--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Ciśnienie doładowania
Ciśnienie doładowania
Witam. Mam jeszcze jeden problem. Wyskakuje mi błąd P0234 Ciśnienie doładowania ZA WYSOKIE. Wszędzie piszą o za niskim spowodowanym nieszczelnością. Może ktoś ma pojęcie czemu jest za wysokie?
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Ciśnienie doładowania
Zawór w gruszce może być uszkodzony. Ciężko go kupić osobno. Podejdź do jakiegoś serwisu co robią turbiny i niech go sprawdzą.
Xperia Z3
Xperia Z3
-
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:29
- Auto: ST COSMO 2.0 D 160
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ciśnienie doładowania
Miałem ten sam błąd co Ty i przeładowanie turbo. Po kilku tygodniach kombinowania nastąpiła jednak wymiana turbiny na nową. Zapieczone kierownice. Regeneracja podobno się nie opłaca.Klamann pisze:Witam. Mam jeszcze jeden problem. Wyskakuje mi błąd P0234 Ciśnienie doładowania ZA WYSOKIE. Wszędzie piszą o za niskim spowodowanym nieszczelnością. Może ktoś ma pojęcie czemu jest za wysokie?
Re: Ciśnienie doładowania
Nie , przeładowanie oznacza że przepływomierz jest brudny i założą ilość powietrza, turbo to koryguje i macie i potem to rozwala węże jak są stare .
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Ciśnienie doładowania
Oj, Bodex nie masz racji. Przepływomierz mierzy masę powietrza a nie ciśnienie. O przeładowaniu informuje odczyt z bost sensora. U mnie czasami w trasie powyżej 150km/h wywalało przeładowanie. Teraz przed dłuższą trasą wciskam cięgno od zmiennej geometrii kilka razy do oporu i nie mam już z tym problemu. Podejrzewam że poprostu ruszając kierownicami spalin mechanicznie usuwam zgromadzoną sadzę i wtedy nic się nie zacina , a tym samym nie przeładowuje.
-
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:29
- Auto: ST COSMO 2.0 D 160
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ciśnienie doładowania
Zgadza się rataj 73. U mnie wciskanie sprzęgła od zmiennej geometrii już nie pomagało.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Ciśnienie doładowania
Bo to wcale nie musi być winowajcą. Wystarczy wadliwe działanie zaworu sterującego N75 lub nieszczelność w przewodach podciśnieniowych i sprężarka też będzie przeładowywać lub na wysokich obrotach będzie pompować za mało.
-
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:29
- Auto: ST COSMO 2.0 D 160
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ciśnienie doładowania
Błąd P0234 to ewidentne przeładowanie. Przypuszczam, że przy mocnym przygazowaniu łapiąc za przewód od strony zimnej turbiny do filtra powietrza czuć jak chce rozsadzić przewód i charakterystyczny "rechot".
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Ciśnienie doładowania
Tylko przyczyny przeładowania mogą być inne
-zacinająca się kierownice spalin ( często pomaga kilkakrotne wciśnięcie cięgna do oporu)
- uszkodzony lub zasyfiony N75,
- nieszczelne przewody podciśnieniowe,
- błędne wskazania bądź zasyfiony bost sensor,
Może być jeszcze jeden powód - bardzo zaklejony sadzą kolektor ssący przez co przez zmniejszenie jego objętości rośnie ciśnienie, ale musiałby być skrajnie zasyfiony bo przecieź komputer też ma parametry od-do a nie sztywne więc przeładowanie kilku % nie wywala od razu błędu.
-zacinająca się kierownice spalin ( często pomaga kilkakrotne wciśnięcie cięgna do oporu)
- uszkodzony lub zasyfiony N75,
- nieszczelne przewody podciśnieniowe,
- błędne wskazania bądź zasyfiony bost sensor,
Może być jeszcze jeden powód - bardzo zaklejony sadzą kolektor ssący przez co przez zmniejszenie jego objętości rośnie ciśnienie, ale musiałby być skrajnie zasyfiony bo przecieź komputer też ma parametry od-do a nie sztywne więc przeładowanie kilku % nie wywala od razu błędu.
- Fede
- Użytkownik
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
- Auto: czarny sedan, 205KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciśnienie doładowania
Przed chwilą właśnie wracając z nad morza miałem P0234-11 - przeładowanie. Scenariusz standardowy - za dużo gazu pod delikatne wzniesienie na 6'tym biegu poniżej 2 tys rpm.
W Vectrze na coś takiego zawsze pomagało przeczyszczenie czujnika ciśnienia doładowania umieszczonego w dolocie (ta "klatka" z włosem w środku) + poprawienie wtyczek. Śmiem twierdzić, że w Insigni będzie tak samo, przynajmniej ja zacznę u siebie od tego
W Vectrze na coś takiego zawsze pomagało przeczyszczenie czujnika ciśnienia doładowania umieszczonego w dolocie (ta "klatka" z włosem w środku) + poprawienie wtyczek. Śmiem twierdzić, że w Insigni będzie tak samo, przynajmniej ja zacznę u siebie od tego
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 lis 2019, o 06:44
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Mława
Re: Ciśnienie doładowania
Witam. Mam problem wyskakuje mi błąd za niskie ciśnienie doładowania. Znalazłem przycyne. Lecz nie wiem jak to się nazywa żeby kupić uszczelki do tego. Wychodzi z kolektora ssącego taka sztywna rurka przykręcona na 3 śruby imbusy. Może wie ktoś co to?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
- Auto: CORSA D
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: BOCHNIA
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciśnienie doładowania
Rura doprowadzająca spaliny od egr widac ze jest zaolejony przy egrze. Ale sam sylikon delikatnie dac na tą metalową uszczelke co tam powinna byc i wystarczy
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 lis 2019, o 06:44
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Mława
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 gru 2019, o 12:13
- Auto: Opel
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Pruszków
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 sty 2020, o 06:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
Re: Ciśnienie doładowania
Witam. Mam mały problem z doładowaniem.
Problem polega na tym że maksymalna prędkość jaką osiągnę to 150km/h. Po wyrzuceniu 6 biegu auto słabnie. Turbo jest po regeneracj, DPF wycięty. Dzisiaj wymieniłem czujnik MAF. Bez zmian.
Jeśli macie jakieś pomysły co może być przyczyną proszę podpowiedź.
Problem polega na tym że maksymalna prędkość jaką osiągnę to 150km/h. Po wyrzuceniu 6 biegu auto słabnie. Turbo jest po regeneracj, DPF wycięty. Dzisiaj wymieniłem czujnik MAF. Bez zmian.
Jeśli macie jakieś pomysły co może być przyczyną proszę podpowiedź.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 sty 2020, o 06:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Ciśnienie doładowania
A kiedy to zauważyłeś że tak się dzieje? Po wycięciu DPF czy po regeneracji turbo ? Czy obie rzeczy na raz robiłeś ? Bo jeśli razem to może też być coś z turbo nie koniecznie mapa.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 sty 2020, o 06:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
Re: Ciśnienie doładowania
Wszystko naraz i nie wiem co jest zdupczone.
Dodano po 3 minutach 17 sekundach:
Jeszcze spróbuję wyczyścić czujnik MAP. Może źle odczytuje cisnienie doładowania. I podaje zły sygnał do turba.
Dodano po 3 minutach 17 sekundach:
Jeszcze spróbuję wyczyścić czujnik MAP. Może źle odczytuje cisnienie doładowania. I podaje zły sygnał do turba.