--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Ciśnienie doładowania

ODPOWIEDZ
Klamann

Ciśnienie doładowania

Post autor: Klamann » 19 sie 2016, o 09:42

Witam. Mam jeszcze jeden problem. Wyskakuje mi błąd P0234 Ciśnienie doładowania ZA WYSOKIE. Wszędzie piszą o za niskim spowodowanym nieszczelnością. Może ktoś ma pojęcie czemu jest za wysokie?

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Ciśnienie doładowania

Post autor: P405 » 19 sie 2016, o 09:57

Zawór w gruszce może być uszkodzony. Ciężko go kupić osobno. Podejdź do jakiegoś serwisu co robią turbiny i niech go sprawdzą.

Xperia Z3

gathor
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:29
Auto: ST COSMO 2.0 D 160
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ciśnienie doładowania

Post autor: gathor » 19 sie 2016, o 15:13

Klamann pisze:Witam. Mam jeszcze jeden problem. Wyskakuje mi błąd P0234 Ciśnienie doładowania ZA WYSOKIE. Wszędzie piszą o za niskim spowodowanym nieszczelnością. Może ktoś ma pojęcie czemu jest za wysokie?
Miałem ten sam błąd co Ty i przeładowanie turbo. Po kilku tygodniach kombinowania nastąpiła jednak wymiana turbiny na nową. Zapieczone kierownice. Regeneracja podobno się nie opłaca.

Bodex

Re: Ciśnienie doładowania

Post autor: Bodex » 19 sie 2016, o 15:52

Nie , przeładowanie oznacza że przepływomierz jest brudny i założą ilość powietrza, turbo to koryguje i macie i potem to rozwala węże jak są stare .

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Ciśnienie doładowania

Post autor: rataj73 » 19 sie 2016, o 17:43

Oj, Bodex nie masz racji. Przepływomierz mierzy masę powietrza a nie ciśnienie. O przeładowaniu informuje odczyt z bost sensora. U mnie czasami w trasie powyżej 150km/h wywalało przeładowanie. Teraz przed dłuższą trasą wciskam cięgno od zmiennej geometrii kilka razy do oporu i nie mam już z tym problemu. Podejrzewam że poprostu ruszając kierownicami spalin mechanicznie usuwam zgromadzoną sadzę i wtedy nic się nie zacina , a tym samym nie przeładowuje.

gathor
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:29
Auto: ST COSMO 2.0 D 160
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ciśnienie doładowania

Post autor: gathor » 19 sie 2016, o 17:45

Zgadza się rataj 73. U mnie wciskanie sprzęgła od zmiennej geometrii już nie pomagało.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Ciśnienie doładowania

Post autor: rataj73 » 19 sie 2016, o 18:38

Bo to wcale nie musi być winowajcą. Wystarczy wadliwe działanie zaworu sterującego N75 lub nieszczelność w przewodach podciśnieniowych i sprężarka też będzie przeładowywać lub na wysokich obrotach będzie pompować za mało.

gathor
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:29
Auto: ST COSMO 2.0 D 160
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ciśnienie doładowania

Post autor: gathor » 19 sie 2016, o 18:49

Błąd P0234 to ewidentne przeładowanie. Przypuszczam, że przy mocnym przygazowaniu łapiąc za przewód od strony zimnej turbiny do filtra powietrza czuć jak chce rozsadzić przewód i charakterystyczny "rechot".

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Ciśnienie doładowania

Post autor: rataj73 » 19 sie 2016, o 19:45

Tylko przyczyny przeładowania mogą być inne
-zacinająca się kierownice spalin ( często pomaga kilkakrotne wciśnięcie cięgna do oporu)
- uszkodzony lub zasyfiony N75,
- nieszczelne przewody podciśnieniowe,
- błędne wskazania bądź zasyfiony bost sensor,
Może być jeszcze jeden powód - bardzo zaklejony sadzą kolektor ssący przez co przez zmniejszenie jego objętości rośnie ciśnienie, ale musiałby być skrajnie zasyfiony bo przecieź komputer też ma parametry od-do a nie sztywne więc przeładowanie kilku % nie wywala od razu błędu.

Awatar użytkownika
Fede
Użytkownik
Posty: 227
Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
Auto: czarny sedan, 205KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Ciśnienie doładowania

Post autor: Fede » 19 sie 2016, o 19:53

Przed chwilą właśnie wracając z nad morza miałem P0234-11 - przeładowanie. Scenariusz standardowy - za dużo gazu pod delikatne wzniesienie na 6'tym biegu poniżej 2 tys rpm.
W Vectrze na coś takiego zawsze pomagało przeczyszczenie czujnika ciśnienia doładowania umieszczonego w dolocie (ta "klatka" z włosem w środku) + poprawienie wtyczek. Śmiem twierdzić, że w Insigni będzie tak samo, przynajmniej ja zacznę u siebie od tego :)

zszczech
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 21 lis 2019, o 06:44
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Mława

Re: Ciśnienie doładowania

Post autor: zszczech » 20 gru 2019, o 15:51

Witam. Mam problem wyskakuje mi błąd za niskie ciśnienie doładowania. Znalazłem przycyne. Lecz nie wiem jak to się nazywa żeby kupić uszczelki do tego. Wychodzi z kolektora ssącego taka sztywna rurka przykręcona na 3 śruby imbusy. Może wie ktoś co to?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mati11294
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
Auto: CORSA D
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: BOCHNIA
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Ciśnienie doładowania

Post autor: mati11294 » 20 gru 2019, o 17:04

Rura doprowadzająca spaliny od egr widac ze jest zaolejony przy egrze. Ale sam sylikon delikatnie dac na tą metalową uszczelke co tam powinna byc i wystarczy

zszczech
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 21 lis 2019, o 06:44
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Mława

Re: Ciśnienie doładowania

Post autor: zszczech » 22 gru 2019, o 20:17

Dzięki za pomoc. U góry wyczytałem że jest tam oring 3.5x32mm

PowerRubbercom
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 21 gru 2019, o 12:13
Auto: Opel
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2016
Miasto: Pruszków

Re: Ciśnienie doładowania

Post autor: PowerRubbercom » 23 gru 2019, o 15:02

Jak zastosujesz olejoodporne np. z FKM to będzie służuł aż do sprzedaży ;)

przemlo
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 16 sty 2020, o 06:35
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków

Re: Ciśnienie doładowania

Post autor: przemlo » 16 sty 2020, o 18:10

Witam. Mam mały problem z doładowaniem.
Problem polega na tym że maksymalna prędkość jaką osiągnę to 150km/h. Po wyrzuceniu 6 biegu auto słabnie. Turbo jest po regeneracj, DPF wycięty. Dzisiaj wymieniłem czujnik MAF. Bez zmian.
Jeśli macie jakieś pomysły co może być przyczyną proszę podpowiedź.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Ciśnienie doładowania

Post autor: Rooff_ » 16 sty 2020, o 20:57

Check Engine się pojawia? Diagnostyka błędów zrobiona?

przemlo
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 16 sty 2020, o 06:35
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków

Re: Ciśnienie doładowania

Post autor: przemlo » 17 sty 2020, o 09:45

Była zrobiona pełna diagnostyka zero błędów.

Awatar użytkownika
seburaj
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: śląsk
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Ciśnienie doładowania

Post autor: seburaj » 17 sty 2020, o 20:50

zdupczona mapa (program) po wycięciu DPF-a

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Ciśnienie doładowania

Post autor: jar-231 » 17 sty 2020, o 21:03

A kiedy to zauważyłeś że tak się dzieje? Po wycięciu DPF czy po regeneracji turbo ? Czy obie rzeczy na raz robiłeś ? Bo jeśli razem to może też być coś z turbo nie koniecznie mapa.

przemlo
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 16 sty 2020, o 06:35
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków

Re: Ciśnienie doładowania

Post autor: przemlo » 17 sty 2020, o 22:00

Wszystko naraz i nie wiem co jest zdupczone.

Dodano po 3 minutach 17 sekundach:
Jeszcze spróbuję wyczyścić czujnik MAP. Może źle odczytuje cisnienie doładowania. I podaje zły sygnał do turba.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”