--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wyciek oleju 2.0 CDTI
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 5 kwie 2016, o 19:52
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Mazury
Re: Wyciek oleju 2.0 CDTI
Mam wyciek w zasadzie nie do zlokalizowania;) A w zasadzie zlokalizowany mniej więcej.
Od góry nic nie widać od dołu tym bardziej.
Wydaje mi się że wyciek umiejscowiony jest za dpf.
Co to może być, może ktoś podpowie.
Nie chcę odkręcać dpf bez choć małej wiedzy co za nim się znajduje i co może przeciekać.
Proszę o pomoc.
Od góry nic nie widać od dołu tym bardziej.
Wydaje mi się że wyciek umiejscowiony jest za dpf.
Co to może być, może ktoś podpowie.
Nie chcę odkręcać dpf bez choć małej wiedzy co za nim się znajduje i co może przeciekać.
Proszę o pomoc.
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 18 lis 2015, o 11:20
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Gostynin
Wyciek oleju - uszczelniacz wału od strony skrzyni
Przy wymianie oleju zauważyłem spory wyciek. Mechanik twierdzi że to uszczelniacz wału od strony skrzyni. Ponoć "kupa roboty". Pół roku temu podciekało odrobinę i mechanik poradził zrobić to z kołem dwumasowym - teraz podcieka konkretnie. Po wytarciu do czysta i odpaleniu silnika po minucie robi się mokro. Zastanawiam się czy robić to "od razu" czy po prostu kontrolować olej i dolewać ubytki. Proszę o wskazówki. Czy wyciekający olej nie zrobi kolejnych szkód np. sprzęgła ? Mam najechane 170tys.
Ostatnio zmieniony 3 kwie 2017, o 12:06 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
- tylkospokojnie
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 6 mar 2016, o 21:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Gdansk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Wyciek oleju, skąd ?
Witam, zauważyłem że codziennie rano mam małą plamkę oleju na posadce garażowej, na pierwszy rzut oka ta osłona na zdjęciu jest cała zapocona, czy to normalne ? stojąc od przodu zamochodu plamka jest po prawej stronie silnika...
-
- Użytkownik
- Posty: 196
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 13:24
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Wyciek oleju, skąd ?
Najprawdopodobniej turbina, musisz zdjąć tą osłone, nic tam innego nie ma z czego może lecieć.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 15 mar 2018, o 19:49
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Katowice
Re: Wyciek oleju 2.0 CDTI
witam
odświeże temat mam wyciek mechanik powiedział że leci z obudowy filtra i z chłodniczki oleju powiedzcie mi wymieniał to już ktoś dużo z tym roboty trzeba olej spuścić ?
odświeże temat mam wyciek mechanik powiedział że leci z obudowy filtra i z chłodniczki oleju powiedzcie mi wymieniał to już ktoś dużo z tym roboty trzeba olej spuścić ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 12 gru 2018, o 22:05
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Konstancin-Jeziorna
Re: Wyciek oleju 2.0 CDTI
https://allegro.pl/oferta/uszczelki-chl ... 7229177512
u mnie tez cieknie mowiliscie ze nie ma uszczelki a jednak sa,zstanawiam sie nad kupnem i wymiana
u mnie tez cieknie mowiliscie ze nie ma uszczelki a jednak sa,zstanawiam sie nad kupnem i wymiana
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wyciek oleju 2.0 CDTI
Na aukcji piszą, że ich uszczelki są lepsze bo są lepiej spasowane niż oryginał.
Z tego co się orientuję, to przy tego typu uszczelnieniu uszczelka nie powinna wchodzić ciasno. Luz po bokach powinienem być.
Może dlatego niektórzy piszą, że po wymianie uszczelki niedługo pęka chłodnicza oleju?
Z tego co się orientuję, to przy tego typu uszczelnieniu uszczelka nie powinna wchodzić ciasno. Luz po bokach powinienem być.
Może dlatego niektórzy piszą, że po wymianie uszczelki niedługo pęka chłodnicza oleju?
- razal
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 cze 2017, o 16:38
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: DB
Re: Wyciek oleju 2.0 CDTI
Nawiązując do mocno spasowanych uszczelek z allegro.
Mam podobną sytuację, wymieniłem jesienią właśnie na komplet uszczelek o których pisze kolega wyżej dodatkowo oringi zastosowałem w oryginale i obecnie znowu zauważyłem wyciek. Najbardziej zawilgocone (krople) są w okolicy połączenia podstawy z chłodniczką. Nie wiem jeszcze co tak naprawdę jest przyczyną - być może pękła chłodniczka, ale może też pojawiła się ponownie nieszczelność tego połączenia....
Szykuje się do ponownego demontażu tego ustrojstwa i naprawy. Oryginalna podstawa z chłodnicą ~1000zł.
Można kupić też zamiennik z firmy NTY za ~300zł
https://allegro.pl/oferta/chlodnica-ole ... lsrc=aw.ds
tylko czy ktoś stosował taki zamiennik - co to za firma wogóle?
Mam podobną sytuację, wymieniłem jesienią właśnie na komplet uszczelek o których pisze kolega wyżej dodatkowo oringi zastosowałem w oryginale i obecnie znowu zauważyłem wyciek. Najbardziej zawilgocone (krople) są w okolicy połączenia podstawy z chłodniczką. Nie wiem jeszcze co tak naprawdę jest przyczyną - być może pękła chłodniczka, ale może też pojawiła się ponownie nieszczelność tego połączenia....
Szykuje się do ponownego demontażu tego ustrojstwa i naprawy. Oryginalna podstawa z chłodnicą ~1000zł.
Można kupić też zamiennik z firmy NTY za ~300zł
https://allegro.pl/oferta/chlodnica-ole ... lsrc=aw.ds
tylko czy ktoś stosował taki zamiennik - co to za firma wogóle?
-
- Użytkownik
- Posty: 196
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 13:24
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Wyciek oleju 2.0 CDTI
Cześć. Mam lekkie zapocenie, przy kraniku spuszczania oleju, to tam koło filtra nad półosią, tak to sie mówi ponoćJak to uszczelnić? Próbowałem tam założyć gwiazdkę klucz ale nie idzie-mega ciasno, czy zostaję tylko demontaż polosi żeby to dokrecić? Tam jest jakiś oring?
Dzięki pozdrawiam
Dzięki pozdrawiam
- Bartosz.Ręków
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 1 lis 2019, o 16:10
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Ręków
Re: Wyciek oleju 2.0 CDTI
Witam. Można gdzieś dostać ten zaworek i jak sie on nazywa? Przeszukuje neta i znalazlem jeden post na forum o zaslepienie gniazda na nie go. Po wymianie oleju nie trzyma i ciśnie mi olej prze rurkę spustową chyba ze cos zrobilem nie tak.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8492
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 198 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju 2.0 CDTI
A to czasem nie ten taki jednorazowy? w ASO w poniedziałek kupisz.
Radio 357 :)
- Bartosz.Ręków
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 1 lis 2019, o 16:10
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Ręków
Re: Wyciek oleju 2.0 CDTI
Do prostych wymian to hurtownię części trzeba miec pod ręką. Jak taka /cenzura/ moze gablote unieruchomość. Oby to to bylo przyczyną.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Dodano po 48 sekundach:
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Dodano po 48 sekundach:
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8492
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 198 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Wyciek oleju 2.0 CDTI
A to po co grzebiesz się w aucie w weekend, gdy sklepy zamknięte a nie masz części zapasowych na wypadek samodzielnego zepsucia istniejących też zrób sobie weekend. No i oby to było tylko to po tych Twoich zabawach z olejem napędowym zamiast oleju w misie olejowej.
Radio 357 :)
- Bartosz.Ręków
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 1 lis 2019, o 16:10
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Ręków
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 1 lut 2021, o 20:46
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: bielawa
Re: Wyciek oleju 2.0 CDTI
frog.Panowie wyciek oleju za dpf to są dwie możliwości albo uszczelnienie rurki prowadzącej bagnet oleju lub rurka od turbo.Więcej tam nic nie ma.Do tej operacji jest potrzebne wyjęcie dpf.Robota nie jest skąplikowana.Jeśli ktoś ma pojęcie o małej mechanice to spokojnie to ogarnie.Tam idzie wysoka temperatura w momęcie wypalania dpf i ta gumka robi się twarda i nieuszczelnia.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 lip 2020, o 21:29
- Auto: Insignia 2.0 ctdi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Słupsk
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wyciek oleju 2.0 CDTI
Cześć, podepnę się pod temat. Dzisiaj zauważyłem, że na pokrywie zaworów z pod jednej śruby poci się olej.
Wiecie do czego ta śruba i jak to zniwelować? Spróbować ją dokręcić?
Na zdjęciu oznaczona strzałką. Silnik a20dth, Insignia 2.0 diesel 2011
Teraz wygląda na w miarę suchą, ale najpierw przetarłem to miejsce, a później zrobiłem zdjęcie.
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Wiecie do czego ta śruba i jak to zniwelować? Spróbować ją dokręcić?
Na zdjęciu oznaczona strzałką. Silnik a20dth, Insignia 2.0 diesel 2011
Teraz wygląda na w miarę suchą, ale najpierw przetarłem to miejsce, a później zrobiłem zdjęcie.
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wyciek oleju 2.0 CDTI
Po wykręceniu tego korka wsadza się tam blokadę do wałka np. podczas wymiany rozrządu. Nie pamiętam, czy tam jest oring czy nie, ale ja to uszczelniłem masą do montażu misek olejowych VictorReinz (bo taką akurat miałem pod ręką).
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 mar 2022, o 08:10
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
Re: Wyciek oleju 2.0 CDTI
Pozwolę sobie odgrzebać, czy udało Ci się rozwiązać problem z tym zaworkiem? Jest on do kupienia jako część zamienna? Czy może go zaslepiles?Bartosz.Ręków pisze: ↑16 lis 2019, o 22:11Witam. Można gdzieś dostać ten zaworek i jak sie on nazywa? Przeszukuje neta i znalazlem jeden post na forum o zaslepienie gniazda na nie go. Po wymianie oleju nie trzyma i ciśnie mi olej prze rurkę spustową chyba ze cos zrobilem nie tak.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 mar 2023, o 15:16
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Nysa
Re: Wyciek oleju 2.0 CDTI
Ostatnio zmieniony 17 lis 2023, o 02:04 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.