys + części które wymieniłem przy okazji +robota- wyszło równo 10 razem z 2masa i turbo. Z reguły z tymi słupkami jest biznes że ludzie remontuja i ci wkładają za 6tys a ty zdajesz swój, który trafi do kolejnego. Z tym że niewiadomą jest co tak naprawdę jest zrobione oraz jak ktoś się do tego przyłożył. Gwarancja 3-6 miesięcy nie jest żadną gwarancja na taką robotę.
Re: Remont silnika
ja też trochę szperałem po allegro i znalazłem różne oferty za 6tyś i 9tyś kompletne ale mam jeszcze jeden problem bo nabyłem te auto miesiąc temu z komisu czy powini naprawić mi auto i żądać zwrotu kasy
-- 17 maja 2016, o 14:13 --
dzięki za odp. i po wymianie silnika jest ok czy miałeś problemy tym silnikiem ci też padła pompa
-- 17 maja 2016, o 14:17 --
dzięki za odp. i po wymianie silnika jest ok czy miałeś problemy tym silnikiem w poprzednim silniku tez ci zatarł się przez pompę oleju
-- 17 maja 2016, o 14:13 --
dzięki za odp. i po wymianie silnika jest ok czy miałeś problemy tym silnikiem ci też padła pompa
-- 17 maja 2016, o 14:17 --
dzięki za odp. i po wymianie silnika jest ok czy miałeś problemy tym silnikiem w poprzednim silniku tez ci zatarł się przez pompę oleju
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 18 mar 2016, o 08:23
- Auto: ASTRA J 2.0 CDTI 160
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
Re: Remont silnika
Pytanie ile km zrobiłeś od zakupu? Druga sprawa jak kupiłeś auto: umowa czy faktura?
Potrzebujesz opinii czy to serwisu czy też rzeczoznawcy o stanie auta. Później radcy prawnego, który napisze Ci pismo do handlarza. Jak kupiłeś od firmy czyli na FV to obowiązuje Cię rękojmia i masz duże szanse.
Ja jestem właśnie po takich przejściach i udało mi się wyrwać od handlarza kasę na remont.
Potrzebujesz opinii czy to serwisu czy też rzeczoznawcy o stanie auta. Później radcy prawnego, który napisze Ci pismo do handlarza. Jak kupiłeś od firmy czyli na FV to obowiązuje Cię rękojmia i masz duże szanse.
Ja jestem właśnie po takich przejściach i udało mi się wyrwać od handlarza kasę na remont.
- ICEMANIK
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
- Auto: Ins OPC Line AiR/KW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Remont silnika
Narazie mam zrobione 9tys od wymiany, ale po drodze miałem już dwie inne awarię nie związane z silnikiem. Nie spodziewam się tu żadnych niespodzianek, bo silnik był sprawdzony, panewki, wał, przebieg 40tys więc musi trochę Pojeździć.
Tak jak pisze poprzednik, kase na remont musisz wyrwać.
Tak jak pisze poprzednik, kase na remont musisz wyrwać.
Re: Remont silnika
lepiej brać na fakturę?chomik82 pisze:Pytanie ile km zrobiłeś od zakupu? Druga sprawa jak kupiłeś auto: umowa czy faktura?
Potrzebujesz opinii czy to serwisu czy też rzeczoznawcy o stanie auta. Później radcy prawnego, który napisze Ci pismo do handlarza. Jak kupiłeś od firmy czyli na FV to obowiązuje Cię rękojmia i masz duże szanse.
Ja jestem właśnie po takich przejściach i udało mi się wyrwać od handlarza kasę na remont.
co z vatem?