--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Remont silnika

ODPOWIEDZ
kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Remont silnika

Post autor: kjk12 » 20 kwie 2016, o 06:26

Witam
przymierzam się do wyliczenia kosztów remontu silnika i jest prośba do tych co się znają lub co już takie coś przechodzili, by podali co należny wymienić podczas takiego zabiegu, jak ktoś zna jeszcze ceny to będę wdzięczny.
Chciałbym to podzielić na rzeczy które obowiązkowo należny zrobić i na rzeczy które przy okazji można by było zrobić.
z góry dzięki wszystkim

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: hubertus » 20 kwie 2016, o 07:32

Co należy zrobić to powie ci zakład do którego zawieziesz taki silnik czy auto do remontu. Tak samo podadzą ci cenę. Nikt ci nie wyceni remontu na oko. A może chodzi o okresowe naprawy eksploatacyjne np. rozrząd, filtry, olej itd? Bo to całkiem co innego niż remont.

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Remont silnika

Post autor: kjk12 » 20 kwie 2016, o 07:36

przepraszam źle zapytałem.
mnie interesuje co, a nie za ile należy wymienić przy kapitalnym remoncie i co można wymienić dodatkowo przy okazji - sprawdzić, a ceny to już sobie sam znajdę, choć czasami jest tak, że ktoś już coś wymieniał i zna cenę materiału, bo robocizna to już inna kwestia.

Awatar użytkownika
ICEMANIK
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: ICEMANIK » 20 kwie 2016, o 22:15

zakładam, że spełnił się najgorszy Twój scenariusz i uszczelka/pompa załatwiła silnik, czyli zatarty wał lub przegrzany silnik. Zatem masz dwa wyjścia
1. regeneracja dołu, w zależności od uszkodzeń a to Ci powie mechanik i szlifierz będzie potrzeba na pewno szlif wału, osiowanie i nowe panewki, dalej nie wiadomo w jakim stanie blok, korby , tłoki. To wszystko trzeba pomierzyć - szlifierz Ci czy jest sens regenerować. Z tego co się orientowałem to taki najgorszy scenariusz z nowym regenerowanym blokiem, korbami i tłokami to ok 4k pln
2. cały słupek - kupujesz uzbrajasz i wstawiasz, mniej roboty, szybciej, ale nie wiesz co kupujesz, najlepiej jak masz gwarancję że jak rozbierzesz panewki i będzie prztarty to oddajesz/wymieniasz, koszta to ok 5-8k pln. Nie kupować z wysyłką - tylko odbiór osobisty/ jak najbliżej mechanika :)

Jak już robisz regenerecję lub podmiankę to na dzień dobry idzie rozrząd kompletny z pompą wody 400-500 w zależnści od firmy, simering wału, olej, płyny. Nie wiadomo niestety co jeszcze po drodze dojdzie, więc trudno określić, generalnie przy takiej operacji mniej jak 5-6k nie masz co liczyć, bardziej prawdopodobna kwota będzie koło 10k pln.
U mnie pkt 1 był mało opłacalny, wybrałem pkt 2, z dodatkowmi rzeczami: regeneracją turbo i dwumasą, termostatem, wtryskami i kilkoma innymi bzdetami wyszło dosłownie "sto stów", stary silnik do remontu + kilka gratów mi zostało na odsprzedaż.
Gdybyś był z wlkp mogę kilka rzeczy podpowiedzieć na PW o ile jesteś zainteresowany.

gongi
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Remont silnika

Post autor: gongi » 21 kwie 2016, o 14:26

kjk12 czyli jednak silnik do remontu? trochę niepotrzebnie nim jeszcze jeździłeś te 500km i próbowałeś piłować na 3tys. obrotów..

moje koszty regeneracji:

części:

uszczelka głowicy 185
komplet głowicy uszczelki 450
uszczelka bloku 52
uszczelniacz wału 170
pierścienie 120x4 - 480
panewki korbowodowe - 250
panewki główne - 230
panewki oporowe - 45
śruby 110

razem 1967

szlif wału 300
blok mostki osiowanie 500
płaszczyzna bloku 80
polerowanie cylindrów 100
głowica 450
korbowód 280
rozebranie i złożenie 1200

razem 2910

czyli remont silnika 4900 w moim przypadku

do tego mechanik który wyjmował silnik dał wtryski do sprawdzenia i drobinki opiłków jednak dostały się do nich, więc doszła regeracja, poszła też pompa oleju więc kupiliśmy nową i robimy od razu rozrząd z pompą wody nowy dajemy, więc dodatkowe 3000. Do tego dojdą jeszcze oleje/płyny i robota mechanika za wyjęcie i włożenie silnika.

Tak więc całkowity koszt około 9000-10 000zł

-- 21 kwi 2016, o 15:33 --

Jeśli chodzi o dwumasę to podobno jest ok, turbina też jeszcze pochodzi i nie regenerowali mi jej, żeby już na koszty nie narażać.

kjk12
Użytkownik
Posty: 400
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Remont silnika

Post autor: kjk12 » 21 kwie 2016, o 15:14

Wielkie dzięki za informacje

Awatar użytkownika
konikkr
Klubowicz
Posty: 471
Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
Auto: Insignia ST ecoFLEX
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Syrynia
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: konikkr » 22 kwie 2016, o 11:42

@gongi drobinki opiłków w wtryskach to raczej nie wina zatarcia sie silnika lecz zlego paliwa.

Wysłane z mojego S4

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3080
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Remont silnika

Post autor: Zbyszek01 » 22 kwie 2016, o 11:59

Drobinki metalowe we wtryskach mogą też pochodzić z pompy która może się już kończyć.
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
konikkr
Klubowicz
Posty: 471
Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
Auto: Insignia ST ecoFLEX
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Syrynia
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: konikkr » 22 kwie 2016, o 14:35

To prawda lecz pompa CR konczy żywot przede wszystkim kiepska jakością paliwa na ktore niemamy wpływu.
Przerabialem w porzednim aucie poszły wtryski wraz pompą

Wysłane z mojego S4

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3080
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Remont silnika

Post autor: Zbyszek01 » 22 kwie 2016, o 17:36

Miałem podobnie, zostawiłem auto z pustym zbiornikiem w domu i wyjechałem na tydzień. Córka zatankowała na kiepskiej stacji za 100zł i przejechała 60km. Kontrolka, tryb serwisowy, laweta .....
Wtryski do roboty, pompa się ostała, za krótki przebieg.
Pacjent Mondeo MkIII
Insignia MY2012

P405
Zapaleniec
Posty: 3157
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Remont silnika

Post autor: P405 » 22 kwie 2016, o 18:44

Dlatego lejemy 2T żeby nie było takich niespodzianek

Xperia Z3

Gizd

Re: Remont silnika

Post autor: Gizd » 22 kwie 2016, o 20:10

Bosch-owskie nie padają. Czyli te które mamy. Trzeba już ostro przeginać żeby wykończyć pompę albo wtryski. Albo dać sie naciągnąć mechanikowi na naprawę, która nie jest konieczna.
Co innego instalacje Delphi w MK3. Te padają od powiewu wiatru. :lol: Zapewne tak tez miało być.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3080
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Remont silnika

Post autor: Zbyszek01 » 22 kwie 2016, o 20:35

Tankujesz na sprawdzonych dobrych stacjach to długo jeździsz bez kłopotów.
Insignia MY2012

Bodex

Re: Remont silnika

Post autor: Bodex » 23 kwie 2016, o 06:29

Wtrysku pompa to najpierw diagnostyka u elektronika, bo w moim przypadku w poprzednim aucie Espace IV tez tak straszyli, po 2 tyg. Testowania, kiedy wyskoczył błąd, nie było napięcia na przewodach do pompy, czyli sterownik padał tak że zimny odpalał na dotyk i była moc po 15 minutach serwis i komunikat niskie ciśnienie na listwie ( było 400 bar).
Po wymianie sterownika jeździ do dzisiaj , bylem 2 razy w Monachium, i jedziemy nim na wakacje w maju.
Diagnostyka , jeszcze raz diagnostyka i to nie mechanika bo ten się zna na żelazie, a nie sterowaniu .
Ja bym zrobił 2 etapy, najpierw naprawić dół żeby wykluczyć błędy wynikające z awarii , a potem testy góry.


Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

seki0481

Re: Remont silnika

Post autor: seki0481 » 16 maja 2016, o 19:34

cześć mam pytanie do tych co kupowali słupek cały bo w mojej ins padła pompa oleju cały dół zaspawało ile was to wyniosło i czy po wymianie słupka wszystko jest ok bo znalazłem parę firm od sprzedaży słupków z montażem i zdaniem starego czy może ktoś coś doradzić

Awatar użytkownika
ICEMANIK
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: ICEMANIK » 17 maja 2016, o 11:38

Ja kupowałem sam słupek z wtryskami za 6tys + części które wymieniłem przy okazji +robota- wyszło równo 10 razem z 2masa i turbo. Z reguły z tymi słupkami jest biznes że ludzie remontuja i ci wkładają za 6tys a ty zdajesz swój, który trafi do kolejnego. Z tym że niewiadomą jest co tak naprawdę jest zrobione oraz jak ktoś się do tego przyłożył. Gwarancja 3-6 miesięcy nie jest żadną gwarancja na taką robotę.

seki0481

Re: Remont silnika

Post autor: seki0481 » 17 maja 2016, o 19:25

ja też trochę szperałem po allegro i znalazłem różne oferty za 6tyś i 9tyś kompletne ale mam jeszcze jeden problem bo nabyłem te auto miesiąc temu z komisu czy powini naprawić mi auto i żądać zwrotu kasy

-- 17 maja 2016, o 14:13 --

dzięki za odp. i po wymianie silnika jest ok czy miałeś problemy tym silnikiem ci też padła pompa

-- 17 maja 2016, o 14:17 --

dzięki za odp. i po wymianie silnika jest ok czy miałeś problemy tym silnikiem w poprzednim silniku tez ci zatarł się przez pompę oleju

chomik82
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 18 mar 2016, o 08:23
Auto: ASTRA J 2.0 CDTI 160
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków

Re: Remont silnika

Post autor: chomik82 » 17 maja 2016, o 20:50

Pytanie ile km zrobiłeś od zakupu? Druga sprawa jak kupiłeś auto: umowa czy faktura?
Potrzebujesz opinii czy to serwisu czy też rzeczoznawcy o stanie auta. Później radcy prawnego, który napisze Ci pismo do handlarza. Jak kupiłeś od firmy czyli na FV to obowiązuje Cię rękojmia i masz duże szanse.
Ja jestem właśnie po takich przejściach i udało mi się wyrwać od handlarza kasę na remont.

Awatar użytkownika
ICEMANIK
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Remont silnika

Post autor: ICEMANIK » 17 maja 2016, o 21:37

Narazie mam zrobione 9tys od wymiany, ale po drodze miałem już dwie inne awarię nie związane z silnikiem. Nie spodziewam się tu żadnych niespodzianek, bo silnik był sprawdzony, panewki, wał, przebieg 40tys więc musi trochę Pojeździć.
Tak jak pisze poprzednik, kase na remont musisz wyrwać.

Robert3949

Re: Remont silnika

Post autor: Robert3949 » 17 maja 2016, o 21:55

chomik82 pisze:Pytanie ile km zrobiłeś od zakupu? Druga sprawa jak kupiłeś auto: umowa czy faktura?
Potrzebujesz opinii czy to serwisu czy też rzeczoznawcy o stanie auta. Później radcy prawnego, który napisze Ci pismo do handlarza. Jak kupiłeś od firmy czyli na FV to obowiązuje Cię rękojmia i masz duże szanse.
Ja jestem właśnie po takich przejściach i udało mi się wyrwać od handlarza kasę na remont.
lepiej brać na fakturę?

co z vatem?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”